Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 3 гласа

W124 300ce Twin Turbo


  • Please log in to reply
649 мнения по тази тема

#1 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 02 май 2013 - 19:00

Колеги здравейте, дойде време и аз да пусна една темичка за мойта колица :)

Ии да започна с малко история за колата: купих я преди 3 години за евридей кола с мисълта да я газифицирам и да си правя изпълнениица понякога. В последствие сложих газ на колата и след 2 седмици каза бау и си строши дебитомера. След като намерих такъв от немското e-bay реших тази кола повече газ да няма. Миналата година настъпиха малко промени в живота ми (станах баща), и естествено тази кола не ми вършеше работа за семейна и се сдобих с друга, а тази си остана да си я покарвам помалко. Попринцип работата ми е свързана с разни тунингистки изпълнения но не силови а визуални и акустични. Тук там почетох от интерес за м103 моторите  и видях няколко теми в чужди теми за турбиниране им (разбирасе накрая стигнах и до тази на Жорето). Ииии какво да првим накрая реших че няма да ми излезе скъпо ако го направя с 2 турбини от 325/525 тдс на БМВ (само цената беше това което ме накара да направя колата с 2 турбини, все пак върват по 100-150 лева и когато пуснеш тема че имаш нужда от такава ти се обаждат 15 човека до 2 часа да ти предложат ...). Филма започна и колата успях да я направя за 3-4 месеца тази зима през свободното ми време. Все пак на всеки който е решил че търбо проектът какъвто и да е той ще му излезе до 1000-1500лв. се лъже жестоко.Държа да кажа че колата не е правена специално за драг или дрифт а за и двете (КЕФ), и ще се кара по улиците главно, немисля да се явявам на състезания и разни такива рейсърски мероприятия. Ето малко инфо като цяло аз проекта:

 

База: w124 300ce

Мотор: всичо по него е стоково и е ВСЕ още смеханичната си инжекция

Интеркулер: 8 литров афтърмакет кулер с размери 400х300мм с вход и изход 76мм, монтиран на мястото на радиатора за климатика

Турбини: 2бр. от 325/525 тдс както казах

Афтърмаркет керамичен съединител

Изпускателна система: 2х60мм от турбините и преди ламбдата се сабират в 1х76мм

Всички уреди са на Американската фирма Prosport, както и широколентовата ламбда с нейния уред

Допълнителното впръскване на горивото се осигурява от 4 допълнителни инжектора намиращи се над дроселовата клапа и контролирани от електроника на фирмата SplitSecond която пак е Американса (сега много хора ще кажат с мега щеше да е доста по лесно, и в отговор ще кажа че наистина 8 от 10 проекта чупят нещо в началото заради мегата, а и интервенцията ми се струваше прекалено голяма-трябваше да се направи всичко по мотора отначало). Държа да отбележа че има излизали афтърмаркет комплекти от 98-а година нататък с туинтурбо сет-ъпи, като аз наместа съм ги изкопирал, и държа да кажа че избрах тази електроника т.к. тя се е продавала заедно с тези комплекти и има още много хора с работещи безпроблемно турбинарни м103 мотори с тази електроника които са си доволни и продължават да я ползват.

 

Най-големия проблем в момента е че турбините са ми с 35 градусов наклон назад към топлата част, и в последствие всеки път когато изгася колата се стичат няколко капчици масло по ауспусите, и при последвало палене на колата в началото дими докато го изгори (но да кажем за момента съм минал 500км само на ръчка с колата и е изгубила не повече от 100-тина грама масло).
Като резултат за момента мога кажа че преди кола която ме е дръпвала с 2 коли от 0-150км/ч. сега я дръпвам с 4-5 коли :)
А да и колата в момента е настроена и  се кара на 0,8 бар-а, без никъкви проблеми чукания тракания или опасности.Има още много което мога да напиша и да споделя в последствие но по нататък. Държа да отбележа че е имало неща които мога да направя по-добре и по безпроблемно, но в моя защита ще кажа че съм на 22 години и абсолютно всичко съм направил сам по нея (заварявания на черни и цветни метали, сметки, монтажи, стругарски изпълнения и всичко ), единственото което е правил майстор е да огъне downpipe-ovete т.к. нямам машина за огъване на тръби. Разбира се през целия проект съм се съветвал с баща ми, а и от него съм получил всички технически умения които имам за момента :)

Сега ще постна малко снимки на част от нещата които съм направил, и обещавам скоро да има клипче да се види поне как ускорява колата.

