Накрая на цялата тази сага и пълна лудница съвсем спокойно можеш да си сложиш табелка с името върху капака на двигателя като на АМГ-тата
Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a
Започната от dkmi123, 19 авг 2022 - 09:50:38
282 мнения по тази тема
#196
Публикувано 12 септември 2023 - 10:36
#197
Публикувано 12 септември 2023 - 11:53
Това вече е идея
#198
Публикувано 14 септември 2023 - 13:07
One man, one engine
Супер идея наистина.
#199
Публикувано 15 септември 2023 - 17:54
Малко по малко стават нещата
Прикачени файлове
#200
Публикувано 16 септември 2023 - 09:35
One man, one engine, one year
#201
Публикувано 02 октомври 2023 - 19:55
Темата е върха! Колкото повече я чета и се убеждавам да си поръчам двигател от Германия, защото моя (M272.968) просто няма кой да го направи в България, тъй като взе да гори безобразно масло...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#202
Публикувано 03 октомври 2023 - 11:52
При мен всичко е за идеята да си го направя сам.
Иначе главите са ОК вече, трябва да поръчам нови гумички + повдигачи за клапаните.
Относно горенето на масло:
При мен се оправи след смяна на цялата система за картерните газове (мисля беше около 300 лева от Силвърстар) + смяна на гумички на клапаните.
Прикачени файлове
#203
Публикувано 05 октомври 2023 - 11:26
При мен всичко е за идеята да си го направя сам.
Иначе главите са ОК вече, трябва да поръчам нови гумички + повдигачи за клапаните.
Относно горенето на масло:
При мен се оправи след смяна на цялата система за картерните газове (мисля беше около 300 лева от Силвърстар) + смяна на гумички на клапаните.
Ще пробвам и аз да ги сменя, това ли са компонентинтите на картерните газове които трябва да поръчам от Силвърстар?
Този пост е редактиран от top: 05 октомври 2023 - 11:29
#204
Публикувано 05 октомври 2023 - 16:35
Ще пробвам и аз да ги сменя, това ли са компонентинтите на картерните газове които трябва да поръчам от Силвърстар?
Да.
Иначе аз маркуча не съм го сменял, при мен си е здрав.
Аа, и болта на това кръглото (викат му центрофуга май) е с лява резба.
Този пост е редактиран от dkmi123: 05 октомври 2023 - 16:36
#205
Публикувано 11 октомври 2023 - 16:03
Изрядната картерна вентилация е ключова за правилната работа на мотора. Още повече, ако има сцепени маркучи от там влиза въздух, който не е минал през дебитомера.
#206
Публикувано 15 октомври 2023 - 20:41
В момента правя на бащата Ц класата (дъртичка, W203, 200 година компресор);
Цялата картерна вентилация беше леш... ама като казвам леш - нямаше нито един здрав елемент в нея.
Това клапани, маркучи и т.н.
Като резултат - непрекъснато набива грешка за неработещ дебитомер, от там бъгват и ламбда сондите....
Първото, което се направи беше - да се купи нов дебитомер, колкото и да се опитвах да го убедя, че не е проблемен той.
(VDO, купен преди 2 години), та сега се набута за нов пиербург.... и се изненада, че пак го записа
Смених всичко по системата, сега чакам Силвърстар да ми докарат филтъра, дето е на компресора отгоре (A 11 094 01 83).
Че не подлежи на ремонт... пък основният проблем е от него.
Отделно, интеркулерът беше удавен в масло, всмукателния колектор и той беше пълен.
Има и две дюзи, които влизат в главата, отдолу има един тройник с вграден еднопосочен клапан - всичко беше леш.
Всичко е измито и изчистено, а човекът се научи да не слуша майстори-диагностици, на които диагностиката като им каже "дебитомер", и просто сменя дебитомера,
и после "аааа.... ми не знам кво става, може да е нещо друго"
Въпросната грешка може да означава и недобра "центровка", т.е. timing, но пък мотора си работи перфектно.
Хубавото е, че ако след цялата тая занимавка пак записва тази грешка - центровката на М111 се проверява и прави сравнително лесно.
Прикачени файлове
Този пост е редактиран от dkmi123: 15 октомври 2023 - 20:43
#207
Публикувано 16 октомври 2023 - 15:20
Колега, ако силвър не ти дават добри отстъпки може да помогна. Филтъра е 320лв с ддс
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
#208
Публикувано 16 октомври 2023 - 16:14
Колега, ако силвър не ти дават добри отстъпки може да помогна. Филтъра е 320лв с ддс
Sent from my iPhone using Tapatalk
Благодаря за което....
Ама вече го взех филтъра.... нещо от сорта на 527 с ДДС сега чакам да пристигне, че е на 4 работни дни доставка.
Но за CLS-a ще взимам нови повдигачи и кобилици, тогава ако можем да свършим работа ще е добре.... A2720500333 и A6420500080 и гумички - A0000535158
Обмислям да сменя тарелките и фиксаторите (A2760530025 + A2720530025 + A0000531126) ама първо ще огледам моите в какво състояние са. Че са събрани на едно място, ама не съм ги гледал.
Като цяло имам да събера още доста неща. Обмислях за нови клапани също, но настоящите с припасване ще станат, а и вече започва да идва доста дебело.
Следващия път ще си направя устата за отстъпка в СС, все пак съм им редовен клиент и имат около 10к оборот от мен за има-няма 2 години
Не съм питал до сега да ми дадат отстъпка.
#209
Публикувано 21 октомври 2023 - 17:02
На M272-ката му събрах главите, припаснати идеално клапани + сменени гумички.
Поръчах 1 брой кобилица да ги сравня със старите - почти не виждам разлика в луфтове и т.н.,
единствено което ме притеснява е, че на старите са им доста разхлабени ламарнките/пружинките, които държат повдигачите.
Само такива ламаринки едва ли се продават, и за да си "вържа гащите" - вероятно ще се сменят кобилиците.
Повдигачите с гаранция ще ги сменям, като се чудя - от силвърстар ли да взема, или Kolbenschmidt?
Та, за да събера мотора /говорим за гол мотор/ остана:
Повдигачи
Ваноси
Балансиращ вал
Вериги
Маслена помпа
И съм в играта
За 203-ката на бащата, която "боря" в момента:
Ами... .сагата продължава
Сменени бяха всички повредени елементи по вакуумите и по secondary air injection системата (а те си бяха явно повредени, някои ми се разпаднаха в ръцете, маркучите се трошаха все едно са от стъкло);
И пак си записва:
P200B-004 B2/5 (Hot film mass air flow sensor), Plausibility error Mass air flow sensor / Throttle valve [P0101]
Последният съвет на Xentry-то е "Check timing".
Само че преди това ще провяря Z7/36z3 връзката, която ако се е омаслила може и от там да дава проблем /а по кабелите на ваноса имаше ДОВОЛНО масло/. Доста кабеляци трябва да изкарам, за да стигна до Z7/36z3
И ме съмнява, че е от там, защото замервах от ECU-то до датчика на разп. вала, до дебитомера и то електромагнита на ваноса - ECU/дебитомер - 2 ома, ECU/датчик - 14 ома, ECU/ванос - 45 ома... и стойностите "играят", на моменти си показват нормално "късо", т.е. то така и трябва де - по схема са вързани към пин 8 на 1-ви куплунг в ECU-то.
Между отделните компоненти на системата също дава различно съпротивление, което никак не ми харесва. Днес не ми се занимава повече, давам си седмица почивка и двугата събота я подхващам пак.
Z7/36z3 са вързани: ламбда сондата (pin 1), датчика за разп. вал (pin 3), дебитомер (pin 2), ванос (pin 2), вакуум помпичката (pin 2)
Дава грешката само когато колата загрее... като загрее - почват да играят и показанията на ламбда сондата, и излизат извън граничните стойности в Xentry.
Иначе, двигателят си работи идеално - нито мени обороти, нито има повишен разход на гориво, набира си както си трябва (доколкото е по силите му де), нито тропа...
Направо си "мърка", но заради тази грешка светва чека, а мен ме дразни. /временно е изключен/.
Този пост е редактиран от dkmi123: 21 октомври 2023 - 17:03
#210
Публикувано 22 октомври 2023 - 09:52
Лично аз чакам с нетърпение да запали този M272 Браво за желанието и ентусиазма, с който си го правиш.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни