Колеги здравейте, дойде време и аз да пусна една темичка за мойта колица
Ии да започна с малко история за колата: купих я преди 3 години за евридей кола с мисълта да я газифицирам и да си правя изпълнениица понякога. В последствие сложих газ на колата и след 2 седмици каза бау и си строши дебитомера. След като намерих такъв от немското e-bay реших тази кола повече газ да няма. Миналата година настъпиха малко промени в живота ми (станах баща), и естествено тази кола не ми вършеше работа за семейна и се сдобих с друга, а тази си остана да си я покарвам помалко. Попринцип работата ми е свързана с разни тунингистки изпълнения но не силови а визуални и акустични. Тук там почетох от интерес за м103 моторите и видях няколко теми в чужди теми за турбиниране им (разбирасе накрая стигнах и до тази на Жорето). Ииии какво да првим накрая реших че няма да ми излезе скъпо ако го направя с 2 турбини от 325/525 тдс на БМВ (само цената беше това което ме накара да направя колата с 2 турбини, все пак върват по 100-150 лева и когато пуснеш тема че имаш нужда от такава ти се обаждат 15 човека до 2 часа да ти предложат ...). Филма започна и колата успях да я направя за 3-4 месеца тази зима през свободното ми време. Все пак на всеки който е решил че търбо проектът какъвто и да е той ще му излезе до 1000-1500лв. се лъже жестоко.Държа да кажа че колата не е правена специално за драг или дрифт а за и двете (КЕФ), и ще се кара по улиците главно, немисля да се явявам на състезания и разни такива рейсърски мероприятия. Ето малко инфо като цяло аз проекта:
База: w124 300ce
Мотор: всичо по него е стоково и е ВСЕ още смеханичната си инжекция
Интеркулер: 8 литров афтърмакет кулер с размери 400х300мм с вход и изход 76мм, монтиран на мястото на радиатора за климатика
Турбини: 2бр. от 325/525 тдс както казах
Афтърмаркет керамичен съединител
Изпускателна система: 2х60мм от турбините и преди ламбдата се сабират в 1х76мм
Всички уреди са на Американската фирма Prosport, както и широколентовата ламбда с нейния уред
Допълнителното впръскване на горивото се осигурява от 4 допълнителни инжектора намиращи се над дроселовата клапа и контролирани от електроника на фирмата SplitSecond която пак е Американса (сега много хора ще кажат с мега щеше да е доста по лесно, и в отговор ще кажа че наистина 8 от 10 проекта чупят нещо в началото заради мегата, а и интервенцията ми се струваше прекалено голяма-трябваше да се направи всичко по мотора отначало). Държа да отбележа че има излизали афтърмаркет комплекти от 98-а година нататък с туинтурбо сет-ъпи, като аз наместа съм ги изкопирал, и държа да кажа че избрах тази електроника т.к. тя се е продавала заедно с тези комплекти и има още много хора с работещи безпроблемно турбинарни м103 мотори с тази електроника които са си доволни и продължават да я ползват.
Най-големия проблем в момента е че турбините са ми с 35 градусов наклон назад към топлата част, и в последствие всеки път когато изгася колата се стичат няколко капчици масло по ауспусите, и при последвало палене на колата в началото дими докато го изгори (но да кажем за момента съм минал 500км само на ръчка с колата и е изгубила не повече от 100-тина грама масло).
Като резултат за момента мога кажа че преди кола която ме е дръпвала с 2 коли от 0-150км/ч. сега я дръпвам с 4-5 коли
А да и колата в момента е настроена и се кара на 0,8 бар-а, без никъкви проблеми чукания тракания или опасности.Има още много което мога да напиша и да споделя в последствие но по нататък. Държа да отбележа че е имало неща които мога да направя по-добре и по безпроблемно, но в моя защита ще кажа че съм на 22 години и абсолютно всичко съм направил сам по нея (заварявания на черни и цветни метали, сметки, монтажи, стругарски изпълнения и всичко ), единственото което е правил майстор е да огъне downpipe-ovete т.к. нямам машина за огъване на тръби. Разбира се през целия проект съм се съветвал с баща ми, а и от него съм получил всички технически умения които имам за момента
Сега ще постна малко снимки на част от нещата които съм направил, и обещавам скоро да има клипче да се види поне как ускорява колата.
Клипче отпреди 2 месеца когато я запалихме и вкарах първичните настройки :
Ето и малко снимки на някои от нещата които съм правил:
Разпределителчето на бензина за 4-те допълнителни дюзи. На което много се радвам т.к. го врътнах за 2 часа на струга от арматурно желязо
Държа да отбележа че цялото нещо е 7 см. дълго и затова заварките ви се струват малко разшлякани, нищо че са правени на Аргонов апарат.
DSC_0874.jpg 115,6K 407 Брой сваляния
DSC_0879.jpg 138,08K 431 Брой сваляния
Изработката на едната тройка от колекторите:
P1020698.JPG 103,64K 425 Брой сваляния
P1020699.JPG 131,15K 419 Брой сваляния
P1020775.JPG 84,18K 413 Брой сваляния
P1020776.JPG 87,78K 140 Брой сваляния
Изработката на монтажните елементи на инжекторите към дебитомера на колата:
P1020959.JPG 101,26K 137 Брой сваляния
P1020966.JPG 76,25K 142 Брой сваляния
P1020967.JPG 67,54K 138 Брой сваляния
P1020963.JPG 101,19K 142 Брой сваляния
И няколко груби снимки на почти привършеният проект:
221638_4710089507013_870417696_n.jpg 138,6K 191 Брой сваляния
882756_362132800568845_515504797_o.jpg 167,65K 209 Брой сваляния
Този пост е редактиран от siriospepi: 02 май 2013 - 19:50