Здравейте колеги!
Тоя месец рядко карах колата, понеже се разкарвам със един скутер и тези дни ми се наложи да изкарам звяра, та се появи един проблем. Студена като я запаля всичко ок - оборотите са добре, преминава си на газ след като загрее и си карам, докато примерно ми се наложи да паркирам някъде и като включа на задна колата гасне. Като се опитам да я запаля пак угасва веднага (на бензин) .. така няколко пъти и се оправя, но има някакво претрисане докато работи и на газ и на бензин (като на газ е по осезаемо). Реших да сменя най-лесното и евтино нещо, дето може да прави проблем - свещите. Старите бяха Bosh FR7DC+ на вид в много добро състояние (без нацепена керамика, разстояние с една идея от 0.8 мм повече, всички свещи бяха чисти и с керемиден цвят). Гледах и кабелите на свещите - на пръв поглед са ОК. Вчера купих нови NGK BCP5ES, сложих ги, запалих и пак угасна . Покарах малко извън града само на бензин мъжката, спрях пред нас и оборотите като по книга, но има някакво претрисане много дразнещо. Угасих, запалих - нормално си пали. Бензина с който карам и съм доволен е екто 95. В резервоара имам със сигурност 10+ литра. Газ също зареждам от лукойл и съм доволен. Лекото претрисане на празен ход като съм на газ си остана. Дроселовата клапа ли е за чистене? Днес ще снимам клип с телефона, ако пак ми прави проблем.
Накратко:
- Студена си пали без проблем
- Претриса на бензин и на газ, като на газ е по осезаемо (на загрял двигател)
- Трудно пали на бензин понякога (от 3-4 път (загряла))
- Гасне и на газ понякога (при превключване примерно на задна или на D) но по-рядко (в смисъл няколко дни може и да го нямам този проблем)
Мерца е M111.960 автоматик с газов инжекцион