Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a


  • Please log in to reply
364 replies to this topic

#316 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 462 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 13 March 2025 - 14:28

Сега премерих какво дават поплавъците:

 

Левият (син/черен проводник) - дава 102 ома

Десния - (син/розов) - дава 320 ома.

 

Което означава - различно ниво на бензина в двете половини на резервоара. Това определено не е вярно. Проверено е, като свалих двата капака: двете половини на резервоара са с почти еднакво ниво на бензин.

Т.е. помпата прехвърля от дясно в ляво, но някой от нивомерите не отчита правилно.

 

Като отворя капака на помпата (дясната), и вдигна поплавъка (все едно е пълен догоре) - нищо не се случва. Като го бутна надолу - на таблото нивото расте....

Като извадя лявата и я поставя (просто да я размърдам малко) - на таблото отчита правилно (малко над половината резервоар), но като покарам малко - отива на макс, и на таблото ми пипе - 74 литра.

Проверено е - поплавъка си е свободен, не опира или заяжда, за да прави такива номера.

 

Работата е там, че двете помпи са сменяни с (уж) VDO. Притеснява ме това, че дойдоха с изтрити номера (личи си как са трити нарочно), и дойдоха в кутия Continental.... кой знае какво са ми набутали.

 

При мен всичко започна след като напълних на макс. До преди това нямах никакви проблеми в отчитането, а след пълненето - просто спря да пада нивото, освен, че понякога слиза 2-3 чертички надолу, после пак ги пълни.


Edited by dkmi123, 13 March 2025 - 14:31 .

  • 0

#317 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 462 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 21 March 2025 - 13:34

Смених двете помпи със нови (от Силвърстар), и сега си отчитат коректно.

На старите помпи - Xentry записва и двата нивомера (out of range), не знам как може да се прецакат и двата едновременно?

 

Не се сетих да видя номерата на двата нивомера на новите помпи, а на старите (които са на три месеца) - номерата са изтрити.

Не знам и дали се продават отделно само нивомери - те са модули като гледам. Нямам и идея кой и защо е трил номера на чисто нови помпи.

 

Ако някой може да каже номерцата - ще е перфектно.

Attached Files


  • 0

#318 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 462 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 28 March 2025 - 13:01

Някой има ли регистрация в mhhauto?

Искам да си изтегля virgin файл за колата....

 

https://mhhauto.com/...irgin-dump-help

 

По-точно: https://mhhauto.com/...t.php?aid=64510


  • 0

#319 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,112 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 2010 SL350 316hp;2015 E350 BlueTEC 258hp.
Garage View Garage

Posted 28 March 2025 - 13:14

Някой има ли регистрация в mhhauto?

Искам да си изтегля virgin файл за колата....

 

https://mhhauto.com/...irgin-dump-help

 

По-точно: https://mhhauto.com/...t.php?aid=64510

Аз имам, ето го:

https://mega.nz/file..._AvpWM6A_V4pPIA


Edited by top, 28 March 2025 - 13:19 .

  • 0

#320 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 462 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 28 March 2025 - 13:52

Благпдаря много!
  • 0

#321 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 462 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 31 March 2025 - 16:19

https://mhhauto.com/...9-7-quick-guide

По това си ресетнах компютъра.
Разглобява се, ама не е кой знае каква философия.
Не съм разпоявал чип, стана с адаптер.
  • 0

#322 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,112 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 2010 SL350 316hp;2015 E350 BlueTEC 258hp.
Garage View Garage

Posted 31 March 2025 - 23:56

Аз съм си взел един програматор от най-китайските ezp2019 и щипки които директно без разпояване извличат bin файла от чипа, за сега си играя с километражи, но общо взето за всичко става.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#323 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 462 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 01 April 2025 - 00:10

Аз съм си взел един програматор от най-китайските ezp2019 и щипки които директно без разпояване извличат bin файла от чипа, за сега си играя с километражи, но общо взето за всичко става.
Sent from my iPhone using Tapatalk


Моят е fly pro нещо си, 100тина лева беше. Съживявах едни брикнати рутери преди години с него.

Това с щипката не работи винаги - понякога не му достига захранване. Но 90% бачка.

