Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a


  • Please log in to reply
282 replies to this topic

#196 Silver BENZ

Silver BENZ

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 138 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Интереси:Mercedes AMG Petronas F1 Team
  • Автомобил:
    ex-W201 190E 2.0
    ex-W210 E290TD Elegance
    W211 E270CDI Elegance

Posted 12 September 2023 - 10:36

Накрая на цялата тази сага и пълна лудница съвсем спокойно можеш да си сложиш табелка с името върху капака на двигателя като на АМГ-тата biggrin.png


  • 2

#197 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 12 September 2023 - 11:53

Това вече е идея :)


  • 0

#198 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 14 September 2023 - 13:07

One man, one engine

 

Супер идея наистина.


  • 0

#199 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 15 September 2023 - 17:54

Малко по малко стават нещата :)

Attached Files


  • 2

#200 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1,682 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Posted 16 September 2023 - 09:35

One man, one engine, one year


  • 1

#201 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,098 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes SL350 2010 316hp
Garage View Garage

Posted 02 October 2023 - 19:55

Темата е върха! Колкото повече я чета и се убеждавам да си поръчам двигател от Германия, защото моя (M272.968) просто няма кой да го направи в България, тъй като взе да гори безобразно масло...


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#202 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 03 October 2023 - 11:52

При мен всичко е за идеята да си го направя сам.

Иначе главите са ОК вече, трябва да поръчам нови гумички + повдигачи за клапаните.

 

Относно горенето на масло:

При мен се оправи след смяна на цялата система за картерните газове (мисля беше около 300 лева от Силвърстар) + смяна на гумички на клапаните.

 

Attached Files


  • 0

#203 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,098 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes SL350 2010 316hp
Garage View Garage

Posted 05 October 2023 - 11:26

При мен всичко е за идеята да си го направя сам.

Иначе главите са ОК вече, трябва да поръчам нови гумички + повдигачи за клапаните.

 

Относно горенето на масло:

При мен се оправи след смяна на цялата система за картерните газове (мисля беше около 300 лева от Силвърстар) + смяна на гумички на клапаните.

 

Ще пробвам и аз да ги сменя, това ли са компонентинтите на картерните газове които трябва да поръчам от Силвърстар?

533372_x600.jpg


Edited by top, 05 October 2023 - 11:29 .

  • 0

#204 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 05 October 2023 - 16:35

Ще пробвам и аз да ги сменя, това ли са компонентинтите на картерните газове които трябва да поръчам от Силвърстар?
533372_x600.jpg


Да.
Иначе аз маркуча не съм го сменял, при мен си е здрав.

Аа, и болта на това кръглото (викат му центрофуга май) е с лява резба.

Edited by dkmi123, 05 October 2023 - 16:36 .

  • 0

#205 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 11 October 2023 - 16:03

Изрядната картерна вентилация е ключова за правилната работа на мотора. Още повече, ако има сцепени маркучи от там влиза въздух, който не е минал през дебитомера.


  • 0

#206 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 15 October 2023 - 20:41

В момента правя на бащата Ц класата (дъртичка, W203, 200 година компресор);

Цялата картерна вентилация беше леш... ама като казвам леш - нямаше нито един здрав елемент в нея.

Това клапани, маркучи и т.н.

 

Като резултат - непрекъснато набива грешка за неработещ дебитомер, от там бъгват и ламбда сондите....

Първото, което се направи беше - да се купи нов дебитомер, колкото и да се опитвах да го убедя, че не е проблемен той.

(VDO, купен преди 2 години), та сега се набута за нов пиербург.... и се изненада, че пак го записа smile.png

 

Смених всичко по системата, сега чакам Силвърстар да ми докарат филтъра, дето е на компресора отгоре (A 11 094 01 83)

Че не подлежи на ремонт... пък основният проблем е от него.

Отделно, интеркулерът беше удавен в масло, всмукателния колектор и той беше пълен.

Има и две дюзи, които влизат в главата, отдолу има един тройник с вграден еднопосочен клапан - всичко беше леш.

 

 

Всичко е измито и изчистено, а човекът се научи да не слуша майстори-диагностици, на които диагностиката като им каже "дебитомер", и просто сменя дебитомера, 

и после "аааа.... ми не знам кво става, може да е нещо друго" smile.png

 

Въпросната грешка може да означава и недобра "центровка", т.е. timing, но пък мотора си работи перфектно.

Хубавото е, че ако след цялата тая занимавка пак записва тази грешка - центровката на М111 се проверява и прави сравнително лесно.

 

Attached Files


Edited by dkmi123, 15 October 2023 - 20:43 .

  • 1

#207 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Posted 16 October 2023 - 15:20

Колега, ако силвър не ти дават добри отстъпки може да помогна. Филтъра е 320лв с ддс


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#208 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 16 October 2023 - 16:14

Колега, ако силвър не ти дават добри отстъпки може да помогна. Филтъра е 320лв с ддс


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Благодаря за което....

Ама вече го взех филтъра.... нещо от сорта на 527 с ДДС :) сега чакам да пристигне, че е на 4 работни дни доставка.

 

Но за CLS-a ще взимам нови повдигачи и кобилици, тогава ако можем да свършим работа ще е добре.... A2720500333 и A6420500080 и гумички - A0000535158

Обмислям да сменя тарелките и фиксаторите (A2760530025 + A2720530025 + A0000531126) ама първо ще огледам моите в какво състояние са. Че са събрани на едно място, ама не съм ги гледал.

Като цяло имам да събера още доста неща. Обмислях за нови клапани също, но настоящите с припасване ще станат, а и вече започва да идва доста дебело.

 

Следващия път ще си направя устата за отстъпка в СС, все пак съм им редовен клиент и имат около 10к оборот от мен за има-няма 2 години :) 

Не съм питал до сега да ми дадат отстъпка.


  • 1

#209 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 21 October 2023 - 17:02

На M272-ката му събрах главите, припаснати идеално клапани + сменени гумички.

Поръчах 1 брой кобилица да ги сравня със старите - почти не виждам разлика в луфтове и т.н.,

единствено което ме притеснява е, че на старите са им доста разхлабени ламарнките/пружинките, които държат повдигачите.

Само такива ламаринки едва ли се продават, и за да си "вържа гащите" - вероятно ще се сменят кобилиците.

Повдигачите с гаранция ще ги сменям, като се чудя - от силвърстар ли да взема, или Kolbenschmidt?

Та, за да събера мотора /говорим за гол мотор/ остана:

 

Повдигачи

Ваноси

Балансиращ вал

Вериги

Маслена помпа

 

И съм в играта smile.png

 

 

За 203-ката на бащата, която "боря" в момента:

 

Ами... .сагата продължава smile.png

Сменени бяха всички повредени елементи по вакуумите и по secondary air injection системата (а те си бяха явно повредени, някои ми се разпаднаха в ръцете, маркучите се трошаха все едно са от стъкло);

 

И пак си записва:

 

P200B-004 B2/5 (Hot film mass air flow sensor), Plausibility error Mass air flow sensor / Throttle valve [P0101]

 

Последният съвет на Xentry-то е "Check timing".

 

Само че преди това ще провяря Z7/36z3 връзката, която ако се е омаслила може и от там да дава проблем /а по кабелите на ваноса имаше ДОВОЛНО масло/. Доста кабеляци трябва да изкарам, за да стигна до Z7/36z3 smile.png

И ме съмнява, че е от там, защото замервах от ECU-то до датчика на разп. вала, до дебитомера и то електромагнита на ваноса - ECU/дебитомер - 2 ома, ECU/датчик - 14 ома, ECU/ванос - 45 ома... и стойностите "играят", на моменти си показват нормално "късо", т.е. то така и трябва де - по схема са вързани към пин 8 на 1-ви куплунг в ECU-то.

Между отделните компоненти на системата също дава различно съпротивление, което никак не ми харесва. Днес не ми се занимава повече, давам си седмица почивка и двугата събота я подхващам пак.

 

Z7/36z3 са вързани: ламбда сондата (pin 1), датчика за разп. вал (pin 3), дебитомер (pin 2), ванос (pin 2), вакуум помпичката (pin 2)

Дава грешката само когато колата загрее... като загрее - почват да играят и показанията на ламбда сондата, и излизат извън граничните стойности в Xentry.

 

Иначе, двигателят си работи идеално - нито мени обороти, нито има повишен разход на гориво, набира си както си трябва (доколкото е по силите му де), нито тропа...

Направо си "мърка", но заради тази грешка светва чека, а мен ме дразни. /временно е изключен/.


Edited by dkmi123, 21 October 2023 - 17:03 .

  • 2

#210 keeepwalking

keeepwalking

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 78 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София/Пловдив
  • Автомобил:
    W202 C200 1995
    W212 E350 2010
Garage View Garage

Posted 22 October 2023 - 09:52

Лично аз чакам с нетърпение да запали този M272 :) Браво за желанието и ентусиазма, с който си го правиш.


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users