Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a


  • Please log in to reply
282 мнения по тази тема

#226 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 януари 2024 - 15:41

3 месеца е добър период...

Още като карах БМВ-то сменях датчик на разпределителен вал с Феби - изкара две седмици. Взех друго Феби - изкара 2 месеца. После взех оригинален - таратайката смени двама собственици от тогава, и още си работи.

Като сменях маркучите за антифриза - протекоха на третия ден. Смених ги с оригинални, още си е с тях.

Сменях казанчето за антифриза. Феби. Два месеца по-късно му блокира поплавъка, и постоянно светеше, че няма антифриз.

От тогава ги избягвам.

 

Иначе "оригинални" датчици - забелязъл съм, че и МБ и БМВ ползват - Hella, Bosch, VDO, Meyle и Mahle... може би ползват и от други производители.

А вериги/ролки/зъбчатки - масово са им на INA, като INA съм виждал и на VAG групата че се ползва.

 

Има някои неща, които "оригинални" са на доста нереални цени. Например, датчик на коляновия вал - 350 лева от Силвърстар, 80 лева на БОШ.

Ваносите пък да не говорим - 1400 лева бройката. На INA са около 2.5 пъти по-евтини.

За дроселовата клапа на бащата на дъртата W203 ми дадоха цена по спомен 2300+. Та тя цялата кола не струва толкова..... :) 

 

Иначе другите неща са на разумни цени, абсолютно всички чаркалъци по двигателя (без все още водна помпа и хидравлична помпа) са ми може би малкно над 3000 лева.

Единствено ваноси, кобилици и повдигачи ще взема на INA, останалото е от Силвърстар....

Ще направя и равносметка някой ден колко ми е излязло всичко по "ребилда" на тоя мотор, но грубо е малко над 6500, колкото и да ми казват, че съм луд - мерак ми е да си направя двигател. Ако се счупи - ще се счупи, няма да се сърдя на никой :) 


  • 0

#227 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 12 януари 2024 - 15:44

За всичко оригинално мога да съдействам с цената.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#228 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 януари 2024 - 15:54

Благодаря.

Иначе, аз вече имам 9% отстъпка от Силвърстар :) 

ако може да се издейства повече... ще е супер.


  • 0

#229 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 13 януари 2024 - 23:24

Доста повече е


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#230 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 януари 2024 - 11:34

Ами... остана да взимам следното:

 

Семеринг колянов вал (от страната на скоростната кутия) + болтовете за него 

Водна помпа + гарнитура

Повдигачи на клапаните

Кобилици

(за сега съм се спрял на кобилици + повдигачи на INA, съответно на 13 и 17 лева за брой)

Гарнитури за главите (само че ще поръчам 0.75мм на елринг, че са ми шлайфани и главата и блока с по 0.1мм, ако не се лъжа стандартната е дебела 0.72мм та за това ще взема 0.75мм, в СС ми казаха, че имат само "стандартна" дебелина и нямат ремонтни)

Болтове за главите

 

На какви цени могат да се вземат тия неща?

 

 

Ваносите не ги смятам, цената им е 1400 лева/брой (горе-долу), на INA излизат малко под 500 / брой.

Като се събере всичко - ще му пусна една нова моторна инсталация + нов всмукателен колектор - https://www.kmotorsh...2201-2721402401

Както и всички датчици по двигателя, но за сега няма да ги взимам тях.... има време докато се стигне до там.

 

Като цяло не знам какво ще излезе от цялата сглобка на тоя двигател, ама съм решил да го докарам до край :) 

в крайна сметка - квото стане.


  • 0

#231 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 515 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 17 януари 2024 - 01:31

Със сигурност двигателя ще стане много добре. Казах ти приготви си накрая да му лепиш плочката с подписа.


  • 1

сесшисе ?


#232 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 17 януари 2024 - 10:34

Със сигурност двигателя ще стане много добре. Казах ти приготви си накрая да му лепиш плочката с подписа.

 

Ще си поръчам да ми гравират титаниева плочка на лазер (само да не струва колкото половината мотор...), и ще измисля как да я закрепя някъде smile.png

В краен случай, може от неръждаема стомана да е. Ама ще опитам да намеря титан....

