Без да го приемаш като спор ( и аз съм почитател на бензина), но какво толкова те кара да се отказваш от дизела, освен по-якия звук ? Какво е удоволствието от бензина за теб ? Сам казваш, че си правил по-малко неща на дизеловия ти автомобил отколкото на сегашния ти бензин. Разбира се не си споменал какво си карал преди това, пак ли е бил мерцедес ? И колко кубика е бил ? Мерцедесовите дизели са едни от най-добрите на пазара.
W211 E320 БензинМнения
Започната от nor3play, 13 фев 2017 - 15:49:32
92 мнения по тази тема
#46
Публикувано 01 август 2019 - 10:52
#47
Публикувано 01 август 2019 - 11:10
Карах 10 години Пасат 1.9 TDI AFN мотора. Много приятен автомобил, продадох го на хора от региона и до ден днешен си го карат хората и ми става леко носталгично като го видя.
Естествено не е кола от класа на W211.
По-якия звук е във високите обороти, а преди това няма звук :Д няма тракане и т.н. До ден днешен си го отчитам като грешка, че не взех Е500, но това е друга тема. Както написах по-горе друго е осещането и чувството при каране на бенз/газ и повече ми допада.
Съгласен съм че 3 литровите дизели са доста по-пъргави в 3 литровия атмосферен бензин, но като се започне дюзи, турбо, акуатори, пеперуди, DPF и каквто се сетиш + разхода на дизела който идва около 50% над този на газта ме отказват от нафтата. При големите дизели го няма и така отчетливото тракане като при 4 цилиндровите /да отворя скобка, говорим за коли които са на 10 и нагоре годишни, при новите е по-различно, но ми миришат караката още и не мога да си взема нова/.
Половината от нещата които съм правил на Мерцедеса са били, как да го кажа от кеф да си го обслужвам, а не защото са правили някакви дразнещи проблеми. А пасата няма толквоа агрегати за подръжка като Мерцедеса.
#48
Публикувано 01 август 2019 - 15:06
Затова говорех и аз...Новите дизели са много капризни и имат много агрегати, които дефектират често, като започнем от дюзи и помпи.....
Иначе старите дизели работеха безотказно, с каквато нафта или там имаш!!!
А за сегашното съотношение на цената дизел-газ...въобще няма смисъл да говорим! Дизел– 2.30 лева срещу ГАЗ–0,85 стотинки на ОМВ Овча Купел и не само там! С карта за отстъпка и под тази цена!
Е нека харчи 20л. на 100км. газ, няма проблеми.
#49
Публикувано 01 август 2019 - 15:35
Ама новите бензинки не обичат газовата , и те така... Хвали старо, карай ново са казали хората 
Officeservices.bg
Officeservices.bg
#50
Публикувано 01 август 2019 - 15:56
Направо си карай и старо .. като гледам кви боклуци има от край време, коли с по 100к км ресурс, не е нормално.
#51
Публикувано 01 август 2019 - 16:29
Към тези 20/100 газ, колко л бензин ви отиват?
п.п Дизела в Русе ми е 2лв за литър.
п.п Дизела в Русе ми е 2лв за литър.
#52
Публикувано 01 август 2019 - 18:09
При мен за 25к км са 14/100 газ и 1.49/100 бензин реален разход, всяко зареждане си вкарвам в spritmonitor.de
Съгласен съм с Краси, ако можех да си позволя щях да карам 4.6 битурбо, но като не мога си карам това с кеф.
Относно новите бензини с директно впръскване си мисля, че е въпрос на време /може би няколко години/ за да им се намери по-адекватно решение за алтернативното гориво. Но докато го намерят вероятно ще е по-изгодно с електрички
#53
Публикувано 01 август 2019 - 18:48
Колкото и да е модерен един дизел, винаги трака. Най-големият ми проблем с дизела е обаче турбодупката. Винаги я има, който каквото да ми говори. Не е като да не съм карал дизелчета. Дори големите дизелаци на мерцедес не ми допадат. И ново и стари. Дизела си е дизел просто, друга му е целта.
Сега ако трябва да избирам малолитражен бензин или дизел... бих вземал дизел.
Сега ако трябва да избирам малолитражен бензин или дизел... бих вземал дизел.
#54
Публикувано 01 август 2019 - 22:52
Анатемосаха го дизела и мнозинството почна да пее в един глас ама замърсявял, чупел се и прочие, а вземате ли под внимание че 70% от cdi-та са 15годишни бангии с пробег на 30г Икарус.
Дизела е може би най добре възползвалия се двигател от технологиите на 21 век. Минаха времената на "тракането". Който се е возил на чист дизел знае за какво иде реч, TDI-то беше шумен двигател, това в годините 2002/3. Постепенно това се промени, новите технологии почнаха да правят чудеса с дизела- мощни, надеждни и икономични. Сега, че бай Ганьо няма възможност за нов дизел и купува Е класа милионник е друга тема.
А новите бензинки са толкова чупливи, че дали бензин/дизел все тая. Не очаквай да намериш нещо толкова добро и надеджно с ниски експлотационни такси както 3.2 бензин. Тези времена се изчерпаха.
Дизела е може би най добре възползвалия се двигател от технологиите на 21 век. Минаха времената на "тракането". Който се е возил на чист дизел знае за какво иде реч, TDI-то беше шумен двигател, това в годините 2002/3. Постепенно това се промени, новите технологии почнаха да правят чудеса с дизела- мощни, надеждни и икономични. Сега, че бай Ганьо няма възможност за нов дизел и купува Е класа милионник е друга тема.
А новите бензинки са толкова чупливи, че дали бензин/дизел все тая. Не очаквай да намериш нещо толкова добро и надеджно с ниски експлотационни такси както 3.2 бензин. Тези времена се изчерпаха.
#55
Публикувано 02 август 2019 - 07:36
Факт е че ОМ642 дори и от първите си модификации е топ двигател. В последните си вграждания е толкова тих че.... бъркаш с бензинка. Вътре в купето е без коментар...
За да върви прилично автомобилнот класа на 211,212 са ну необходими минимум 200 кончета. Останалото е само градска история. Мойта машина е под 300 и при всяко изпреварване на магистрала ме кара да се усмихвам... Не си представям как върви новия турбиниран 500... а и не искам че ще вземе да ме разчовърка....
Officeservices.bg
За да върви прилично автомобилнот класа на 211,212 са ну необходими минимум 200 кончета. Останалото е само градска история. Мойта машина е под 300 и при всяко изпреварване на магистрала ме кара да се усмихвам... Не си представям как върви новия турбиниран 500... а и не искам че ще вземе да ме разчовърка....
Officeservices.bg
#56
Публикувано 02 август 2019 - 12:56
Ами карал съм го твоят двигател. 265 кс. Много нютони - малък диапазон. След 3000 оборота нищо не се случва. Иначе да, за дизел е приятно звучащ, но чак пък да го бъркаш с бензин. Една история от преди две седмици:
Излизам от фитнеса и на паркинга една w222 фейс с новият редови шестак дизел до мен паркирала и работи на място. Запалих мойта бангия и излязох навън. Ами м112 е по-тих и то значително! Естествено отвън, вътре в Еската едва ли се усеща нещо, но това си идва от шумоизолацията.
Пак казвам, не съм против дизела. Просто личното ми усещане и това, което търся не се припокрива с дизелов двигател.
Излизам от фитнеса и на паркинга една w222 фейс с новият редови шестак дизел до мен паркирала и работи на място. Запалих мойта бангия и излязох навън. Ами м112 е по-тих и то значително! Естествено отвън, вътре в Еската едва ли се усеща нещо, но това си идва от шумоизолацията.
Пак казвам, не съм против дизела. Просто личното ми усещане и това, което търся не се припокрива с дизелов двигател.
#57
Публикувано 02 август 2019 - 13:03
Колега, то за това се ремапва леко но иначе да. Той на дизела толкова му трябва. До 3000 об с 200 и нагоре и харч 10-11Ами карал съм го твоят двигател. 265 кс. Много нютони - малък диапазон. След 3000 оборота нищо не се случва. Иначе да, за дизел е приятно звучащ, но чак пък да го бъркаш с бензин. Една история от преди две седмици:
Излизам от фитнеса и на паркинга една w222 фейс с новият редови шестак дизел до мен паркирала и работи на място. Запалих мойта бангия и излязох навън. Ами м112 е по-тих и то значително! Естествено отвън, вътре в Еската едва ли се усеща нещо, но това си идва от шумоизолацията.
Пак казвам, не съм против дизела. Просто личното ми усещане и това, което търся не се припокрива с дизелов двигател.
Officeservices.bg
#58
Публикувано 06 август 2019 - 09:55
Здравейте,
да се включа и аз с един въпрос. Неформулиран достатъчно добре, но е от незнание ![]()
Известно ни е, че едно от най-гледаните и в същото време продаващи неща (заедно с още няколко) е показанието от 0-100км/ч. Дали обаче това е толкова показателно, защото винаги съм си мислил, че (няма да открия топлата вода) много по-показателно е примерно доускорението при движение, например от 30 до 90км/ч или от 60 до 120км/ч.
Според мен е напълно възможно дори кола, която е "по-силна" на старт от друга, да бъде задмината, ако се сравняват при диапазон 30-90км/ч.
В тази връзка как се представят 7G кутиите според вас при този показател? Питам, защото в сравнено с доста други производители след 2011г. ми прави впечатление, че автоматичните скоростни кутии на МБ са с малко по-добри показатели от ръчните им варианти, което преди това не беше така. И въпреки това разликата им е малка, докато при другите марки автоматичните падат с близо секунда от 0-100км/ч сравнено с ръчните.
Бих добавил и това, че двигателите от типа DE18LA са в комбинация с турбо. Предполагам е допълнително предимство за доускорението.
Ако имате впечатления, споделете, на мен ми е много интересно, ако някой е и тествал конкретно такъв тип "сравнения".
Този пост е редактиран от Antoni_: 06 август 2019 - 10:05
"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"
#59
Публикувано 06 август 2019 - 11:38
Т.е. другите автомати са по-бавни...? Това може да е вярно до около 2010г.
Напр: DSG кутиите на VAG са по-бързо във всичко от ръчните. Единствено може да си по-бърз да боднеш 5та-3та ръчно например. Но иначе са по-бързи. Доускорението няма да има значение.
ZF 8hp версиите са по-бързи от ръчки.
Мерцовите 7g+ нямат за цел да са резачки при стандартни автомобили, но също вероятно са доста по-бързи.
Нормалните турбо мотори (1.8 и 2.0) са прекрасен компромис за стандартен автомобил. Много е динамичен и относително икономичен. Нормално е да са по-нервни на усещане от атмосферките. Неслучайно БМВ се дръпнаха от атмосферните редови шестаци. Невероятни двигатели, но мудни на усещане (само на усещане, но клиентите искат да усещат адреналина) ![]()
Не забравяй, че времената 0-100 са хипотетични, направени при прекрасни условия, на прекрасна настилка, с прекрасни гуми.
Ако колата ти е 5.5 до 100, вероятно под 6.5 няма да постигнеш в нормални условия.
И почти всяка 4х4 кола до 1.5тона с приличен мотор ще те прави на омекнала вафла.
#60
Публикувано 06 август 2019 - 16:23
Нека е омекнала, но да е с шоколад вътре
Ще го преживеем.
Да, не поясних, че визирах колите с автоматични скорости горе-долу до тази година - 2010-2011г.
Предполагам, че секунда, секунда и половина по-бърза по каталог са нищожни, ако сложим условия като: дали си сам в колата или не си, дали си с пълен резервоар или не си, с какви гуми си. Последното май даже е на първо място.
"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни




Виж ГАРАЖА








