Към съдържанието

  •  

adv_petrov

Регистрация: 09 май 2012
Офлайн Последно: 02 май 2015 - 18:06:39
-----

#361655 Съвети и въпроси относно закупуване на CLK W208

Публикувано от adv_petrov на 06 април 2015 - 22:29

 

Явно съм се объркал за целта на този форум!

Няколко човека се опитват да обяснят, че всички ЦЛК  W208 под 7000-8000лв. са боклуци, и всички които се опитваме да вземем кола под тези пари сме балъци. 

Приятелю, не ми се сърди, но според мен с твоя бюджет си объркал марката и модела. Не чак балъци, но лековерни и самонадеяни - да, и точно това щях да ти обясня аз, но се радвам, че си го разбрал и ми спестяваш писането. Учудвам се, че си имал и цетка и е-класа (все близки до W208 по едни или други причини) и пак упорстваш. 

За съжаление съм научил, и то от стари хора, че колкото повече на човек се опитват да му наливат акъл, той толкова повече спори и се дърпа, зер да го не изкарат че е глупав. И само когато сам се убоде, е тогава се учи. Затова ще кажа само отн. конкретната обява, че това идентично прокъсване на седалката и това помътняване на фаровете аз успях да го направя на моето ЦЛК след 220 000км, при почти цяло лято свален гюрук на печащо слънце и с много третиране с препарати за тапицерия, които прецакват конците. Така че предполагам, че километрите са към двойно повече, за което ме навежда и описанието за новите инжектори на газовия инжекцион за кола на 156 000км (на която едва ли е фабричен ГИ). Толкова газови инжекциони са ми минали през ръцете и още не съм чистил или подменял инжекторите им. Само предполагам :)

Щом искаш купе, насочи се примерно към Пежо 406 - парите ще ти стигнат за читав и гледан екземпляр. Ненужно е да подхождаш нападателно към другите във форума и да скачаш веднага щом някой ти каже, че с недостатъчно пари хубава кола няма как да купиш. То удивителни слагаш, то голяма работа. Бъди над нещата, пък ако стане - стане. Ама и аз сега като се замислям, от 100 теми как някой дири кола, в 95 от тях не съм чел в края на краищата да си е купил наистина. Но дано ти имаш късмет и успех в търсенето, очаквам да се похвалиш с хубаво ЦЛК.


  • 3


#357449 Достъп до системата на гюрука на W208 кабриолет

Публикувано от adv_petrov на 31 декември 2014 - 18:48

Сега се сещам, че съм забравил да допълня, че главен симптом за неизправност на системата на гюрука (напр. породена от липса на масло, изпуснал амортисьор или разтегнато жило) е, ако при затварянето му в момента на спускане, предния му край сам се удря (бие) в рамката над предното стъкло. При изправна система, двете въобще не трябва да се докосват.


  • 1


#353788 Фабричното радио спря да работи

Публикувано от adv_petrov на 18 септември 2014 - 12:38

Ясно, значи сидито няма ток в него и въобще не прави връзка с компа и съответно проблема не е софтуерен  в радиото.

Не можем да гадаем защо "не пали" сидито, но аз лично предполагам че или е поразкачено някъде по пътя на тока (и когато си свалял педала на газта някъде си размърдал кабели), или е изгорял предпазителя който трябва да е в задната му част, в единия ъгъл.

Препоръчвам ти да не разкачаш акомулатора, а да разкачиш само самото радио и да опиташ да му подадеш ток от външен източник - така ще получиш отговор на въпроса.

Успех!


  • 1


#351730 sl cabrio

Публикувано от adv_petrov на 19 юли 2014 - 08:24

Явно тоя модел страдат, щото гледам в ибея хем ги продават, хем предлагат ремонт на контролния модул (както го смятам, най-евтината оферта излиза общо 400 долара с доставката). Поне имаш отправна точка.

Успех!


  • 1


#350464 Покупка на CLK

Публикувано от adv_petrov на 13 юни 2014 - 11:05

...при свалени прозорци като затворя вратата стъклото тропа ужасно...при вдигане на прозорците се чува едно скърцане все едно си в жигула...

Не е по темата, ама е хубаво да си махнеш кората на вратата и да ти видят стъклото. Вертикалната  метална рамка-водач в задната част на вратата, като се разхлаби (камо ли да се развие), и стъклото наред с нея тропа и то зверски при затваряне на вратата, особено ако е свалено до долу. Няма как да го видиш иначе, защото то си работи, вдига се и се пуска. Скърцането при вдигане се получава щото вече стъклото се жули в механизмите - познава се ако то се цапа или даже се драска, от външната му страна. 

Казвам го щото съм имал същия проблем и щото чат-пат се возвам на едно 209 270 CDI и не ги прави тия работи със стъклата дето ти ги описваш.

Ако съм прав, в никакъв случай не прави сам поправка/настройка на стъклото, щото после дерта е голям, а единици в София разбират и се захващат. Не питай как съм разбрал. 


  • 1


#344880 Край на глобите за пътни нарушения, заснети с мобилни камери

Публикувано от adv_petrov на 27 февруари 2014 - 10:22

И адвоката взима? 300 левчета :)

Аз съм чул, че има и такива, които за подобни жалби в техния си град взимат по законовия минимум или малко над него, когато не е нужно да пътуват.

"(2) За защита по дела с определен интерес минималните възнаграждения са следните:
1. (изм. - ДВ, бр. 2 от 2009 г.) при интерес до 1000 лв. - 100 лв.;.."
 
Освен това когато е поискано, при успешен за жалбоподателя изход, загубилия държавен орган в решението бива осъден и да му възстанови и адв.възнагражение, което жалбоподателя е заплатил за ангажиране на своята защита. Идеята на законодателя е да се възстановят в пълен размер правата на жалбоподателя в първоначалния им вид преди започването на адм.правоотношение - т.е. да се доведе състояние, при което сякаш никога не го е имало това правоотношение.
 
Към mbthepower, а и за да не сме извън темата - за подобни НП съдът се ръководи по основания за отмяна без да е необходимо да се изследва въпросът извършено ли е административно нарушение, но ти тях няма как да ги знаеш, ако не си имал допир с материята.
 

  • 2


#343816 Въпрос за смяна на филтри

Публикувано от adv_petrov на 12 февруари 2014 - 10:22


До колко според вас качеството на заместителите отговаря на оригиналните? 

Според човека дето ми поддържа колата - в случая няма смисъл от оригинални....

 

Здравей, първо трябва да подходиш с доста голямо внимание към човека, дето ти поддържа колата.

Второ, имам приятел с хубав Спринтер. Наскоро при едно обслужане някой му сложил непретенциозен маслен филтър, който вътре станал като тапа и спрял да пропуска маслото. Двигателя му се счупи на Игуменица, та айде дърпане дотука, нов двигател и т.н. Това само заради един нищо и никакъв ментелив запушен маслен филтър, доколкото правилно съм го разбрал като ми разказваше, заради който един също такъв човек дето подържа коли, взе хубави пари за смяна на двигател.

Относно масления и бензиновия филтър не трябва да правиш компромис и ще слагаш само най-доброто, щом караш на бензин. (Примерно аз карам на газ и не ме притеснява бензиновия филтър чак толкова).

За въздушния филтър не мога да говоря, но Маnn и Mahle са добри марки, особено втората при дистрибутор, за мойта каручка е 23лв. Разните Шампиони за по 5-7лв. аз лично не съм доволен от тях.

Двата ти филтъра за климатика с разните им там въглени са безмислено скъп разход според мен. И най-евтините стават, стига пролет и есен да продухваш системата с тоя спрей за климатици дето е 10лв - по-ефективно ще е, слушай патило.

Стига бе, аз също карам нон-стоп кабрио, знаеш ли колко често в годината пускам климатик, че да му слагам и филтри с активни въглени? :)


  • 1


#342988 Буксуване,ESP, блокажи и прочие...

Публикувано от adv_petrov на 31 януари 2014 - 16:55

Системата ASR по мое впечатление работи невероятно добре на Мерцедес - и със задно, и със предно предаване. Въпрос и на шофьорски умения и на (не)почистени български пътища/улици.

Но не е по-зле от друга марка автомобили в това отношение, че да си кажеш "абе мани го тоя Мерцедес, т'ва немеца никога не е виждал там сняг като у България и залудо ги произвежда тия коли, знае ли как ги късам с комбито...". Късаш, ама заради тежкия и бавнооборотен дизел отпред и високия клирънс.

 

Друг е въпроса, че преди 30г. системите за сигурност на w123 са били едни, а сега на w216 63 - съвсем други; и на стари впечатления не бива да градим своята представа за задно предаване.

Прикачени файлове


  • 2


#337844 Шофьорски книжки

Публикувано от adv_petrov на 03 декември 2013 - 11:29

Поради съвършенствата на пост-комунистическата изпитна система за правоспособност на МПС, първо взех книжка в САЩ и си карах с нея в България докато взема изпита за тукашната (пичове, тука още висиме на клона, повярвайте). Много беше яко понеже няма талон :) и само веднъж съм ги събирал 3 синджира катаджии - когато отивах да си регистрирам колата. Иначе единствения ми акт бе таман да направя 5г. за златен талон - и то ми писаха за телефон пред Националния стадион. Виновен си бях, но пък и полицая можеше да приложи 28 ЗАНН и да мина с предупреждение...ама карай. Иначе се имам за съвестен шофьор, въпреки че снаряжението от антирадарите, ЗдвП и Правилника, карти, Стамболов и каквото се сетиш още постоянно се върти в употреба...Играта е в центъра, но то няма и как когато се пътува много...

Важното е да знаем, че книжка кола не кара и от съд не спасява. И едно лично впечатление - забелязвам, че напоследък фокуса ми от дебнещите да ми пишат акт полицаи се измества към останалите "участници" в движението... Оле мале, народа се е побъркал последно време зад волана, направо е ад да се кара и в града, и извънградско.

Къде да се надбягваш из тия ровиняци в кошарата, наречена България или да се правиш на рацер с калинката, когато има безброй други с много по-лачени коли от твоята.


  • 5


#335521 Прехвърляме колите без нотариус.

Публикувано от adv_petrov на 30 октомври 2013 - 09:14

Ами явно просто не сте закупували кола т.нар. "нов внос". Аз откак имам книжка съм купил около десетина до момента и никога не съм бил при нотариус (за справка последно пролетта AMG-то). Регистрират ги без нотариален договор (т.е. без нот. такса и общинския данък за придобиване).

 

Ама целта беше да наблегна на това, че щом резултата на гишето на КАТ е един и същ и при двата придобивни способа, нотариалната заверка само за единия буди недоумение поне за мене и е лишена от логика, щом и сега спокойно си регистрираме колите по другия.


  • 1


#335038 Прехвърляме колите без нотариус.

Публикувано от adv_petrov на 24 октомври 2013 - 08:58

Пародия е в една държава да има едновременно и паралелно две различни процедури, за един и същи способ (покупко-продажба) за придобиване на МПС:

 

- нотариална заверка със плащане на съответната такса и заплащане и на съответния местен данък за придобиване на МПС;

- незаверен от никого договор, който в КАТ си го приемат и сега, без да искат никаква подобна на нотариалната такса, и без да се плаща горния местен данък за придобиване на МПС, при регистрацията му после в данъчното. Т.е. - спестяваш горните две такси.

 

При положение че втората процедура си върви идеално, първата е лишена от всякаква логика и за мене буди недоумение въпроса защо въобще е била въведена. Не знам и кой да питам дори.


  • 2


#333199 Демонтаж на табло на W168-разлики преди и след фейслифта

Публикувано от adv_petrov на 30 септември 2013 - 15:38

Наложи ми се смяна на осветлението на таблото (пред волана) на W168 фейслифтова, защото светеше синьо и лилаво, чак беше гадно да се гледа (сложил съм една снимка). Въпреки че си мислех, че процедурата за сваляне на табло и подмяна на крушките е еднаква между колите преди фейслифта от 2001' и колите след това, разбрах че има разлики, като при вторите разглобяването е по-лесно. Затова реших да споделя опит за удобство на ентусиастите като мен, решили сами по една или друга причина да разглобяват таблото и разполагат поне с тънки клещи, кръстата отвертка и две прави отверки - без тези “tools” е безмислено да се почва:

1) При W168 до 2001' процеса е по-сложен - първо се отвиват островръхите бурми отдолу на пластмасовата продълговата лайсна точно пред волана (тази с бутоните от двете страни) и тя се отстранява чрез внимателно издърпване напред/вади се от щипките.  При фейслифтовия модел тя не се пипа, тъй като вече е един цял елемент, преминаващ през цялата ширина на автомобила.

2) пpи W168 до 2001' след горното упражнение се отвиват островърхите бурми, които се откриват над нея, пред волана - те държат горния капак над таблото и той се издърпва напред. При фейслифтовия модел капака е по-различна конструкция – по-малък е и вече не е захванат с елемент от конзолата. С простото му издърпване напред (вади се лесно, като го бутнеш отзад, на едни шипки е само) започва същинското разглобяване на таблото.

3) При модела до 2001' таблото се вади от леглото/жлеба му „по диагонал” напред, като се отвие болта отзад в средата и се освободят двете щипки около него (аз ги застопорих с 2 прави отвертки). При фейслифтовото табло е необходимо да се издърпа и в двата края от двете черни релси, разположени отстрани под капака на таблото (нещо, с което аз лично бая време се озорих) и таблото се вади само “up” - вертикално нагоре.

4) При таблото до 2001' така като гледам, всяка информационна лампа във венеца на таблото си има отделна крушка, която може да бъде подменена. А при фейслифтовото, подменяеми лампи са монтирани само на осветлението (5 крушки), на мигачите и на дългата светлина. Останалите предполагам са някакъв вид несменяеми диоди, залепени на платката.

И при двата модела табла двете букси с кабели се свалят чрез бутане на сивите пластмасови ограничители напред. Аз лично оставих тоя дето захранва осветлението и сменях една по една крушките за да се ориентирам кога коя светва при завъртане (най-добре с тънки клещи се вадят старите и се слагат новите). Разбира се, френския производител на табла не е съобразил, че средната крушка-дето осветява циферблата, е много трудно да бъде подменена с подръчни инструменти, заради дебелото бяло краче и е най-голяма мъка тя да бъде сменена, ако нямате много тънка и дълга пинсета.

 

Диодите, които сложих, са стандартни с наименование Т5, 509Т или b8,5d (сложил съм примерна снимка), за табло се ползват плоскоглави, т.нар. „flathead” диоди с матова глава – за да осветяват равномерно таблото. От нета аз не намерих матови диоди на добра цена и купих такива с кристална глава - 6 бройки за 7 паунда с доставката.

Целият процес на мен ми отне половин час, но който е кадърен може и за по-малко да се справи.

Резултатът – вместо досегашното синьо-лилавото осветление, не връзващо се с нищо по колата, таблото вече свети „живо” и ярко червено в синхрон с част от светлините по него, тези по средната конзола (примерно аварийките, подгрева, климатика) и cd-плеъра. Сложих червени диоди защото за съжаление не намерих оранжеви на пазара, а друг цвят според мен нямаше да се върже с нищо, плюс това нормалните крушки по таблото светят едно ретро жълто-бяло такова и ги отписах. Чудих се за чисто снежно бели диоди като на най-новите Мерцедеси, ама пак като няма бели светлини по колата не знам дали би било удачен избор. Снимките са с телефон и не са добри, на живо е много по-красиво. Карах 250 км вечер от Търново до Варна и не пречи на очите (то шофьора е в една висока позиция в А-класата). Най-яко е като го угасиш и само километрите светят кърваво-червено на фона на белия циферблат, над надписа “AMG”.

 

P.S. Ако темата не е скалъпена от мен много наред, може да я барнат модераторите ако преценят.

Прикачени файлове


  • 1


#328490 ИМАТЕ ПРОБЛЕМИ С КАТ - ние ще ви помогнем !

Публикувано от adv_petrov на 07 август 2013 - 11:27

Сигурно ли е, че е било патрулка на КАТ ? Не е ли било полицейски патрул от РПУ, щом глобява по общинска наредба?

Правилно ли разбирам, че полицая сам е съставил акт, т.е. не е посочил и свидетел (най-често негов колега), който да е бил там при установяване на нарушението (а не 10 минути по-късно да се появи), съответно да потвърди твърдените заявки в акта? Няма как да пише само че акта е основан на еди-кой си член от непосочена тук от теб наредба. Необходимо е да е описано изчерпателно в какво точно се изразява нарушението и на кой точно акт противоречи. Един вид акта да е "снимка" на ситуацията от някой друг.

Ти Иво, подписа ли акта?

За другите обстоятелства и реквизити няма как така да гадаем, но ако искаш да правиш нещо в законовия срок след като се подпишеш, че са ти връчили постановлението за налагане, трябва то да излезе първо, за да имаш яснота за наказанието - то ще посочи възможностите. Начин за оспорване - един, ама основания - бол :)


  • 1


#326803 Благодаря на Бай Васил

Публикувано от adv_petrov на 19 юли 2013 - 11:20

Благодарности и от мен на бай Васил - властелина на главите на мотор 111, и на студена фантичка портокал :) Оставяш му колата на 2 цилиндъра,отиваш в чужбина да си гледаш кефа, връщаш се и си я вземаш като нова. Без неприятни изненади, забавяния или извинения че еди-какво си разбираш ли излязло, и не можело да стане. Евала ти бай Васо.

 

Прикачил съм ти и снимка от неделя (когато ти звъннах,) това е след 500км извънградско, (с телефона е правена и е малко некачестевна) огледахме всичко внимателно и според мене (доколкото разбирам) всичко бе наред. Като мина другия път началото на август дето говорихме за фаровете, може и с тебе да погледнем. Иначе тука каквото въртя градско по Варна, колата си бачка нормално, пали нормално без защити и така. И да не забравиш да ми пратиш на лично, това дето ми обеща.

 

Прикачен файл  bubini.jpg   108,98K   19 Брой сваляния


  • 2


#324136 Придърпване при около 2500 оборота

Публикувано от adv_petrov на 21 юни 2013 - 13:46

Здравейте,

Имам същия горе долу проблем. Над 4к оборота гаси цилиндър или два..

Ако са свещи/кабели/бобини не били трябвало да го прави и на бензин?

Виж го пак тоя изпарител, аз имах същия проблем, правеше го и при мене само на газ винаги над 4000 об., после свали всеки път над 3500об, и се оказа от изпарителя, вътре като го разглобих беше запечено всичко. Смених го с чисто нов и заспа, минал съм към 10 000 км вече и не е гасила на газ на тия обороти, по някой път от любопитство нарочно настъпвам 160 на магистрала, колкото да проверя.

Друг е въпроса че оня ден още като запалих колата заработи като Запорожец и даде грешка "липса на искра на 1ви и 4ти цилиндър", която тука наще варненци изчистиха и засега гледам не се е повторила, ама подозирам бобина и заминаващ дебитомер, друго няма какво да е. Като паднат температурите наесен, ще видя дали ще пали по-трудно, и ще имам верен отговор :)


  • 2