Към съдържанието

  •  

rado_penev

Регистрация: 26 апр 2010
Офлайн Последно: 25 дек 2022 - 11:39:53
-----

#433626 светка ми лампата за подгрева след като запаля

Публикувано от rado_penev на 19 ноември 2020 - 13:49

На W203-ката - ако е с OM611 или ОМ612 управляващия модула не е такъв - от старите е и не гори ако изгори някоя свещ.


  • 1


#431803 Компютърна диагностика Къде?

Публикувано от rado_penev на 24 август 2020 - 11:53

Би трябвало на конкретната грешка да има меню с информация как да се процедира. Даже да излизат опции за тестове през Star или картинки кой компонент да се провери в случая на ръчни тестове. Та отговора е по-скоро при сервиз/човек, който му се занимава да провери това.

 Аз така например разбрах проблема с налягането при моята W203-ка - на Стар ми излязоха няколко опции за тест на различни компоненти и ръчна опция за мерене на вакуум с картинка - мерих и открих къде ми се губи вакуума.


  • 2


#430256 Спортен амортисьор

Публикувано от rado_penev на 16 юни 2020 - 16:56

Слагай Bilstein B6 - на две коли ги имам и съм много доволен. Едната е с B8 - вече имам три трак дни с нея.


  • 1


#422533 Два отделни проблема: пуши като Гаргамел и автоматика придърпва/боксува

Публикувано от rado_penev на 29 август 2019 - 11:50

 Никакви проблеми не съм имал с откачането на акумулатора. Колата даже стоя 2 месеца с умрял акумулатор, който после баща ми смени без да му обеснявам каквото и да е било и всички модули си работят коректно. Ако го разкачиш ще се запишат грешки в модулите - за ниско напрежение. Ще изчезне синхрона за позицията на волана - т.е. ще ти светне грешка  ESP/BAS, която се оправя след няколко пълни завъртания на волана наляво-надясно на работеща кола и последващо палене.

 Клапите се премахват механично, ако искаш мога да ти пратя на ЛС координатите на сервиза, който ползвам за тази процедура и ориентировъчно колко ще му струва (като я свършат :).


  • 1


#422497 Два отделни проблема: пуши като Гаргамел и автоматика придърпва/боксува

Публикувано от rado_penev на 28 август 2019 - 09:56

 Маслото си ходи по кабелите - две коли имам със 722.6 и на двете съм намирал масло в модула за управление на кутията. Клапите във всмукателния колектор не винаги се хващат на диагностиката, позапушения ЕГР също. Всъщност точно сега 203-ката ми дизел е в сервиз за почистване на колектора и ЕГР и премахване на клапите.

 Това е процедура, която трябва да се прави през 50000км, а ако си имал проблеми с турбото - направо си е задължително да се прегледат.

 За TCU-то - свали го, извади го внимателно от кутията му и го почисти заедно с буксите със спрей за почистване на електронни платки.


  • 1


#421269 W124 с 230 kompressor

Публикувано от rado_penev на 04 юли 2019 - 08:16

Има добри афтърмаркет катализатори. Когато имах C124 и ми се наложи да го сменя - сложих Magnaflow катализатор, беше около 250лв с монтажа. Ето модела: http://europe.magnaf...universal=54905
  • 1


#419893 Touareg I 3.0TDI

Публикувано от rado_penev на 23 май 2019 - 15:26

Аз съм си доволен от 163-ката. Не съм давал много пари за нея, нито пък се е чупело нещо сериозно. Най-големия разход - обслужване, 4 диска с накладки и предни амортисьори (Билщайн Б6) - около 1600лв с качествени части и труд.
Става за магистрала - със 140 си върви без проблем, не е шумно вътре - малкия редовно си поспива. Друса малко повече, но пък е много стабилен, особено след като смених предните амортисьори с B6. Не мисля да го сменям скоро и ако ще го правя вероятно ще е за W166.
  • 1


#419069 S203 - ходова част, спирачки и консумативи

Публикувано от rado_penev на 25 април 2019 - 16:34

Ако все още не си купил маслопроводите - на 124-ката ги сменях, ходих при ПАПЕ на Ботевградско със старите тръби/маркучи и ми направиха нови с нови накрайници на доста по-изгодна от оригиналните цена. Стана за няколко часа изработката.


  • 1


#418483 Бенц за каране

Публикувано от rado_penev на 11 април 2019 - 15:43

Аз наскоро имах тази дилема - разбрах, че моето кабрио не е за тази работа. Тежко е, не е с рейка а с кормилна кутия и дори с Bilstein B12 пак се лашка и трябва да сменям и стабилизиращи щанги и тн. Колата за писта трябва да е лека, с атмосферен мотор, да не ти пука особено ако я поочукаш и да има налични тунинг части. 

 Та достигнах до извода Mazda MX-5 1.6 NA (около 840кг олекотена, 116 кс) или 1.8 NB от Англия за около 1000 паунда. Кабрио е, но слагаш ролбар (има по 250 паунда в Англия нови) или ролкейдж ако си по-притеснен и караш. Окачвания има за 700 паунда Gaz Coilovers, Yellow Stuff за накладки, слагаш bucket seats и 6 точкови колани и става сигурна и готина за каране кола.


  • 1


#415926 Пуши като комин-ML500

Публикувано от rado_penev на 31 януари 2019 - 12:05

Свалят се капаците за смяна на гумички. Към 100-тина лв е комплект гумички и гарнитури на капаците.

Хубаво е да се провери и сепаратора, както колегата по-горе отбеляза.

Капаците имат канали за картерните газове, ако не е от сепаратора сваляйте ги и ги вижте.


  • 1


#414109 Гарнитура на мерцедес w211 e240

Публикувано от rado_penev на 26 ноември 2018 - 10:28

 Ако масления охладител не тече много най-добре е да оставиш когато ще сменяш маслото - защото трябва да извадиш филтъра и да развиеш гайката под него за да разкачиш корпуса в който стои филтъра. Тази гайка е шестостенна 46мм и ти трябва такава вложка. Аз си я взех от ebay. Като сменях тези уплътнения (на корпуса на филтъра) ползвах такива на elring и вече 10000 км не са протекли.

 Ето ти тема с картинки: https://www.benzworl...oil-cooler.html


  • 1


#411646 Добавяне на няколко екстри към W208 фейслифт

Публикувано от rado_penev на 30 август 2018 - 10:14

 Аз го правих на моя Command. МЛ-а ми беше с откраднат такъв, купих от друг МЛ, но се наложи да го прекодирам за екстрите в моята кола. Работих със Star C4, при мен стана без проблем от първия път. Ако имаш път към София - ела, ще го прекодираме с моя Star.

 Много е важен софтуера - ти с коя версия на DAS си?


  • 1


#410283 Добавяне на няколко екстри към W208 фейслифт

Публикувано от rado_penev на 11 юли 2018 - 16:33

Ето инфо за retrofit на Command 2.0: http://www.mercupgra...-article-1.html

Ако Command-а е от W163 - то той задължително има D2B и ще тръгне с този усилвател (правих нещо подобно на моя МЛ, с разликата, че на мен ли липсваха само Command-а и changer-a).

 Връзката между усилвателя и Command е по D2B, та ще трябва да си закупиш и оптичния кабел. Кабела го има в Германия, трябва да чакаш, или да го вземеш от БГ от кола на части/морга.

 Като цяло е спорно дали си заслужава, аз сложих Command понеже имах дупка за него и ми трябваше само той и кабел. При теб става по-сложно, а и с текущите ти говорители няма да звучи като оригиналната система. По-добре си дай парите за читавa 2DIN мултимедия. Ще може да си вържеш и камера към нея.


  • 1


#405404 Загряване при LOW RANGE

Публикувано от rado_penev на 28 февруари 2018 - 12:46

Low Range при W163 превключва раздатката в режим 2:1 - т.е. увеличава въртящия момент за сметка на скоростта. Няма никакъв смисъл да се използва при сняг - даже е противопоказно.

 Използва се ако се изкачва път с голяма денивелация (много стръмен път) или се дърпа нещо тежко или при разни маневри извън асфалтовия път. То си и пише в упътването - да не се вдига повече от 30-40км/ч при този режим.

 Та - нормално е колега Силвестър да са високи оборотите на двигателя и да вдига температурата при продължително каране с по-високи от описаните скорости. Не го включвай - МЛ-а си драпа без проблеми на сняг.


  • 2


#393467 Казанче за течност за чистачки ML400 W163

Публикувано от rado_penev на 19 юни 2017 - 10:06

Безумно скъпи са тези казанчета. Лошото е, че ги има само оригинални и пак са от кофти пластмаса.

Казанчето на фейслифта е по-голямо - 7 литра и за да се свали трябва да се свали фара и да се откачи кутията на бушоните. Ако нямаш чистачки на фаровете си поръчай и тапа за помпата на чистачките - понеже новия модел казанче е само един вариант и се предлага само с дупка за помпа, вече я няма версията за без.

Казанчето преди фейслифта е 5 литра и се вади доста по-лесно.


  • 1