Без да го приемаш като спор ( и аз съм почитател на бензина), но какво толкова те кара да се отказваш от дизела, освен по-якия звук ? Какво е удоволствието от бензина за теб ? Сам казваш, че си правил по-малко неща на дизеловия ти автомобил отколкото на сегашния ти бензин. Разбира се не си споменал какво си карал преди това, пак ли е бил мерцедес ? И колко кубика е бил ? Мерцедесовите дизели са едни от най-добрите на пазара.
W211 E320 БензинМнения
Започната от nor3play, 13 фев 2017 - 15:49:32
92 мнения по тази тема
#46
Публикувано 01 август 2019 - 10:52
#47
Публикувано 01 август 2019 - 11:10
Карах 10 години Пасат 1.9 TDI AFN мотора. Много приятен автомобил, продадох го на хора от региона и до ден днешен си го карат хората и ми става леко носталгично като го видя.
Естествено не е кола от класа на W211.
По-якия звук е във високите обороти, а преди това няма звук :Д няма тракане и т.н. До ден днешен си го отчитам като грешка, че не взех Е500, но това е друга тема. Както написах по-горе друго е осещането и чувството при каране на бенз/газ и повече ми допада.
Съгласен съм че 3 литровите дизели са доста по-пъргави в 3 литровия атмосферен бензин, но като се започне дюзи, турбо, акуатори, пеперуди, DPF и каквто се сетиш + разхода на дизела който идва около 50% над този на газта ме отказват от нафтата. При големите дизели го няма и така отчетливото тракане като при 4 цилиндровите /да отворя скобка, говорим за коли които са на 10 и нагоре годишни, при новите е по-различно, но ми миришат караката още и не мога да си взема нова/.
Половината от нещата които съм правил на Мерцедеса са били, как да го кажа от кеф да си го обслужвам, а не защото са правили някакви дразнещи проблеми. А пасата няма толквоа агрегати за подръжка като Мерцедеса.
#48
Публикувано 01 август 2019 - 15:06
Затова говорех и аз...Новите дизели са много капризни и имат много агрегати, които дефектират често, като започнем от дюзи и помпи..... Иначе старите дизели работеха безотказно, с каквато нафта или там имаш!!! А за сегашното съотношение на цената дизел-газ...въобще няма смисъл да говорим! Дизел– 2.30 лева срещу ГАЗ–0,85 стотинки на ОМВ Овча Купел и не само там! С карта за отстъпка и под тази цена! Е нека харчи 20л. на 100км. газ, няма проблеми.
#49
Публикувано 01 август 2019 - 15:35
Ама новите бензинки не обичат газовата , и те така... Хвали старо, карай ново са казали хората
Officeservices.bg
Officeservices.bg
#50
Публикувано 01 август 2019 - 15:56
Направо си карай и старо .. като гледам кви боклуци има от край време, коли с по 100к км ресурс, не е нормално.
#51
Публикувано 01 август 2019 - 16:29
Към тези 20/100 газ, колко л бензин ви отиват?
п.п Дизела в Русе ми е 2лв за литър.
п.п Дизела в Русе ми е 2лв за литър.
#52
Публикувано 01 август 2019 - 18:09
При мен за 25к км са 14/100 газ и 1.49/100 бензин реален разход, всяко зареждане си вкарвам в spritmonitor.de
Съгласен съм с Краси, ако можех да си позволя щях да карам 4.6 битурбо, но като не мога си карам това с кеф.
Относно новите бензини с директно впръскване си мисля, че е въпрос на време /може би няколко години/ за да им се намери по-адекватно решение за алтернативното гориво. Но докато го намерят вероятно ще е по-изгодно с електрички
#53
Публикувано 01 август 2019 - 18:48
Колкото и да е модерен един дизел, винаги трака. Най-големият ми проблем с дизела е обаче турбодупката. Винаги я има, който каквото да ми говори. Не е като да не съм карал дизелчета. Дори големите дизелаци на мерцедес не ми допадат. И ново и стари. Дизела си е дизел просто, друга му е целта.
Сега ако трябва да избирам малолитражен бензин или дизел... бих вземал дизел.
Сега ако трябва да избирам малолитражен бензин или дизел... бих вземал дизел.
#54
Публикувано 01 август 2019 - 22:52
Анатемосаха го дизела и мнозинството почна да пее в един глас ама замърсявял, чупел се и прочие, а вземате ли под внимание че 70% от cdi-та са 15годишни бангии с пробег на 30г Икарус.
Дизела е може би най добре възползвалия се двигател от технологиите на 21 век. Минаха времената на "тракането". Който се е возил на чист дизел знае за какво иде реч, TDI-то беше шумен двигател, това в годините 2002/3. Постепенно това се промени, новите технологии почнаха да правят чудеса с дизела- мощни, надеждни и икономични. Сега, че бай Ганьо няма възможност за нов дизел и купува Е класа милионник е друга тема.
А новите бензинки са толкова чупливи, че дали бензин/дизел все тая. Не очаквай да намериш нещо толкова добро и надеджно с ниски експлотационни такси както 3.2 бензин. Тези времена се изчерпаха.
Дизела е може би най добре възползвалия се двигател от технологиите на 21 век. Минаха времената на "тракането". Който се е возил на чист дизел знае за какво иде реч, TDI-то беше шумен двигател, това в годините 2002/3. Постепенно това се промени, новите технологии почнаха да правят чудеса с дизела- мощни, надеждни и икономични. Сега, че бай Ганьо няма възможност за нов дизел и купува Е класа милионник е друга тема.
А новите бензинки са толкова чупливи, че дали бензин/дизел все тая. Не очаквай да намериш нещо толкова добро и надеджно с ниски експлотационни такси както 3.2 бензин. Тези времена се изчерпаха.
#55
Публикувано 02 август 2019 - 07:36
Факт е че ОМ642 дори и от първите си модификации е топ двигател. В последните си вграждания е толкова тих че.... бъркаш с бензинка. Вътре в купето е без коментар...
За да върви прилично автомобилнот класа на 211,212 са ну необходими минимум 200 кончета. Останалото е само градска история. Мойта машина е под 300 и при всяко изпреварване на магистрала ме кара да се усмихвам... Не си представям как върви новия турбиниран 500... а и не искам че ще вземе да ме разчовърка....
Officeservices.bg
За да върви прилично автомобилнот класа на 211,212 са ну необходими минимум 200 кончета. Останалото е само градска история. Мойта машина е под 300 и при всяко изпреварване на магистрала ме кара да се усмихвам... Не си представям как върви новия турбиниран 500... а и не искам че ще вземе да ме разчовърка....
Officeservices.bg
#56
Публикувано 02 август 2019 - 12:56
Ами карал съм го твоят двигател. 265 кс. Много нютони - малък диапазон. След 3000 оборота нищо не се случва. Иначе да, за дизел е приятно звучащ, но чак пък да го бъркаш с бензин. Една история от преди две седмици:
Излизам от фитнеса и на паркинга една w222 фейс с новият редови шестак дизел до мен паркирала и работи на място. Запалих мойта бангия и излязох навън. Ами м112 е по-тих и то значително! Естествено отвън, вътре в Еската едва ли се усеща нещо, но това си идва от шумоизолацията.
Пак казвам, не съм против дизела. Просто личното ми усещане и това, което търся не се припокрива с дизелов двигател.
Излизам от фитнеса и на паркинга една w222 фейс с новият редови шестак дизел до мен паркирала и работи на място. Запалих мойта бангия и излязох навън. Ами м112 е по-тих и то значително! Естествено отвън, вътре в Еската едва ли се усеща нещо, но това си идва от шумоизолацията.
Пак казвам, не съм против дизела. Просто личното ми усещане и това, което търся не се припокрива с дизелов двигател.
