Да изясним от самото начало. Не сме против модифицираните автомобили. Напротив, ценим тунинг културата и възможността да изстискаш всичко, което една кола може да ти даде, независимо дали става въпрос за хот-род в Америка или европейското разбиране за тунинга. Но има определени коли, които не бихме докоснали с пръст. Те не се нуждаят нито от джанти, нито от окачване, нито от спойлери (да не дава Господ). Това са 10 абсолютни класики, които са перфектни още от завода.
Toyota 2000GT
Първият японски суперавтомибил. От него са произведени само 337 екземпляра под вещото ръководство на независимия по това време производител Yamaha. Шон Конъри кара поръчкова роудстър версия на 2000GT в един от филмите за Джеймс Бонд. А там случайни коли не попадат.
Отново 337 произведени бройки, като всяка от тях е излязла от завода в Щутгарт със специален оптичен пакет, който буди страхопочитание. 959 е от онези коли, които повечето хора смятат за грозни, но тайно се надяват някога да им се отдаде възможност да направят едно кръгче. Базиран на 911 Turbo, моделът лесно може да стане по-мощен с монтирането на по-голям компресор. Смятаме го за неуважение.
Chevrolet Corvette
Онзи от началото на 60-те, с двойното задно стъкло, ъгловатите форми и хромираните брони. Няма какво повече да се желае от тази кола.
Honda S800
Обожаваме старите японки. Ламаринените. В дизайна на S800 има толкова нестандартни решения, че чак е трудно да намерите стандартно. Задната броня има чупка за регистрационния номер, хромирани лайсни опасват целия профил на колата и завършват във вертикална посока, задният капак е с външни панти, а в двата ъгъла отзад има малки кръгли светлоотразители. Истинска сладурана.
Citroen DS
Много може да се говори за тази кола. Революционна до последното болтче, тя почти е докарала Citroen до фалит. Парите свършили по средата на разработката и от ръководството решили да зарежат идеята за шестцилиндров боксерен въздухар, като вместо него монтирали доста по-обикновен двигател с четири цилиндъра. Това обаче не означава, че можете да накърните достойнството на една богиня, какъвто е прякорът на DS. Точка.
Искате ли да ви разстреля нацист? Тогава дръжте ръцете в джобовете си и се наслаждавайте на това купе. Или на невероятната жега в купето, от което се оплакват всички собственици на 300 SL. Ние не сме имали честта да влезем вътре, но като гледаме отварящите се нагоре Gullwing врати, си представяме колко лесно се стреля с автомат в движение.
Alfa Romeo 33 Stradale
Настръхнахте ли още при изговарянето на името? Ако не сте, преминете нататък. Палавото уточнение Stradale означава, че това е улична версия на състезателен автомобил. Произвеждана само две години в края на 60-те 33 използва 2.0-литров V8 с 230 конски сили. И да не чуваме мрънкане, купето тежи само 700 кг.
Lexus LFA
Нямаме кой знае какви сантименти към най-модерния участник в „класацията“, но разбираме присъствието му в нея. Японците от Toyota са изсмукали целия ресурс на двигателя, окачването, дизайна, изпускателната система, всичко. Трябва да си наистина вечно недоволен, за да пожелаеш още нещо. А и за такива хора има Nurburgring Edition версия, която е още по-по-по. Жалко, че я разпродадоха.
Lamborghini Miura
Автомобилът, с който започва оригиналния филм „Италианска афера“ от 1969 г. Има склоност да се самозапалва, а дизайнът е мислен да бъде красив, а не функционален, което обяснява изумителната загуба на сцепление на предния мост при висока скорост. Поне така казват.
McLaren F1
Какво можем да кажем за кола, която дълги години беше носител на рекорд за максимална скорост, а долната част на капака на двигагеля й е покрит със златни листове, защото ценният метал е добър проводник на топлина? Нищо, седим и кимаме.