Към съдържанието

  •  

grosmaster

Регистрация: 30 апр 2007
Офлайн Последно: 11 юли 2021 - 16:55:13
*****

#436283 видео: Смяна на масло

Публикувано от grosmaster на 19 април 2021 - 21:36

Здравейте приятели.

В епизода ще видите, че обслужването на Smart Fortwo в домашни условия е напълно възможно.

Освен това ще се наблегне върху избора на консумативи, който е ключов момент при обслужването на този автомобил.

Ще се запознаете с най-често срещаните проблеми при реализирането на този тип дейност.

Дори и да не притежавате Smart, методът може да се приложи и при други автомобили.

 

Надявам се епизода да ви хареса :flagmbcb

 

Smart-Fortwo-W450-How-to-oil-change.jpg


  • 3


#436125 Член на клуба

Публикувано от grosmaster на 06 април 2021 - 09:43

От това вашето написано, да разбираме, че клуба е някакъв хаус в момента, а :D ?

Клуба не е това което беше до преди 12-14г....

Мога да говоря за Пловдив, където се правеха редовно сбирки и паркингите се пълнеха с бенцове.

Беше много хубаво време, а и тогава форума беше само един!

Жал ми е да гледам как форума малко по-малко замира..... а едно време кипеше от живот.


  • 6


#435705 Масло W204 C220 CDI ?

Публикувано от grosmaster на 11 март 2021 - 21:46

А какво мислите за Yacco дали е оправдано да се взима идва 200лв 7 литра, или маслото оригиналното - колко  е оригинално и какво е вътре един Господ знае....

Оригиналното идва на 100лв ново, докато Мотул 140 за 7 литра.

 

Благодаря!

 

Винаги залагам на оригинално масло, закупено от дилъра (дори и наливно) или от доверен доставчик гарантиращ качеството му!


  • 1


#435236 смяна на картер GLK 220 d 4 matic

Публикувано от grosmaster на 11 февруари 2021 - 15:06

Този лагер няма капачка!

Вероятно е превъртял вътре в картера и са се опитвали да го закрепят.

Хубаво си се насочил да смениш картера, защото проблема може да стане по-голям, а щетите колосални!

За картера гледаш първите шест цифри от номера на двигателя ти да съвпаднат с този от който ще вземеш картера!

Дори видимо да бъдат еднакви, могат да имат разлики най-вече от вместимостта на маслото, оттам шнорхела за маслената помпа с цетката и тн.....


  • 1


#435103 Мнение и помощ за 212ка

Публикувано от grosmaster на 01 февруари 2021 - 21:20

Е,това е вече нещо и си струва!
За това питах,тъй като ми става мн.смешно по улиците с явно по-старите старт-стоп системи.Като започне едно гасене и палене и се чува грубо претрисане най вече на дизеловите вариянти..,а бе трагедия...
Това че реагира моментално на ток е мн.важно.

Даже лятото когато е топличко и реално прозорците на къщата са открехнати, като излиза от двора изобщо не се чува, защото си се движи на ток.

Отделно сега се сетих има екстра и сама да паркира, сама си изчислява къде може да си се паркира, а от теб си зависи дали ще искаш тя да го направи или ти.


  • 1


#435084 Мнение и помощ за 212ка

Публикувано от grosmaster на 31 януари 2021 - 22:53

Системата има екологична насоченост, основно при използване в градски цикъл, където автомобила реално работи повече на място в задръстванията, отколкото да се движи.

Режимите естествено имаш опция да си ги избираш и ако не ти допада да се гаси при всяко отнемане на газта си е караш като нормален автомобил.

Отделно системата е много умна и има редица условия за да сработи.

Иначе няма нищо общо с по-ранните ECO старт стоп функции. Тук за разлика от преди след като изгаси мотора, при подаване на газ се изстрелва на ток като същевременно запалва двигателя, като реално ти нищо не усещаш.

При движение на магистрала например, при кикдаун електромотора ти дава + 30к.с. отгоре който определено се усещат.

Гонил съм се с "чипосана" 204-ка преди фейса ОМ642 и мога да ти кажа че остана доста назад и само пушеше като кебапчийница :)

Съпругата ми има смарт 2015г. който също има тази ECO старт стоп функция, ама е пълна пародия.....

Интересно става  когато правиш някъде ляв и се изгаси мотора, а трябва да се изнесеш бързичко, че отсреща някой се е залетял и става интересно: докато запали, тръгнеш, изнесеш и ония ти свири и псува......

Та там кача ли се винаги е изключвам че е голяма беля, особено за жена.

При Е-класичката е друга бира ;)


  • 2


#435075 Мнение и помощ за 212ка

Публикувано от grosmaster на 31 януари 2021 - 13:51

Двигателя е добър и доста икономичен.

4х4 както каза колегата по-горе ако не ти трябва е голям проблем от страна на обслужване, ако се наложи!

За хибридната версия имам преки наблюдения от Е 300CDI произведен 2014г.  закупен 2019г. от първи собственик във Франция на реални почти 300 000км. с безупречна история при дилъра.

Голяма благина си е хибрида, особено в градски условия и при маневриране.

Компресора за климатика е електрически и реално работи дори когато се движи на ток или автомобила е в покой.

Реално на ток го дават да изминава около 2км. при скорост до 20-30км. но в момента батерията е на 70% и изминава около 1км. но е субективно от времето и тн....

Сега за обслужването, по хибридната установка нищо не сме правили, освен подмяната на auxury battery.

Двигателя при нас е ОМ651 и там още с покупката към 5 000лв. се оставиха в Силвър Стар за обслужване на автомобила.

Маслото в кутията е специално и чакахме почти седмица доставка.

Какво е правено от момента в който е при нас автомобила?

- Обслужване на мотора и кутията.

- Смяна на гуменото каре на диференциала.

- Тампон АСК

- Смяна водна помпа (защото беше тръгнала)

- Масло охладител (поради теч на масло от един О-пръстен и върви цялото тяло и е голям филм да се смени при хибрид)

- Воден радиатор (видя се наслоен антифриз при разглобяването и го сменихме и него)

- Воден щуцер (където се поставя горивният)

- Гарнитура на капака на клапаните

- Още с покупката видях че първата дюза изпуска уплътних превантивно и четирите (имам направена тема и  епизод от целия процес)

 

Ето и малко снимки на част от ремонта в Силвър Стар....

893283.jpg

 

893284.jpg


  • 1


#434418 видео: Как да направим жило за отваряне на врата

Публикувано от grosmaster на 29 декември 2020 - 00:48

Здравейте приятели.

Днес ще обърнем внимание на един доста често срещан проблем, при най-малкият представител на марката - Smart Fortwo W450

Понеже автомобила не е първа младост, вероятно повечето собственици са имали или все още имат този проблем с жилата за отваряне на вратите отвън.

В днешното видео ще ви покажа, как да си направите сами в домашни условия.

Надявам се темата да е полезна, а метода може да се приложи и при други модели.

 

Smart-Fortwo-W450-How-to-repair-door-han


  • 1


#430494 видео: Мерцедес-Бенц музей Щутгарт

Публикувано от grosmaster на 29 юни 2020 - 19:37

Здравейте.

Днес ще ви покажа видео от посещението ми в музея на Мерцедес-Бенц в Щутгарт.

Вероятно много от вас вече са го посещавали, но за тези, които все още не са, горещо го препоръчвам.

Колкото и снимки и видеа да изгледате в Интернет, атмосферата, която ще изпитате, е несравнима.

В този епизод ще се опитам да ви предам поне една малка част от моето преживяване.

 

 

Trip-Mercedes-Benz-museum.jpg


  • 1


#428765 видео: Уплътняване на комън рейл дюзи - OM651

Публикувано от grosmaster на 21 април 2020 - 19:03

Здравейте.
Миналата година направих тема, в която ви показах уплътняването на дюзи на двигател ОМ611. Сега ще ви покажа и за двигател ОМ651.
Автомобилът, по който ще работя, е Mercedes-Benz W212 E300 Bluetec Hybrid (Facelift 2015).
Постарах се да бъда максимално обективен както в работата, така и с информацията за двигателя.
Мисля, че тя би била полезна за всеки, който се захваща с тази процедура.

На пръв поглед елементарна, но от видеото се вижда, че трябва да се внимава в някои моменти, за да няма неприятни изненади.

