Така,де-това и правим-придържаме се...!Проблема е,че огромен процент от маслата са менте!Инак по МБ спецификацията на опаковката са "трепач"...!Здравейте всички. Темата за маслата е много обширна и спорна до някъде. Занимавам се професионално с масла и искам да ви кажа, че най-добре е да се придържате да предписанията на производителя (за всеки агрегат си е специфично) вместо да експериментирате много, защото понякога резултатите са ..............
. Та с две думи четете по книжките и табелките експлотационните нива и се придържайте към тях.

моторни маслаличен опит
Започната от mbenz, 20 май 2007 - 12:01:20
76 мнения по тази тема
#31
Публикувано 28 май 2007 - 12:32
#32
Публикувано 29 май 2007 - 11:45
Няма разлика между опаковката и тубата.Аз в момента съм с такова и на опаковката си пише :Одобрено от MB229.3 , VW 502 00-505 00 .Сега си купих колата и днеска сменям маслото.Взех го от тука:Значи аз се опирам на каталога на MOTUL но при мен обаче пише :
MOTUL 6100 Synergie +
Стандарти: API: SL/CF ;ACEA: A3/B4
Одобрено от MB229.3 , VW 502 00-505 00
и т.н.
Нищо чудно обаче да има разлика от продуктовия каталог и това което пише на разфасовката. Всъщност даже нищо ново
http://catalog.bg/co...hp?company=3233
#33
Публикувано 29 май 2007 - 23:01
Няма разлика между опаковката и тубата.Аз в момента съм с такова и на опаковката си пише :Одобрено от MB229.3 , VW 502 00-505 00 .Сега си купих колата и днеска сменям маслото.Взех го от тука:
http://catalog.bg/co...hp?company=3233
Тук не е ставало въпрос че се различават описанията между опаковката и тубата.
Всъщност за каква опаковка говориш ?!?
Нямам идея, това което купих, пък и това което гледах в Проспийд нямаше "плюс" така както го е написал caki.
Може би това е разликата но на него категорично си пише:
MOTUL 6100 Synergie, Одобрено от: VW 500.00, 505.00, MB 229.1
Както и да е, днес си го смених и аз.
Оказа се че съм бил в грешка за количеството от предишния път - днес при наляти 6 литра, нивото е точно на средата.
След като напълни филтъра, разбира се. Така че количеството от книжките си е написано съвсем коректно

Обаче останах втрещен от един технически абсурд: оригиналната пробка на картера е 14мм болт с 13мм глава!
Аз подходих към отвъртането му с гедоре.
Вярно че накрайника беше хексостен но категорично такова таковата на главата. Просто я замаза, няма отвиване!
И съвсем нормално, за първи път попадам на болт, главата на който е по-малка от диаметъра му!
Абсурдна олигофрения!
Минах през Ивайжет и взех нов.
На път обаче минах през заварчик и му дадох една 24мм гайка - да я завари върху главата на тъпия германски болт.
Така както хубаво бях замазал и закръглил главата на болта, влезе идеално в гайката

Ето го резултата - тук и тук.
Стана като фабрично.
Пробката от Ивайжет ми остана и изобщо не мисля да я монтирам някога.
Така че ако някой закъса за нея - подарявам му я

Аз дори не бих го нарекъл пробка - няма магнит на края.
Просто един зверски нестандартен болт...
#34
Публикувано 29 май 2007 - 23:21
и аз тия дни ще скоча да ники златков за мотул -че ,само че незнам какво да бъде за моя 2.3 бензинов курник ама мисля че MOTUL 6100 Synergie полусинтетика 10/40 е моето
или пък 15/40 ,че само градско карам и в тия задръствания колата в повечето време е около 100-те градуса
. приемам съвети




СИРОМАХ DJ , ЖИВ ДЯВОЛ !!!!!
DON`T FUCK WITH MODERATORS!
MY FACEBOOK
http://stara-sofia.com/
Гласувайте за доброто име на "Мерцедес - Бенц Клуб България" В БГ ТОП

#35
Публикувано 30 май 2007 - 01:08
Мене един приятел ме зарибява на ЛУБРИКА, вече две смени направил и е много доволен. На практика всичкото масло иде от едно място после всяка фирма си му слага добавкии толкос. Вземам една ЛУБРИКА и една добавка на ЛИКИ МОЛИ и ще видя какво ще стане!
#36
Публикувано 30 май 2007 - 08:58
Само масло без да слагаш разни л**на!

Е 250 DIESEL 20v 113hp 1994

#37
Публикувано 30 май 2007 - 09:23
[quote name='Esper' date='May 30 2007, 12:01 AM' post='45296']
Тук не е ставало въпрос че се различават описанията между опаковката и тубата.
Всъщност за каква опаковка говориш ?!?
Нямам идея, това което купих, пък и това което гледах в Проспийд нямаше "плюс" така както го е написал caki.
Може би това е разликата но на него категорично си пише:
MOTUL 6100 Synergie, Одобрено от: VW 500.00, 505.00, MB 229.1
Маслото за което говоря е 6100 Synergie +. Това е ново масло от миналата година ,а старото беше без +.И съответно освен този + има и други по добри характеристики.Стандарта му е МВ 229.3. VW 502 000- 505 000.
Тук не е ставало въпрос че се различават описанията между опаковката и тубата.
Всъщност за каква опаковка говориш ?!?
Нямам идея, това което купих, пък и това което гледах в Проспийд нямаше "плюс" така както го е написал caki.
Може би това е разликата но на него категорично си пише:
MOTUL 6100 Synergie, Одобрено от: VW 500.00, 505.00, MB 229.1
Маслото за което говоря е 6100 Synergie +. Това е ново масло от миналата година ,а старото беше без +.И съответно освен този + има и други по добри характеристики.Стандарта му е МВ 229.3. VW 502 000- 505 000.

#38
Публикувано 30 май 2007 - 10:15
Мене един приятел ме зарибява на ЛУБРИКА, вече две смени направил и е много доволен. На практика всичкото масло иде от едно място после всяка фирма си му слага добавкии толкос. Вземам една ЛУБРИКА и една добавка на ЛИКИ МОЛИ и ще видя какво ще стане!
aз предишната кола 2-3 смени с Лубрика я карах и немаше грижи,ама не помня защо спрех да слагам от него


СИРОМАХ DJ , ЖИВ ДЯВОЛ !!!!!
DON`T FUCK WITH MODERATORS!
MY FACEBOOK
http://stara-sofia.com/
Гласувайте за доброто име на "Мерцедес - Бенц Клуб България" В БГ ТОП

#39
Публикувано 30 май 2007 - 10:42
Доста от хората в форума знаят какво ми е отношението за маслата и и тяхното производство!
Аз карам и съм МНОГО доволен от родното производство
Тук повече

Предимства
# подобрена защита на дизеловите и бензиновите двигатели във всички условия на експлоатация.
# удължава живота на двигателя.
# намалява образуванията на отлагания при висока температура.
# намалява образуването на сажди.
# намалява износването на двигателя свързано със запазване на вискозитета при висока температура.
# намалява потреблението на масло свързано с подобрените високотемпературни свойства.
Приложение
Маслото "Лубрика Супер Плюс 10W40" e предназначенo за смазване, както на съвременни високонатоварени дизелови двигатели, така и на модерни бензинови двигатели на леки, лекотоварни и товарни автомобили, работещи при променливи условия, с или без турбонагнетяване, с или без газови уредби и катализатори, изискващи най-добра защита от високо- и нискотемпературни отложения, ръжда и корозия.
Спецификации
# SAE J300 - 99
# FTS 095 - 2004
# API CH-4/SJ
# ACEA A3-98/B3-98/E3-96
Типична характеристика
Вискозитетен клас SAE 10W40
Плътност при 20°С, g/ml 0.882
Кинематичен вискозитет при при 100°С mmІ/s 14.2
CCS вискозитет, mPa.s
- при минус 25°C 6400
- при минус 20°C -
- при минус 15° -
гранична темппература на изпомпване -35
Вискозитетен индекс 145
Пламна температура в отворен тигел, COC, °С 220
Температура на течливост, °С -34
Изпаряемост по НОАК, % 11.2
Обща алкалност, mg KOH/g 10.5
Сулфатна пепел, % 1.2
За 7л -наливно дадох 27лв.!
11000км без доливане!
Няма менте!
Аз карам и съм МНОГО доволен от родното производство
Тук повече

Предимства
# подобрена защита на дизеловите и бензиновите двигатели във всички условия на експлоатация.
# удължава живота на двигателя.
# намалява образуванията на отлагания при висока температура.
# намалява образуването на сажди.
# намалява износването на двигателя свързано със запазване на вискозитета при висока температура.
# намалява потреблението на масло свързано с подобрените високотемпературни свойства.
Приложение
Маслото "Лубрика Супер Плюс 10W40" e предназначенo за смазване, както на съвременни високонатоварени дизелови двигатели, така и на модерни бензинови двигатели на леки, лекотоварни и товарни автомобили, работещи при променливи условия, с или без турбонагнетяване, с или без газови уредби и катализатори, изискващи най-добра защита от високо- и нискотемпературни отложения, ръжда и корозия.
Спецификации
# SAE J300 - 99
# FTS 095 - 2004
# API CH-4/SJ
# ACEA A3-98/B3-98/E3-96
Типична характеристика
Вискозитетен клас SAE 10W40
Плътност при 20°С, g/ml 0.882
Кинематичен вискозитет при при 100°С mmІ/s 14.2
CCS вискозитет, mPa.s
- при минус 25°C 6400
- при минус 20°C -
- при минус 15° -
гранична темппература на изпомпване -35
Вискозитетен индекс 145
Пламна температура в отворен тигел, COC, °С 220
Температура на течливост, °С -34
Изпаряемост по НОАК, % 11.2
Обща алкалност, mg KOH/g 10.5
Сулфатна пепел, % 1.2
За 7л -наливно дадох 27лв.!
11000км без доливане!
Няма менте!
Е 250 DIESEL 20v 113hp 1994

#40
Публикувано 30 май 2007 - 11:21
За 7л -наливно дадох 27лв.!
11000км без доливане!
Няма менте!
Уфф, от това боли направо...
7л - 116лв.
Дали мотула е по-добър 4,3 пътi?
Едва ли!
Обаче аз съм сигурен че има хора които вярват в това

Обаче както беше казано по-горе, всеки си решава сам как да си харчи парите

#41
Публикувано 30 май 2007 - 21:01
колеги днес бях до Сф и понеже много го хвалите този сервиз на Генади реших да си сменя маслото при него
наля ми Кастрол профешинъл 0W30 по MB229.30/mb229.51 по 38лв/л в едни жълтеникави туби по 1л.
усъмни ме двойния стандарт по mb и го потърсих това масло но никъде не го намирам и в сайта на кастрол го няма
някой има ли повече инфо
наля ми Кастрол профешинъл 0W30 по MB229.30/mb229.51 по 38лв/л в едни жълтеникави туби по 1л.
усъмни ме двойния стандарт по mb и го потърсих това масло но никъде не го намирам и в сайта на кастрол го няма
някой има ли повече инфо
#42
Публикувано 31 май 2007 - 00:37
Имам каталог на MOTUL с актуалните цени. Ако някой го интересува точно определено масло да ми прати л.с. за цената но да се има в предвид че разфасовките са с различни цени като е по изгодно разбира се по-голямата разфасовка
#43
Публикувано 31 май 2007 - 09:08
Здравейте!!! И на мен ми предстои смяна на масло и се чудя какво да бъде.Много изкам да пробвам БГ продуктите защото наистина нямат ментета.Измъчва ме въпроса защо са на такива ниски цени , ако са качествени като другите масла???
И другото което можете да ме посъветвате както и DJ FUNNKY e тези 124 230Е 89г с какво трябва дасе карат.Дали с минерално или с полусинтетика???И какъв вискозитет.10в40 май е за зимата , а за лятото 15в40 добре ли е???
И другото нещо, има ли минерално масло по рядко от 15в40.Щото май под 15 / 10 в40 / вече е полусинтетика(ако има нещо вярно изобщо в това де !!!)
И другото което можете да ме посъветвате както и DJ FUNNKY e тези 124 230Е 89г с какво трябва дасе карат.Дали с минерално или с полусинтетика???И какъв вискозитет.10в40 май е за зимата , а за лятото 15в40 добре ли е???
И другото нещо, има ли минерално масло по рядко от 15в40.Щото май под 15 / 10 в40 / вече е полусинтетика(ако има нещо вярно изобщо в това де !!!)
W 123 300 TD
W 124 230 TE
W 210 290 TD
W 124 230 TE
W 210 290 TD
#44
Публикувано 31 май 2007 - 10:16
Минерално масло 10-40 има в Метро.Петдесет и няколко лева разфасовка от 5 литра мисля,че беше.Маслото е Мобил S или нещо такова.Така поне съм гледал по тези списания на Метро.Здравейте!!! И на мен ми предстои смяна на масло и се чудя какво да бъде.Много изкам да пробвам БГ продуктите защото наистина нямат ментета.Измъчва ме въпроса защо са на такива ниски цени , ако са качествени като другите масла???
И другото което можете да ме посъветвате както и DJ FUNNKY e тези 124 230Е 89г с какво трябва дасе карат.Дали с минерално или с полусинтетика???И какъв вискозитет.10в40 май е за зимата , а за лятото 15в40 добре ли е???
И другото нещо, има ли минерално масло по рядко от 15в40.Щото май под 15 / 10 в40 / вече е полусинтетика(ако има нещо вярно изобщо в това де !!!)
#45
Публикувано 31 май 2007 - 10:22
Гледам много народ се е ориентирал към Мотул-а, та се чудя кога ще почнат да го "ментосват" и него!?
Иначе досега карам само с него и по-точно наливно MOTUL 4100 Power 15W-50 (и бензиновия Мерцедес + на баща ми Форд-а). След всичко изчетено и консултации с колегите реших да остана именно на него, защото това 6100 Synergie 15W-50 се препоръчва за турбодизели, а моят е чист дизел и след като е по-скъпо не виждам смисъл да се изхвърлям излишно. За 7 литра смяната ми излиза 70 лв +15 филтър.
И още нещо: спомням си в началото наливния Мотул тръгна на 5,50-6,00 лв сега по масларните е 9,50 лв. Гледаш варел MOTUL, ама какво има вътре никой май не знае. Ето ги колегите как реват от въпросното масло:http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=12485&pid=140172&mode=threaded&show=&st=&
Lorinser прави най-добре: "никога повече масло от БГ!!!"
Иначе досега карам само с него и по-точно наливно MOTUL 4100 Power 15W-50 (и бензиновия Мерцедес + на баща ми Форд-а). След всичко изчетено и консултации с колегите реших да остана именно на него, защото това 6100 Synergie 15W-50 се препоръчва за турбодизели, а моят е чист дизел и след като е по-скъпо не виждам смисъл да се изхвърлям излишно. За 7 литра смяната ми излиза 70 лв +15 филтър.
И още нещо: спомням си в началото наливния Мотул тръгна на 5,50-6,00 лв сега по масларните е 9,50 лв. Гледаш варел MOTUL, ама какво има вътре никой май не знае. Ето ги колегите как реват от въпросното масло:http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=12485&pid=140172&mode=threaded&show=&st=&
Lorinser прави най-добре: "никога повече масло от БГ!!!"


светещи желетки, що сте толко нервни?
bliznatsite написаха: mn ne mi haresvat za6toto emblemata na mecedesa e kato mernik i izglezda 4e 6a te zastrelq
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни