Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

моторни маслаличен опит


  • Please log in to reply
76 мнения по тази тема

#31 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 28 май 2007 - 12:32

Здравейте всички. Темата за маслата е много обширна и спорна до някъде. Занимавам се професионално с масла и искам да ви кажа, че най-добре е да се придържате да предписанията на производителя (за всеки агрегат си е специфично) вместо да експериментирате много, защото понякога резултатите са .............. :kill_myself: . Та с две думи четете по книжките и табелките експлотационните нива и се придържайте към тях.

Така,де-това и правим-придържаме се...!Проблема е,че огромен процент от маслата са менте!Инак по МБ спецификацията на опаковката са "трепач"...!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#32 Lazi

Lazi

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 5 Мнения:

Публикувано 29 май 2007 - 11:45

Значи аз се опирам на каталога на MOTUL но при мен обаче пише :
MOTUL 6100 Synergie +
Стандарти: API: SL/CF ;ACEA: A3/B4
Одобрено от MB229.3 , VW 502 00-505 00
и т.н.
Нищо чудно обаче да има разлика от продуктовия каталог и това което пише на разфасовката. Всъщност даже нищо ново ;)

Няма разлика между опаковката и тубата.Аз в момента съм с такова и на опаковката си пише :Одобрено от MB229.3 , VW 502 00-505 00 .Сега си купих колата и днеска сменям маслото.Взех го от тука:
http://catalog.bg/co...hp?company=3233
  • 0

#33 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 29 май 2007 - 23:01

Няма разлика между опаковката и тубата.Аз в момента съм с такова и на опаковката си пише :Одобрено от MB229.3 , VW 502 00-505 00 .Сега си купих колата и днеска сменям маслото.Взех го от тука:
http://catalog.bg/co...hp?company=3233


Тук не е ставало въпрос че се различават описанията между опаковката и тубата.
Всъщност за каква опаковка говориш ?!?
Нямам идея, това което купих, пък и това което гледах в Проспийд нямаше "плюс" така както го е написал caki.
Може би това е разликата но на него категорично си пише:
MOTUL 6100 Synergie, Одобрено от: VW 500.00, 505.00, MB 229.1

Както и да е, днес си го смених и аз.
Оказа се че съм бил в грешка за количеството от предишния път - днес при наляти 6 литра, нивото е точно на средата.
След като напълни филтъра, разбира се. Така че количеството от книжките си е написано съвсем коректно :rolleyes:

Обаче останах втрещен от един технически абсурд: оригиналната пробка на картера е 14мм болт с 13мм глава!
Аз подходих към отвъртането му с гедоре.
Вярно че накрайника беше хексостен но категорично такова таковата на главата. Просто я замаза, няма отвиване!
И съвсем нормално, за първи път попадам на болт, главата на който е по-малка от диаметъра му!
Абсурдна олигофрения!
Минах през Ивайжет и взех нов.
На път обаче минах през заварчик и му дадох една 24мм гайка - да я завари върху главата на тъпия германски болт.
Така както хубаво бях замазал и закръглил главата на болта, влезе идеално в гайката :icon_coolgrin:
Ето го резултата - тук и тук.
Стана като фабрично.
Пробката от Ивайжет ми остана и изобщо не мисля да я монтирам някога.
Така че ако някой закъса за нея - подарявам му я :icon_welldone:
Аз дори не бих го нарекъл пробка - няма магнит на края.
Просто един зверски нестандартен болт...
  • 0

879897.png


#34 DJ FUNKY

DJ FUNKY

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2660 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    C 220 Т CDI Sport 1999 г. W 124 300 D Turbo 1992 г.

Публикувано 29 май 2007 - 23:21

и аз тия дни ще скоча да ники златков за мотул -че ,само че незнам какво да бъде за моя 2.3 бензинов курник ама мисля че MOTUL 6100 Synergie полусинтетика 10/40 е моето :icon_welldone: или пък 15/40 ,че само градско карам и в тия задръствания колата в повечето време е около 100-те градуса :dontknow: . приемам съвети :rolleyes:
  • 0
Публикувано изображение
СИРОМАХ DJ , ЖИВ ДЯВОЛ !!!!!
DON`T FUCK WITH MODERATORS!
MY FACEBOOK
http://stara-sofia.com/
Гласувайте за доброто име на "Мерцедес - Бенц Клуб България" В БГ ТОП
Публикувано изображение

#35 vaakata

vaakata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 543 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    C250TD , 1996 година(продаден),
    Е350 (W211) - facelift 2006.

Публикувано 30 май 2007 - 01:08

Мене един приятел ме зарибява на ЛУБРИКА, вече две смени направил и е много доволен. На практика всичкото масло иде от едно място после всяка фирма си му слага добавкии толкос. Вземам една ЛУБРИКА и една добавка на ЛИКИ МОЛИ и ще видя какво ще стане! :flagMB new:
  • 0

#36 вики

вики

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 332 Мнения:
  • Град:РУСЕ

Публикувано 30 май 2007 - 08:58

Само масло без да слагаш разни л**на! :icon_welldone:
  • 0
Е 250 DIESEL 20v 113hp 1994
Публикувано изображение

#37 Lazi

Lazi

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 5 Мнения:

Публикувано 30 май 2007 - 09:23

[quote name='Esper' date='May 30 2007, 12:01 AM' post='45296']
Тук не е ставало въпрос че се различават описанията между опаковката и тубата.
Всъщност за каква опаковка говориш ?!?
Нямам идея, това което купих, пък и това което гледах в Проспийд нямаше "плюс" така както го е написал caki.
Може би това е разликата но на него категорично си пише:
MOTUL 6100 Synergie, Одобрено от: VW 500.00, 505.00, MB 229.1

Маслото за което говоря е 6100 Synergie +. Това е ново масло от миналата година ,а старото беше без +.И съответно освен този + има и други по добри характеристики.Стандарта му е МВ 229.3. VW 502 000- 505 000. :rolleyes
  • 0

#38 DJ FUNKY

DJ FUNKY

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2660 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    C 220 Т CDI Sport 1999 г. W 124 300 D Turbo 1992 г.

Публикувано 30 май 2007 - 10:15

Мене един приятел ме зарибява на ЛУБРИКА, вече две смени направил и е много доволен. На практика всичкото масло иде от едно място после всяка фирма си му слага добавкии толкос. Вземам една ЛУБРИКА и една добавка на ЛИКИ МОЛИ и ще видя какво ще стане! :flagMB new:



aз предишната кола 2-3 смени с Лубрика я карах и немаше грижи,ама не помня защо спрех да слагам от него :dontknow:
  • 0
Публикувано изображение
СИРОМАХ DJ , ЖИВ ДЯВОЛ !!!!!
DON`T FUCK WITH MODERATORS!
MY FACEBOOK
http://stara-sofia.com/
Гласувайте за доброто име на "Мерцедес - Бенц Клуб България" В БГ ТОП
Публикувано изображение

#39 вики

вики

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 332 Мнения:
  • Град:РУСЕ

Публикувано 30 май 2007 - 10:42

Доста от хората в форума знаят какво ми е отношението за маслата и и тяхното производство!
Аз карам и съм МНОГО доволен от родното производство
Тук повече

Публикувано изображение

Предимства
# подобрена защита на дизеловите и бензиновите двигатели във всички условия на експлоатация.
# удължава живота на двигателя.
# намалява образуванията на отлагания при висока температура.
# намалява образуването на сажди.
# намалява износването на двигателя свързано със запазване на вискозитета при висока температура.
# намалява потреблението на масло свързано с подобрените високотемпературни свойства.

Приложение
Маслото "Лубрика Супер Плюс 10W40" e предназначенo за смазване, както на съвременни високонатоварени дизелови двигатели, така и на модерни бензинови двигатели на леки, лекотоварни и товарни автомобили, работещи при променливи условия, с или без турбонагнетяване, с или без газови уредби и катализатори, изискващи най-добра защита от високо- и нискотемпературни отложения, ръжда и корозия.

Спецификации
# SAE J300 - 99
# FTS 095 - 2004
# API CH-4/SJ
# ACEA A3-98/B3-98/E3-96

Типична характеристика
Вискозитетен клас SAE 10W40
Плътност при 20°С, g/ml 0.882
Кинематичен вискозитет при при 100°С mmІ/s 14.2
CCS вискозитет, mPa.s
- при минус 25°C 6400
- при минус 20°C -
- при минус 15° -
гранична темппература на изпомпване -35
Вискозитетен индекс 145
Пламна температура в отворен тигел, COC, °С 220
Температура на течливост, °С -34
Изпаряемост по НОАК, % 11.2
Обща алкалност, mg KOH/g 10.5
Сулфатна пепел, % 1.2

За 7л -наливно дадох 27лв.!
11000км без доливане!
Няма менте!
  • 0
Е 250 DIESEL 20v 113hp 1994
Публикувано изображение

#40 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 30 май 2007 - 11:21

За 7л -наливно дадох 27лв.!
11000км без доливане!
Няма менте!


Уфф, от това боли направо...

7л - 116лв.

Дали мотула е по-добър 4,3 пътi?

Едва ли!
Обаче аз съм сигурен че има хора които вярват в това :censored:

Обаче както беше казано по-горе, всеки си решава сам как да си харчи парите :rolleyes:
  • 0

879897.png


#41 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 30 май 2007 - 21:01

колеги днес бях до Сф и понеже много го хвалите този сервиз на Генади реших да си сменя маслото при него
наля ми Кастрол профешинъл 0W30 по MB229.30/mb229.51 по 38лв/л в едни жълтеникави туби по 1л.
усъмни ме двойния стандарт по mb и го потърсих това масло но никъде не го намирам и в сайта на кастрол го няма
някой има ли повече инфо
  • 0

#42 caki

caki

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 501 Мнения:
  • Град:Разград
  • Интереси:коли,тенис и ...
  • Автомобил:
    Mercedes 190 Е
    Mercedes 200 CE

Публикувано 31 май 2007 - 00:37

Имам каталог на MOTUL с актуалните цени. Ако някой го интересува точно определено масло да ми прати л.с. за цената но да се има в предвид че разфасовките са с различни цени като е по изгодно разбира се по-голямата разфасовка
  • 0

#43 SYSO

SYSO

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stara Zagora
  • Автомобил:
    W210 E290 TD

Публикувано 31 май 2007 - 09:08

Здравейте!!! И на мен ми предстои смяна на масло и се чудя какво да бъде.Много изкам да пробвам БГ продуктите защото наистина нямат ментета.Измъчва ме въпроса защо са на такива ниски цени , ако са качествени като другите масла???
И другото което можете да ме посъветвате както и DJ FUNNKY e тези 124 230Е 89г с какво трябва дасе карат.Дали с минерално или с полусинтетика???И какъв вискозитет.10в40 май е за зимата , а за лятото 15в40 добре ли е???
И другото нещо, има ли минерално масло по рядко от 15в40.Щото май под 15 / 10 в40 / вече е полусинтетика(ако има нещо вярно изобщо в това де !!!)
  • 0
W 123 300 TD
W 124 230 TE
W 210 290 TD

#44 nizi190

nizi190

    Напреднал

  • Непотвърдени потребители
  • PipPipPip
  • 692 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сандански
  • Автомобил:
    190 , 2.5 D
    90 hp, 1990, grey
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 май 2007 - 10:16

Здравейте!!! И на мен ми предстои смяна на масло и се чудя какво да бъде.Много изкам да пробвам БГ продуктите защото наистина нямат ментета.Измъчва ме въпроса защо са на такива ниски цени , ако са качествени като другите масла???
И другото което можете да ме посъветвате както и DJ FUNNKY e тези 124 230Е 89г с какво трябва дасе карат.Дали с минерално или с полусинтетика???И какъв вискозитет.10в40 май е за зимата , а за лятото 15в40 добре ли е???
И другото нещо, има ли минерално масло по рядко от 15в40.Щото май под 15 / 10 в40 / вече е полусинтетика(ако има нещо вярно изобщо в това де !!!)

Минерално масло 10-40 има в Метро.Петдесет и няколко лева разфасовка от 5 литра мисля,че беше.Маслото е Мобил S или нещо такова.Така поне съм гледал по тези списания на Метро.
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#45 mitun

mitun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 616 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W201 230E '88
    W202 250D '95
    S210 200K '01

Публикувано 31 май 2007 - 10:22

Гледам много народ се е ориентирал към Мотул-а, та се чудя кога ще почнат да го "ментосват" и него!?
Иначе досега карам само с него и по-точно наливно MOTUL 4100 Power 15W-50 (и бензиновия Мерцедес + на баща ми Форд-а). След всичко изчетено и консултации с колегите реших да остана именно на него, защото това 6100 Synergie 15W-50 се препоръчва за турбодизели, а моят е чист дизел и след като е по-скъпо не виждам смисъл да се изхвърлям излишно. За 7 литра смяната ми излиза 70 лв +15 филтър.
И още нещо: спомням си в началото наливния Мотул тръгна на 5,50-6,00 лв сега по масларните е 9,50 лв. Гледаш варел MOTUL, ама какво има вътре никой май не знае. Ето ги колегите как реват от въпросното масло:http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=12485&pid=140172&mode=threaded&show=&st=&

Lorinser прави най-добре: "никога повече масло от БГ!!!"
  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение
светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни