Колеги, днес пак посетих ел-конаджията, който ми каза, че колата дърпа въздух от инжекторите. Тоя път никакъв въдух не дърпаше след смяната на гумичките. !овекът извади един манометър и премери вакуума. Според него проблем в кабели, инсталация, комутатор, свещи, бобини и вакуум- няма. Вика - всичко това е наред. Припукването от ауспуха и тресенето , които се усещат по-осезателно на ниските обороти , според него били от клапан. Изпрати ме при едни" майстори" на главите и клапаните Отивам аз там преди малко- разни глави, гарнитури, клапани, - нахвърляни по земята, в халето 4-5 коли, излиза един човек, разказвам му за случая и искам проверка на цилиндрите и клапаните( поне компресията да замери), оня вика- трябва да я разглобим, така не можем да кажем. Гледам го и взех да припуквам и аз...Викам си- тоя тъп ли е , или мен на тъп ме прави...Викам му, абе колега- хирургът преди да те разреже, снима, гледа на ехограф, скенер, прави разни изследвания...Ако той така отваряше хората, само за да види какво е положението- докъде ще стигнем?
Оня вика- добре, ела в понеделник...Ама хич няма и да ходя. Станаха ми ясни като бял ден . Вчера един приятел ми похвърли една идея, чуйте и кажете- става ли според вас( първо ще ходя да меря компресията после и след това ще видим). А между другото с какъв манометър или уред се мери компресия и от къде да си го закупя, знаете ли?
Та, идеята е следната- момчето вика- докарваш буталата едно по едно в положение на рабон ход, там, където е свещта- вкарваш въздух под налягане и слухтиш.
Вика- ако въздухът излиза от към всмукателите, значи проблемен е всмукателен клапан, ако излиза от към изпускателните тръби- значи е изпускателен клапа, ако( забравих какакво каза0- значи , казва, са семеринги...
Не знам дали има нещо вярно в тази теория. Вие какво ще кажете?