Клипче отпреди 2 месеца когато я запалихме и вкарах първичните настройки :

Ето и малко снимки на някои от нещата които съм правил:

 

Разпределителчето на бензина за 4-те допълнителни дюзи. На което много се радвам т.к. го врътнах за 2 часа на струга от арматурно желязо

Държа да отбележа че цялото нещо е 7 см. дълго и затова заварките ви се струват малко разшлякани, нищо че са правени на Аргонов апарат.  :D

Прикачен файл  DSC_0874.jpg   115,6K   405 Брой сваляния

Прикачен файл  DSC_0879.jpg   138,08K   430 Брой сваляния

 

Изработката на едната тройка от колекторите:

Прикачен файл  P1020698.JPG   103,64K   423 Брой сваляния

Прикачен файл  P1020699.JPG   131,15K   417 Брой сваляния

Прикачен файл  P1020775.JPG   84,18K   412 Брой сваляния

Прикачен файл  P1020776.JPG   87,78K   138 Брой сваляния

 

Изработката на монтажните елементи на инжекторите към дебитомера на колата:

Прикачен файл  P1020959.JPG   101,26K   136 Брой сваляния

Прикачен файл  P1020966.JPG   76,25K   141 Брой сваляния

Прикачен файл  P1020967.JPG   67,54K   136 Брой сваляния

Прикачен файл  P1020963.JPG   101,19K   140 Брой сваляния

 

И няколко груби снимки на почти привършеният проект:

Прикачен файл  221638_4710089507013_870417696_n.jpg   138,6K   188 Брой сваляния

Прикачен файл  882756_362132800568845_515504797_o.jpg   167,65K   207 Брой сваляния


Този пост е редактиран от siriospepi: 02 май 2013 - 19:50

  • 12

#2 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 02 май 2013 - 19:31

Браво, ще е замерваш ли на дино?


  • 0

logo-600-1002.png


#3 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 02 май 2013 - 19:42

Скоро ще направя и това нещо, остава ми само още малко да я донастроя за 0,9-1 бар (на колкото мисля да я карам), и ще я кача :)


  • 0

#4 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 02 май 2013 - 19:51

Мисля, че доста си е напомпил, на 1бар. е опасно, ако си със стандартните карантии ;)


  • 0

logo-600-1002.png


#5 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 02 май 2013 - 19:55

От Жорето, и други колеги турбинарили същия мотор знам друго, а и все пак не карам със стоковото предверение и смеси, и да чукам на дърво за вече 500км само РЪЧКИ т.к. аз за друго не изкарвам колата съм счупил само един диференциал :)


  • 0

#6 joreto

joreto

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 751 Мнения:
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 май 2013 - 19:58

1 бар не е никакъв проблем за този мотор с фабричните карантии .... 


Този пост е редактиран от joreto: 02 май 2013 - 19:58

  • 0
Публикувано изображение
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo

#7 Dimitar m

Dimitar m

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 479 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    w201

Публикувано 02 май 2013 - 20:33

С радиатора как си процедирал.На една страна ли е преместен ,че има място да минава изхода от кулера,или ползваш друг радиатор?


  • 0

#8 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 02 май 2013 - 20:35

Радиатора е на същото място, от шофьорската част е изрязана част от ламарината около фар-а за дамине тръбата а при пасъжерската част минава отдоло с няколко чупки, ето снимка:

Общо взето съм се постарал да мина почти без никъкви големи промени по каросерията на колата :)
 

Прикачен файл  904677_4891027670354_1107827481_o.jpg   112,83K   139 Брой сваляния


Този пост е редактиран от siriospepi: 02 май 2013 - 20:36

  • 0

#9 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 02 май 2013 - 20:40

Браво за ентусиазма и положения труд, и аз съм на твоите години и сам си правя всичко по колата, знам как е. Много хубав проект си спретнал, само гуми да и сменяш ти пожелавам :)


  • 0
Follow your own star...

