4000лв не ми се струват толкова страшни, като се има предвид колко неща си сменил
адмирации меракът и времето, които ти си вложил.
До сега от търсенията ми цената на цял мотор от морга е подона 4-5к, въпреки че точно .922 не съм намерил
Аз се чудих ремонтът на блока с ризи ориентировъчно колко излиза.
Повече са от 4000, но все тая...
Маслена помпа - около 300
Ваноси - 2000
Шлайф блок - 850
Бутала - 1400
Лагери (основни + биелни) - около 300
Вериги (маслена помпа + ангренажна) - 600
Балансиращ вал - 300
Всичко е около 5750
Ако добавя и другите неща, които съм купувал, понеже сглобявам отделен двигател а не ремонтирам моят:
Блок - 250
Ангренажен капак - 150
Колянов вал - 200
Глави + разп. валове: 1200
Повдигачи за клапаните - 250
Маслен охладител - 200
Водна помпа - 130
Още 2380
Всичко идва към 8000.
Както и неща, за които не се сещам за цени - напр. всички болтове до един са нови.
И всички датчици по двигателя също са нови.
Като цяло двигателят е готов за монтаж... но докато не "роди" моят - ще си седи с него.
Прави ми впечатление друго:
Цилиндрите са надрани, нормално е да има разход на масло.
Веднага след смяната на верига + балансиращ вал + гумички на клапаните разходът на масло падна до около 1.5 литра на 10.000 км., което ме учуди.
Очаквах да е повече.
При първата смяна го смених с Castrol Edge 5W40 - и започна да гори по литър на 1000, и просто доливах.
Сега го смених с "оригинално" 5W30 - (нямам идея какво масло се продава под марката "Мерцедес"), но за 2000 км почти не го е пипнало.