Иначе сменях управлението на нагревателите на ламбда сондите - не знам с какъв припой е запоявано в тоя компютър, но на 480 градуса няма разпояване… накрая ги изпилих до метал двата транзистора, и ги нагрях върху метала с поялник .
  • 0

#324 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 462 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 15 April 2025 - 08:58

Ако някой има интерес - продавам двете стари горивни помпи.
На около 6 месеца са, VDO.
На лявата не и работи сензора за ниво на горивото, дясната си е ОК.
100 лева за двете.
  • 0

#325 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 462 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 16 June 2025 - 23:34

Сдаде ми моторния компютър, взех втора ръка от ибей, отключих го, кодирах го, но записва двете ламбда сонди след катализатора (а те са си ОК);

Смених MOSFET-ите, които им управляват нагревателите, понрже четох, че проблема може да е от тях (в интерес на истината - единия беше здрав, другия беше сдал багажа) - същата работа.

 

В Xentry-то мога да спра 4-те сонди, но не и само двете, а 4-те не искам да ги спирам.

Спрял съм си само чека, че ме дразни.

 

Има ли някакво по-специфично кодиране?

Продавача казваше, че компютъра е от същия модел CLS, което значи, че не би трябвало да има проблем.

А е възможно и тоя компютър да е дефектен, все пак е стар.

 

 

 

Attached Files


  • 0

#326 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 901 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Posted 17 June 2025 - 21:18

Мисля че на запален двигател могат да се спрат двете задни сонди. Но аз бих пробвал да налея онлайн… и после да побългаряваме


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#327 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 462 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 17 June 2025 - 22:37

Според това, което четох - е проблем със самият компютър.

Стария даваше грешки за дроселовата клапа, както и в потенциометрите на педала на газта, съответно - авариен режим, и макс 40 км/ч.

 

Това със сондите пишат, че било същото - породено от прегряване, тъй като компютъра е монтиран върху двигателя, и се пече доста. С годините сдава багажа.

Реболване на процесор не мисля да правя... едва ли ще изтрае дълго.

Вариант е изключване на сондите, но ако има проблем с процесора - той ще стане още по-голям с времето, и пак не ме чака нищо добро.

Ще търся компютър от по-нов донор... това поне се настройва лесно.

Друг вариант е да си направя емулатори за задните сонди, правил съм си подобни за БМВ-то и си бачкаха идеално. Там сигнала трябваше да е правоъгълен импукс мисля, че с амплитуда 0.5V.

Два чипа 555 с няколко кондензатора и резистора и се получават нещата, тук като гледам графиката на ламбдите в Xentry - на задните сонди е почти права линия 1V.

 

Другото, което забелязах:

И на компютъра, при който сондите работят, и на този - actual data за сондите е една и съща... и мисля, че някой на колата-донор е махал катализатори, и се е опитвал да ги спира, но не го е направил както трябва. Като ги откача - веднага хваща, че липсват.

Отивам на варианта да налея нов софтуер със Vediamo, и да пробвам какво ще се случи, само трябва да намеря софтуер за този компютър.


  • 0

#328 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,636 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 18 June 2025 - 09:54

Внимавай с интерфейса, на мен ми изигра лоша шега при опит за рефлашване на кутията.

Tactrix клонингите не стават, хем моят е от по-добрите. Сгъна още в началото на трансфера на данни и ЕКУ-то на кутията остана в Bootloader.

После плaтформа, специализиран сервиз и 150 лв. за ре-флашкане със Стар и качествен мултиплексор.


  • 0

#329 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 462 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 18 June 2025 - 10:35

Tactrix клонингите не стават, хем моят е от по-добрите. Сгъна още в началото на трансфера на данни и ЕКУ-то на кутията остана в Bootloader.

 

Ясно, точно с такова мислих да го пробвам.

С Xentry online няма как, offline - нямам файл... освен, ако тези от Vediamo няма начин да се набутат през xentry де.

Друг вариант ми е да отида при човек с Kess.

 

Макар, че нищо не ми пречи да пробвам с vediamo на по-повредения компютър. Ама като си знам късмета - при него ще мине, при другия няма.

Ще правя тази операция след морето.... че да не се наложи да пътувам с влака :) 


  • 0

#330 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 462 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 18 June 2025 - 13:08

Успях с ведиамо да флашна стария компютър със софтуер от 2008ма, може и това да е последния.
Сега не ми записва грешка за дросел, но няма да рискувам да карам с него….
Ще поръчам друг, и ще си правя експерименти тогава.
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users