 


  • 3


#421789 Mercedes Weekend 2019

Публикувано от grosmaster на 26 юли 2019 - 17:11

Аз лично съм разочарован.По принцип нито искам да се меся нито да подкрепям или критикувам други но ще си дам мнението пък който иска да се сърди или обижда.Аз съм фен на марката повече от 15г но не съм от първите във форума.Не зная кой какви търкания има и не ме интересува но ми прави впечатление че има разцепление.Добре нека игнорирате хора които дърпат форума и клуба надолу,но ми се струва че получихте точно обратното,при толкова много повече фенове от преди години в момента организацията просто бледнее.Аз не съм член на клуба и нямам право да критикувам но мисля че някаде бъркате и няма да съберете и половината от хората които дойдоха първия събор на Дракон,за мен вторият бе видим провал,на третия се замислям дори дали да дойда.Ако аз мисля така то явно и мн други също.Всеки иска да е шеф и да управлява но не всеки може и аз също не мога затова и не искам да оказвам влияние,но тук си давам мнението понеже видях как може да е и дано не съм прав и нещата ви вървят напред...за хората е все тая кой е модератор или в управителния съвет важно е всички да са заедно колкто може по-големи неща да се правят.Извинявам се още веднъж ако обиждам някой,никой не познавам и не лобирам за нищо просто исказах мнение за предстоящия или непредстоящ събор на Мерцедес.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Едно време (преди повече от 10г) беше друго време...... хубави спомени.

Форума бе само един и всички бяхме задружни.....

В Пловдив се правеха всяка седмица сбирки и се събирахме доволно автомобили.

С доста хора все още поддържам връзка и сме приятели, с други загубих всякаква връзка, а доста от тях вече не посещават форума.....

Лично аз нямам конфликти с никой, не знам какъв е проблема и не ме интересува.

Просто ми прави впечатление че нещата отидоха в друга посока....


  • 4


#421058 Подходящо масло за W204 180 Compressor

Публикувано от grosmaster на 27 юни 2019 - 14:56

За този мотор се препоръчва 0W40 или 5W40, но бих те посъветвал 5W40 и то само оригинално (дори и наливно, но закупено от дилъра)


  • 1


#420361 Маслен охладител

Публикувано от grosmaster на 07 юни 2019 - 07:50

За София мога да препоръчам човек , който прави процедурата в рамките на деня... И я прави често :) Работи съвестно и при толкова разглабяне се сменят всички тръгнали гарнитурки по пътя.


Officeservices.bg

 

Ще е направи в рамките не деня ама някой друг път....

Само чистенето  е един ден.....

... говорим за колекторите ако за здрави, главите, вътре между V-то има едни малки дренажни отвори за оттичане, ама 90% не са чували за тях....

... миене на кори, двигател след края на работата....

Не е сложна процедура, но 90% е чистене, не се ли почисти до блясък все едно нищо не е направено.

О-пръстените на охладителя се сменят задължително с оригинални че......

Да не говорим че има някой особености и ред на стягате на колекторите.

Картинаката можа да стане пълна ако се скъса някой болт някъде, най-често на изпускателните колектори при демонтаж.

Там винаги след сваляне се сменят с нови!!! ;)


  • 1


#419633 Избор на 211

Публикувано от grosmaster на 14 май 2019 - 07:33

Фейс 220CDI - 170 коня, приказка.

Много приятен двигател, добра динамика, уникален разход.


  • 1


#419552 Клапи на всмукателен колектор при мотор M272 - Е280

Публикувано от grosmaster на 11 май 2019 - 09:51

Колектора си е консуматив при М272 и М273!

Хубаво е да се подменя на 200 000км.

Тоест при покупка си го смени превантивно, за да ти е мирна главата.

Всякакви ремонти и побългарявания, могат да ти струват половината кола, след като потрошиш мотора.....

За вала, това да не те успокоява че след 2006г. проблема е решен, решен е само за този период, ако търсеше такъв автомобил преди 10г.

Сега сме 2019 и вероятността да намериш такъв автомобил под 250 000км. е равна на 0

Сегата там не е същата както при колектора, бих го сменил превантивно.

 

Общо взето за покупката на такъв автомобил с този двигател, човек трябва да отдели поне 2000-3000лв. за обслужването му.

Иначе си е руска ролетка.....


  • 1