Все още мисля какво точно да напиша на нея, може би ще е "другата кола ми е БМВ", ама определено ще оставя следа по тоя двигател.

 

Иначе, поръчах за пробата един повдигач на INA, да го видя за какво иде реч.... нормално ли е да е твърд като камък, смисъл - грам не се свива като го стисна с ръка?

Доколкото са ми казвали хора, които са сглобавали двигатели - повдигача трябва да може да се свива леко с ръка като е нов.... ама не знам дали е така наистина smile.png


Този пост е редактиран от dkmi123: 17 януари 2024 - 10:38

  • 0

#233 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4596 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 19 януари 2024 - 13:44

Повдигачите идват фабрично пълни с масло.

 

Мисля, че според WIS при монтаж трябва да напълниш повдигачите ако ползваш стари. Някои монтьори предпочитат да ги изпразват преди монтаж /по-лесно е/ и после да палят мотора на празни пповдигачи и да го оставят да поработи на празен ход преди да се напълнят.


  • 0

#234 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 януари 2024 - 22:53

Да, ясно е това вече за повдигачите :) 

Различни мнения, но в крайна сметка - ще го направя както е по WIS.

 

По WIS не мога да намеря друго:

На самият повдигач има една дупка от страни, та мисълта ми е - има ли значение на къде трябва да е "завъртяна" тази дупка? Т.е. има ли посока на слагане самият повдигач?


  • 0

#235 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 515 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 20 януари 2024 - 01:18

Според мен няма, дори мисля че при работа може да се върти (бавно) ако си поиска, така да се каже нали е кръгал, и да си "плува"


  • 0

сесшисе ?


#236 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 януари 2024 - 18:43

Ще ми трябва акъл от някой, който е сглобявал такъв двигател smile.png

 

Семеринга на коляновия вал го сложих, но виждам че не покрива всички канали отзад (като видях, че не ги е покрил го свалих - кухи са, т.е. в тях не влиза масло);

Така ли трябва да е, или този семеринг, който съм взел е друг? (купуван е от Силвърстар по ВИН, а виждам и че вече частта е с нов номер);

 

Качвам и снимка, отбелязано е кое ме притеснява.

 

Прикачен файл  IMG_3002.jpeg   191,58K   6 Брой сваляния

 

Прикачен файл  IMG_2999.jpeg   154,5K   6 Брой сваляния


Този пост е редактиран от dkmi123: 20 януари 2024 - 18:44

  • 0

#237 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 януари 2024 - 18:56

Никой ли не е слагал такъв семеринг, да подскаже малко?


  • 0

#238 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 януари 2024 - 12:33

Малко по малко заприличва на двигател :)

Прикачени файлове


  • 0

#239 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4596 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 01 февруари 2024 - 22:34

Днес видях още един блок на +0.5мм без ризи, с нови бутала и сегменти. Така че да знеш, не си сам. :)


  • 0

#240 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 февруари 2024 - 22:55

Днес видях още един блок на +0.5мм без ризи, с нови бутала и сегменти. Така че да знеш, не си сам. smile.png

 

Човека, който ми шлайфа блока също каза, че не му е за първи път да прави алусилови блокове, дори със същите бутала.

Исках да взема бутала на MAHLE +0.25, но блока беше бая надран и след разстъргване на +0.25 все още имаше грапавини.

 

Имам и една малко забавна случка:

Монтирам маслените дюзи, които смазват буталата - те са под коляновия вал.

Гледам, че по WIS се дава, че се слага Lcktite осигурител на болтовете, и се стягат на 10 (по спомен) Nm.

Съседа, който се занимава и той с двигатели и т.н. ми вика "Абе.... тука недей слагай осигурител, че после ако се наложи да го разглобяваш няма да може да отвиеш болта"...

Малко се посмях, викам му - аз ако се наложи пак да стигна до тук.... точно тия болотове ще са последното нещо, за което ще мисля :) 


Този пост е редактиран от dkmi123: 01 февруари 2024 - 23:04

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни