Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a


  • Please log in to reply
267 мнения по тази тема

#241 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 март 2024 - 20:04

Стигнах до качването на главите.

Според WIS - се затяга на 60Nm + 2 пъти на по 90 градуса.

Гарнитурата е ELRING. На самата гарнитура пише: 20Nm, 40Nm и после 2 пъти по 90 градуса. На кое да вярвам?

Гарнитурата е с дебелина 0.75мм, ако това има някакво значение за затягането.


  • 0

#242 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 02 март 2024 - 22:05

.


Този пост е редактиран от Praetorian: 02 март 2024 - 22:06

  • 0

#243 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 март 2024 - 22:47

Аз бих се съобразил с инструкциите на самата гарнитура. Може би няма чак толкова значение в крайна сметка, защото голямото стягане е двата пъти по 90 градуса.


  • 0

#244 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 март 2024 - 14:05

Главите са качени.

Не снам от къде ми е влязло в главата това 60 Нм, но според WIS: 20Mm, 50Nm (като на 50Nm се "минават" 2 пъти). после - 2 пъти на по 90 градуса.

Затегнах я така, според WIS в крайна сметка.


  • 1

#245 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 март 2024 - 12:19

Забелязах нещо…. Дали ще е проблем????
Тоя вирус ми се струва много опасен?

https://youtube.com/...c?feature=share
  • 0

#246 keeepwalking

keeepwalking

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 78 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София/Пловдив
  • Автомобил:
    W202 C200 1995
    W212 E350 2010
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 март 2024 - 14:36

:D


  • 0

#247 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 467 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 12 март 2024 - 18:36

Не е вирус ве, това плочката на АМГ майстора


  • 0

сесшисе ?


#248 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 март 2024 - 22:46

Смятам на още 1-2 места да сложа подобни простотийки.... :) 


  • 0

#249 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 април 2024 - 10:30

Малко съм поспрял работа по мотора, иначе не остана много:

 

Двата ваноса на изпускателните валове, шайбата на коляновия вал, обтегач на веригата. 

/разните обтяжни ролки и т.н. ремъци не ги броя/.

И съм готов :) 

 

Иначе сега бащата се радва на ЦЛС-а, че неговия (w203 kompressor) леко хвърли гарнитура на главата, та сега съм подхванал него.

Чакам малко части от силвърстар (учудващо, че все още ги предлагат...), и го събирам.

 

Има един лек проблем: че като са сменяли веригата не са му ресетнали обтегача, и са го навили така.... и в резултат - "плъзгачите" на веригата са леко надрани, особено този в който натяга обтегача. Карано е така към 30.000 километра.

Нямам идея и дали не се е поразтегнала веригата в резултат на това.... (отделно са сложили някакво ФЕБИ, аз от тая марка бягам);

Като кача главата, ще видим как ще излезе по белези, та може да се наложи да му пусна една нова верига.


  • 0

#250 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 08 април 2024 - 14:55

Ресетването на хидравличния обтегач важи за по-старото поколение мотори - м102, м103, м104, м111.

 

На 112 и 113 хидравличният обтегач няма зъбчат задържащ механизъм, може би маслената система е друга и има клапан, който да поддържа налягането като е загасен мотора.

 

Мисля, че и на м271 и м272 не е необходимо ресетване, но това може да се познае по наличието или липсата на канали по буталото на обтегача.


  • 0

#251 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 април 2024 - 20:47

M111 е, мисля че ще е добре да му пусна една верига… 30к с пренатегната верига не са малко.
Излизаше на 25 градуса белега, с максикума е 27, и без това е отворен ще я сменям.

От СС е ~400 лева, INA - към 100… май ще взема една INA, само ще се наложи да я разнитя и да я занитвам пак та ще купя и звено-свръзка, че не знам как ще се отрази на самото звено и не ми се ползва старото.
  • 0

#252 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 април 2024 - 21:31

Мисля, че и на м271 и м272 не е необходимо ресетване, но това може да се познае по наличието или липсата на канали по буталото на обтегача.

 

На М272 си трябва да се ресетне.

Има си зъбци по самият обтегач, спотед MB той не се ресетва, а се сменя с нов... малко по-сложна е процедурата, но се ресетва и може да се преизползва.


  • 0

#253 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 09 април 2024 - 09:46

M111 е, мисля че ще е добре да му пусна една верига… 30к с пренатегната верига не са малко.
Излизаше на 25 градуса белега, с максикума е 27, и без това е отворен ще я сменям.

От СС е ~400 лева, INA - към 100… май ще взема една INA, само ще се наложи да я разнитя и да я занитвам пак та ще купя и звено-свръзка, че не знам как ще се отрази на самото звено и не ми се ползва старото.

Хубаво, че не е счупил вал за това време с пренатегнат обтегач.

 

На INA веригите май си идват стандртно със свързващо звено готово за занитване.


  • 0

#254 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Град:plovdiv
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 април 2024 - 09:50

INA намирам само цяла, ама не ми е проблем да я разнитя и да сменя звеното после.
Ще закача тази, с която е в момента, и ще видя как ще дойдат белезите с нея, вече нормално натегната. Ако има проблем - сменям и веригата.

Този пост е редактиран от dkmi123: 10 април 2024 - 09:50

  • 0

#255 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 12 април 2024 - 15:57

Прав си, сега загледах, че има два типа, затоврени и със звено, и повечето на ИНА са затоврени.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни