Към съдържанието

  •  

allagabal

Регистрация: 07 дек 2009
Офлайн Последно: 08 фев 2013 - 19:28:29
-----

Моите мнения

В тема:Проблем с автоматика - а може би нещо друго?!

10 ноември 2012 - 20:06

Проблема е разрешен - оказа се много дребен, но и труден за хващане. Днес сложих работния кат и запретнах ръкави. Свалих дросела и махнах пластмасовия му капак. Прозвъних с мултицет връзките между шестте пина в буксата на дросела и двете клеми на електромоторчето, както и другите 4 жички водещи към потенциометрите - всички те бяха наред. След това така както е без капак монтирах обратно дросела. Дадох на контакт - същата работа - моторчето на дросела завъртя леко, но след като запалих колата - никаква активност от него. Тогава реших, така както си е монтиран дросела, да прозвъня връзките от клемите на електромоторчето му и клемите на потенциометъра, до буксата, която влиза в компютъра. Тогава се оказа, че един от четирите клеми на потенциометъра не прави връзка с компютъра. Изглежда, че целият проблем е бил в това, че един от шестте пина в буксата на дросела, не прави връзка с обувката в буксата, която влиза в дросела. И така след като леко закривих пиновете и поставих буксата нещата си дойдоха на мястото. Сега скоростите не ритат и се превключват нормално. Благодаря на всички колеги за изказаните мнения и идея!

В тема:Проблем с автоматика - а може би нещо друго?!

09 ноември 2012 - 10:08

Празния ход ми е голям проблем. Сутрин като я запаля студена, след запалването поддържа около 700 оборота, работи около 5-6 секунди, оборотите падат и колата гасне. В началотго не може и да се изфорсира, защото щом барна леко педала на газта колата веднага гасне. Така трябва да я паля около 5-6 пъти, за да позагрее леко, след което вече позволява леко изфорсирване. Разгрявам я по този начин около 5 минути и така успявам да я позагрея докъм 40 градуса и едва тогава успявам да тръгна, без да подгряла голата щом включа на директна изгасва. След като влезе в работна температура, след като спра някъде и дам на паркинг, колата поддържа около 1100 оборота на празен ход, а на директна около 700. Преминаването на газ си е гладко, с газовата досега не съм имал проблеми. Относно газта - тя е с жило, което стига до дросела. Иначе сега като си припомних първоначалния ми проблем с колата/този, че сутрин студена не държеше добри обороти на празен ход/ възникна през най-големите летни горещини. Един следобед когато температурата беше 40+ градуса, запалих колата и като я подкарах започна да прекъсва и глъхне, след като покарах малко се стабилизира, но на следващата сутрин вече проблемите при студен старт бяха налице. Тогава не обърнах особено внимание, тъй като времето беше топло сутрин и след около 1 минута колата си стабилизираше оборотите и можех спокойно да потегля. Викам си сигурно дебитомера пак си отиде ще взема един по-нататък, ама ей на!

В тема:Проблем с автоматика - а може би нещо друго?!

08 ноември 2012 - 20:13

Не си спомням какви грешки беше записал компютъра, но като ходя пак в сервиза в понеделник ще ги запиша. Изолацията на кабелите е в отлично състояние. Съпротивлението на температурните датчици е в норма. И при трите дросела, които изпробвахме компютъра даваше едно и също - 102 процента. Иначе моторчето на дросела си работи - при даване на контакт завърта, но оттам насетне никаква активност от него. Не завърта и при преминаване от паркинг на директна, а доколкото знам тогава то трябва леко да отвори дросела, за да компенсира, пада на оборотите на двигателя, при включването на кутията на скорост. Има ли някакъв начин с мултицет, или по друг начин, да се провери дали дросела е изправен?

В тема:DIY: Как да си оправим регулатора на вентилатора - "таралежа"

19 септември 2012 - 20:22

Дали ако преправя схемата по този начин нещата няма да се оправят?

В тема:DIY: Как да си оправим регулатора на вентилатора - "таралежа"

19 септември 2012 - 20:15

Благодаря за схемата колега! Реших като за начало да изиграя монтажа с релето, но уви - отново ударих на камък. Монтирал съм релето и регулатора по начина описан в приложената схема. Днес монтирах всичко и рекох да пробвам как работи. Дадох на контакт и запалих колата.Релето пуска ток по дебелия червен кабел до вентилатора, пускам си вентилатора от климатроника и всичко е супер, степените си работят, вентилатора си спира като изключа климатроника. За нещастие радостта ми угасна в момента в който реших да загася колата - връткам ключа ама колата не гасне, стои си на контакт и двигателя си пее ли пее.Дори в момента в който врътна ключа да изгася колата, вентилатора тръгва да духа леко, сякаш е на първа степен и това при спрян климатроник. Като дам пак ключа в положение "контакт", вентилатора спира. Та се наложи да угася колата като измъкнах куплунга. На какво ли се дължи това странно явление?