Здравейте, колеги!
Тъй като няколко пъти съм писал по темата с моите температурни датчици около DPF-а, а така и не намерих или получих инфо на 1 място, та реших да споделя целия опит, който имах с тая история.
Проблемът!?!
Карам си колата предимно на дълъг път и не баш "бабешката", но не и джигитски... А бе г/д с ограничения. Уви, чат-пат ми светваше Check Engine-a и все една и съща грешка: "check actual values of components B19/7 (upstream TWC [KAT] temperature sensor) and B19/9 (Temperature sensor upstream of diesel particulate filter)for plausibility". Има ли грешка, значи се търси човек със STAR. Ta какво виждаме на STAR
- DPF-a е минал регенерация, но %-сажди стои висок (70-85%)
- Всички условия за влизане в регенерация са ОК
- Тестът на въпросните датчици минава успешно
Та.. 1вия път заключението е случайна грешка. Но.. това се случва 2-3-4-5-6-10 пъти пак. Очевидно има проблем с тия датчици и трябва да се сменят, но тук имах друг проблем. Датчикът, който е върху DPF-a, някога е свалян и след това е монтиран некадърно, та сега не иска да излиза. Та тука вече започвам да търся кой да удари 1 рамо с тия датчици. След няколко месеца ходене по DPF-джии, то получавам все едни и същ отговор - "Тая кола е почти пълнолетна, DPF не е читав и е за изхвърляне. Давай да го изкормим с катализатора".
Решението!!!
В крайна сметка намерих един пич, близо до София, който ремонтира само Мерцедеси. Човекът излезе страшно точен!!! Дойде, направи диагностика, но освен гореизброените точки, то се опита и няколко пъти да пусне регенерацията, като регенерацията всеки път fail-ваше, а след това на показанията дали е ок за регенерация, то разликата в температурните сензори беше около 200градуса (допуск 50градуса). Та 100% 2та датчика са за смяна. Хвана се човека да ги сменя, но видя зор.
- Има вложка за развиване/завиване на датчици, която предни пъти не е ползвана, та е заоблила главата на датчика и драма с развиването
- При монитирането на тия датчици винаги се слага медна грес, иначе запичат и псуваш
Та наложи се човекът да свали целия кожух, че да му е удобно за работа. Съоветно тук-там скъсан болт, развалена резба. Ta излезнаха тия датчици... но оказа се, че няма общо като номера, с тези, дето илизат по VIN. Та тука се почна едно търсене датчици.. Дали заради Covid-a или нещо друго... ама датчици нямаше при повечето дилъри на части. В крайна сметка се намери един евтин вариант Autlog. С новите датчици минава успешно регенерация, изичства до 0% саждите и всичко е супер. Взимам си колата, карам,но... пак има но.. след 500-600км - бааааааааааам!!!! - "Check Engine".. Оказва се, че 1вия датчки, този дето е до турбото е дефектирал и постоянно показва 2000 градуса. Този беше по-трудният за намиране датчик... Та в крайна сметка си покарах няколко седмици с тая грешка и светнал Check Engine, докато пристигне OEM датчик от Дойчланд. Това, което беше интересното е, че тоя датчик уж пази катализатора и DPF... ама си показва 2000градуса, а колата влиза в регенерация и не вдигна саждите. Вярно през тия няколко седмици пак почти нямах градско каране, а основно магистрално и извънградско.
В крайна сметка вече дефектиралия датчик е сменен, не светят лампи и колата е супер. Ако някой се чуди що е била нужна цялата тая драма, то
- имам нормално функциониращ двигател и DPF в момента, което за мен е важно. Все пак и от 12 юли ще влезнат в сила новита правила за ГТП
- колата се усеща 1 идея по-тиха и по-пъргава
- с дефектирали датчици среден разход 7-7.5л при каране до 120-130км/ч и средна скорост 90км/ч
- с ремонтирани датчици и нов дебитомер (консуматив, нз защо хората чакат да дефектира, че да го сменят) - разход 6-6.5л
Какъв е изводът от цялото това писане... Ми поддържайте си правилно колите, използвайте оригинални части или поне части, на които може да им се вярва (доколкото това е възможно). Все още има хора, които не се плашат от работа, съвестни са и са ескеперти в това, което правят.
Бъдете здрави! Шофирайте безаварийно!
Поздрави,
Митака
178140352_164999262191242_705894419481655281_n.jpg 91.92K 8 downloads
178495111_2912949915632501_3763205343756506200_n.jpg 34.56K 8 downloads
175711798_1723456881189091_7711921886915076084_n.jpg 71.16K 8 downloads
177182636_164519755551611_6799279747908610222_n.jpg 71.58K 8 downloads
176977531_788677121755393_1717187146207608404_n.jpg 63.18K 8 downloads
[attachment=46810:177182636_164519755551611_6799279747908610222_n.jpg