
моторни маслаличен опит
Започната от mbenz, 20 май 2007 - 12:01:20
76 мнения по тази тема
#16
Публикувано 22 май 2007 - 11:31
Повече за маслата на MEGUIN
http://lemur.atspace.com/
http://www.meguin.bg
http://www.meguin.de...?kID=11&lang=de
http://www.meguin.ru
София 1113
ул. "Тинтява" 17А
тел.: 02/962 40 80
GSM: 0888 829999, 0898 629999
sale@meguin.bg
megol@abv.bg
http://lemur.atspace.com/
http://www.meguin.bg
http://www.meguin.de...?kID=11&lang=de
http://www.meguin.ru
София 1113
ул. "Тинтява" 17А
тел.: 02/962 40 80
GSM: 0888 829999, 0898 629999
sale@meguin.bg
megol@abv.bg
#17
Публикувано 22 май 2007 - 13:56
На мен лично маистора ми препоръча Мегуин,аз исках да сложа Мотул.Незнам дали съм доволен но налягането ми е 1.8/2 на ниските и като дам газчица отива на 3 при загрят двигател,а докато загрее е на 3
#18
Публикувано 22 май 2007 - 14:19
На мен лично маистора ми препоръча Мегуин,аз исках да сложа Мотул.Незнам дали съм доволен но налягането ми е 1.8/2 на ниските и като дам газчица отива на 3 при загрят двигател,а докато загрее е на 3
На Мегуйна му дават да се сменя след 12000км. при дизел и след 15000км. при бензин, но лично мое мнение, че на дизелите е най-хубаво да се сменя маслото на 7000 км.-8000км. А за налягането 2 на загрял двигател е нормално, а при мен е 2,5 нали не е 0. 190-ката ми е карана само с Мегуин 80000 км. от предишния собственик и от мен. Маслото е 100% тествано.

#19
Публикувано 23 май 2007 - 17:43
Едно от добрите масла като съотношение качество - цена е ROWE .Немско масло с изключително добри показатели / 15W40 API SL/CF ACEA A2/B3 MB 229.1/ и невероятна цена 32,00 лв. за 5 литрова туба с ДДС.Има всички визкозитети 0W30 0W40 5W30 5W40 10W40 10W60 като и при тях цените са учудващо добри.
Да ама Аз не съм от София и ще се наложи да питам от къде го взимат. Но е евтино взимам го без ДДС и 15/40 5л. туба ми излиза 34 лв. +- 2-3лв. Все пак за моята ламя и трябват 7,5л. В момента се чудя дали да е 15/40 или 10/40. Ама май ще бъде 15/40 по-евтино ми е пък и мой познат кара 124-ка 2,5 турбо дизел със същото и го сменя на 10000 винаги и той също е много доволен. Щях да взимам Урания много го хвалиха и то нямало ментета но на моя човек с 124-ката му го харчи и се отказах.
#20
Публикувано 23 май 2007 - 19:09
Аз вече за трети път наливам MOTUL 6100 Synergie 10W-40. Двигателят се държи перфектно. Създадено е за мощни автомобили, турбо дизели и каталитична система. Подходящ е и за LPG.
Одобрено е от MB 229.3
Препоръчва се от Porshe до май 2002 г.
Semisynthese
Цена за 5 литра 81.85 лв.
Одобрено е от MB 229.3
Препоръчва се от Porshe до май 2002 г.
Semisynthese
Цена за 5 литра 81.85 лв.
#21
Публикувано 23 май 2007 - 21:16
Paulus, препоръчвам ти горещо да си слагаш полусинтетика, било то и българска на приста с вискозитет 10в-40 вместо най-скъпото минерално масло 15-ка, защото като ти сдипли турбокомпресора цялата далавера ще иде на кино. Ако караш в египет 15-ката ства, ама за наще ширини не е гот. Освен това го сменяш на 10000км вместо на 7500-8000. Ако те интересува вносно масло, подходящо за твоя мотор, такова е Тексако хаволин 10в-40 и Тутела 10в-40. Но и българското не е никак лошо и не отсъпва по нищо. Провери къде е най-близкия оторизиран дистрибутор на Приста и няма вероятност за ментаци.
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#22
Публикувано 24 май 2007 - 08:39
Естествено полусинтетичните масла са за предпочитане пред минералните, но би трябвало да се отчетат и фактори като износване на двигателя ,наин на шофиране и качества на горивото.Относно Приста мога да кажа че,като цяло маслата им се държат добре от 5000 до 7000 км. дттам нататък качествата на маслото рязко се влошава.Paulus, препоръчвам ти горещо да си слагаш полусинтетика, било то и българска на приста с вискозитет 10в-40 вместо най-скъпото минерално масло 15-ка, защото като ти сдипли турбокомпресора цялата далавера ще иде на кино. Ако караш в египет 15-ката ства, ама за наще ширини не е гот. Освен това го сменяш на 10000км вместо на 7500-8000. Ако те интересува вносно масло, подходящо за твоя мотор, такова е Тексако хаволин 10в-40 и Тутела 10в-40. Но и българското не е никак лошо и не отсъпва по нищо. Провери къде е най-близкия оторизиран дистрибутор на Приста и няма вероятност за ментаци.
#23
Публикувано 24 май 2007 - 11:41
Аз реших тази смяна да тествам също MOTUL 6100 Synergie, само че 15W-50.
Още не съм го сменил обаче, така че нямам отзиви.
Единствения отзив е че ми се видя адски скъпо, да му...
18.80лв/литър и промивно масло за 17лв/4 литра че до сега не съм го промивал този мотор.
Взех 6 литра защото според книгите, двигателя ми събира 7 литра. А съм съгурен че на предишната смяна налях под 5 литра....
Просто да се чуди човек на какво да вярва!
Ей го как стои, тези дни ще взема да го налея.
Надявам за лятото да му е добре на двигателя, по-гъсто е, покрива MB 229.1, ако не се разтрака нещо мАтора, значи съм направил добър избор.
Пък и ми е широко около врата - аз няма турбина за която да мисля
Но и едва ли ще го държа повече от 10000км, каквото и да казва производителя по въпроса.
И като стана въпрос за промиване, ако се абстрахираме от това дали има полза или не, очевидно аз съм от малкото които гледат с подозрение на някакви флакончета със течност, която се сипвала в старото масло преди източване...
Сума магазини за масла обиколих в София и само такива неща ми пробутват, а аз имам чувството че е прекалено агресивно това.
Пък и до колко ще успея да го източа цялото после...
Това масълце на Приста го намерих накрая на село, в една бензиностанция на Лук Ойл
Мисля че не си прав.
Според етикектите върху самото масло, 6100 серията покрива само MB 229.1 .
MB 229.3 се покрива от серията 8100, което вече е пълна синтетика.
Така пише и в сайта на вносителя.
Според тези документи пък, които УЖ са от Даймлер-Крайслер, MOTUL 6100 Synergie серията покрива точно MB 229.3
Честно казано предпочитам да вярвам на производителя за този момент, особено като признава по-нисък клас отколкото се очаква от продукта
Изобщо на мен ми се струва че темата за маслата при Мерцедес е много размита и разтеглива.
Да си спомним и въпроса за маслото в скоростите
А не би трябвало, егаси четенето и търсенето му ударих аз за едното масло, все едно карам совалка а не един прост, класически атмосферен дизел!
Още не съм го сменил обаче, така че нямам отзиви.
Единствения отзив е че ми се видя адски скъпо, да му...
18.80лв/литър и промивно масло за 17лв/4 литра че до сега не съм го промивал този мотор.
Взех 6 литра защото според книгите, двигателя ми събира 7 литра. А съм съгурен че на предишната смяна налях под 5 литра....
Просто да се чуди човек на какво да вярва!
Ей го как стои, тези дни ще взема да го налея.
Надявам за лятото да му е добре на двигателя, по-гъсто е, покрива MB 229.1, ако не се разтрака нещо мАтора, значи съм направил добър избор.
Пък и ми е широко около врата - аз няма турбина за която да мисля

Но и едва ли ще го държа повече от 10000км, каквото и да казва производителя по въпроса.
И като стана въпрос за промиване, ако се абстрахираме от това дали има полза или не, очевидно аз съм от малкото които гледат с подозрение на някакви флакончета със течност, която се сипвала в старото масло преди източване...
Сума магазини за масла обиколих в София и само такива неща ми пробутват, а аз имам чувството че е прекалено агресивно това.
Пък и до колко ще успея да го източа цялото после...
Това масълце на Приста го намерих накрая на село, в една бензиностанция на Лук Ойл

Аз вече за трети път наливам MOTUL 6100 Synergie 10W-40. Двигателят се държи перфектно. Създадено е за мощни автомобили, турбо дизели и каталитична система. Подходящ е и за LPG.
Одобрено е от MB 229.3
Препоръчва се от Porshe до май 2002 г.
Semisynthese
Цена за 5 литра 81.85 лв.
Мисля че не си прав.
Според етикектите върху самото масло, 6100 серията покрива само MB 229.1 .
MB 229.3 се покрива от серията 8100, което вече е пълна синтетика.
Така пише и в сайта на вносителя.
Според тези документи пък, които УЖ са от Даймлер-Крайслер, MOTUL 6100 Synergie серията покрива точно MB 229.3

Честно казано предпочитам да вярвам на производителя за този момент, особено като признава по-нисък клас отколкото се очаква от продукта

Изобщо на мен ми се струва че темата за маслата при Мерцедес е много размита и разтеглива.
Да си спомним и въпроса за маслото в скоростите

А не би трябвало, егаси четенето и търсенето му ударих аз за едното масло, все едно карам совалка а не един прост, класически атмосферен дизел!
#24
Публикувано 24 май 2007 - 13:12
Значи аз се опирам на каталога на MOTUL но при мен обаче пише :
MOTUL 6100 Synergie +
Стандарти: API: SL/CF ;ACEA: A3/B4
Одобрено от MB229.3 , VW 502 00-505 00
и т.н.
Нищо чудно обаче да има разлика от продуктовия каталог и това което пише на разфасовката. Всъщност даже нищо ново
MOTUL 6100 Synergie +
Стандарти: API: SL/CF ;ACEA: A3/B4
Одобрено от MB229.3 , VW 502 00-505 00
и т.н.
Нищо чудно обаче да има разлика от продуктовия каталог и това което пише на разфасовката. Всъщност даже нищо ново

#25
Публикувано 28 май 2007 - 02:43
Liqui Moly

MOS2 - LEICHTLAUF 15 W-40 HD Минерално моторно масло с MoS2 SAE 15W-40 HD - лек ход Маслото с MoS2 - лек ход образува антифрикционен слой, издържащ на високо натоварване, върху всички триещи се и плъзгащи се повърхности на двигателя. Този слой от молибденов дисулфид намалява съпротивлението при триене и осигурява по-лек ход на двигателя, дори при екстремални условия. Маслото с MoS2 - лек ход гарантира съществено снижение на разхода на гориво и масло. Значително намаляване на износването, по-малко повреди и запазване на експлоатационните свойства, дори при повреда. Устойчиво е на стареене, съхранява вискозитетната си стабилност. Добро поведение при стартиране на студен двигател, висока сигурност при експлоатация. Предотвратява образуването на шлам. Тествано е за двигатели с катализатор и турбокомпресор.
В един магазин на ул."Хр.Ботев" (в отсечката между пл.Македония и 5-те кюшета до магазина за мобилни телефони на JEFF) се предлага LIQUI MOLY, като по думите на служителите е много добро, и което е най-важно с гарантиран произход (Германия). Били основен дилър.
София , Бул."Дондуков" 62 (партера) - 9 43 43 13 -упоменатия дилър в сайт-а на Ликуи Моли за Германия. (които са и основните производители)
СЕНАКС ООД , София , ул.Чаталджа № 4-6 , тел. 9 46 17 53
ПП.Маслата се казват "Ликуи Моли" (от ЛИКУИД - ТЕЧНО,ТЕЧНОСТ),не ЛИКИ Моли ,почти на всякъде чета из Нет-а тая глупост Лики

#26
Публикувано 28 май 2007 - 10:42
Paulus, препоръчвам ти горещо да си слагаш полусинтетика, било то и българска на приста с вискозитет 10в-40 вместо най-скъпото минерално масло 15-ка, защото като ти сдипли турбокомпресора цялата далавера ще иде на кино. Ако караш в египет 15-ката ства, ама за наще ширини не е гот. Освен това го сменяш на 10000км вместо на 7500-8000. Ако те интересува вносно масло, подходящо за твоя мотор, такова е Тексако хаволин 10в-40 и Тутела 10в-40. Но и българското не е никак лошо и не отсъпва по нищо. Провери къде е най-близкия оторизиран дистрибутор на Приста и няма вероятност за ментаци.
Чудех се по въпроса полусинтетиката, но се притесниавам да не ми е тънко това масло. Посъветваха ме, че щом двигателя е на над 350000 км. по-добре да карам минерално, защото е по гъсто, но смятам да пробвам и полусинтетика 10/40, но не и Приста (ако карам лада, москвич може). Имах Лада и й сипвах Liqui Moly и Meguin където литъра е 10 лв. та на МБ да не сипвам хубаво масло. Въпреки, че слагам минерално отговара на МБ 229.1 и API CF-4 и съм доволен, не ме бърка дали може да се кара 7000км. или 10000км. така или иначе на 7000км. го сменям. Не знам дали е полусинтетиката ще осигури по-добър вискозитет при добре загрят двигател, а и натискам гаста здраво, за това приемам съвети, защото се колебая по въпроса!

#27
Публикувано 28 май 2007 - 10:57
Въпроса е при загрял двигател кое масло ще е по-"тънко",а не при стайна температура!Тогава маслата се подреждат в"обратен" ред-синтетика,полу-синт.,и минерално накрая на опашката...!Чудех се по въпроса полусинтетиката, но се притесниавам да не ми е тънко това масло. Посъветваха ме, че щом двигателя е на над 350000 км. по-добре да карам минерално, защото е по гъсто, но смятам да пробвам и полусинтетика 10/40, но не и Приста (ако карам лада, москвич може). Имах Лада и й сипвах Liqui Moly и Meguin където литъра е 10 лв. та на МБ да не сипвам хубаво масло. Въпреки, че слагам минерално отговара на МБ 229.1 и API CF-4 и съм доволен, не ме бърка дали може да се кара 7000км. или 10000км. така или иначе на 7000км. го сменям. Не знам дали е полусинтетиката ще осигури по-добър вискозитет при добре загрят двигател, а и натискам гаста здраво, за това приемам съвети, защото се колебая по въпроса!


#28
Публикувано 28 май 2007 - 11:51
Чудех се по въпроса полусинтетиката, но се притесниавам да не ми е тънко това масло. Посъветваха ме, че щом двигателя е на над 350000 км. по-добре да карам минерално, защото е по гъсто, но смятам да пробвам и полусинтетика 10/40, но не и Приста (ако карам лада, москвич може). Имах Лада и й сипвах Liqui Moly и Meguin където литъра е 10 лв. та на МБ да не сипвам хубаво масло. Въпреки, че слагам минерално отговара на МБ 229.1 и API CF-4 и съм доволен, не ме бърка дали може да се кара 7000км. или 10000км. така или иначе на 7000км. го сменям. Не знам дали е полусинтетиката ще осигури по-добър вискозитет при добре загрят двигател, а и натискам гаста здраво, за това приемам съвети, защото се колебая по въпроса!
Това с минералното масло и старите двигатели е пълна глупост според мен, но е доста широко застъпена в народния фолклор

Пък и нали си говорим за Мерцедес, на 250К таман се е разработил

#29
Публикувано 28 май 2007 - 12:27
Това с минералното масло и старите двигатели е пълна глупост според мен, но е доста широко застъпена в народния фолклор
![]()
Пък и нали си говорим за Мерцедес, на 250К таман се е разработил



#30
Публикувано 28 май 2007 - 12:29
Здравейте всички. Темата за маслата е много обширна и спорна до някъде. Занимавам се професионално с масла и искам да ви кажа, че най-добре е да се придържате да предписанията на производителя (за всеки агрегат си е специфично) вместо да експериментирате много, защото понякога резултатите са ..............
. Та с две думи четете по книжките и табелките експлотационните нива и се придържайте към тях.

1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни