Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Датчици - ДПФТемпературни датчици на DPF при OM646

DPF температурни датчици OM646

  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 235 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
Garage View Garage

Posted 09 June 2021 - 11:16

Здравейте, колеги! 

 

Тъй като няколко пъти съм писал по темата с моите температурни датчици около DPF-а, а така и не намерих или получих инфо на 1 място, та реших да споделя целия опит, който имах с тая история.

 

Проблемът!?!

Карам си колата предимно на дълъг път и не баш "бабешката", но не и джигитски... А бе г/д с ограничения. Уви, чат-пат ми светваше Check Engine-a и все една и съща грешка: "check actual values of components B19/7 (upstream TWC [KAT] temperature sensor) and B19/9 (Temperature sensor upstream of diesel particulate filter)for plausibility". Има ли грешка, значи се търси човек със STAR. Ta какво виждаме на STAR

  • DPF-a е минал регенерация, но %-сажди стои висок (70-85%)
  • Всички условия за влизане в регенерация са ОК
  • Тестът на въпросните датчици минава успешно

Та.. 1вия път заключението е случайна грешка. Но.. това се случва 2-3-4-5-6-10 пъти пак. Очевидно има проблем с тия датчици и трябва да се сменят, но тук имах друг проблем. Датчикът, който е върху DPF-a, някога е свалян и след това е монтиран некадърно, та сега не иска да излиза. Та тука вече започвам да търся кой да удари 1 рамо с тия датчици. След няколко месеца ходене по DPF-джии, то получавам все едни и същ отговор - "Тая кола е почти пълнолетна, DPF не е читав и е за изхвърляне. Давай да го изкормим с катализатора".

 

 

 

Решението!!!

В крайна сметка намерих един пич, близо до София, който ремонтира само Мерцедеси. Човекът излезе страшно точен!!! Дойде, направи диагностика, но освен гореизброените точки, то се опита и няколко пъти да пусне регенерацията, като регенерацията всеки път fail-ваше, а след това на показанията дали е ок за регенерация, то разликата в температурните сензори беше около 200градуса (допуск 50градуса). Та 100% 2та датчика са за смяна. Хвана се човека да ги сменя, но видя зор. 

  • Има вложка за развиване/завиване на датчици, която предни пъти не е ползвана, та е заоблила главата на датчика и драма с развиването
  • При монитирането на тия датчици винаги се слага медна грес, иначе запичат и псуваш

Та наложи се човекът да свали целия кожух, че да му е удобно за работа. Съоветно тук-там скъсан болт, развалена резба. Ta излезнаха тия датчици... но оказа се, че няма общо като номера, с тези, дето илизат по VIN. Та тука се почна едно търсене датчици.. Дали заради Covid-a или нещо друго... ама датчици нямаше при повечето дилъри на части. В крайна сметка се намери един евтин вариант Autlog. С новите датчици минава успешно регенерация, изичства до 0% саждите и всичко е супер. Взимам си колата, карам,но... пак има но.. след 500-600км - бааааааааааам!!!! - "Check Engine".. Оказва се, че 1вия датчки, този дето е до турбото е дефектирал и постоянно показва 2000 градуса. Този беше по-трудният за намиране датчик... Та в крайна сметка си покарах няколко седмици с тая грешка и светнал Check Engine, докато пристигне OEM датчик от Дойчланд. Това, което беше интересното е, че тоя датчик уж пази катализатора и DPF... ама си показва 2000градуса, а колата влиза в регенерация и не вдигна саждите. Вярно през тия няколко седмици пак почти нямах градско каране, а основно магистрално и извънградско. 

 

В крайна сметка вече дефектиралия датчик е сменен, не светят лампи и колата е супер. Ако някой се чуди що е била нужна цялата тая драма, то

  • имам нормално функциониращ двигател и DPF в момента, което за мен е важно. Все пак и от 12 юли ще влезнат в сила новита правила за ГТП
  • колата се усеща 1 идея по-тиха  и по-пъргава
  • с дефектирали датчици среден разход 7-7.5л при каране до 120-130км/ч и средна скорост 90км/ч
  • с ремонтирани датчици и нов дебитомер (консуматив, нз защо хората чакат да дефектира, че да го сменят) - разход 6-6.5л :)

Какъв е изводът от цялото това писане... Ми поддържайте си правилно колите, използвайте оригинални части или поне части, на които може да им се вярва (доколкото това е възможно). Все още има хора, които не се плашат от работа, съвестни са и са ескеперти в това, което правят. 

 

Бъдете здрави! Шофирайте безаварийно!

 

Поздрави,

Митака

 

Attached File  178140352_164999262191242_705894419481655281_n.jpg   91.92K   8 downloads

Attached File  178495111_2912949915632501_3763205343756506200_n.jpg   34.56K   8 downloads

Attached File  175711798_1723456881189091_7711921886915076084_n.jpg   71.16K   8 downloads

Attached File  177182636_164519755551611_6799279747908610222_n.jpg   71.58K   8 downloads

Attached File  176977531_788677121755393_1717187146207608404_n.jpg   63.18K   8 downloads

[attachment=46810:177182636_164519755551611_6799279747908610222_n.jpg

 

Attached Files


  • 3

Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
mercedes-benz-c-klasse-c220cdi_medium.pn


#2 mr Big

mr Big

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1,953 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Posted 09 June 2021 - 11:24

браво! обикновенно проблемите на дпф-а са около дпф-а, не самия филтър, но за сервиза е по лесно да го премахнеш и ти предлагат това решение на първо място...


  • 1





Also tagged with one or more of these keywords: DPF, температурни датчици, OM646

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users