Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

W124 проблем празен ход


  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#31 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 13 October 2015 - 20:25

Моята също дава тази грешка още преди да сложа газовото с аналогова диагностика номер 13 като я изтрия не се появява веднага след като сложих газовото с OBD2 диагностика излиза и грешка с номер 61 която гласи следното Кратковременно регулиране на празния ход/временно натоварване
Кратковременна неизправност в подготовката на сместа.
Тази грешка излиза заедно с тази за бедна и богата смес.
В момента на празен ход на газ сваля времената на инжекторите до 1.7-1.8 милисекунди задържа в богата смес и майсторите казаха че газта и идва много или въздуха малко почистих дросела въпреки че не беше много мръсен но продължава с номерата мотора работи неспокойно.Ще видя сега какво ще измислят.
А относно заготовката за вакума който има тапа е за автоматична трансмисия.
  • 0

#32 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Posted 15 October 2015 - 13:26

Интересното е че само двулитровите двигатели М111.940 го имат този проблем с давенето при подаване на газ на студен двигател. Има връзка че нямат дебитомер и проблема с давенето е от там. Сигнала за количеството въздух идва само от положението на дроселовата клапа. Така поне аз си ги обяснявам нещата.


  • 0

#33 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
Garage View Garage

Posted 15 October 2015 - 14:42

Ами би трябвало и дросела и MAP-a да дават информация, даже някъде из онези файлове гледах (май за мап сензора беше) ,че ако го отчете комутатора че не работи минава в някакъв режим където изчислява мап-а на база положение на дросела и обороти.Има нещо което не е наред, не вярвам нови да са били така :)


Edited by Chavalinov, 15 October 2015 - 14:51 .

  • 0

#34 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
Garage View Garage

Posted 15 October 2015 - 17:17

Да,и аз четох в онези файлове,беше на руски,за мапа ставаше въпрос. Оттам идвал приблема с неравномерната работа. Доста подробно е обяснено.
  • 0
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz

#35 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Posted 15 October 2015 - 19:00

Да, наистина от мап-сензора май, ще е! Ще пробвам утре да запаля колата аварийно на газ директно и ако го няма проблема излиза, че е от него. Лятото ми се беше прецакала бензиновата помпа като палих деректно на газ го нямах проблема, но то и лятото почти не се забелязва. Другото е, че зимата сутрин се дави и като прехвърли на газ няма проблем, форсира се веднага без проблем.


Edited by ognian1981, 15 October 2015 - 19:01 .

  • 0

#36 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
Garage View Garage

Posted 15 October 2015 - 21:09

Едно ме човърка обаче, нали газовия инжекцион си има някакъв негов мап и комп., но времената на дюзите идват от времената на бензиновите дюзи-реално комутатора на колата си работи просто са прекъснати бензиновите дюзи (поне до толкова знам аз). Така че в няквака степен това сигурно се прехвърля при газта ,но може би там по-малко се усеща. Времената на газовите дюзи могат ли да се определят от газовия комп или са вследствие на бензиновите по някакъв коефициент зададен от газаджията? 


Edited by Chavalinov, 15 October 2015 - 21:31 .

  • 0

#37 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
Garage View Garage

Posted 15 October 2015 - 22:35

Тук не мога да се включа,нямам газ.
  • 0
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz

#38 dimhab

dimhab

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 41 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w203 2001г. C220CDI - Sold
    w124 1994г. Е200С

Posted 16 October 2015 - 10:55

А кое по-точно е МАП-сензора?

Защото и моя 111.940 на празен ход държи1200об/мин и падат само когато е включен компресора на климатика. 

Вече една година е така и решение още не съм намерил. Инсталацията е сменена.


  • 0

#39 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
Garage View Garage

Posted 16 October 2015 - 11:02

Map сензора е датчик в комутатора, и на него има вързана тънка тръбичка която отива към всмукателния колектор (малко под дросела) . 


  • 0

#40 dimhab

dimhab

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 41 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w203 2001г. C220CDI - Sold
    w124 1994г. Е200С

Posted 16 October 2015 - 12:12

Ясно...

Благодаря !


  • 0

#41 ognian1981

ognian1981

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    MERCEDES 200 CE 1995
    MERCEDES E280 KOMBI 1995
    MERCEDES 380 SEC 1985

Posted 16 October 2015 - 14:10

Тая сутрин запалих на газ и колата нямаше проблеми - директно тръгнах. Мисля да проверя самата тръбичка да не е запушена и да я сложа горе при другите изходи на колектора.

Значи излиза, че пак комутатора е проблема, макар, че аз съм го сменял веднъж и със стария пак го имаше проблема?!?!?

Не знам вече, много се нервирам така.

На газ колата взема сигнал от бензиновите дюзи и от собствения си МАП-сензор и температурен датчик. Какво да пробвам още - не се сещам?


  • 0

#42 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
Garage View Garage

Posted 16 October 2015 - 15:01

При мен тази седмица почти не се усеща (да не кажа хич), според мен не е достатъчно студено още и го прави рядко или не сам я настъпвал по-рязко. Аз също си го мислих за тръбичката ама не са запушени,нито дупката на колектора нито самата тръбичка. Другото което може да е от значение е разположението на отвора на самия колектор . В смисъл дали сигнала ще е същия ако се сложи до самия дросел (идеата ми е че дросела е до източника на атмосферно налягане ,а в другия край е източника на налягане от двигателя и този отвор е доло горе по-средата между тях) . И на последно място заради което не го преместих там е че се получава наклон в тръбичката в посока комутатора и при евентуално чистене на дросела с спрей или ако по друг начин попадне нещо ще се стече направо към MAP-a . Мислех си евентуално за конденз сутрин да се образува и да попада в тръбичката и да нарушава отчитането, докато не го дръпне под налягането.....Но не съм я гледал сутрин преди да потегля, отделно незнам дори да попадне 2-3см течност в тази тръбичка дали указва влияние-просто физически не мога да си го обясня....Иначе един път бях чистил дросела и като запалих се беше стекла течност но си я дръпна след известно време към колектора, бях готов да откачам да не влезе в датчика. Като запали на газ как се държеше, добре ли работеше? Моята като обърне на газ още студена не ми харесва-много рита двигателя като подам газ или отнема (лашка,не мога да обясня точно), не е като на бензин или като позагрее повече.


  • 0

#43 valioo90

valioo90

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    CE124 16v 2000cc 136hp m111.940

Posted 16 October 2015 - 22:46

На газ при мен няма никакво значение дали съм извадил тръбичката на мап-а или не, докато на бензин се усеща голямо влошаване на работата на мотора като извадя тръбичката на мап сензора. Преди време чистих мап сензора със спринцовка, meglio и спирт и изтече доста мръсотия от него, после го изсуших добре. След което работата на двигателя се подобри доста.


  • 0

#44 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
Garage View Garage

Posted 18 October 2015 - 01:58

mercedes-bg.info/index.php?topic=1894.msg16590#msg16590 в тази тема пише за МАР сензора


Edited by 200E-16V, 18 October 2015 - 08:10 .

  • 0

#45 valioo90

valioo90

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 53 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    CE124 16v 2000cc 136hp m111.940

Posted 18 October 2015 - 22:09

Има леко развитие при мен от днес.

Пробвах с 3 дроселови клапи които не спираха да "жужат" колкото и да им мърдам лостчето. Закачахме колата и трите пъти на диагностика, трихме грешките но при всяко запалване излизаше грешка "липсва захранване на серво мотор за празен ход"

Вече съм уверен, че моя проблем е свързан с комутатора, станало е някое късо преди да ревизирам инсталацията...


  • 0




3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users