Към съдържанието

  •  

Tyto

Регистрация: 06 сеп 2009
Офлайн Последно: 22 дек 2011 - 19:09:37
-----

#233590 Смяна на челюсти на ръчната спирачка

Публикувано от Tyto на 15 юни 2011 - 14:20

Привет отново!

Ето и обещаните снимки:
Прикачен файл  150620111043.jpg   38,3K   117 Брой сваляния
Прикачен файл  150620111042.jpg   32,34K   114 Брой сваляния

Нещото което искам да отбележа е, че след като поставите жилата и вече сте затворили колелетата
(нищо, че там има едни неща за регулиране, но вие със сигурност сте ги навили докрай, защото все пак челюстите са нови...)преди да монтирате "кантарчето" поставете двете жила на местата им.
След това наместете самото "кантарче" - има си специален улей за него.
След това монтирайте жилото, идващо от педала на ръчната ( то е с едно болтче за ключе N13)
и чак сега опъвате пружината - малко е зор, ама...
Като за последно обирате луфта с болта, който е на "кантара" ( аз пробвах на ръка дали жилата се поопънаха )
и отивате да пробвате.

При мен колата направо кове, преди малко я силих из плаца...

Та така...

Равносметка:
1. Спирачни дискове 2х32 = 64 лева
2. Челюсти комплект = 40 лева
3. Жила 2х14 = 28 лева
--------------------------------------
Общо 132 лева

Със сигурност почти всеки може да се справи и сам (на мен обаче ми помагаха), но за жилата определено ви трябва поне канал, щото иначе е досадно, а и опасно...
  • 1


#233361 Смяна на челюсти на ръчната спирачка

Публикувано от Tyto на 13 юни 2011 - 19:19

Привет колеги!
Искам да споделя (надявам се и да помогна с нагледен материал)как сменихме челюстите на ръчната спирачка.
Да започна с причината: При натиснат докрай педал на спирачката колата потегляше /при наклон/
Тук мисля, някой беше дал линк към YouTube и там един обясняваше как се свалят сп. апарати, след това диска до там...
Големия зор, обаче е с челюстите...
След като сте подпрели добре колата за да не тръгне (нали няма ръчна - хе хе хе) повдигнали сте я с крик и сте свалили гумата,
отвивате двата болта които държат сп. апарат.
Аз ги отвих с ключ N16 (бях чел, че е 17 ама...)Прикачен файл  100620111010.jpg   39,48K   165 Брой сваляния
След като го отстраните (клатите нагоре-надолу)
Прикачен файл  100620111012.jpg   35,6K   185 Брой сваляния
вземате един шестограм и отвивате единственото болтче...Прикачен файл  100620111014.jpg   27,83K   180 Брой сваляния
Тук започва едно почукване по диска и завъртане и пак почукване, та така - докато си падне сам ...Прикачен файл  100620111015.jpg   32,8K   197 Брой сваляния
И двата ми диска бяха в УЖАСНО състояние - много, ама много износени...
Сега вече започва истинската част. Пред Вас трябва да се вижда ето това:Прикачен файл  100620111017.jpg   26,69K   210 Брой сваляния
Устройството е такова, че двете челюсти са свързани с две пружини, а се придържат с по една друга пружина, за която наравихме "инструмент":Прикачен файл  130620111036.jpg   30,34K   178 Брой сваляния
Първо освобождавате двете пружини с помоща на инструмента (болт, прорязан по средата)натискате, завъртате и готово - махате последователно двете пружини които свързват челюстите.
В комплекта който получих с радост видях, че имам включени всичките пружинки плюс болтовете за сп. апарати и дори и двете шестограмни болтчета, които държат дисковете...
След малко ще си сложа и новите дискове и ще снимам резултата...

Пропускам частта с настройката на ръчната спирачка, щото мисля, че имаше тема.

Дано да съм бил полезен!
  • 3