Имат такава слава върпосните мотори на марката, но според мен, не се обслужват на време и качествено за да се случват тези проблеми с тях. Имал съм няколко мерцедеса и най-важното си остава предишната поддръжка на автомобила, независимо от модел/година. Успех със съживяването и аз в момента наливам пари в една w211-ка макар да знам , че след това няма продаване...
Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a
Started by dkmi123, 19 Aug 2022 - 09:50:38
282 replies to this topic
#121
Posted 01 April 2023 - 16:47
#122
Posted 03 April 2023 - 21:21
Току що американеца ми върна парите - въпросната част не можела да се изпрати зад граница, поради незнайни причини.
Та, ще търся читав блок
Препоръки за някой, който шлайфа цилиндрите, ама без "ризи"?
Т.е. ако намеря не много надран блок, и се направи шлайф/хонинг на 92.9 или 93.15 (оригинално е на 92.6).
Понеже ми препоръчаха някакви пичове в Сливен, обадих им се - категорични са, че бутало 93.15мм не съществува, и че няма как да направят шлайф/хонинг на блока без да набият ризи.
А се предлагат бутала + сегменти на MAHLE както за 92.9 така и за 93.15мм цилиндър. Не знам защо твърдят, че не можело да се шлайфа и хонингова блока?
#123
Posted 04 April 2023 - 15:13
Това описват от Kolbenschmidt като процес за обработка на алусил и лукасил блокове - шлайфане и хонинг - даже предлагат специални инстументи за обработка на блоковете:
https://cdn2.ms-moto...locks_51912.pdf
#124
Posted 04 April 2023 - 17:57
Намерих парт номерата на въпросните инструменти, ето малко линкове:
https://cdn2.ms-moto...Bores_51874.pdf
https://cdn2.ms-moto...locks_52401.pdf
https://www.kmotorsh...022_e_52774.PDF
Не са скъпи, но едното не е налично (KS silicon exposing stones), то е около 100 евро.
KS Diamond Honing stone e ~ 280 евро.
Самото разпробиване на отвора го дават, че се прави с диамантен накрайник.
Въпросът е: ако поръчам въпросните инструменти, дали ще се намери кой да извърши процедурата както трябва.
Решил съм да се заиграя с този мотор, пък да видим.... ако не друго - поне ще има полезна информация кое и как трябва и не трябва да се прави
А ако някой направи нещата като хората - ще получи въпросните инструменти като подарък.
#125
Posted 04 April 2023 - 21:51
Може да е полезно за някой...
Така като гледам - въпросните "камъни" се продават по 2 в комплект, за шлайф + хонинг трябват по 8 бройки.
Което малко променя цената им
Но пък ако някой с необходимите машини се снабди с такива, определено ще има смисъл.
И естествено, да изчете ръководството от 53-та страница надолу...
Attached Files
#126
Posted 05 April 2023 - 09:47
То процесът е същия за м119, м112, м113, м272, м273 и т.н. Пише да се фрезова с PCD нож (поликристален диамант) и има доста особености при хонинга.
Всички модерни блокове са алуминиеви, при всички производители.
Не мога да си представя защо все още се слагат чугунени ризи.
Edited by Subsonic, 05 April 2023 - 09:56 .
#127
Posted 05 April 2023 - 09:56
На местата, на които звънях ми казаха - правим го само с ризи. Този тип блокове не подлежали на обработка.То процесът е същия за м119, м112, м113, м272, м273 и т.н. Пише да се фрезова с PCD нож (поликристален диамант)
Всички модерни блокове са алуминиеви, при всички производители.
Не мога да си представя защо все още се слагат чугунени ризи.
За по-големи бутала не били чували.
И най-същественото: не дават гаранция за ремонта.
явно нямат опит с този тип блокове, или просто не им се занимава да дават пари за нови инструменти, и да усвояват нова техника за обработка. Не знам защо, но е факт. Знаят да набиват ризи и толкова….
Искат около 2000 лева за набиване на ризи…
Edited by dkmi123, 05 April 2023 - 09:57 .
#128
Posted 05 April 2023 - 10:27
Ей ги нещата и на български:
https://motofocus.bg...e-na-dvigatelja
Като гледам, на едното място е от 2020-а.... което още повече ме озадачава защо някой, който извършва тези дейности не се снабди с инструменти, а всички си държат на "ризите"....
#129
Posted 06 April 2023 - 14:26
Ако има деруги ризи пак ще трябват... Ама от скъпите за да стане добре.
Блока от САЩ може би могат да го внесат фирмите, които внасят коли от там. Поразпитай - NorthAuto/MostAuto и подобни.
Блока от САЩ може би могат да го внесат фирмите, които внасят коли от там. Поразпитай - NorthAuto/MostAuto и подобни.
#130
Posted 06 April 2023 - 15:21
Ако има деруги ризи пак ще трябват... Ама от скъпите за да стане добре.
Блока от САЩ може би могат да го внесат фирмите, които внасят коли от там. Поразпитай - NorthAuto/MostAuto и подобни.
Моя блок има задиране, и не е малко.
Намерих блок в България с малко задиране, ще ходя да го гледам, вероятно ще го взема. Тъкмо човека каза, че на него са му правили същия двигател с шлайф/хонинг за по-големите бутала, и няма проблеми.
Замервало се, и се преценяло дали ще стане. След шлайф с диамантен накрайник се обработвало със специална паста.
Да каже кой и къде ги прави, и ще се мисли някаква...
доста четох за "ризите" - дори чугинени, ако са сложени както трябва няма никакви проблеми и изкарват 100к+ километра.
С моето каране, ще ме изкара докато съм жив, ако не сменя колата. Което за сега нямам намерение да правя.
#131
Posted 06 April 2023 - 21:31
#132
Posted 07 April 2023 - 12:25
Купих друг блок с надрани цилиндри, намерих човек, който шлайфа алусилови цилиндри в България.
Препоръча ми го негов клиент, човека е на ясно какво прави.
Другата седмица ще ходя при него с блока, за да замери какви бутала ще ми трябват (92.9 или 93.15) според това колко е надран.
И ще видим до къде ще я докараме...
Вариантите за ремонтни бутала на MAHLE са два:
005 24 00 - 92.9мм
005 24 01 - 93.15мм
да видим колко ще трябва да се стърже, и с какви бутала ще е.
#133
Posted 08 April 2023 - 07:47
В Пловдив ли ще го правят ремонта? Ако, сложиш друг блок няма ли да трябва да минаваш в кат за да впишат новия номер на двигателя?
#134
Posted 08 April 2023 - 13:26
В Пловдив ли ще го правят ремонта? Ако, сложиш друг блок няма ли да трябва да минаваш в кат за да впишат новия номер на двигателя?
Не, няма да е в Пловдив рвмонта.
Дадоха ми номер на човек в Казанлък, който прави такива блокове. Чух се с него, първо ще ходя с блока да го замери, да видим ще стане ли изобщо, и ако ще стане - към кой размер бутало ще се минава.
“Новият” блок е без номер. Процедурата по регострация е доста сложна, за това просто ще си набия моя номер.
Има вариант да се пише “без номер”, мога и на този вариант да отида. Ще видим като му дойде времето.
#135
Posted 09 April 2023 - 21:29
Защо не провериш дали може да се сложи М113 вместо М272. Би трябвало да стане за същите пари - още повече М113 го има серийно на CLS. Чувам, че в W164 е правено няколко пъти вече успешно. А ще стане и осмак :-)
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users