Колеги днес понастроихме колата с един от добрите мапери в София (Волен Василев). На снимката е резултат от хъбовете т.е. резултат на главините. Момчетата от Prospeed казаха че загубите в този случай са около 5-7-10%. При 305 коня на главините това прави около 330 кончета извадени от самия мотор. Лично аз съм доволен т.к. все пак това е 20 годишен мотор на над 500 000км. а аз не съм правил нищо освен примитивна "ревизия", козметика и промени по запалването на мотора (8-те ВАГ-ови бубини, но те почти не влиаят на перформънса на атмосферна кола).
11817258_10200694918492521_324486466645353993_n.jpg 41.65K
19 downloads
ПП: Червената графика на снимката, са настройките с които аз закарах колата ... настройки които съм направил на улицата на усет, а тези със зелената линия са максималните и в същото време леко дефанзивни извадени с нормален си 95 бензин от бензиностанцията (казвам леко дефанзивни , защото с максмиални колата извади около 6 киловата отгоре... които са си още 10-тина кончета, винаги обаче маперите леко връщат назад настройките защото не се знае кога и къде какъв бензин ще се сипе на колата и кое точно бутало ще се стопи като някой седне върху педала за газта ).
ПП2: Много ми хареса и резултата от 400 нютона на 2000 оборота Естествено забелязваме как този, както и всеки Мерцедесов мотор просто не е направен да има въртящ момент след 5000 оборота ... това разбира се с мерак и време ще се коригира рано или късно Все пак обаче това е цената която много от нас плащат за да може моторите им след 20 годишна ежедневна употреба да са в по-добро състояние от на новите коли на по 4-5 години.
ПП 3: И НАЙ-ВАЖНОТО : за момчетата които само питат що не си вдигнеш ограничителя на 7400 оборота ... щото колата повече щяла да върви ... след внимателно "разчитане" на графиката разбираме че ако искаме максимално ускорение (Т.Е. МАКС КОНЙЕ В ЗОНАТА НА ИЗПОЛЗВАНЕ НА МОТОРА ПРИ ЛЕГНАЛ ЧОВЕК ВЪРХУ ПЕДАЛА ЗА ГАЗТА) трябва да превключваме на около 6000 оборота, защото като превключим на тея обороти, те падат до около 4200 при следваща предавка, и разбираме че реално това е идялната зона в която имаме средно-аритметично максимални коньовчета (т.е. заводския ограничител от 6500 оборота пак е по-високо от колкото реално има нужда колата ) ВСЕ ПАК , аз оставям моя ограничител понякога и по-нагоре от 6500, но правя това само ако пистата/завоите на които карам, да кажем са къси за трета и дълги за втора ... и с по-дългия ограничител ние реално вдигаме максималната скорост на колата на всяка от предавките, и по-този начин си помагам в моменти когато втората нестига, ама третата ще дойде дълга или неуместна
Edited by siriospepi, 03 August 2015 - 23:41 .