Jump to content

  •  

Photo
* * * * * 3 votes

W124 300ce Twin Turbo


  • Please log in to reply
649 replies to this topic

#481 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Posted 03 June 2014 - 05:19

Тази греда се е наложило да я изрежеш,защото картера и маслената помпа са различни на 140-ките...,в смисъл не можеше ли да си преправищ картера?Но все пак Lambo  да каже,че той скоро взема мотор от 140-ка.

Иначе успех с проекта.


  • 1

#482 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 03 June 2014 - 12:00

То на мен и първия ми мотор беше от 140ка :) Има разлика в картерите, но не идва само от там разликата - чочонето си има различна греда под двигателя, която може да се поръча от балкан стар и да се завари на мястото на оригиналната, продават се и отзад тия панели които Петьо е резнал. Реално човек ако разпробие хубаво точковите заварки може доста цивилизовано да си направи от обикновена 124ка кош на чочоне :)

 

124-620-65-86 - described as " front axle support" on the 500E
124-626-30-76 - right firewall
124-620-41-78 - left firewall

 

Eто и снимка на различните картери 

 

W140 - http://www.benzworld...at-img_0186.jpg

W124 - http://www.autohausa.../1190101028.jpg


  • 1
Follow your own star...

#483 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 03 June 2014 - 15:24

Сега видях че гредата е към 800 долара за Щатите, а тук сигурно е повече. Номер 89, нали?

 

Какво ще правиш със срязаната греда - не може да я оставиш така, че ще се разчекне предницата. 

 

http://www.mbpartswo...0192.970130.jpg


  • 0

#484 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 03 June 2014 - 18:44

Да, 89 :) Не виждам защо тук ще е повече от в щатите, все пак най вероятно и в америка и в българия нещата идват от германия, предполагам :)

 

Ще е интересно да се провери цената на тези неща, но каквато и да е може би ще е оправдана - получаваш оригинален чочоне кош, и се спестяват други пре-скъпо оценени и окепазяващи колата интервенции тип свободно съчинение в час по металообработка :)

 

Петьо си знае работата, ще се погрижи за нещата, които е трябвало да резне за да влезе мотора. Всичко се прави както трябва и мисля че ще стане страхотна кола. Ще има доста изненадани накрая като се тегли чертата и стане ясно колко пари и работни дни излиза да си направиш чочоне купе с ръчни скорости и отворена електроника контролираща смесите и аванса :)


  • 0
Follow your own star...

#485 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 03 June 2014 - 20:13

Аааа колеги градата и мен ме притесни като видях колко трябва да се "поореже" :D Все пак ще я подсиля и направя достатъчно здрава за мен, след това ще кача снимки и ще кажете какво мислите. Иначе скоро питах едни момчета от БалканСтар съвсем хипотетично за тази греда от чочонето и те казаха че е над 1000лв, и се чака много седмици за доставка. Все пак информацията ми не е абсолютно сигурна, но на мен ми беше достатъчна за да хвана флекса и да започна :D  Относо преработка на картера въобще не се бях замислял, и май това щеше да е доста готин вариант но да ... късно е вече... следващият път ще поразсъждавам ако вкарвам същия мотор в на някой клиент колата :)


  • 0

#486 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 04 June 2014 - 22:39

Ще чакаме с интерес да видим заварената греда. 

 

Колкото до понятието "support" то има доста значения и смятам, че не можем да генерализираме с Google translate.

 

Тази греда, според мен, е ключова за здравината на предния мост и на коша. С по-големия мотор и със значително по-твърдите тампони имам опасения точно за здравината на коша. Може и да греша. Все пак нямам опит от първа ръка. Човек се учи най-добре от грешките си, но някои грешки е по-добре да не се тестват на собствен гръб.

 

От друга страна - моментните торсионни сили и вибрации, които генерира осмака са по-малки от тези на шестака, но все пак трябва да имаме едно наум.


  • 0

#487 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,647 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Posted 04 June 2014 - 23:24

Това със google translate го казах с насмешка, много добре си знам английски, просто всеки тълкува което както си иска, за това дадох някакво "официално", буквално значение. Има много примери във елементарната механика за подпори които реално не носят нищо, но в същото време пречат на нещо друго да се изкълчи и да загуби носимоспособност. Не казвам че с гредата случая е такъв, споменавам го просто като пример какво значение може да има думата support, в конкретния пример който дадох- нещо което не носи нищо. За гредата не съм казал че не носи нищо, но според мен и се придава излишна важност. Гредата бидейки такава, и ненатоварена в средата, а почти в идеалните и краища, може да се приеме като прът натоварен на чист опън/натиск, който се оразмерява елементарно - сечението на гредата трябва да е по-голямо от сборната площ на точковите заварки във всеки край на гредата, която както се сещате е почти никаква. Естествено гредата е натоварена и на срязване (от тежестта на мотора), но това срязване се поема от точковите заварки в краищата, които Петьо не е пипал, и освен това зоните натоварени на срязване са между точковите заварки и там където лягат тампоните, но не и в участъка между тампоните, където всъщност има и някакъв момент който в зависимост от статическата схема която приемем варира от минимален до незначителен, но да не навлизаме в отегчителни подробности, има си свободно разпространени изчислителни софтуери за който не са му очевадни тези неща. И при всички положения нарушеното равнинно сечение на тази смешна гредичка може да се възстанови безпроблемно и не може изобщо да се сравни с нарушено пространствено сечение на така наречения spaceframe на автомобила (купе+интегрираното в него шаси).


Edited by Subsonic, 06 June 2014 - 14:40 .
Махнал съм офтопика

  • 0
Follow your own star...

#488 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 06 June 2014 - 14:43

...

Гредата бидейки такава, и ненатоварена в средата, а почти в идеалните и краища, може да се приеме като прът натоварен на чист опън/натиск, който се оразмерява елементарно - сечението на гредата трябва да е по-голямо от сборната площ на точковите заварки във всеки край на гредата, която както се сещате е почти никаква. Естествено гредата е натоварена и на срязване (от тежестта на мотора), но това срязване се поема от точковите заварки в краищата, които Петьо не е пипал, и освен това зоните натоварени на срязване са между точковите заварки и там където лягат тампоните, но не и в участъка между тампоните, където всъщност има и някакъв момент който в зависимост от статическата схема която приемем варира от минимален до незначителен, но да не навлизаме в отегчителни подробности, има си свободно разпространени изчислителни софтуери за който не са му очевадни тези неща. И при всички положения нарушеното равнинно сечение на тази смешна гредичка може да се възстанови безпроблемно и не може изобщо да се сравни с нарушено пространствено сечение на така наречения spaceframe на автомобила (купе+интегрираното в него шаси).

  

Конкретно за тази гредичка - а дали не е натоварена и на усукване? При спиране/ускорение  в завой или шофиране върху неравности когато двете гуми отпред минават върху различни по височина повърхности.

 

Не е заяждане, просто съм любопитен.


  • 0

#489 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 07 June 2014 - 11:27

Това нещо:

 Attached File  torsion 2.jpg   156.89K   11 downloads

смятам че няма как да се случи на гредата ... просто за да има такова усилие върху нея би трябвало единия рог да се завърти спрямо другия по ост-а си. Дори да стане смятам че не гредата ще се осуче, а самите точкови заварки ще се скъсат  т.к. самото осукване ще се предаде като срязване в точковите заварки :) При каране при неравности и т.н. би трябвало върху градата да действат сили на огъване и т.н. като пак накрая всичко ще се предаде в точковите заварки като сили на срязване. Просто  каквито и сили да трябва да поеме гредата, почти всичко ще се предава като сили на срязване върху точковите заварки, и според мен те ще се предадат първи, освен ако разбирасе не оставя мойта греда в сегашното и "тенекиено" състояние което обещавам че няма да се случи :D   :)


Edited by siriospepi, 07 June 2014 - 11:31 .

  • 0

#490 OBI_1

OBI_1

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 100 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    200E, 300CE, ZXR750 Ninja, fronteraB

Posted 08 June 2014 - 13:50

За 400Е същата ли е цената на тая греда и дали картера е същия като на Чочонето. Може би има някъде в България 4.2 на части.


  • 0

#491 Gringo

Gringo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W124 300 D Turbo 4 matic
    Mercedes C124 E 200 с V8 M113

Posted 09 February 2015 - 23:26

Защо няма подробности от резултата с M 119?
  • 0

#492 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Posted 16 February 2015 - 08:15

Защото хип-хопа на тоя форум е много по-добър моя, все пак който се е притеснил да не се притеснява, колата изгърмя много гуми с м119-ката, поразвалих го малко и него но си купих втори и го правих, и в момента и правя клетка и iзцяло нова ел.инсталация защото стоковата пречи :)


  • 1

#493 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 17 February 2015 - 11:32

Човек трябва да може да понесе малко градивна критика, особено когато се касае за безопаснотта, неговата лична и на околните - визирам спора за гредичката и срязването й.

 

Злорадстването на гърба на Марто за неговия проект и вложени средства просто беше един грозен офтопик и затова заслужено беше махнат от темата.

 

Ако някои иска да прави панаири и сериали, нека да заповяда... в останалите Мерцедес форуми. Но се съмянвам, че и там ще толерират подобни хранилки.


  • 9

#494 alipi

alipi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,185 Posts:
  • Пол:не е посочено
  • Град:селяндурин от класа

User's Awards

4
2
8
5

Posted 17 February 2015 - 11:43

Човек трябва да може да понесе малко градивна критика, особено когато се касае за безопаснотта, неговата лична и на околните - визирам спора за гредичката и срязването й.

 

Злорадстването на гърба на Марто за неговия проект и вложени средства просто беше един грозен офтопик и затова заслужено беше махнат от темата.

 

Ако някои иска да прави панаири и сериали, нека да заповяда... в останалите Мерцедес форуми. Но се съмянвам, че и там ще толерират подобни хранилки.

Стани се нервира,а,Стани нервира ли се,става лошо.

И от всичките "ВЕЛИКИ" проекти,май само,Марто е навъртял над 10 000км.Защо ли???


  • 3
Не хапи този,който може да те изяде.

#495 sers

sers

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 502 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Коли
  • Автомобил:
    C280

Posted 17 February 2015 - 18:25

Който разбира и погледне как "Пепи" си гаси турбо мотора след як нагон . А след това хвърли няколко мотора , сега и този . Ще разбере защо става така.


  • 0
S-класите не правят мъжете - мъже , но ги правят гъзари, нали , Ехе хе-хе




3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users