
Ха сега кажете как се държат W124 на сняг?!
Започната от valyon, 21 дек 2012 - 16:44:20
116 мнения по тази тема
#1
Публикувано 21 декември 2012 - 16:44
Колеги тази зима се оказа снежна.Нека споделим опит които ще е по ценен за по младите колеги.Пък и зимат е удобно време отново да преосмислим спосбнота си до овладяваме колите при понижено сцепление.Особено ще са ми интересни колегите от източните "щати" там снега е обилен.Успех на всички в пързалянето!.
#2
Публикувано 21 декември 2012 - 17:22
Доста добре но с нови зимни гуми
#3
Публикувано 21 декември 2012 - 17:23
Изключително приятно и предвидимо - при условие, че геометрията наред.
Този пост е редактиран от Momchil: 21 декември 2012 - 17:23
#4
Публикувано 21 декември 2012 - 18:00
както и 210.... Безобразно!!! и с нови гуми е по-зле от жигулата.. Баннвайте ме, ама истината, е че МБ само със задно не е оферта зимъска

Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#5
Публикувано 21 декември 2012 - 18:13
Екстра се държи! Даже карам с гумите вече 4та година и съм много доволен.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

#6
Публикувано 21 декември 2012 - 18:18
И аз така си мислех за моята...Екстра се държи!
после покарах джип
Този пост е редактиран от Мишо: 21 декември 2012 - 18:19

Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#7
Публикувано 21 декември 2012 - 18:45
И аз така си мислех за моята...
после покарах джип

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

#8
Публикувано 21 декември 2012 - 18:59
Аз имам 3 метанови бутилки в багажника и поведението на сняг е доста адекватно и предсказуемо. Моят джип няма по-добро поведение на пътя, когато е само на заден мост, от 124-ката. Все пак автомобилите са измислени да могат да се движат и в снежни условия (с ПОРЯДЪЧНИ ЗИМНИ ГУМИ!!!). А пък понякога малко контролирано странично пързаляне в завой доставя адски много удоволствие

#9
Публикувано 21 декември 2012 - 19:34
С тежест в багажника и нови зимни гуми всичко е 6.Аз карам с 75кг. допълнително тегло и сцеплението се променя коренно,както и стабилноста на пътя.
#10
Публикувано 21 декември 2012 - 20:19
Много мога да говоря за Бруталиста, ползвам и се радвам на модела от близо 20 г. и мисля да имам такава докато ме има.
Живея на баир, някой знаете, баира е нечовешки, точно пред нас става още по-голям, случват се моменти изкачваш, спираш и директно се връщаш назад на шейна, Няма спирачки, няма тесни гуми, а бееее, шаш!. В къщата ни в момента се ползват, 5 коли с предно, една 4x4, моя 124 и всичките паркираме отпред. Ами какво да ви кажа, откак е наваляло, отпред паркира само 124та. Не казвам че предното е боклук, с предно ще се изкача още по-лесно.
Засилвам го, минавам през завой и го напъвам като, снегурин. Оправия няма само на пресен пухкав сняг, навалял върху позаледил се стар!
Оня ден го чаластрих леко, както всяка друга зима
, жулнах броня...ама пак го изкачих
по някога се връщам по няколко пъти, ама съм инат. На предната броня имам стоманена шина, от вътре - от край до край....понеже улицата не се чисти щото е стръмна и снегуринаджийте, вероятно от страх си питат хея и често ми се налага да си правя партина, от долу съм със стоманен щит и като я засиля даже я плъзгам и по корем.
Доволен съм, перфектно се справя, всичките са се справяли, 124 + добри гуми + опит, даже носи несравнимо удоволствие!
...на колегата Алекс плюсчето от мен.
Живея на баир, някой знаете, баира е нечовешки, точно пред нас става още по-голям, случват се моменти изкачваш, спираш и директно се връщаш назад на шейна, Няма спирачки, няма тесни гуми, а бееее, шаш!. В къщата ни в момента се ползват, 5 коли с предно, една 4x4, моя 124 и всичките паркираме отпред. Ами какво да ви кажа, откак е наваляло, отпред паркира само 124та. Не казвам че предното е боклук, с предно ще се изкача още по-лесно.
Засилвам го, минавам през завой и го напъвам като, снегурин. Оправия няма само на пресен пухкав сняг, навалял върху позаледил се стар!
Оня ден го чаластрих леко, както всяка друга зима



Доволен съм, перфектно се справя, всичките са се справяли, 124 + добри гуми + опит, даже носи несравнимо удоволствие!
...на колегата Алекс плюсчето от мен.

Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#11
Публикувано 21 декември 2012 - 21:06
Подкрепям напълно Вай Басо!
#12
Публикувано 21 декември 2012 - 21:27
както и 210.... Безобразно!!! и с нови гуми е по-зле от жигулата.. Баннвайте ме, ама истината, е че МБ само със задно не е оферта зимъска
Брат, ти или не можеш да караш или си с летни гуми. Живея на баир и точно тази вечер спрях в баира и тръгнах, въпреки че беше кишаво и асфалт не се виждаше никъде. Гумите са ми 2ра употреба, но са запазени, автомобила е C220D. Естествено, че задното няма да е като 4х4, но с малко тежест в багажника и добри гуми, нямаш проблеми. За пример давам и един бус LT онази вечер в най-големия разкишкан сняг се прибирахме по пътя Царева ливада - Трявна (едва ли някой знае там какви баири са), като се качиха 5 човека по средно 80кг и с веригите в баира от място тръгва ..
The best or nothink.
#13
Публикувано 21 декември 2012 - 21:36
Живея на баир, някой знаете, баира е нечовешки, точно пред нас става още по-голям, случват се моменти изкачваш, спираш и директно се връщаш назад на шейна, Няма спирачки, няма тесни гуми, а бееее, шаш!.
А някой се свличат и като си тръгват от вас.
#14
Публикувано 21 декември 2012 - 23:31
Еййййй някои изкарахте 124-ките и като цяло мерцедесите по проходими от джипове..... айде марш в офроуд форума, да се хвалите 
Задното предаване в комбинация с отворен диференциал не е нищо, ама нищо особено. Става за придвижване с хубави зимни гуми, но изобщо не е толкова проходимо и безпроблемно. Първия баир и се почва буксуване, едната гума върти като гламава, другата си почива, почват се чалъми, лашкане, засилване, бутане и ако и това не помогне вериги.
Жигулските номера с две торби пясък в багажника няма да ги коментирам.
Задното с блокаж и/или ел. системи е доста по-добро, но и тук се искат хубави и нови зимни гуми. В този случай обаче има какво да блокира диференциала и да предаде въртящ момент към другото колело. Въртят се и двете колела, но това не значи, че не можеш да закъсаш.
4-матика е много по-добре, единствения безпроблемен мерцедес, но само докато не легне по корем, все пак е лека кола и просвета не е много голям.
Джип за зимата- безценно
И най-смотания джип ще се справи по-добре от 124 със задно.

Задното предаване в комбинация с отворен диференциал не е нищо, ама нищо особено. Става за придвижване с хубави зимни гуми, но изобщо не е толкова проходимо и безпроблемно. Първия баир и се почва буксуване, едната гума върти като гламава, другата си почива, почват се чалъми, лашкане, засилване, бутане и ако и това не помогне вериги.
Жигулските номера с две торби пясък в багажника няма да ги коментирам.
Задното с блокаж и/или ел. системи е доста по-добро, но и тук се искат хубави и нови зимни гуми. В този случай обаче има какво да блокира диференциала и да предаде въртящ момент към другото колело. Въртят се и двете колела, но това не значи, че не можеш да закъсаш.
4-матика е много по-добре, единствения безпроблемен мерцедес, но само докато не легне по корем, все пак е лека кола и просвета не е много голям.
Джип за зимата- безценно

И най-смотания джип ще се справи по-добре от 124 със задно.
#15
Публикувано 22 декември 2012 - 00:33
Болшинството от хората повтарят някаква мантра дето са чули от еди кой си - " То задното...за зимата..не става."
Ами то задното не е по-лошо от предното. Когато природната стихия се разгърне в пълна сила, няма предно, няма задно. Единственото, което спасява, е два задвижващи моста и блокаж. Или верижна техника.
В големия сняг Ситроен Саксо е толкова непроходим колкото и 124. Казвам го защото имам база за сравнение.
Улицата ми е с лек, почти незабележим наклон. Когато падне обилен сняг, всякакви коли боксуват при тръгване от място. Разликата е, че тия с предно дават газ като гламави, почти на прекъсвач и само глазират и без това хлъзгавата настилка.
Истината със задното през зимата е да дозираш газта внимателно - понякога потеглянето от място изисква дори да не подаваш газ, а да потеглиш леко само на обороти. Или когато става въпрос за преодоляване на височини - да имаш подходяща засилка. Важното е да шофираш така, че да не се налага да спираш напълно.
Геометрията на 124 е такава, че в нея има "вградено" доста недозавиване, което да компенсира презавиването от задното предаване и като цяло да се получи по-предвидима кола в условия на ниско сцепление. До такава степен, че на мен по-често през зимата ми се случва неволно да ми "изпусне" предния мост - при по-резки от възможното промени в посоката на движение. Малко спирачка и колата си "влиза" в пътя.
Единственото предимство на предното е в малко по-лесното потегляне от място. Но дотам.
А и повечето шофери на коли с предно са големи ливади и разчитат на грубата сила, вмето да потеглят с чалъм.
Веднъж в движение, 124-ката с хубави гуми е напълно пригодна за шофиране в зимни условия. Но при положение, че се борави умело с газта.
Ами то задното не е по-лошо от предното. Когато природната стихия се разгърне в пълна сила, няма предно, няма задно. Единственото, което спасява, е два задвижващи моста и блокаж. Или верижна техника.
В големия сняг Ситроен Саксо е толкова непроходим колкото и 124. Казвам го защото имам база за сравнение.
Улицата ми е с лек, почти незабележим наклон. Когато падне обилен сняг, всякакви коли боксуват при тръгване от място. Разликата е, че тия с предно дават газ като гламави, почти на прекъсвач и само глазират и без това хлъзгавата настилка.
Истината със задното през зимата е да дозираш газта внимателно - понякога потеглянето от място изисква дори да не подаваш газ, а да потеглиш леко само на обороти. Или когато става въпрос за преодоляване на височини - да имаш подходяща засилка. Важното е да шофираш така, че да не се налага да спираш напълно.
Геометрията на 124 е такава, че в нея има "вградено" доста недозавиване, което да компенсира презавиването от задното предаване и като цяло да се получи по-предвидима кола в условия на ниско сцепление. До такава степен, че на мен по-често през зимата ми се случва неволно да ми "изпусне" предния мост - при по-резки от възможното промени в посоката на движение. Малко спирачка и колата си "влиза" в пътя.
Единственото предимство на предното е в малко по-лесното потегляне от място. Но дотам.
А и повечето шофери на коли с предно са големи ливади и разчитат на грубата сила, вмето да потеглят с чалъм.
Веднъж в движение, 124-ката с хубави гуми е напълно пригодна за шофиране в зимни условия. Но при положение, че се борави умело с газта.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни