Ха сега кажете как се държат W124 на сняг?!
Започната от valyon, 21 дек 2012 - 16:44:20
116 мнения по тази тема
#1
Публикувано 21 декември 2012 - 16:44
Колеги тази зима се оказа снежна.Нека споделим опит които ще е по ценен за по младите колеги.Пък и зимат е удобно време отново да преосмислим спосбнота си до овладяваме колите при понижено сцепление.Особено ще са ми интересни колегите от източните "щати" там снега е обилен.Успех на всички в пързалянето!.
#2
Публикувано 21 декември 2012 - 17:22
Доста добре но с нови зимни гуми
#3
Публикувано 21 декември 2012 - 17:23
Изключително приятно и предвидимо - при условие, че геометрията наред.
Този пост е редактиран от Momchil: 21 декември 2012 - 17:23
#4
Публикувано 21 декември 2012 - 18:00
както и 210.... Безобразно!!! и с нови гуми е по-зле от жигулата.. Баннвайте ме, ама истината, е че МБ само със задно не е оферта зимъска
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#5
Публикувано 21 декември 2012 - 18:13
Екстра се държи! Даже карам с гумите вече 4та година и съм много доволен.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
#6
Публикувано 21 декември 2012 - 18:18
И аз така си мислех за моята...Екстра се държи!
после покарах джип
Този пост е редактиран от Мишо: 21 декември 2012 - 18:19
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#7
Публикувано 21 декември 2012 - 18:45
: Нямат база за сравнвние.И аз така си мислех за моята...
после покарах джип
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
#8
Публикувано 21 декември 2012 - 18:59
Аз имам 3 метанови бутилки в багажника и поведението на сняг е доста адекватно и предсказуемо. Моят джип няма по-добро поведение на пътя, когато е само на заден мост, от 124-ката. Все пак автомобилите са измислени да могат да се движат и в снежни условия (с ПОРЯДЪЧНИ ЗИМНИ ГУМИ!!!). А пък понякога малко контролирано странично пързаляне в завой доставя адски много удоволствие
#9
Публикувано 21 декември 2012 - 19:34
С тежест в багажника и нови зимни гуми всичко е 6.Аз карам с 75кг. допълнително тегло и сцеплението се променя коренно,както и стабилноста на пътя.
#10
Публикувано 21 декември 2012 - 20:19
Много мога да говоря за Бруталиста, ползвам и се радвам на модела от близо 20 г. и мисля да имам такава докато ме има.
Живея на баир, някой знаете, баира е нечовешки, точно пред нас става още по-голям, случват се моменти изкачваш, спираш и директно се връщаш назад на шейна, Няма спирачки, няма тесни гуми, а бееее, шаш!. В къщата ни в момента се ползват, 5 коли с предно, една 4x4, моя 124 и всичките паркираме отпред. Ами какво да ви кажа, откак е наваляло, отпред паркира само 124та. Не казвам че предното е боклук, с предно ще се изкача още по-лесно.
Засилвам го, минавам през завой и го напъвам като, снегурин. Оправия няма само на пресен пухкав сняг, навалял върху позаледил се стар!
Оня ден го чаластрих леко, както всяка друга зима , жулнах броня...ама пак го изкачих по някога се връщам по няколко пъти, ама съм инат. На предната броня имам стоманена шина, от вътре - от край до край....понеже улицата не се чисти щото е стръмна и снегуринаджийте, вероятно от страх си питат хея и често ми се налага да си правя партина, от долу съм със стоманен щит и като я засиля даже я плъзгам и по корем.
Доволен съм, перфектно се справя, всичките са се справяли, 124 + добри гуми + опит, даже носи несравнимо удоволствие!
...на колегата Алекс плюсчето от мен.
Живея на баир, някой знаете, баира е нечовешки, точно пред нас става още по-голям, случват се моменти изкачваш, спираш и директно се връщаш назад на шейна, Няма спирачки, няма тесни гуми, а бееее, шаш!. В къщата ни в момента се ползват, 5 коли с предно, една 4x4, моя 124 и всичките паркираме отпред. Ами какво да ви кажа, откак е наваляло, отпред паркира само 124та. Не казвам че предното е боклук, с предно ще се изкача още по-лесно.
Засилвам го, минавам през завой и го напъвам като, снегурин. Оправия няма само на пресен пухкав сняг, навалял върху позаледил се стар!
Оня ден го чаластрих леко, както всяка друга зима , жулнах броня...ама пак го изкачих по някога се връщам по няколко пъти, ама съм инат. На предната броня имам стоманена шина, от вътре - от край до край....понеже улицата не се чисти щото е стръмна и снегуринаджийте, вероятно от страх си питат хея и често ми се налага да си правя партина, от долу съм със стоманен щит и като я засиля даже я плъзгам и по корем.
Доволен съм, перфектно се справя, всичките са се справяли, 124 + добри гуми + опит, даже носи несравнимо удоволствие!
...на колегата Алекс плюсчето от мен.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#11
Публикувано 21 декември 2012 - 21:06
Подкрепям напълно Вай Басо!
#12
Публикувано 21 декември 2012 - 21:27
както и 210.... Безобразно!!! и с нови гуми е по-зле от жигулата.. Баннвайте ме, ама истината, е че МБ само със задно не е оферта зимъска
Брат, ти или не можеш да караш или си с летни гуми. Живея на баир и точно тази вечер спрях в баира и тръгнах, въпреки че беше кишаво и асфалт не се виждаше никъде. Гумите са ми 2ра употреба, но са запазени, автомобила е C220D. Естествено, че задното няма да е като 4х4, но с малко тежест в багажника и добри гуми, нямаш проблеми. За пример давам и един бус LT онази вечер в най-големия разкишкан сняг се прибирахме по пътя Царева ливада - Трявна (едва ли някой знае там какви баири са), като се качиха 5 човека по средно 80кг и с веригите в баира от място тръгва ..
The best or nothink.
#13
Публикувано 21 декември 2012 - 21:36
Живея на баир, някой знаете, баира е нечовешки, точно пред нас става още по-голям, случват се моменти изкачваш, спираш и директно се връщаш назад на шейна, Няма спирачки, няма тесни гуми, а бееее, шаш!.
А някой се свличат и като си тръгват от вас.
#14
Публикувано 21 декември 2012 - 23:31
Еййййй някои изкарахте 124-ките и като цяло мерцедесите по проходими от джипове..... айде марш в офроуд форума, да се хвалите
Задното предаване в комбинация с отворен диференциал не е нищо, ама нищо особено. Става за придвижване с хубави зимни гуми, но изобщо не е толкова проходимо и безпроблемно. Първия баир и се почва буксуване, едната гума върти като гламава, другата си почива, почват се чалъми, лашкане, засилване, бутане и ако и това не помогне вериги.
Жигулските номера с две торби пясък в багажника няма да ги коментирам.
Задното с блокаж и/или ел. системи е доста по-добро, но и тук се искат хубави и нови зимни гуми. В този случай обаче има какво да блокира диференциала и да предаде въртящ момент към другото колело. Въртят се и двете колела, но това не значи, че не можеш да закъсаш.
4-матика е много по-добре, единствения безпроблемен мерцедес, но само докато не легне по корем, все пак е лека кола и просвета не е много голям.
Джип за зимата- безценно
И най-смотания джип ще се справи по-добре от 124 със задно.
Задното предаване в комбинация с отворен диференциал не е нищо, ама нищо особено. Става за придвижване с хубави зимни гуми, но изобщо не е толкова проходимо и безпроблемно. Първия баир и се почва буксуване, едната гума върти като гламава, другата си почива, почват се чалъми, лашкане, засилване, бутане и ако и това не помогне вериги.
Жигулските номера с две торби пясък в багажника няма да ги коментирам.
Задното с блокаж и/или ел. системи е доста по-добро, но и тук се искат хубави и нови зимни гуми. В този случай обаче има какво да блокира диференциала и да предаде въртящ момент към другото колело. Въртят се и двете колела, но това не значи, че не можеш да закъсаш.
4-матика е много по-добре, единствения безпроблемен мерцедес, но само докато не легне по корем, все пак е лека кола и просвета не е много голям.
Джип за зимата- безценно
И най-смотания джип ще се справи по-добре от 124 със задно.
#15
Публикувано 22 декември 2012 - 00:33
Болшинството от хората повтарят някаква мантра дето са чули от еди кой си - " То задното...за зимата..не става."
Ами то задното не е по-лошо от предното. Когато природната стихия се разгърне в пълна сила, няма предно, няма задно. Единственото, което спасява, е два задвижващи моста и блокаж. Или верижна техника.
В големия сняг Ситроен Саксо е толкова непроходим колкото и 124. Казвам го защото имам база за сравнение.
Улицата ми е с лек, почти незабележим наклон. Когато падне обилен сняг, всякакви коли боксуват при тръгване от място. Разликата е, че тия с предно дават газ като гламави, почти на прекъсвач и само глазират и без това хлъзгавата настилка.
Истината със задното през зимата е да дозираш газта внимателно - понякога потеглянето от място изисква дори да не подаваш газ, а да потеглиш леко само на обороти. Или когато става въпрос за преодоляване на височини - да имаш подходяща засилка. Важното е да шофираш така, че да не се налага да спираш напълно.
Геометрията на 124 е такава, че в нея има "вградено" доста недозавиване, което да компенсира презавиването от задното предаване и като цяло да се получи по-предвидима кола в условия на ниско сцепление. До такава степен, че на мен по-често през зимата ми се случва неволно да ми "изпусне" предния мост - при по-резки от възможното промени в посоката на движение. Малко спирачка и колата си "влиза" в пътя.
Единственото предимство на предното е в малко по-лесното потегляне от място. Но дотам.
А и повечето шофери на коли с предно са големи ливади и разчитат на грубата сила, вмето да потеглят с чалъм.
Веднъж в движение, 124-ката с хубави гуми е напълно пригодна за шофиране в зимни условия. Но при положение, че се борави умело с газта.
Ами то задното не е по-лошо от предното. Когато природната стихия се разгърне в пълна сила, няма предно, няма задно. Единственото, което спасява, е два задвижващи моста и блокаж. Или верижна техника.
В големия сняг Ситроен Саксо е толкова непроходим колкото и 124. Казвам го защото имам база за сравнение.
Улицата ми е с лек, почти незабележим наклон. Когато падне обилен сняг, всякакви коли боксуват при тръгване от място. Разликата е, че тия с предно дават газ като гламави, почти на прекъсвач и само глазират и без това хлъзгавата настилка.
Истината със задното през зимата е да дозираш газта внимателно - понякога потеглянето от място изисква дори да не подаваш газ, а да потеглиш леко само на обороти. Или когато става въпрос за преодоляване на височини - да имаш подходяща засилка. Важното е да шофираш така, че да не се налага да спираш напълно.
Геометрията на 124 е такава, че в нея има "вградено" доста недозавиване, което да компенсира презавиването от задното предаване и като цяло да се получи по-предвидима кола в условия на ниско сцепление. До такава степен, че на мен по-често през зимата ми се случва неволно да ми "изпусне" предния мост - при по-резки от възможното промени в посоката на движение. Малко спирачка и колата си "влиза" в пътя.
Единственото предимство на предното е в малко по-лесното потегляне от място. Но дотам.
А и повечето шофери на коли с предно са големи ливади и разчитат на грубата сила, вмето да потеглят с чалъм.
Веднъж в движение, 124-ката с хубави гуми е напълно пригодна за шофиране в зимни условия. Но при положение, че се борави умело с газта.
4 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 4 гости, 0 анонимни