#57
Публикувано 02 август 2019 - 13:03
Колега, то за това се ремапва леко но иначе да. Той на дизела толкова му трябва. До 3000 об с 200 и нагоре и харч 10-11Ами карал съм го твоят двигател. 265 кс. Много нютони - малък диапазон. След 3000 оборота нищо не се случва. Иначе да, за дизел е приятно звучащ, но чак пък да го бъркаш с бензин. Една история от преди две седмици:
Излизам от фитнеса и на паркинга една w222 фейс с новият редови шестак дизел до мен паркирала и работи на място. Запалих мойта бангия и излязох навън. Ами м112 е по-тих и то значително! Естествено отвън, вътре в Еската едва ли се усеща нещо, но това си идва от шумоизолацията.
Пак казвам, не съм против дизела. Просто личното ми усещане и това, което търся не се припокрива с дизелов двигател.
Officeservices.bg
#58
Публикувано 06 август 2019 - 09:55
Здравейте,
да се включа и аз с един въпрос. Неформулиран достатъчно добре, но е от незнание
Известно ни е, че едно от най-гледаните и в същото време продаващи неща (заедно с още няколко) е показанието от 0-100км/ч. Дали обаче това е толкова показателно, защото винаги съм си мислил, че (няма да открия топлата вода) много по-показателно е примерно доускорението при движение, например от 30 до 90км/ч или от 60 до 120км/ч.
Според мен е напълно възможно дори кола, която е "по-силна" на старт от друга, да бъде задмината, ако се сравняват при диапазон 30-90км/ч.
В тази връзка как се представят 7G кутиите според вас при този показател? Питам, защото в сравнено с доста други производители след 2011г. ми прави впечатление, че автоматичните скоростни кутии на МБ са с малко по-добри показатели от ръчните им варианти, което преди това не беше така. И въпреки това разликата им е малка, докато при другите марки автоматичните падат с близо секунда от 0-100км/ч сравнено с ръчните.
Бих добавил и това, че двигателите от типа DE18LA са в комбинация с турбо. Предполагам е допълнително предимство за доускорението.
Ако имате впечатления, споделете, на мен ми е много интересно, ако някой е и тествал конкретно такъв тип "сравнения".
Този пост е редактиран от Antoni_: 06 август 2019 - 10:05
"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"
#59
Публикувано 06 август 2019 - 11:38
Т.е. другите автомати са по-бавни...? Това може да е вярно до около 2010г.
Напр: DSG кутиите на VAG са по-бързо във всичко от ръчните. Единствено може да си по-бърз да боднеш 5та-3та ръчно например. Но иначе са по-бързи. Доускорението няма да има значение.
ZF 8hp версиите са по-бързи от ръчки.
Мерцовите 7g+ нямат за цел да са резачки при стандартни автомобили, но също вероятно са доста по-бързи.
Нормалните турбо мотори (1.8 и 2.0) са прекрасен компромис за стандартен автомобил. Много е динамичен и относително икономичен. Нормално е да са по-нервни на усещане от атмосферките. Неслучайно БМВ се дръпнаха от атмосферните редови шестаци. Невероятни двигатели, но мудни на усещане (само на усещане, но клиентите искат да усещат адреналина)
Не забравяй, че времената 0-100 са хипотетични, направени при прекрасни условия, на прекрасна настилка, с прекрасни гуми.
Ако колата ти е 5.5 до 100, вероятно под 6.5 няма да постигнеш в нормални условия.
И почти всяка 4х4 кола до 1.5тона с приличен мотор ще те прави на омекнала вафла.
#60
Публикувано 06 август 2019 - 16:23
Нека е омекнала, но да е с шоколад вътре Ще го преживеем.
Да, не поясних, че визирах колите с автоматични скорости горе-долу до тази година - 2010-2011г.
Предполагам, че секунда, секунда и половина по-бърза по каталог са нищожни, ако сложим условия като: дали си сам в колата или не си, дали си с пълен резервоар или не си, с какви гуми си. Последното май даже е на първо място.
"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни