W221 тегли надясно
Започната от amxcs, 21 май 2021 - 13:07:24
43 мнения по тази тема
#31
Публикувано 28 май 2021 - 21:29
По-горе написах за GLC, което тегли от ново с пуснат волан.
Но няма проблем, Мерцовете не теглят надясно иначе.
Но няма проблем, Мерцовете не теглят надясно иначе.
#32
Публикувано 30 май 2021 - 21:05
На мен и двата Бенца не теглят. Само при един стендаджия си ходя който му се носи славата, че стенда му е един от най добрите. Преди години като сменях почти цялата предница на 124-та едвам я закарах (5км) до стенда то не беше свирене на гуми то не беше дърпане.
W220 като му я закарах за първи път в чудо се видя колата така е дошла от Австрия вика някой много е барал (едиствено волана ми беше леко крив не дърпаше) а отзад едвам успя да отвие реглажите вика със години никой не е пипал. пускам волана с 160км и не помръдва на никъде. имам и разпечатка на реглажа , но утре ще мога да я кача че е в колата специално е исках за да мога да калибрирам въздушното окачаване.
#33
Публикувано 07 юни 2021 - 14:38
Здравейте, да дам и аз мойте 5ст.
Автомобила е ГЛ 500 х164 плюс пакет офроуд, с гуми 275/55/20 нови a/t преди беше с Пирели, също така с фланци 15мм на всички гуми. Всичко по окачването и амортисьори е подменено, рейката е рециклиране, но колата си дърпа след около 50 плавно бавно надясно, но ако наклона е надясно, ако обаче е наляво тръгва наляво! За мен това е от ширината на гумите, за това е по ясно изразено, може би и фланците помагат за това поведение.
Автомобила е ГЛ 500 х164 плюс пакет офроуд, с гуми 275/55/20 нови a/t преди беше с Пирели, също така с фланци 15мм на всички гуми. Всичко по окачването и амортисьори е подменено, рейката е рециклиране, но колата си дърпа след около 50 плавно бавно надясно, но ако наклона е надясно, ако обаче е наляво тръгва наляво! За мен това е от ширината на гумите, за това е по ясно изразено, може би и фланците помагат за това поведение.
#34
Публикувано 07 юни 2021 - 22:04
Фланците определено помагат, виж в google "positive scrub radius".
Изнесените извън калниците гуми изглеждат готино, но хич не допринасят за пътното поведение.
#35
Публикувано 10 юни 2021 - 10:00
Здравей, не са изнесени извън калниците, вътре са , но 15 ММ по навън
#36
Публикувано 10 юни 2021 - 14:48
Такава е приказката
Въпросът е, че се променя поведението с тия 15мм и от неутрално почва да става с повечко "усещане" за пътя. Тегли към посоката с неравности, с вода, или към настилката с по-голямо сцепление.
Отделно, ако имаш лека разлика в реглажа ляво-дясно, тегленето се усилва.
Аз като минех от зимни на летни на предната кола, от ЕТ49 към ЕТ35, и се получаваше нещо подобно. Веднага разбираш накъде има нужда да се дорегулира.
#37
Публикувано 12 юни 2021 - 14:44
Така е, даже гумите заминаха изключително бързо, явно са много широки и триенето става в повечко
#38
Публикувано 14 юни 2021 - 21:53
Бях обещал да кача снимка на данните от стенда.
Ето снимката.
https://yadi.sk/i/HsOGDenFCSl5Ng
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
Ето снимката.
https://yadi.sk/i/HsOGDenFCSl5Ng
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
#39
Публикувано 15 юни 2021 - 23:05
Отзад е в норми, но задно ляво е по-затворено от задно дясно. Общо взето, отзад не са я пипали. Това вероятно дава момент на усукване около задно ляво, тоест леко бута наляво.
Отпред страничният наклон на предно дясно е извън нормата и след реглажа, макар и с по-малко. Това също би трябвало да даде усукващ момент леко наляво.
Надлъжният наклон е в норми, но предно дясно е по-напред от предно ляво. Това пак би трябвало да доведе до слабо теглене наляво.
Предно ляво е по-затворено от предно дясно, преди реглажа са били извън норми, след реглажа също, но в другата посока. Пак момент на усукване около предно ляво.
По всички данни, би трябвало да тегли леко наляво .
Но може би неутрализира наклона на пътя и не тегли наникъде.
