Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Малка равносметка какво съм сменял/ремонтирал на CLS350 2004-a


  • Please log in to reply
282 replies to this topic

#181 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 14 August 2023 - 14:00

Какво е допустимото отклонение в теглото на биелите?

Че им нащраках буталата без да ги претегля, убегна ми някак :) Не, че е проблем да ги сваля пак де.... 

Щото сега чета, че +/- 2-3 грама отклонение не е проблем... ама знам ли. Ако се наложи - да ги балансирам.

Нека някой с повече опит в тези ремонти да сподели... че на мен ми е за пръв път.

И като се замисля - доста гледам да изпипам нещата. Ако го бях оставил някъде - едва ли щяха да действат като мен.... просто щяха да съберат всичко.

Ама, все пак - правя го за себе си.....


  • 0

#182 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 515 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Posted 14 August 2023 - 15:27

Не съм специалист, но колкото по точни са толкова по-високо качеството на двг става

ако искаш тегли ги сглобени с буталата и виж разликите, ако има нещо което значително се отклонява виж откъде идва, бутало, бутален болт мотовилка

Успех !!


  • 0

сесшисе ?


#183 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 14 August 2023 - 20:54

4 броя - 992 грама, едната е 991 грама и още 1 - 990 грама.

Това е комплект с буталата.

 

Притеснява ме това, че биелите си имат теглови индекс (написан е отдолу на биелата), а гръка от който ги купих ги е пращал буквално квото хване...

При мен са следните:

 

3 броя - 55395, тежат 992 грама заедно с буталото;

2 броя 51336 - едната е 990, другата - 992 грама

1 брой 55388 - 991 грама

 

т.е. тези с различните номера си тежат различно....

Не знам доколко 2 грама разлика е съществена.

 

Та, ако има някой кото е запознат - нека каже проблем ли е да останат така, или не.

Аз все пак ще потърся 6 биели с еднакви номера :) 


  • 0

#184 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 826 Posts:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Posted 14 August 2023 - 22:12

2-3 грама...не се втелясвай, това не е хероин.
  • 0

#185 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 14 August 2023 - 22:57

2-3 грама...не се втелясвай, това не е хероин.

 

Притеснява ме, че цифрите са различни на биелите, а няма да са еднакви 6-те... но пък от друга страна - откъм тегло са еднакви, разликата от 1-2 грама идва вероятно от буталата.

Самите биели съм ги теглил преди да им монтирам буталата - едната е с 1 грам по-лека от останалите.

 

Едното бутало го забелязах, че има дефект - малка дупчица от страни.

Писах на немеца, от който ги купих - не можел да го замени, можел да ми направи 30 евро отстъпка ако си купя ново бутало.... грам не ми се разправя с идиоти.

А и не мисля да оставям това бутало, макар двама дето се занимават с "бегачки" да казват, че му нямало нищо.... 

За да спестя 300 лева не си струва да рискувам с това с дупката...

Attached Files


  • 0

#186 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Posted 17 August 2023 - 22:17

Човек ще стане златен този мотор :-) Според мен точно там няма проблем (не е от челната страна), но нека се изкажат по-опитните колеги.
  • 0

#187 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 18 August 2023 - 09:12

Човек ще стане златен този мотор :-) Според мен точно там няма проблем (не е от челната страна), но нека се изкажат по-опитните колеги.


Е аз не набутвам пари на веднъж, и се усеща по-малко така :)
Иначе за буталото - не смятам да го ползвам, просто няма смисъл да спестя едни 250 лева, и после заради това да вземе да стане някой сакатлък :)
  • 0

#188 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 19 August 2023 - 10:34

Снощи в такава дупка се тряснах на пътя, че щяха да ми изпадат пломбите.

Да видим какво съм потрошил по окачването :) 


  • 0

#189 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 26 August 2023 - 16:20

Чакам си биелни лагери и още някои други чаркалъци.
Сглобката продължава с пълна сила :)
  • 0

#190 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 30 August 2023 - 22:40

Малко питане относно позиционирането на сегментите:

Според WIS - процепите трябва да са отместени на 120 градуса. Това е ясно.

Масления сегмент обаче, тъй като е от три части - пак намирам противоречиви неща, и нищо конкретно.

 

Та: отнсно процепът на масления сегмент - трябва ли да съвпадат, или да са отместени?

Понеже на места намирам, че трябва да съвпадат, на места - че средния пръстен се слага "отгоре", т.е. "всмукателната" страна, а горния и долния - "долу" /изпускателна страна/, отместени на 30 градуса един от друг.


  • 0

#191 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 31 August 2023 - 10:22

Можеш ли да пуснеш картинката от WIS?


  • 0

#192 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 31 August 2023 - 13:19

Няма картинка - пише процепите да са на 120 градуса.
Гледах в ютуб някакъв как прави АМГ бутала, той ги сложи на 180 градуса, но там явно е друго.
Иначе маслените ги завъртя на около 30 градуса, така направих и аз с маслените.
Компресионните са ми на 120, както е по WIS.
  • 0

#193 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 11 September 2023 - 13:31

Оправих се... всичко е точно и нагласено.

Всичко е в допуск, като допуска е малко над минималния, посочен във WIS.

С качени бутала, и добре смазани разбира се - вала се върти леко и без усилие или затягане.

Малко по малко се получават нещата, но сега имам ред други разходи, и проекта се замразява поне за 3-4 месеца.

 

Междувременно, търся на сносна цена - глави с валове. Зъбните колела не ме интересуват, тях ще ги купувам нови.

Клапани, повдигачи, кобилици и т.н. -  също не ме интересуват - и те ще са нови. Макар, че предпочитам да взема "оборудвана" глава с клапаните.

Не за друго, ами да знам кое как е сглобено :) Че ми е първи двигател, който сглабям от нулата.

Най-сложното, което съм правил до сега - смяна на верига на W203 и смяна на гумички на клапаните на БМВ Е46 /там кОра е голям със зацепването на ваноса без специализиран инструмент, но при мен се получи от първия път.... късмет :) /

 

п.с.

Изпуснах цял двигател М272 от ударен ЦЛС, така и не разбрах че момчето го продава на части, мислих че си ще го прави. За 1800 лева е дал двигателя - цял, оборудван.... с компютър и т.н.

Каза ми, че двигателя си е работил до последно, а и колата не е много ударена - нямаше поражения по мотора.


  • 1

#194 rado_penev

rado_penev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 324 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 350, 2003
    CL203 C220 CDI, 2001
    CLK 200 Kompressor Cabriolet, 2000

Posted 12 September 2023 - 07:59

Защо не вземеш липсващите части от двигателя, който ти е на колата - все чак е ревизиран, с нова верига и тн?
Защо не вземеш липсващите части от двигателя, който ти е на колата - все чак е ревизиран, с нова верига и тн?
  • 0

#195 dkmi123

dkmi123

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 401 Posts:
  • Град:plovdiv
Garage View Garage

Posted 12 September 2023 - 08:41

Защо не вземеш липсващите части от двигателя, който ти е на колата - все чак е ревизиран, с нова верига и тн?
Защо не вземеш липсващите части от двигателя, който ти е на колата - все чак е ревизиран, с нова верига и тн?

Защото смятам да правя втори двигател изцяло :) 

А моят като го сваля от колата го следва същата съдба - шлайф на блока, нови бутала + нови основни/биелни лагери, нова маслена помпа и нови клапани.

При него единственият проблем са надраните цилиндри.

От него ще се ползва единствено всмукателния колектор и разните други помпи за вторичен въздух и т.н.


  • 1




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users