Jump to content

  •  

Photo
* * * * * 1 votes

Съвместимости на двигатели, скорости и купетаИнформация от общ и специфичен характер..


  • Please log in to reply
146 replies to this topic

#61 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Posted 25 March 2015 - 12:13

Е пак продължаваш да се заяждаш или май не разбираш какво искам да ти кажа.

Не става въпрос за това двигателя колко е здрав,нито за лагери или каквото и да било (дай Боже всеки само масло и филтри да сменя),а за кутията която си сложил.Щото не може да твърдиш,че тая кутия е трябвало да се счупи до сега,защото не си минал определен брой километри за да кажеш "трябваше да се предаде до сега".

Мишо С320це-то ще извинява ,че го намесвам .С оригиналната кутия 200це караше колко време,пътуваше до събори ,на морето и без да има каквито и да е шумове,хъркания .... просто в един ден каза тряс и толкова.


  • 0

#62 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 25 March 2015 - 13:49

Е пак продължаваш да се заяждаш или май не разбираш какво искам да ти кажа.

Не става въпрос за това двигателя колко е здрав,нито за лагери или каквото и да било (дай Боже всеки само масло и филтри да сменя),а за кутията която си сложил.Щото не може да твърдиш,че тая кутия е трябвало да се счупи до сега,защото не си минал определен брой километри за да кажеш "трябваше да се предаде до сега".

Мишо С320це-то ще извинява ,че го намесвам .С оригиналната кутия 200це караше колко време,пътуваше до събори ,на морето и без да има каквито и да е шумове,хъркания .... просто в един ден каза тряс и толкова.

 

 

Да, и аз питах още преди 10 поста какво означава колко държи една кутия - колко максимално може да издържи еднократен напън преди да се счупи, или до колко Нм ще изкара 100-200-300-400-500к километра, или до колко Нм е невъзможно да се счупи?.. За мен ако има някаква препоръка от завода тя трябва да е за последния вариант - тоест някаква стойност която е значително по-малка от критичната. За теб до колкото разбирам е втория вариант. Трябва да се има предвид че каквито и кутии да слагаме те вече са изяли няколко пъти по 100к км бой, така че това че са се счупили може просто да отразява вече налично износване, а не неспособността им  да поемат натоварването. Прекалено много противоречива информация има из форумите че да се ангажираме със коя кутия колко държала. Един пример от съвсем скоро в другия форум - Жорето беше писал че Крум си кара 202-ката със заводската кутия, а колата му си е много сериозна, докато другия колега snetito или какъв беше колко кутии счупи за нула време със значително по-слаб сетъп, включително заводската му като за начало.. Тунинга си е хазартна работа и е въпрос на късмет на какви части ще попаднеш, както смятам че всички от нас са се уверили от собствен опит.


  • 0
Follow your own star...

#63 Lubo88

Lubo88

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 110 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Автомобил:
    W202 200kompressor'1998

Posted 25 March 2015 - 14:45

Не вземам никаква страна относно разговора ви, просто ще изкажа и моето мнение. Според мен показанията в номера на кутията показват максимален въртящ момент на, който кутията може да издържи в много дългосрочен план, да кажем докато не се износи след примерно 700к км или по-малко в случай на лоша подръжка и обратното. Но за нашите цели (тунинга) примерно трябва да търсим най-здравата като параметри и възможно най-читавата като състояние, за да можем да се радваме възможно най-дълго на безпроблемно шофиране, останалото е божа работа. А относно кутията на Е280 cdi за нея също дават една, която "държи" на 400NM, явно просто трябва да се следи номера на кутията, но пак казвам всичко е до късмет може да е най-здравата като параметри кутия, а да е толкова пребита от неподръжка и издевателства, че да се предаде много по-рано от някоя в пъти по-слаба кутия ;)


Edited by Lubo88, 25 March 2015 - 14:49 .

  • 2

8neb.jpgy6n7.jpg
 
C200 KOMPRESSOR


#64 Dicksun

Dicksun

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 320 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Интереси:Drifting
  • Автомобил:
    everyday car 124 230E '87 136hp
    drift car 190E '90 3.2 220hp 315NM
    ex 190 2.0 105hp
Garage View Garage

Posted 27 March 2015 - 20:38

Момчета, пак спорите за глупости. Не размивайте тази иначе толкова поучителна и интересна тема!

Аз съм живия пример как със 102 коня пребих една кутия, а вече 3-ти сезон с 3.2-то и 320 нютона карам със същата кутия като на 102 коньовата версия. Всичко е просто до елементарна поддръжка, пробег, стил на каране и ОГРОМНА доза късмет. На старото ми 190 убих оригиналния (предполагам, че е оригиналния де) диференциал 3,46, след това сложих 3.91...и него убих, след това сложих 3.23 и той бързо умря, след това 3.67 и последния беше пак 3,23. Еееех, тея от мерцедес не се научиха да правят диференциали... Просто начина ми на каране и навъртяните километри преди това си оказваха влияние и ми беше писнало да сменям диференциали. Сегашния ми шпер на дрифтачката е на 260к км, гаранция е оригиналния, понеже имаше един пръст кал и масло отгоре му, отдушника беше затапен, източих 600грама черно и миришещо на нещо отвратително масло и още си заключва и върви перфектно, на това му викам късмет! А на 102 коньова кола смених точно 5 броя, винаги със ново масло, както си му е реда, но уви, сменях ги по-често от масло с филтри.