Като ви кажат в сервиза, че се чудят как сте успели да стигнете до там не им се впечатлявайте, те така си говорят.
#40
Публикувано 20 август 2022 - 03:53
Темата е малко стара, но понеже ми се наложи да изчета на 3 езика фоумите за МБ, да споделя моя опит от последните 2 седмици.
Малко импусивно купих от аукцион в Нидерландия W221 S400 Hybrid. Колата с единствен собственик на 179к км (проверени в МБ и онлайн бази), без застрахователни събития.
Колата дойде и всичко ОК, пълна сервизна история в жабката собственика беше оставил всички фактури за обслужване от 2015 насам.
Но като я покарах, се оказа, че дърпа доста на дясно, викам си нормално седяла е 7 месеца по плацове и аукциони избягала е сходимостта. 2 сервиза за реглаж и от 2та разпечатки - колата права на конец, няма какво да се пипа, обаче си дърпа.
Викам си гуми ще са, седяла 7 месеца с меки гуми и са се сплескали - 2 гумаджийници които правят само премиум коли с нови машини всичко излиза на зелено. Пробвах да разменя предни-задни, после леви-десни - същата работа. ОК 4ри нови гуми премиум клас и проверка на джантите отново - една джанта леко крива оправена. Колата пак си дърпа осезаемо.
И почвам да чета форуми на 3 езика (само толкова знам) - в БГ, в Англия, в Германия и решенията меко казано несериозни - вземи си раздвижни болтове да оправиш наклона, ОК ама наклоните като заводски. Накрая приятел ми препоръча сервиза за реглаж в Дружба - https://autoexpress-2.com/жив и здрав да е този човек. След като бях ходил на 2 места на реглаж дооправи на предно и задно дясно колело, въпреки, че бяха в нормите, но каза - може още малко. Колата прдължи да дърпа и пича ми вика - тази кола е с доста сложно окачване и управление, аз я мерих има само 8мм разлика м/у 2те предни колела във височината, което уж било премливо, но все пак отдиди да ти калибрират окачването.
Отидох до TS Service, отношението беше тип "не ни занимавай с тоя дъртанян". След което отидох до S Matic в Хаджи Димитър, момчето за точно 30 мин и 80лв. изравни колата и тези 8мм които уж нямаха значение направиха все едно нова кола.
Колата не дърпа, върви съвсем направо, поведението на завой с ускорение се промени коренно ( до преди това при подаване на газ в завой директно тръгваше на дрифт и тркшъна я режеше).
15 години не бях карал кола, която не е в гаранция, и бях забравил колко е от значение човека който ще я погледне. Та да кажа на колегите които имат този проблем и са с AirMatic направете една клибрация и да похваля отново пича от Експрес-2, който ме насочи към проблема.
#41
Публикувано 20 август 2022 - 13:25
Интересно ми е само как се е стигнало до тези 8мм отклонение ?
И това ли е било причина да се продаде колата ?
От седене 8 месеца няма как да стане.
От сега натам само безаварийно !!
сесшисе ?
#42
Публикувано 20 август 2022 - 15:31
Тия в дружба го карат на стара слава… същия стенд от 20години насам, вече тупат през пръсти и 3 от 3 коли са недоволни. Да правят там таксита и криви 30 годишни бусове и да не пипат нормални автомобили…Темата е малко стара, но понеже ми се наложи да изчета на 3 езика фоумите за МБ, да споделя моя опит от последните 2 седмици.
Малко импусивно купих от аукцион в Нидерландия W221 S400 Hybrid. Колата с единствен собственик на 179к км (проверени в МБ и онлайн бази), без застрахователни събития.
Колата дойде и всичко ОК, пълна сервизна история в жабката собственика беше оставил всички фактури за обслужване от 2015 насам.
Но като я покарах, се оказа, че дърпа доста на дясно, викам си нормално седяла е 7 месеца по плацове и аукциони избягала е сходимостта. 2 сервиза за реглаж и от 2та разпечатки - колата права на конец, няма какво да се пипа, обаче си дърпа.
Викам си гуми ще са, седяла 7 месеца с меки гуми и са се сплескали - 2 гумаджийници които правят само премиум коли с нови машини всичко излиза на зелено. Пробвах да разменя предни-задни, после леви-десни - същата работа. ОК 4ри нови гуми премиум клас и проверка на джантите отново - една джанта леко крива оправена. Колата пак си дърпа осезаемо.
И почвам да чета форуми на 3 езика (само толкова знам) - в БГ, в Англия, в Германия и решенията меко казано несериозни - вземи си раздвижни болтове да оправиш наклона, ОК ама наклоните като заводски. Накрая приятел ми препоръча сервиза за реглаж в Дружба - https://autoexpress-2.com/жив и здрав да е този човек. След като бях ходил на 2 места на реглаж дооправи на предно и задно дясно колело, въпреки, че бяха в нормите, но каза - може още малко. Колата прдължи да дърпа и пича ми вика - тази кола е с доста сложно окачване и управление, аз я мерих има само 8мм разлика м/у 2те предни колела във височината, което уж било премливо, но все пак отдиди да ти калибрират окачването.
Отидох до TS Service, отношението беше тип "не ни занимавай с тоя дъртанян". След което отидох до S Matic в Хаджи Димитър, момчето за точно 30 мин и 80лв. изравни колата и тези 8мм които уж нямаха значение направиха все едно нова кола.
Колата не дърпа, върви съвсем направо, поведението на завой с ускорение се промени коренно ( до преди това при подаване на газ в завой директно тръгваше на дрифт и тркшъна я режеше).
15 години не бях карал кола, която не е в гаранция, и бях забравил колко е от значение човека който ще я погледне. Та да кажа на колегите които имат този проблем и са с AirMatic направете една клибрация и да похваля отново пича от Експрес-2, който ме насочи към проблема.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#43
Публикувано 31 август 2022 - 23:28
Интересно ми е само как се е стигнало до тези 8мм отклонение ?
И това ли е било причина да се продаде колата ?
От седене 8 месеца няма как да стане.
От сега натам само безаварийно !!
Нямам идея как е станало, като я закачих на моя китаец (Autel MaxiAP200), ми показа разлика в налягането на предните възглавници - лявата беше на 8,1bar, а дясната на 7,3 или 7,4.
Интересното е, че в Стар диагнозата не намерих да показва налягане и според младежа в Smatic 221-цата няма датчици на самите възглавнци а само в централния разпределител (или както му е правилното име). Та не е ясно Autel-a от къде взима тези данни, но след като изравниха колата със стардиаг-а, сега полазва 7,6 и на 4те.
Един от "разбирачите" от MBWorld, ми обясняваше, че има няколко опции: да е пипал някой и да го намазал (но колата е ходила само в оторизаран сервиз, имам на хартия цялата сервизна история от 2015та насам); да изпуска съвсем леко от някъде - добре ама колата седя в гаража 5 или 6 дни и не мръдна надолу, мерих я като я прибрах и я мерих преди да я изкарам. Все щеше да падне за 5 дни ако изпускаше; Да има нещо износено по окачването, проверих го в 3 различни сервиза, единия на мой много близък - окачването е като ново.
Единственото що годе смислено (според мен) обяснение което получих е, че като е седяла толкова време някой датчик е зациклкил и заради това е станало така.
БТВ, след корекцията направих едни 1200км дълго и 200тина Софийско, колата върви съвсем направо без никакво отклонение, със 150км/ч на яката ни магистрала си седи в лентата.
Мерси за безаварийното, да ти се връща тъпкано!
#44
Публикувано 31 август 2022 - 23:36
Тия в дружба го карат на стара слава… същия стенд от 20години насам, вече тупат през пръсти и 3 от 3 коли са недоволни. Да правят там таксита и криви 30 годишни бусове и да не пипат нормални автомобили…
Sent from my iPhone using Tapatalk
Може, не познавам хората, отидох там след като бях ходил в 6+ и Радиал, които след като ми взеха парите и ми обясниха, че колата е права на струна, само вдигаха рамене.
Пича в Дружба, освен, че се държеше супер готино (в 6+ вкараха колата и затвориха вратата на халето пред мен да не гледам), ме качи аз да си държа волана и да гледам стенда и направи още малко корекции на 2те десни колела, беше този който ми каза: "това е кола със сложно окачване и управление отиди да да ги видят колеги които разбират от това", а не ми каза като другите: ами бате не трябва да дърпа.
Не бях карал кола която не е в гаранция от 2007-а, и след 3 сервиза за преглед на окачване и реглаж на 2 места, този човек беше единствения, който се държа нормално и реално ми подсказа от къде е проблема.
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни