Лично аз чакам с нетърпение да запали този M272 Браво за желанието и ентусиазма, с който си го правиш.
За паленето - ще запали.
Въпросът е колко ще изкара после
Posted 22 October 2023 - 19:37
Лично аз чакам с нетърпение да запали този M272 Браво за желанието и ентусиазма, с който си го правиш.
За паленето - ще запали.
Въпросът е колко ще изкара после
Posted 25 November 2023 - 21:50
Малък проблем:
Lockup соленоида Y3/8y8 ще ме предава скоро
Застуди се малко и... като тръгвам - няма проблем. Като пусна газта, за да намаля и бута от 3 на 2 предавка - придърпва леко, и за по-малко от секунда подскача стрелката на оборотите.
Загрее ли - няма проблем с минаване от 3 на 2.
Иначе като е студена - си сменя останалите предавки без изобщо да се усеща. Придърпва само от 3 към 2.
Вероятно ще си карам така, докато дойде време за смяната на мотора, и без това не се кара много в момента (работя от вкъщи...).
Posted 25 November 2023 - 23:15
Може да е намаляло нивото на маслото и да се усеща повече като е студено.
А имаш ли грешка за някой от speed sensor-ите?
Също ако си изтрил адаптациите на кутията за ъп- и дауншифт.
При мен първо имаше едно приплъзване при превключване от 3-та на 4-та. След като изтрих адаптациите се пооправи, но започва да дауншифтва по-рязко, осбено на студено и особено на спускане, но примерно от 2-ра на 1-ва.
Edited by Subsonic, 25 November 2023 - 23:19 .
Posted 26 November 2023 - 04:12
Posted 26 November 2023 - 10:41
Няма грешки в кутията. Та, вероятно - може би иска да се долее малко малсо, нямам идея.
Какво забелязах:
Приритва само като не е загряла колата, и само като сваля от 3 на 2 или от 2 на 1 - не съм 100% сигурен как точно работеше 7г троника, и дали сваляше на 1-ва, или след като тръгне бута макс на 2-ра. (S режим, ама и на С го прави).
При ускоряване - си включва плавно, няма никакви проблеми и смяната на предавки не се усеща. Пусна ли газта обаче, като падне скоростта под около 40 км/ч и стреклата за оборотите леко подскача, а самата кола придърпва.
Загрее ли - проблемът изчезва.
В мотора има "Load limit is active", само че едва ли проблемът е в това, а и грешката беше "stored".
Последно като даваше тая грешка за постоянно - се оказа дебитомер, само че тогава влизаше в авариен режим.
Вероятно сега е заради паднал акумулатор - не бях карал около месец.
Ресетнах cold start адаптациите, да видим после като покарам какво ще покаже.
Адаптациите на кутията не съм ги пипал.
Posted 20 December 2023 - 12:10
Наближава моментът с монтирането на главите.
Само че не мога да намеря никъде информация каква е стандартната дебелина на гарнитурата на главата - виждам, че се продават различни: 0,6, 0.72, 0.75, 1.7 че даже и 3 милиметра. Стандартната уж е 0.72 мм.... ама не съм сигурен.
Блока е шлайфан и е свален с 0.1мм, главата - по спомен 0.2мм. общо - 0.3мм.
Ако сложа стандартна гарнитура - има ли някакъв проблем?
Притесняа ме, че тъй като реало е променено разстоянието от зъбчатката на коляновия вал до ваноса (вярно, с 0.3мм... изглежда малко), ама ако сложа стандартна гарнитура - дали ще излязат белезите горе на двете колела на валоввте при зацепването на веригата?
Posted 21 December 2023 - 20:13
Толкова малки размери няма как да бъдат коригирани.
Пренебрегваш ги
сесшисе ?
Posted 22 December 2023 - 16:46
Posted 25 December 2023 - 13:40
Обтегачът ще обере тези 0.3мм хлабина във веригата.
Относно гарнитурата, хубаво е новата да е с правилната дебелина, но ако няма такава ли не знаеш дебелината, взимаш стандартна.
Като сглобиш мотора и го смажеш хуабво, завърти го на ръка няколко оборота да се увериш, че не чука нищо (повдигачите ще трябва да ги напълниш с масло)
Posted 26 December 2023 - 17:03
Ами ще питам в силвърстар какво имат, но като гледам във WIS-а пише, че глава и блок не трябва да се шлайфат, а да се заменят с нови (да бе, да...);
Та вероятно ще имат само стандартна гарнитура, и ако поне ми кажат колко е дебела стандартната - ще си търся друга по-дебела.
Има една камара размери на елринг и подобни - от 0.6 та чак до 3мм, та стига да знам стандартния размер - гарнитура ще се намери.
Това за въртенето на ръка го знам, и ще го направя.
А повдигачите - би трябвало да си идват фабрично заредени с нужното количество масло? Тях така или иначе ще ги взимам нови. Както и кобилиците ще са нови.
Замислям се и да смяня пружините с нови, ама 30 лева на пружина нещо не ми се дават
Posted 26 December 2023 - 19:13
WIS-а пише, че глава и блок не трябва да се шлайфат, а да се заменят с нови (да бе, да...);
Това е защото Мерцедес е топ топ топ
за да бъде нещо топ, се слага само топ топ топ
Ако ти си "шейха с камили" и в Мерц дилъра ти шлайфат главата/блока ще наредиш механика на бесилка.
сесшисе ?
Posted 27 December 2023 - 11:11
Това е защото Мерцедес е топ топ топ
за да бъде нещо топ, се слага само топ топ топ
Ако ти си "шейха с камили" и в Мерц дилъра ти шлайфат главата/блока ще наредиш механика на бесилка.
Така е, но на стар двигател кой ще смени блок или глава, за да не ги шлайфа
Те във WIS-а между другото и пишат, че ако имало изкривяване на главато в не си спомням какви граници - пак не се шлайфа, щото щяло да се компенсира като се стегне с новите болтове....
Аз и в момента на "стария" двигател съм с шлайфана глава....
сега тоя дето го събирам и той ще е шлайфан, та нищо ново.
Мисля, че открих колко е стандартната дебелине - 0.72мм. Елринг продават комплект гарнитури 0.75мм, та - ако в силвърстар верно не предлагат удебелени ще взимам елринг.
Остана да му взема балансиращ вал, вериги, маслена помпа и ваноси, и го събирам...
Ваносите ще са INA, че.... СС искат по 1400 лева за брой, а това няма как да стане... INA-та са по около 350-400 лева. И доколкото знам - "оригиналните" също са INA...
Posted 02 January 2024 - 13:42
Малко извън темата:
Когато в колата влезе плъх, похапне малко кабели, и ти кажат "абе.... нещо влезе в авариен режим".
Нямаше нито един модул без грешка /за радост, не е моята кола/.
А от авариен режим го "извадих" като му оправих кабелите за вакуум клапана на турбото.
Почти нищо друго по електрониката на колата не работи, показва външна температура +85 градуса, няма парно и климатик, не работи радио/навигация и т.н.
Останалото обаче да си го оправя сам, или да си кара таралясника някъде да му го оправят. За без пари - толкова
IMG_2870.jpeg 175.67K 6 downloads
Posted 12 January 2024 - 07:57
Остана да взема ваноси, повдигачи, кобилици и гарнитури за главите.
И го палим
Ваносите ми се искаше да са "оригинални", ама при тия цени ще са INA.
Каквото и да е на Febi или Swag никога няма да купя, понеже имам доста горчив опит с техните боклуци.
Няма тяхна част, която съм взел и да е изкарала повече от 2 месеца. Рекорда беше един маркуч, който протече от уплътненията на третия ден.
Този маркуч беше и последното феби, което купих.
Posted 12 January 2024 - 14:35
Имаше време когато Febi си продаваха качествени компоненти и дори ги предпочитах през Meyle.
В крайна сметка, дори оригиналните части се произвеждат от някой друг, не от Мерцедес. Въпросът е как производителят следи качеството и кое качество части се преопакова от търговеца.
Всеки явно гледа да сваля разходите и натиска доставчиците си до ниво суровина за по-ниска цена, като това няма как да не се отрази на качеството.
Иначе последното, което аз си купих на Феби бяха едни шарнири за предните носачи на комбито, които изкараха около месец по нашите пътища. Горе-долу преди 3 години.
Edited by Subsonic, 12 January 2024 - 14:36 .
0 members, 2 guests, 0 anonymous users