Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a


  • Please log in to reply
282 replies to this topic

#211 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 22 October 2023 - 19:37

Лично аз чакам с нетърпение да запали този M272 smile.png Браво за желанието и ентусиазма, с който си го правиш.

 

За паленето - ще запали.

Въпросът е колко ще изкара после :) 


  • 0

#212 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 25 November 2023 - 21:50

Малък проблем:

Lockup соленоида Y3/8y8 ще ме предава скоро :) 

Застуди се малко и... като тръгвам - няма проблем. Като пусна газта, за да намаля и бута от 3 на 2 предавка - придърпва леко, и за по-малко от секунда подскача стрелката на оборотите.

Загрее ли - няма проблем с минаване от 3 на 2.

Иначе като е студена - си сменя останалите предавки без изобщо да се усеща. Придърпва само от 3 към 2.

Ще видим кога ще му дойде реда и на  това, а свалям ли платка - ще сменям направо всички соленоиди.

Вероятно ще си карам така, докато дойде време за смяната на мотора, и без това не се кара много в момента (работя от вкъщи...).


  • 0

#213 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 25 November 2023 - 23:15

Може да е намаляло нивото на маслото и да се усеща повече като е студено.

 

А имаш ли грешка за някой от speed sensor-ите?

 

Също ако си изтрил адаптациите на кутията за ъп- и дауншифт.

 

При мен първо имаше едно приплъзване при превключване от 3-та на 4-та. След като изтрих адаптациите се пооправи, но започва да дауншифтва по-рязко, осбено на студено и особено на спускане, но примерно от 2-ра на 1-ва.


Edited by Subsonic, 25 November 2023 - 23:19 .

  • 0

#214 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 26 November 2023 - 04:12

Маслото е сменяно лятото, като сменях точно сензорите, а проблемът с придърпването го има от вчера.
Доколкото знам така става заради соленоида…
Ще закача с диагностката да погледна какво ще каже.
Лошото е, че няма щека за маслото на скоростите :)
  • 0

#215 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 26 November 2023 - 10:41

Няма грешки в кутията. Та, вероятно - може би иска да се долее малко малсо, нямам идея.

Какво забелязах:

Приритва само като не е загряла колата, и само като сваля от 3 на 2 или от 2 на 1 - не съм 100% сигурен как точно работеше 7г троника, и дали сваляше на 1-ва, или след като тръгне бута макс на 2-ра. (S режим, ама и на С го прави).

При ускоряване - си включва плавно, няма никакви проблеми и смяната на предавки не се усеща. Пусна ли газта обаче, като падне скоростта под около 40 км/ч и стреклата за оборотите леко подскача, а самата кола придърпва.

Загрее ли - проблемът изчезва.

 

В мотора има "Load limit is active", само че едва ли проблемът е в това, а и грешката беше "stored".

Последно като даваше тая грешка за постоянно - се оказа дебитомер, само че тогава влизаше в авариен режим.

Вероятно сега е заради паднал акумулатор - не бях карал около месец. 

Ресетнах cold start адаптациите, да видим после като покарам какво ще покаже.

Адаптациите на кутията не съм ги пипал.


  • 0

#216 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 20 December 2023 - 12:10

Наближава моментът с монтирането на главите.

Само че не мога да намеря никъде информация каква е стандартната дебелина на гарнитурата на главата - виждам, че се продават различни: 0,6, 0.72, 0.75, 1.7 че даже и 3 милиметра. Стандартната уж е 0.72 мм.... ама не съм сигурен.

Блока е шлайфан и е свален с 0.1мм, главата - по спомен 0.2мм. общо - 0.3мм.

 

Ако сложа стандартна гарнитура - има ли някакъв проблем?

Притесняа ме, че тъй като реало е променено разстоянието от зъбчатката на коляновия вал до ваноса (вярно, с 0.3мм... изглежда малко), ама ако сложа стандартна гарнитура - дали ще излязат белезите горе на двете колела на валоввте при зацепването на веригата?


  • 0

#217 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 523 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Posted 21 December 2023 - 20:13

Толкова малки размери няма как да бъдат коригирани. 

Пренебрегваш ги


  • 0

сесшисе ?


#218 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 22 December 2023 - 16:46

Може, с по-дебела гарнитура.
Работата е там, че не знам каква е стандартната дебелина на гарнитурата.
В краен случай ще поръчам от силвърстар по вин и толкова :)
  • 0

#219 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 25 December 2023 - 13:40

Обтегачът ще обере тези 0.3мм хлабина във веригата.

 

Относно гарнитурата, хубаво е новата да е с правилната дебелина, но ако няма такава ли не знаеш дебелината, взимаш стандартна.

 

Като сглобиш мотора и го смажеш хуабво, завърти го на ръка няколко оборота да се увериш, че не чука нищо (повдигачите ще трябва да ги напълниш с масло)


  • 0

#220 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 26 December 2023 - 17:03

Ами ще питам в силвърстар какво имат, но като гледам във WIS-а пише, че глава и блок не трябва да се шлайфат, а да се заменят с нови (да бе, да...);

Та вероятно ще имат само стандартна гарнитура, и ако поне ми кажат колко е дебела стандартната - ще си търся друга по-дебела. 

Има една камара размери на елринг и подобни - от 0.6 та чак до 3мм, та стига да знам стандартния размер - гарнитура ще се намери.

 

Това за въртенето на ръка го знам, и ще го направя.

А повдигачите - би трябвало да си идват фабрично заредени с нужното количество масло? Тях така или иначе ще ги взимам нови. Както и кобилиците ще са нови.

Замислям се и да смяня пружините с нови, ама 30 лева на пружина нещо не ми се дават :) 


  • 0

#221 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 523 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Posted 26 December 2023 - 19:13

WIS-а пише, че глава и блок не трябва да се шлайфат, а да се заменят с нови (да бе, да...);

 

Това е защото Мерцедес е топ топ топ

за да бъде нещо топ, се слага само топ топ топ

 

Ако ти си "шейха с камили" и в Мерц дилъра ти шлайфат главата/блока ще наредиш механика на бесилка.


  • 0

сесшисе ?


#222 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 27 December 2023 - 11:11

Това е защото Мерцедес е топ топ топ

за да бъде нещо топ, се слага само топ топ топ

 

Ако ти си "шейха с камили" и в Мерц дилъра ти шлайфат главата/блока ще наредиш механика на бесилка.

 

Така е, но на стар двигател кой ще смени блок или глава, за да не ги шлайфа :) 

Те във WIS-а между другото и пишат, че ако имало изкривяване на главато в не си спомням какви граници - пак не се шлайфа, щото щяло да се компенсира като се стегне с новите болтове....

 

Аз и в момента на "стария" двигател съм с шлайфана глава....

сега тоя дето го събирам и той ще е шлайфан, та нищо ново.

Мисля, че открих колко е стандартната дебелине - 0.72мм. Елринг продават комплект гарнитури 0.75мм, та - ако в силвърстар верно не предлагат удебелени ще взимам елринг.

 

Остана да му взема балансиращ вал, вериги, маслена помпа и ваноси, и го събирам...

Ваносите ще са INA, че.... СС искат по 1400 лева за брой, а това няма как да стане... INA-та са по около 350-400 лева. И доколкото знам - "оригиналните" също са INA...


  • 0

#223 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 02 January 2024 - 13:42

Малко извън темата:

 

Когато в колата влезе плъх, похапне малко кабели, и ти кажат "абе.... нещо влезе в авариен режим".

Нямаше нито един модул без грешка :)  /за радост, не е моята кола/.

А от авариен режим го "извадих" като му оправих кабелите за вакуум клапана на турбото. 

Почти нищо друго по електрониката на колата не работи, показва външна температура +85 градуса, няма парно и климатик, не работи радио/навигация и т.н. :) 

Останалото обаче да си го оправя сам, или да си кара таралясника някъде да му го оправят. За без пари - толкова :) 

 

 

Attached File  IMG_2870.jpeg   175.67K   6 downloads


  • 0

#224 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 403 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 12 January 2024 - 07:57

Остана да взема ваноси, повдигачи, кобилици и гарнитури за главите.

И го палим :) 

Ваносите ми се искаше да са "оригинални", ама при тия цени ще са INA.

Каквото и да е на Febi или Swag никога няма да купя, понеже имам доста горчив опит с техните боклуци.

Няма тяхна част, която съм взел и да е изкарала повече от 2 месеца. Рекорда беше един маркуч, който протече от уплътненията на третия ден.

Този маркуч беше и последното феби, което купих.


  • 0

#225 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,601 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 12 January 2024 - 14:35

Имаше време когато Febi си продаваха качествени компоненти и дори ги предпочитах през Meyle.

 

В крайна сметка, дори оригиналните части се произвеждат от някой друг, не от Мерцедес. Въпросът е как производителят следи качеството и кое качество части се преопакова от търговеца.

 

Всеки явно гледа да сваля разходите и натиска доставчиците си до ниво суровина за по-ниска цена, като това няма как да не се отрази на качеството.

 

Иначе последното, което аз си купих на Феби бяха едни шарнири за предните носачи на комбито, които изкараха около месец по нашите пътища. Горе-долу преди 3 години.


Edited by Subsonic, 12 January 2024 - 14:36 .

  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users