#10 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 02 май 2013 - 20:41

Дай боже секиму! :D


  • 1

#11 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 13 май 2013 - 18:55

Колеги ето как съм монтирал уредите, сметнах че се е получило добре и би свършило работа на част от колегите:

Прикачен файл  P1030269.JPG   96,81K   121 Брой сваляния

Прикачен файл  P1030263.JPG   88,82K   154 Брой сваляния

А ето и малко обяснения как съм го направил: Взети са два пепелника от 124-ки с подобен махагин, и съм взел махаговновите им части, съответно цял ден ги пилих, оформях и рязах за да получат формата нужна за да влязат на мястото на централната духлака (т.к. аз спокойно мога да я прежаля). След това са лакирани с тъмен лак, както останалата част от махагоните по колата т.к. мен заводския цвят на ВСИЧКИ мерцедесови махагони от тази генерация ме отвръщава, и резултата е на лице!  Поприцип мога на всеки да обесня подробно как съм го направил, но главната идея и концепция е ясна а пътечката за изпълнение може да бъде всякъква :)


Този пост е редактиран от siriospepi: 13 май 2013 - 18:57

  • 1

#12 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 13 май 2013 - 19:40

Много готино е станало, ето една 190тка на която са монтирани там уредите, и аз обмислям да ги разкарам тия централни духалки че и без това на всички 190тки са изпотрошени.


  • 0
Follow your own star...

#13 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 13 май 2013 - 20:59

Имах удоволствието да видя колата на живо наскоро.

 

Поздравления за страхотната машина.

Колега мерси много ! :)
Исках само да те питам по улиците ли ме видя или в Мото-Пфое (където работя и се прави колата, ако случайно си някой колега за който не се сещам :D ) ?


  • 0

#14 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5337 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 13 май 2013 - 23:45

няма нищо по красиво от турбиниран мерцедес, с оригиналния му механичен инжекцон..

Досега много се колебах дали ще стане моя нов М117 да се турбинира и да си остане с КЕ-то, явно става.

Аз няма да съм  много нахален, макс до 0,6-0,7бара..


  • 0

#15 siriospepi

siriospepi

    Напреднал

  • Замразено членство
  • 489 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w124 300CE Twin Turbo! - now with V8 m119 5.0
    Ford Mondeo 2010 1.8 TDCI

Публикувано 14 май 2013 - 07:13

Теб не те видях но колата ти да. :D

 

По точно я видях с твоят бояджия който беше с нея да и купи боя.

Видях и двигателя,приятна гледка.

 

Я дай телефон за контакт,имам идея за малко ъпргрейд на музиката на колата ми и както ми подшушнаха с баща ти сте скромно казано в час в тази сфера.

Имаш ЛС колега, а относно бояджията ми: сега отивам да му счупя коленете, т.к. му бях казал да я кара асмо ако няма друг вариант :D (шегувам се но никога няма да е късно да го понабиеш тоя човек :D


А Бояне относно турбинирането на м117-ката е едно доста тегаво начинание с което бих ти съдействал с каквото мога :) Исках също да ти кажа: незнам дали си запознат но турбинираните мотори е хубаво да държат смеси 11:1-12:1 в бууст, и доколкото се получиха при мен нещата, докато неминах 0,4 бар-а нямах абсолютно никъква нужда от допълнително впръскване на гориво, просто самото КЕ си се справяше, и интересно даваше ми точни смеси (към 11;1). Това разбирасе си има логично обяснение т.к. като въздуха който  минава покрай клапата на КЕ-то като обемна единица е същия, но не и като масова, от там самото изместване на клапата става по-голямо, и с малко късмет разбира се си се получават сами точните смеси. Но предпочитам да не се осланяме на моя случай т.к. м117 е друг мотор а и неискаме някой ден като запалиш да стискаме палци да стане всичко както трябва без никъква намеса от твоя страна. А относно хората с м103 моторите, направо им обещавам че могат да направят мотора да работи с правилни смеси в бууст САМО със заводското впръскване на горивото, СТИГА ОБАЧЕ ДА НЕ МИНАВАТ 0,4 бар-а :)


Този пост е редактиран от siriospepi: 14 май 2013 - 07:21

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни