Тази температура няма нищо отделяната топлина, дори ксенона грее и по малко.при тези високи температури не изгаря ли рефлектора защо никой нищо не казва за него
Въпрос за фаровете на W202
Започната от W202 `220CDI, 28 мар 2007 - 18:13:30
45 мнения по тази тема
#16
Публикувано 02 април 2007 - 22:38
ML270 04г.
ex-С180 94г.
#17
Публикувано 03 април 2007 - 23:33
Какво е температура на цвета?
Много хора вярват, че колкото е по-голяма температурата на цвета, толкова по-ярка е една крушка. Това е погрешно. Цветовата температура е просто скала за измерване на цвета на светлинен източник в келвини(К). Това е просто означение за цвят - както примерно Бяло, Зелено или Синьо. Истината е, че яркостта на крушките от горния край на температурната скала намалява. 5200К HID крушки са приблизително 10% по-ярки(измерено в лумени, не в келвини) от 7000К. Но дори 9000К HID крушки, които са още 10% по-тъмни, имат толкова много използваема светлина, че лекото затъмняване няма никакво значение. HID крушките осигуряват тонове светлина и вие никога няма да усетите няколко процента разлика. Tова може да се установи само с апаратура.
Китовете с по-високи стойности на келвини като 7000к, 7500к и т.н. са произведени за любители, които се интересуват от конкретен цветови нюанс на фаровете си.
Градуси Келвин(К) - само цвета
Лумени(lumens) - яркост
...
Браво, добра статийка. Само да вмъкна че наскоро видях и 15000К
Боже, толкоз мъка има по този свят...
#18
Публикувано 04 април 2007 - 16:20
Колега, не ми стана ясно от изложението ти по горе отностно връзката между "....крушки модел H1 12V 55W, които светели бяло( = 4000 Келвина) на другия колега...." и X.I.D технологията, за чието информиране ти благодаря ! .............e ли е модела крушки H1 12V 55W , които е купил той - със Xenon в балона ???High Intensity Discharge (H.I.D.) е светлинна технология, при която с газ Xenon се заменя нажежаемата жичка в обикновените халогенни крушки. Газът се възпламенява при високо напрежение и се получава високоволтова електрическа дъга. Резултатът е количество отделена светлина, около три пъти по-голямо от отделеното при светенето на стандартна халогенна крушка. Освен това Xenon HID крушките имат по-висока температура на цвета - по-близка до естествената светлина на слънцето - което им осигурява много добра видимост.
Oбяснете, моля коя ел. крушка е за Дълги, коя за Къси и коя за Мъгла по номерата от схемата - 55 ; 60(2 броя) ; 63.
#19
Публикувано 04 април 2007 - 20:20
Колега, не ми стана ясно от изложението ти по горе отностно връзката между "....крушки модел H1 12V 55W, които светели бяло( = 4000 Келвина) на другия колега...." и X.I.D технологията, за чието информиране ти благодаря ! .............e ли е модела крушки H1 12V 55W , които е купил той - със Xenon в балона ???
Аз нещо не схващам въпроса ти но ми се струва че се оплиташ в терминологията.
Значи крушките по принципа на действие са 2 вида - с нажежаема жичка (халогенна) и газов разряд (Ксенон ).
Повече са, като всеки вид си има свои вариации но основните са тези 2.
Двата типа освен по принципа си на действие се различават и по спектъра на излъчвата светлина - цвета.
Лампите с нажежаема жичка светят в ниския спектър, до около 3500К, поне така пишеше в книжките по фотография.
За сравнение, пламъка на горяща свещ е около 1900К.
"Новите" халогенни крушки с разни магии и може би повечко маркетинг ги докарват до около 4000К.
Лампите с газов разряд започват да излъчват от 4000К нагоре.
До тук говорихме за цвета.
Силата на светене е нещо друго и няма много общо с принципа.
Халогенна лампа може да светне също толкова силно, колкото и ксенона.
Ще бъде необходима обаче много по-голяма енергия, тоест ще дърпа повече ток с куп проблеми породени от това.
В спектъра на светлината обаче, просто няма как да я достигне.
Лампите на фотосветкавиците също са вид "ксенони", светлината е в същия спектър (около 5000К) само че са конструирани да дават
много по-силна светлина от автомобилен, естествено за мнооого по-кратко време.
Както казах, ксенона дори при по-малка електрическа мощност отделя по-голямо количество светлина.
По тази причина 35W ксенон свети "по-силно" от обикновена 55W лампа.
Просто приеми че имат по-голямо КПД.
H1, H4, H7 и т.н са механични параметри стадартизиращи вида на крушката и съвсем пък нямат общо с това което казах.
На тези стандарти се правят и ксенони и халогени.
Ако въпроса ти е "H1 12V 55W" каква крушка е, то отговора е халоген.
Просто е прието ксенона да се прави с електическа мощност 35W a халогена - 55W.
#21
Публикувано 06 април 2007 - 11:37
Благодаря за отговора!H1, H4, H7 и т.н са механични параметри стадартизиращи вида на крушката....
Ако въпроса ти е "H1 12V 55W" каква крушка е, то отговора е халоген.
Като допълнение смятам да си отворя фара и да видя какъв е балона и цокъла на моите ХАЛОГЕНИ - за къси светлини какъв е корпуса / Н1, Н4 ли е ??? / ...... механичните параметри, както пишеш ......
и за дългите какъв им е корпуса/цокъла/?
После тръгвам да търся по магазините , но първо ще звънна на 02/97-69-996 да кажат къде ги държат на склад в морската ни столица, че ми е по-близко
ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ НА ВСИЧКИ !!!
p.s. телефонът на PHILIPS - София е сменен на 02/ 48-99-996
#22
Публикувано 07 април 2007 - 21:22
Ето ги и моите фарове,онзи ден смених крушките изцяло с Osram cool blue 4000k.Габарити ,халогени ,халогени+къси ,халогени+къси+дълги За целта си купих 2бр. габаритни крушки cool blue-8лв.,4бр. H1-56лв. и 2бр.H3-28лв.Екстра си светят сега(и преди не бяха лоши,но сега е съвсем друго),бяла светлина и не е дразнеща Само да съм чул,че Мерцедес нямали хубави фарове
#24
Публикувано 20 април 2007 - 22:31
ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ НА ivoo и esper а на psychopath x 2 !!!
продължавам темата за фаровете след техните експертни мнения,
които ме запалиха да се светна в материята и лъкатушейки между
Келвини, Лумени, Луксове и Ватове седнах да напиша нещо
отностно доставките и цените, на които всички щем не щем сме роби.
След обстойни телефонни разговори и някои срещи, за което помогна
любопитството ми и отчасти характера ми да се добирам до извора,
смятам за уместно да информирам аудиторията за наличието на 4ри
марки касаещи халогенните крушки за фарове. Това са:
Bosch
Phlips
General Electric
Osram
С тези контактувах през изминалата седмица и нещо. Това го има и
според мен на пазара в БГ и фирмите вносителки водят
уж люта конкуренция помежду си.
И така фактите в цени - за сравнение взимам цената на
халогенката Н1 12 55W за 1 бройка.
Н1 12 55W - Bosch - 17,60лв. - цена на дребно от официалният вносител Киров-Бош
Н1 12 55W - G.E. - 14.00лв. - цена на др.
Н1 12 55W - Phlips Blue Vision 17.50 лв - цена на др.
Н1 12 55W - Osram - 14.00лв. - цена на др.
Няма да ви занимавам с подробностите как се добрах до "склада",
но се шашнах когато ми представиха офертата на Осрам с цени
на едро, препоръчителни цени (тва пък кво ли е?) и цени на дребно.
Ето номенклатурата за Н1 12 55W на Осрам:
ЕАN-CODE -H1- 1опаковка=10броя- ц. на едро -преп. цена
4050300001487 64150UVS 10 3,23лв 4,25лв
4050300479408 64150SUP 10 3,44лв 4,53лв
4050300504544 64150ALS 10 9,94лв 13,80лв
4050300575209 64150 CB 10 6,59лв 8,67лв
4050300647852 64150SILVERSTAR 5,66лв 7,44лв
4050300073834 64150D 10 4,66лв 6,13лв
пояснение:
UVS - универсал
SUP - не го запомних това - само да не е "супер"
ALS - алл сийзънс - всесезонни-сигурно има значение разбира се
CB - cool blue - налогенките на psychopath
SILVERSTAR - вижте снимката по долу
D - това било "ню" - не го знаели (?!?)
Моя избор се спря на SILVERSTAR - то се вижда защо, е нямах в
предвид цената, а параметрите.
Отново балгодаря на всички помогнали със занията си и опита
по темата и както е написано долу силверстар блоус ауей куул блу демек свети - та се къса е не е Ксенон ама .......................
- живот и здраве следващия Бенц направо със ксенон ще е.
продължавам темата за фаровете след техните експертни мнения,
които ме запалиха да се светна в материята и лъкатушейки между
Келвини, Лумени, Луксове и Ватове седнах да напиша нещо
отностно доставките и цените, на които всички щем не щем сме роби.
След обстойни телефонни разговори и някои срещи, за което помогна
любопитството ми и отчасти характера ми да се добирам до извора,
смятам за уместно да информирам аудиторията за наличието на 4ри
марки касаещи халогенните крушки за фарове. Това са:
Bosch
Phlips
General Electric
Osram
С тези контактувах през изминалата седмица и нещо. Това го има и
според мен на пазара в БГ и фирмите вносителки водят
уж люта конкуренция помежду си.
И така фактите в цени - за сравнение взимам цената на
халогенката Н1 12 55W за 1 бройка.
Н1 12 55W - Bosch - 17,60лв. - цена на дребно от официалният вносител Киров-Бош
Н1 12 55W - G.E. - 14.00лв. - цена на др.
Н1 12 55W - Phlips Blue Vision 17.50 лв - цена на др.
Н1 12 55W - Osram - 14.00лв. - цена на др.
Няма да ви занимавам с подробностите как се добрах до "склада",
но се шашнах когато ми представиха офертата на Осрам с цени
на едро, препоръчителни цени (тва пък кво ли е?) и цени на дребно.
Ето номенклатурата за Н1 12 55W на Осрам:
ЕАN-CODE -H1- 1опаковка=10броя- ц. на едро -преп. цена
4050300001487 64150UVS 10 3,23лв 4,25лв
4050300479408 64150SUP 10 3,44лв 4,53лв
4050300504544 64150ALS 10 9,94лв 13,80лв
4050300575209 64150 CB 10 6,59лв 8,67лв
4050300647852 64150SILVERSTAR 5,66лв 7,44лв
4050300073834 64150D 10 4,66лв 6,13лв
пояснение:
UVS - универсал
SUP - не го запомних това - само да не е "супер"
ALS - алл сийзънс - всесезонни-сигурно има значение разбира се
CB - cool blue - налогенките на psychopath
SILVERSTAR - вижте снимката по долу
D - това било "ню" - не го знаели (?!?)
Моя избор се спря на SILVERSTAR - то се вижда защо, е нямах в
предвид цената, а параметрите.
Отново балгодаря на всички помогнали със занията си и опита
по темата и както е написано долу силверстар блоус ауей куул блу демек свети - та се къса е не е Ксенон ама .......................
- живот и здраве следващия Бенц направо със ксенон ще е.
#25
Публикувано 20 април 2007 - 23:19
Много добьр избор,цялото семейство тук е с такива,брата ги тьркаля негоеите 4 години и горница без проблем,колата му е вече на 160 000+ километра.Аз по тая причина не вярвам като каже някой,че горели след нам колко си часа,една изгоряла нямаме от 5 коли.
Това ми е чудно как ще стои на фарове с прожектори,оцьклил сьм се да чета по вьпроса,скоро и снимки ще има.
Това ми е чудно как ще стои на фарове с прожектори,оцьклил сьм се да чета по вьпроса,скоро и снимки ще има.
.
#26
Публикувано 21 април 2007 - 10:33
"фарове с прожектори" имаш в предвид лупи ли? - видях какви снимки си постнал - потекоха ми лигите веднага - а за стоповете с LED нямам думи - абе фаровете са очите на автомобила, трябва грим , но с мярка - все пак хубавици караме я!
Пропуснал съм да пиша по-горе , че цитираните цени са без ДДС и че от края на месеца или началото на МАЙ ще има "корекция" демек ще им играем дайчовото евроинтеграционному!
Пропуснал съм да пиша по-горе , че цитираните цени са без ДДС и че от края на месеца или началото на МАЙ ще има "корекция" демек ще им играем дайчовото евроинтеграционному!
#28
Публикувано 21 април 2007 - 11:17
Аз не мисля , че е толкова сложно, чак пък толкова! затуй му викаме побългаряване я!
Светодиодите имат поляритет - светят като са закачени правилно на (+) и (-), лампите нямат - както и да въртиш поляритета ще светят.
Системата за следене ,която светва, когато е изгоряла крушка или няма добър контакт, не е ли на токов принцип - има товар = съпротивление - значи тече някакакъв ток - като и е зададено да следи дали ще се промени - и когато се промени - тя пали индикацията на таблото, че този ток се е променил - което е станало от промененото съпротивление вследствие на изгоряла/прекъснала крушка или паразитна връзка/късо и т.н.
Същото и със светодиодите - ми те крушките като ги сменяме и без това се закачат по (+) и (-) - не можеш да ги завъртиш както ти дойде - от там идва и поляритета при тях продиктуван от механичните дадености на самата крушка. Казвам крушка а е неправилно.
Май трябва да се казва ЛАМПА. И м/у халогенните лампи за променлив ток и за прав ток (каквито са в колите ни) има съществени разлики.
Тук на помощ могат да дойдат вече професионалните осветители - а там тя е дълга и широка!
Светодиодите имат поляритет - светят като са закачени правилно на (+) и (-), лампите нямат - както и да въртиш поляритета ще светят.
Системата за следене ,която светва, когато е изгоряла крушка или няма добър контакт, не е ли на токов принцип - има товар = съпротивление - значи тече някакакъв ток - като и е зададено да следи дали ще се промени - и когато се промени - тя пали индикацията на таблото, че този ток се е променил - което е станало от промененото съпротивление вследствие на изгоряла/прекъснала крушка или паразитна връзка/късо и т.н.
Същото и със светодиодите - ми те крушките като ги сменяме и без това се закачат по (+) и (-) - не можеш да ги завъртиш както ти дойде - от там идва и поляритета при тях продиктуван от механичните дадености на самата крушка. Казвам крушка а е неправилно.
Май трябва да се казва ЛАМПА. И м/у халогенните лампи за променлив ток и за прав ток (каквито са в колите ни) има съществени разлики.
Тук на помощ могат да дойдат вече професионалните осветители - а там тя е дълга и широка!
#29
Публикувано 21 април 2007 - 12:17
Така се случи при мен че ден след покупката и поставянето на Philips X-treme Power, попаднах на оферта за ксенон кит, пак на Филипс, 4100К.
И тъй като беше "само" 350лв - изпуснах се
Та вече си го и монтирах и имам пресни впечатления.
Дори няколко дни карах на един ксенон и един халоген та разликата ми се "наби" в очите ясно...
Така както ми направи впечатление хубавата бяла светлина когато смених обикновените крушки със X-treme Power,
двойно по-контрастно е положението с ксенона.
Ето и малко снимки точно от периода в който бях с един ксенон.
Разлика освен в крушките няма - рефлекторите и стъклата са кристални:
Обаче го има и другия момент - разлика се вижда че има, усеща се при каране на фарове и мокър ассалт, обаче тази разлика не може да струва 1200лв та ако ще турско да е...
Още по-oбидния момент е, че просто няма нищо в този кирлив кит което да оправдае толкова пари.
Обаче за 350лв резултата е екстра, халогените ги сложих на дългите и мисля че реших проблема с убитите фарове на "очиларката" окончателно
И тъй като беше "само" 350лв - изпуснах се
Та вече си го и монтирах и имам пресни впечатления.
Дори няколко дни карах на един ксенон и един халоген та разликата ми се "наби" в очите ясно...
Така както ми направи впечатление хубавата бяла светлина когато смених обикновените крушки със X-treme Power,
двойно по-контрастно е положението с ксенона.
Ето и малко снимки точно от периода в който бях с един ксенон.
Разлика освен в крушките няма - рефлекторите и стъклата са кристални:
Обаче го има и другия момент - разлика се вижда че има, усеща се при каране на фарове и мокър ассалт, обаче тази разлика не може да струва 1200лв та ако ще турско да е...
Още по-oбидния момент е, че просто няма нищо в този кирлив кит което да оправдае толкова пари.
Обаче за 350лв резултата е екстра, халогените ги сложих на дългите и мисля че реших проблема с убитите фарове на "очиларката" окончателно
#30
Публикувано 21 април 2007 - 16:48
Най-сериозно заявявам,че тоя форум трябва вредни да ми плаща.Като гледам снимките и се усещам,че и аз ще се изпусна Лоша работа,ксенона си свети доста добре.
Колега,маш ли снимки от монтажа на ксенона?Колко време ти отне,някакви тьнкости да споделиш или..................че и аз сьм на тая вьлна.Разноглед станах с МРАКА,развьлнуван сьм много и всякакви вьлни ми ще ми свьршат работа.
Колега,маш ли снимки от монтажа на ксенона?Колко време ти отне,някакви тьнкости да споделиш или..................че и аз сьм на тая вьлна.Разноглед станах с МРАКА,развьлнуван сьм много и всякакви вьлни ми ще ми свьршат работа.
.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни