Към съдържанието

  •  
  • More

Снимка
- - - - -

моторни маслаличен опит


  • Please log in to reply
76 мнения по тази тема

#16 Paulus

Paulus

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 155 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дивият Запад
  • Автомобил:
    190D 2,5turbo '89 - sold, S203 C220CDI 150hp '04

Публикувано 22 май 2007 - 11:31

Повече за маслата на MEGUIN

http://lemur.atspace.com/

http://www.meguin.bg

http://www.meguin.de...?kID=11&lang=de

http://www.meguin.ru

София 1113

ул. "Тинтява" 17А

тел.: 02/962 40 80

GSM: 0888 829999, 0898 629999

sale@meguin.bg

megol@abv.bg
  • 0
Mercedes-Benz W201 190D 2,5turbo

Публикувано изображение Публикувано изображение

Публикувано изображение

#17 baremo

baremo

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 22 май 2007 - 13:56

На мен лично маистора ми препоръча Мегуин,аз исках да сложа Мотул.Незнам дали съм доволен но налягането ми е 1.8/2 на ниските и като дам газчица отива на 3 при загрят двигател,а докато загрее е на 3
  • 0

#18 Paulus

Paulus

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 155 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дивият Запад
  • Автомобил:
    190D 2,5turbo '89 - sold, S203 C220CDI 150hp '04

Публикувано 22 май 2007 - 14:19

На мен лично маистора ми препоръча Мегуин,аз исках да сложа Мотул.Незнам дали съм доволен но налягането ми е 1.8/2 на ниските и като дам газчица отива на 3 при загрят двигател,а докато загрее е на 3


На Мегуйна му дават да се сменя след 12000км. при дизел и след 15000км. при бензин, но лично мое мнение, че на дизелите е най-хубаво да се сменя маслото на 7000 км.-8000км. А за налягането 2 на загрял двигател е нормално, а при мен е 2,5 нали не е 0. 190-ката ми е карана само с Мегуин 80000 км. от предишния собственик и от мен. Маслото е 100% тествано.:0_yahoo:
  • 0
Mercedes-Benz W201 190D 2,5turbo

Публикувано изображение Публикувано изображение

Публикувано изображение

#19 qunco

qunco

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 2 Мнения:

Публикувано 23 май 2007 - 17:43

:icon_welldone: Да ама Аз не съм от София и ще се наложи да питам от къде го взимат. Но е евтино взимам го без ДДС и 15/40 5л. туба ми излиза 34 лв. +- 2-3лв. Все пак за моята ламя и трябват 7,5л. В момента се чудя дали да е 15/40 или 10/40. Ама май ще бъде 15/40 по-евтино ми е пък и мой познат кара 124-ка 2,5 турбо дизел със същото и го сменя на 10000 винаги и той също е много доволен. Щях да взимам Урания много го хвалиха и то нямало ментета но на моя човек с 124-ката му го харчи и се отказах.

Едно от добрите масла като съотношение качество - цена е ROWE .Немско масло с изключително добри показатели / 15W40 API SL/CF ACEA A2/B3 MB 229.1/ и невероятна цена 32,00 лв. за 5 литрова туба с ДДС.Има всички визкозитети 0W30 0W40 5W30 5W40 10W40 10W60 като и при тях цените са учудващо добри.
  • 0

#20 caki

caki

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 501 Мнения:
  • Град:Разград
  • Интереси:коли,тенис и ...
  • Автомобил:
    Mercedes 190 Е
    Mercedes 200 CE

Публикувано 23 май 2007 - 19:09

Аз вече за трети път наливам MOTUL 6100 Synergie 10W-40. Двигателят се държи перфектно. Създадено е за мощни автомобили, турбо дизели и каталитична система. Подходящ е и за LPG.
Одобрено е от MB 229.3
Препоръчва се от Porshe до май 2002 г.
Semisynthese
Цена за 5 литра 81.85 лв.
  • 0

#21 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 23 май 2007 - 21:16

Paulus, препоръчвам ти горещо да си слагаш полусинтетика, било то и българска на приста с вискозитет 10в-40 вместо най-скъпото минерално масло 15-ка, защото като ти сдипли турбокомпресора цялата далавера ще иде на кино. Ако караш в египет 15-ката ства, ама за наще ширини не е гот. Освен това го сменяш на 10000км вместо на 7500-8000. Ако те интересува вносно масло, подходящо за твоя мотор, такова е Тексако хаволин 10в-40 и Тутела 10в-40. Но и българското не е никак лошо и не отсъпва по нищо. Провери къде е най-близкия оторизиран дистрибутор на Приста и няма вероятност за ментаци.
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#22 qunco

qunco

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 2 Мнения:

Публикувано 24 май 2007 - 08:39

Paulus, препоръчвам ти горещо да си слагаш полусинтетика, било то и българска на приста с вискозитет 10в-40 вместо най-скъпото минерално масло 15-ка, защото като ти сдипли турбокомпресора цялата далавера ще иде на кино. Ако караш в египет 15-ката ства, ама за наще ширини не е гот. Освен това го сменяш на 10000км вместо на 7500-8000. Ако те интересува вносно масло, подходящо за твоя мотор, такова е Тексако хаволин 10в-40 и Тутела 10в-40. Но и българското не е никак лошо и не отсъпва по нищо. Провери къде е най-близкия оторизиран дистрибутор на Приста и няма вероятност за ментаци.

Естествено полусинтетичните масла са за предпочитане пред минералните, но би трябвало да се отчетат и фактори като износване на двигателя ,наин на шофиране и качества на горивото.Относно Приста мога да кажа че,като цяло маслата им се държат добре от 5000 до 7000 км. дттам нататък качествата на маслото рязко се влошава.
  • 0

#23 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 24 май 2007 - 11:41

Аз реших тази смяна да тествам също MOTUL 6100 Synergie, само че 15W-50.
Още не съм го сменил обаче, така че нямам отзиви.
Единствения отзив е че ми се видя адски скъпо, да му...
18.80лв/литър и промивно масло за 17лв/4 литра че до сега не съм го промивал този мотор.
Взех 6 литра защото според книгите, двигателя ми събира 7 литра. А съм съгурен че на предишната смяна налях под 5 литра....
Просто да се чуди човек на какво да вярва!
Ей го как стои, тези дни ще взема да го налея.
Надявам за лятото да му е добре на двигателя, по-гъсто е, покрива MB 229.1, ако не се разтрака нещо мАтора, значи съм направил добър избор.
Пък и ми е широко около врата - аз няма турбина за която да мисля :icon_welldone:
Но и едва ли ще го държа повече от 10000км, каквото и да казва производителя по въпроса.

И като стана въпрос за промиване, ако се абстрахираме от това дали има полза или не, очевидно аз съм от малкото които гледат с подозрение на някакви флакончета със течност, която се сипвала в старото масло преди източване...
Сума магазини за масла обиколих в София и само такива неща ми пробутват, а аз имам чувството че е прекалено агресивно това.
Пък и до колко ще успея да го източа цялото после...
Това масълце на Приста го намерих накрая на село, в една бензиностанция на Лук Ойл :dontknow:

Аз вече за трети път наливам MOTUL 6100 Synergie 10W-40. Двигателят се държи перфектно. Създадено е за мощни автомобили, турбо дизели и каталитична система. Подходящ е и за LPG.
Одобрено е от MB 229.3
Препоръчва се от Porshe до май 2002 г.
Semisynthese
Цена за 5 литра 81.85 лв.


Мисля че не си прав.
Според етикектите върху самото масло, 6100 серията покрива само MB 229.1 .
MB 229.3 се покрива от серията 8100, което вече е пълна синтетика.
Така пише и в сайта на вносителя.
Според тези документи пък, които УЖ са от Даймлер-Крайслер, MOTUL 6100 Synergie серията покрива точно MB 229.3 :kill_myself:

Честно казано предпочитам да вярвам на производителя за този момент, особено като признава по-нисък клас отколкото се очаква от продукта :icon_welldone:

Изобщо на мен ми се струва че темата за маслата при Мерцедес е много размита и разтеглива.
Да си спомним и въпроса за маслото в скоростите :mellow:
А не би трябвало, егаси четенето и търсенето му ударих аз за едното масло, все едно карам совалка а не един прост, класически атмосферен дизел!
  • 0

879897.png


#24 caki

caki

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 501 Мнения:
  • Град:Разград
  • Интереси:коли,тенис и ...
  • Автомобил:
    Mercedes 190 Е
    Mercedes 200 CE

Публикувано 24 май 2007 - 13:12

Значи аз се опирам на каталога на MOTUL но при мен обаче пише :
MOTUL 6100 Synergie +
Стандарти: API: SL/CF ;ACEA: A3/B4
Одобрено от MB229.3 , VW 502 00-505 00
и т.н.
Нищо чудно обаче да има разлика от продуктовия каталог и това което пише на разфасовката. Всъщност даже нищо ново ;)
  • 0

#25 fiveq

fiveq

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 598 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:Sofia,Bg.
  • Интереси:Обичам да карам, музиката (почти от всякакъв тип), хубавите парфюми,удоволствията в живота и мнооого други неща, просто ме питайте.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 май 2007 - 02:43


Liqui Moly
:icon_coolgrin:
MOS2 - LEICHTLAUF 15 W-40 HD
Минерално моторно масло с MoS2 SAE 15W-40 HD - лек ход Маслото с MoS2 - лек ход образува антифрикционен слой, издържащ на високо натоварване, върху всички триещи се и плъзгащи се повърхности на двигателя. Този слой от молибденов дисулфид намалява съпротивлението при триене и осигурява по-лек ход на двигателя, дори при екстремални условия. Маслото с MoS2 - лек ход гарантира съществено снижение на разхода на гориво и масло. Значително намаляване на износването, по-малко повреди и запазване на експлоатационните свойства, дори при повреда. Устойчиво е на стареене, съхранява вискозитетната си стабилност. Добро поведение при стартиране на студен двигател, висока сигурност при експлоатация. Предотвратява образуването на шлам. Тествано е за двигатели с катализатор и турбокомпресор.
В един магазин на ул."Хр.Ботев" (в отсечката между пл.Македония и 5-те кюшета до магазина за мобилни телефони на JEFF) се предлага LIQUI MOLY, като по думите на служителите е много добро, и което е най-важно с гарантиран произход (Германия). Били основен дилър.

София , Бул."Дондуков" 62 (партера) - 9 43 43 13 -упоменатия дилър в сайт-а на Ликуи Моли за Германия. (които са и основните производители)


СЕНАКС ООД , София , ул.Чаталджа № 4-6 , тел. 9 46 17 53


ПП.Маслата се казват "Ликуи Моли" (от ЛИКУИД - ТЕЧНО,ТЕЧНОСТ),не ЛИКИ Моли ,почти на всякъде чета из Нет-а тая глупост Лики :nono:
  • 0
5q



Публикувано изображение




Публикувано изображение

#26 Paulus

Paulus

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 155 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дивият Запад
  • Автомобил:
    190D 2,5turbo '89 - sold, S203 C220CDI 150hp '04

Публикувано 28 май 2007 - 10:42

Paulus, препоръчвам ти горещо да си слагаш полусинтетика, било то и българска на приста с вискозитет 10в-40 вместо най-скъпото минерално масло 15-ка, защото като ти сдипли турбокомпресора цялата далавера ще иде на кино. Ако караш в египет 15-ката ства, ама за наще ширини не е гот. Освен това го сменяш на 10000км вместо на 7500-8000. Ако те интересува вносно масло, подходящо за твоя мотор, такова е Тексако хаволин 10в-40 и Тутела 10в-40. Но и българското не е никак лошо и не отсъпва по нищо. Провери къде е най-близкия оторизиран дистрибутор на Приста и няма вероятност за ментаци.


Чудех се по въпроса полусинтетиката, но се притесниавам да не ми е тънко това масло. Посъветваха ме, че щом двигателя е на над 350000 км. по-добре да карам минерално, защото е по гъсто, но смятам да пробвам и полусинтетика 10/40, но не и Приста (ако карам лада, москвич може). Имах Лада и й сипвах Liqui Moly и Meguin където литъра е 10 лв. та на МБ да не сипвам хубаво масло. Въпреки, че слагам минерално отговара на МБ 229.1 и API CF-4 и съм доволен, не ме бърка дали може да се кара 7000км. или 10000км. така или иначе на 7000км. го сменям. Не знам дали е полусинтетиката ще осигури по-добър вискозитет при добре загрят двигател, а и натискам гаста здраво, за това приемам съвети, защото се колебая по въпроса! :dontknow:
  • 0
Mercedes-Benz W201 190D 2,5turbo

Публикувано изображение Публикувано изображение

Публикувано изображение

#27 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 28 май 2007 - 10:57

Чудех се по въпроса полусинтетиката, но се притесниавам да не ми е тънко това масло. Посъветваха ме, че щом двигателя е на над 350000 км. по-добре да карам минерално, защото е по гъсто, но смятам да пробвам и полусинтетика 10/40, но не и Приста (ако карам лада, москвич може). Имах Лада и й сипвах Liqui Moly и Meguin където литъра е 10 лв. та на МБ да не сипвам хубаво масло. Въпреки, че слагам минерално отговара на МБ 229.1 и API CF-4 и съм доволен, не ме бърка дали може да се кара 7000км. или 10000км. така или иначе на 7000км. го сменям. Не знам дали е полусинтетиката ще осигури по-добър вискозитет при добре загрят двигател, а и натискам гаста здраво, за това приемам съвети, защото се колебая по въпроса! :dontknow:

Въпроса е при загрял двигател кое масло ще е по-"тънко",а не при стайна температура!Тогава маслата се подреждат в"обратен" ред-синтетика,полу-синт.,и минерално накрая на опашката...! ;) И стези бесни ментерляци на ненормални цени ще взема да опитам Пристата,както съветва Дезки-синтетиката,и хич няма да се учудя,ако излезе прилична на фона на прехвалените,но неоригинални световни марки!Виж-ако някой ми донесе масло от чужбина няма да му откажа...! ;)
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#28 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 28 май 2007 - 11:51

Чудех се по въпроса полусинтетиката, но се притесниавам да не ми е тънко това масло. Посъветваха ме, че щом двигателя е на над 350000 км. по-добре да карам минерално, защото е по гъсто, но смятам да пробвам и полусинтетика 10/40, но не и Приста (ако карам лада, москвич може). Имах Лада и й сипвах Liqui Moly и Meguin където литъра е 10 лв. та на МБ да не сипвам хубаво масло. Въпреки, че слагам минерално отговара на МБ 229.1 и API CF-4 и съм доволен, не ме бърка дали може да се кара 7000км. или 10000км. така или иначе на 7000км. го сменям. Не знам дали е полусинтетиката ще осигури по-добър вискозитет при добре загрят двигател, а и натискам гаста здраво, за това приемам съвети, защото се колебая по въпроса! :dontknow:


Това с минералното масло и старите двигатели е пълна глупост според мен, но е доста широко застъпена в народния фолклор :rolleyes:
Пък и нали си говорим за Мерцедес, на 250К таман се е разработил :bigemo_harabe_net-110:
  • 0

879897.png


#29 Paulus

Paulus

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 155 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дивият Запад
  • Автомобил:
    190D 2,5turbo '89 - sold, S203 C220CDI 150hp '04

Публикувано 28 май 2007 - 12:27

Това с минералното масло и старите двигатели е пълна глупост според мен, но е доста широко застъпена в народния фолклор :rolleyes:
Пък и нали си говорим за Мерцедес, на 250К таман се е разработил :bigemo_harabe_net-110:


:icon_welldone: Следващата смяна на маслото ще е с полусинтетика и ще преценя! Колега Esper изхождайки от твойта логика за километрите Моят МБ е на над 350000км. та значи е в разцвета на силите си! :0_yahoo: :icon_coolgrin:
  • 0
Mercedes-Benz W201 190D 2,5turbo

Публикувано изображение Публикувано изображение

Публикувано изображение

#30 bbsped

bbsped

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 10 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас

Публикувано 28 май 2007 - 12:29

Здравейте всички. Темата за маслата е много обширна и спорна до някъде. Занимавам се професионално с масла и искам да ви кажа, че най-добре е да се придържате да предписанията на производителя (за всеки агрегат си е специфично) вместо да експериментирате много, защото понякога резултатите са .............. :kill_myself: . Та с две думи четете по книжките и табелките експлотационните нива и се придържайте към тях.
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни

Зареждане...