Към съдържанието

  •  

DarkCrimson

Регистрация: 26 май 2012
Офлайн Последно: 14 сеп 2013 - 16:50:25
-----

#292225 DIY: Как да си оправим регулатора на вентилатора - "таралежа"

Публикувано от DarkCrimson на 13 август 2012 - 01:11

Здравейте колеги! Искам да споделя с вас наблюденията ми по темата.
Първо искам да кажа, че регулатора на колегата ivos работи и си върши работата почти като оригиналния. На мен лично всичко ми излезе около 8лв. (цените на дребно в Русе са доста по-високи) без кутийка и с универсална платка, което малко усложнява изработката, но няколкото часа труд се отплатиха многократно. След инсталацията вчера и ползването на регулатора забелязах следните неща, оказва се, че докато превключвате селектора двигателчето се развърта на пълни обороти при прехода на селектора от една позиция в друга. Това според мен не е проблем, тъй като аз не ръчкам постоянно селектора. Автоматичния режим се е изместил според мен с една позиция нагоре и сега регулирането на оборотите автоматично работи до 4-та степен на селектора. Но това са си все бели кахъри, това което ме притеснява е, че транзистора загрява значително (над 65 градуса) въпреки отделния радиатор за него (нещо от порядъка на 20х25мм двойно оребрен алуминиев), докато диода на шотки си остава доста хладен, което ме навежда на мисълта, че съм подбрал прекалено голям радиатор за него и прекалено малък за транзистора. Ако все пак, в рамките на експлоатацията транзистора не изгори, нямам намерение да сменям радиаторчето му.
Относно коментара на 300E-4matic, вярно е, че има регулатори за по 100на лева, но те ще са също толкова податливи на дефектиране, другото важно нещо от коментара му е, че обикновено необслужения ел. двигател води до прецакването на регулатора, така, че сменете си четките (8лв. струва комплекта) и възстановете ротора му преди да си вземате нов регулатор или да си направите DIY такъв. На мен лично ми се наложи да сменя двигателчето, тъй като толкова се беше износил контакта на ротора, че когато реших да го зачистя части от него се отчупиха. За щастие срещу 5лв. и 30 минути ръчен труд се сдобих с доста читаво ел. двигателче от вторични суровини.

Ами това са наблюденията ми за сега, ще покарам така и ще видим, колко дуракоустойчиво е това решение. На мен лично импулсно захранване ми се нрави доста повече и се чудя защо производителите на автомобили не са приложили този подход при всички автомобили.

Колеги в ЕБЕЙ има регулатори на доста прилични цени.
http://www.ebay.com/...ulator&_sacat=0
И ако ви е гръмнал регулатора то и моторчето е за смяна обикновенно така че взимаите комплект.


  • 1