 

Ключа за запазване здравето на една кутия за мен се крие в 3 ключови точки 
- качествено и навреме сменяно масло

- никога да не се изтезава студена трансмисия

-да не се слага никога 100% сцеплението на пътя


  • 1

signatureqps.jpg
 


#65 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 28 March 2015 - 18:19

Напълно съм съгласен, всичко е до късмет на какви части ще попаднеш. За това и винаги като чуя някой да казва че строшил това и онова по колата, и че "тия мерцедес много слаби кутии и диференциали правят" и подхождам скептично. Вилиян от Велико Търново на всяко състезание чупеше по 1-2 кутии, а беше със стоково 3.2, при това мегата му не беше направена добре. За това пък май със диференциала не е имал никакъв проблем, със 3.23 с малките полуоски на заварка си караше.


  • 0
Follow your own star...

#66 Gringo

Gringo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W124 300 D Turbo 4 matic
    Mercedes C124 E 200 с V8 M113

Posted 28 March 2015 - 23:50

Темата е много интересна.
Намерих Кутията от w203 C240 остават маховик съединител и диференциал но за диференциала няма представа какъв да търся.
  • 0

#67 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 29 March 2015 - 13:39

Защо ще сменяш диференциала? Маховик защо не вземеш пак от 240-то? На 124ка ли щеше да слагаш двигателя? Ако искаш пусни една тема където да обсъждаме колата ти да не разводняваме тук.


  • 0
Follow your own star...

#68 Gringo

Gringo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W124 300 D Turbo 4 matic
    Mercedes C124 E 200 с V8 M113

Posted 29 March 2015 - 20:28

Ще пусна тема със сигурност.

Тази седмица ако я прехвърля в КАТ на мое име и събера другите неща най вероятно и ще я почна.

Маховика ще е от C240

Колата е Е 200 v16 Купе и е с отворен диф.   


  • 0

#69 Gringo

Gringo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W124 300 D Turbo 4 matic
    Mercedes C124 E 200 с V8 M113

Posted 26 April 2015 - 21:54

Много хубаво щеше да е ако имаше такава тема за диференциали и кардани.
  • 0

#70 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 27 April 2015 - 00:20

Ами някой ако има някаква база данни за тези неща да поства тук, за това е тая тема.

 

Аз в момента съм се захванал да правя чертежи на гарнитурите на главите, и на всмукателните и изпускателните гарнитури на М102/103/104/119, тъй като и 4те двигателя ги имам вкъщи и предполагам ще е доста полезно ако някой иска всмукателни и изпускателни фланци за турбо конверсия или медни гарнитури за главите. Лошото е че не мога да намеря точна информация за междуцилиндровото разстояние на двигателите. Само за М103/104 и дизелите ОМ601-606 и производните им които са на тяхната база намерих че уж е 97мм, също на едно място пишеше че и на М111 е толкова. На М102 е различно, а за осмаците на 2 места пишеше 4.43" (тъпата имперска система) което са около 112.5мм, но аз като го меря измервам точно 113мм, а това е доста важна информация тъй като половин милиметър на 4 цилиндъра може да доведе до 2мм отклонение на места, също е и доста интересно за хората които се интересуват да строукват двигатели, предвид колко много мерцедесови двигатели ползват еднакви лагери.

 

Също много интересно като наложих гарнитурите от 2.6 и 3.2 една върху друга само 1 дупка не съвпадаше със съответната и на другата гарнитура, предполагам някаква маслена магистралка, което ме навежда на доста интересни мисли за глава от М104 на М103. Ако се фрезова едно каналче между позициите на несъвпадащите дупки, или направо се изреже медна гарнитура със празно място между двете дупки би трябвало да се получи според мен.


  • 0
Follow your own star...

#71 sers

sers

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 502 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Коли
  • Автомобил:
    C280

Posted 28 April 2015 - 14:06

Ще пусна тема със сигурност.

Тази седмица ако я прехвърля в КАТ на мое име и събера другите неща най вероятно и ще я почна.

Маховика ще е от C240

Колата е Е 200 v16 Купе и е с отворен диф.  

Никога няма да стане тоя маховик  , освен ако не си с "Мега"


Edited by sers, 28 April 2015 - 14:07 .

  • 0
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе

#72 Gringo

Gringo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W124 300 D Turbo 4 matic
    Mercedes C124 E 200 с V8 M113

Posted 28 April 2015 - 22:37

А защо няма да стане ако не съм с мега?
  • 0

#73 Gringo

Gringo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W124 300 D Turbo 4 matic
    Mercedes C124 E 200 с V8 M113

Posted 28 April 2015 - 22:39

LAMBO мога да помагам с някой и друг чертеж но само на solid works
  • 0

#74 sers

sers

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 502 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Коли
  • Автомобил:
    C280

Posted 29 April 2015 - 13:12

Най простото баце , ти си 4 цил , то е 6 , как аджеба ще съвпаднат белезите на моховика според теб ?


Оф забравих да ти кажя , това м111 (блока) няма нищо общо с М112-ката . Та в тоя ред на мисли и кутията НЕ СТАВА .
  • 0
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе

#75 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 29 April 2015 - 14:49

Само че Gringo прави М113, а не М111... И до колкото разбирам ще е с мега а не с оригиналната електроника..


  • 0
Follow your own star...




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users