http://bgkef.com/VIJ...e-li-edin-VIDEO
Новия Трабант.. хаха.. направо радва !
Не ми дава да копирам текста тук
Публикувано 02 май 2015 - 22:10
http://bgkef.com/VIJ...e-li-edin-VIDEO
Новия Трабант.. хаха.. направо радва !
Не ми дава да копирам текста тук
Публикувано 20 май 2015 - 09:01
Публикувано 20 май 2015 - 09:11
Страхотна работа, само не мога да се съглася със синият цвят на блока, но това е бил къртовски труд.
Публикувано 20 май 2015 - 16:56
И на мен цвета ми е малко странен... да го бяха никелирали щеше да е по-яко, нооооо и така няма да го върна
Публикувано 06 юни 2015 - 15:16
Eто така се заснемат сцените... на зелен фон.
Така се правят сладоледените сандвичи
Това се случва в пералнята
Как функционира един цип....
Какво се случва когато пием вода...
Ето как стават и фунийките за сладолед...
Как всъщност Майкъл Джексън се "бореше" с гравитацията...
Как работи един вентилатор...
Какво се случва като сложим ключа в ключалката?
Как се разпространява wifi из апартамента ни
Как се движи мравката...
Как се прави един кламер...
Публикувано 15 юни 2015 - 09:03
Виждали ли сте Lada 2104 с мощност 400 к.с.?
Подобно "чудовище" наистина съществува, но тази кола, естествено, не е заводско изпълнение. До болка познатото руско комби ВАЗ 2104, произвеждащо се от 1984 до 2012 година разполага с двуцифрено число конски сили и едва ли може да мери сили по драг пистите с когото и да било. Не така обаче стоят нещата с въпросната гръцка доработка, която е превърната в своеобразен монстер.
Външно Lada-та почти не е променена и на практика се явява "вълк в овча кожа". Под капака е монтиран един от любимите двигатели на тунинг специалистите. Става дума за мотор от Nissan Silvia/200SX/240SX, дооборудван с високопроизводителен допълнителен турбо компресор. В резултат на тези промени мощността на гръцката Lada 2104 достига до впечатляващите 400 коня.
Шасито също е заимствано от Nissan, като и то е подложено на сериозни доработки. След направените промени резултатът е налице. Lada-та може да развие скорост доста над 200 км/ч., а ускорението от място до 100 км/ч. е 4.6 секунди. Единственото, с което гръцкият специалист не може да се справи, за да подобри още повече постиженията на своето творение, е аеродинамиката на култовата Lada 2104.
Публикувано 18 юни 2015 - 22:34
Ретро кадрите винаги са интересни, но има и някои сред тях, които са особено изключителни не само заради историческата си стойност, но и защото ни показват изненадващи аспекти от миналото. Те свидетелстват колко е бил различен животът.
Такива снимки представя във фотогалерия популярният американски сайт Distractify. "Фотографите, заснели тези снимки навремето, едва ли са предполагали каква голяма важност ще имат кадрите им в бъдеще и как днес милиони хора по света ще ги гледат и ще се учудват от тях", коментира Джейк Хепнър от сайта. Той разказва, че е подбрал снимките сред хиляди в архивите, с цел да покаже колко различен е бил животът преди десетилетия и в същото време да ни даде повод да се замислим колко еднакви остават човешките нужди и желания.
Вижте.
Публикувано 27 юли 2015 - 14:28
Годината е 1968-а, светът е развълнуван и леко объркан от новото AMC AMX, журналистите тестват Datsun 510, а в Америка се появява поръчковата версия Porsche 911 седан. Казва се Porsche 911S и има четири врати, което е най-необичайното нещо, което сме виждали.
Проектът започнал в гаража ан Дик Траутман и Том Барнс в Кълвър сити, Калифорния. Траутман смятал, че компания от ранга на Porsche трябва да привлича по-голям кръг от клиенти, затова решил да направи 4-врато Porsche 911. Пичовете купили едно стандартно купе, преценили къде да го срежат, след което добавили метал и го издължили, за да направя място за допълнителния чифт врати и втория ред седалки.
Освен праговете и дъното, покривът също трябвало да се удължи. Тъй като детайлът е видим обаче, екипът решил да изработи изцяло нов елемент, вместо да модифицира настоящия. В крайна сметка купето било удължено с повече от 53 сантиметра, което важи както за междуосието, така и за основната дължина на купето.
Траутман и Барнс вградили конвенционална централна колонка и направили задните врати да се отварят наобратно. Това означавало, че могат да се използват стандартни предни врати, монтирани наобратно отзад, което било изключително хитро, трябва да признаем. Било нужно единствено да се направят нови рамки и стъкла за тях. Нещо повече, колата дори има задни електрически стъкла, задвижвани от електромотори, които Porsche по това време ползвали за люковете на своите коли.
Историята на интериора на колата е не по-малко шантава. Преди години Дик Траутман си купил поръчкови обувки от тъмно оранжева кожа. Той бил изключително впечатлен от материала и пратил обувките в централата на Porsche в Щутгарт, където трябвало да бъде създаден салона на новия автомобил. Германците открили правилната разцветка, направили двете предни седалки и създали две подобни, но без възможността за регулиране, които трябва да бъдат монтирани отзад. Кожата Porsche пратили заедно със седалките обратно в Калифорния.
Самото тапициране било извършено от Тони Нанси от Sherman Oaks, който бил придворният тапицер на Траутман и Барнс.
Висококачественият кожен интериор е допълнен от доста декоративни елементи, изработени от истинска орехова дървесина. Траутман и Барнс се замислили, че би било добре, ако тези акценти бъдат комбинирани с дървен под в багажника. Панелът бил изработен и лакиран, а в него били направени специални отвори за монтиране на високоговорители, както и специален капак за достъп до нишата отдолу.
За да се справят с по-високото тегло, гумите били подменени с по-широки с широчина 185 мм, които били монтирани върху стандартните 5.5-инчови хромирани джанти. Окачването било запазено абсолютно стандартно и непроменено. В интериорът имало дори климатик.
Цената на уникалния екземпляр била малко по-висока от тази на Rolls-Royce Silver Shadow по това време
Публикувано 29 юли 2015 - 10:54
Има един основополагащ принцип, наречен KISS (Keep it simple, stupid) Понякога автомобилните производители го забравят и поемат по пътя на усложняването. Така се раждат легендите, но от гледната точка на здравия разум, подобен подход е доста безсмислен. Представяме ви 10-те автомобила, в които нищо не е просто.
Aston Martin Lagonda (1974–1990)
През 80-те на Aston Martin им отнема цели 16 седмици, за да сглобят само една Lagonda. Голяма част от това време е отивало за монтирането, изчистването от грешки и поправката на невероятно сложната електроника на колата. Почти всяка технология, използвана в колата, е най-бързата и най-скъпата по това време. Вратите се отварят по електронен път, а таблото е изцяло дигитално. За времето си Lagonda е като космически кораб и Rolls-Royce, комбинирани в едно. Под алуминиевите панели пък е монтиран 5.3-литров V8 с обикновена 3-степенна автоматична скоростна кутия Chrysler Torqueflite.
Bugatti Veyron 16.4 (2005–2015)
По време на представянето на Bugatti Veyron през 2003 г. на автосалона във Франкфурт, тогавашният шеф на компанията Карл-Хайнц Нюман казва раздразнено: “Ако всичко, което изчетох в пресата, беше вярно, сега трябваше да ви представя една купчина боклук.” Изказването му е провокирано от критиките на журналистите, че Veyron е твърде сложен и страда от всевъзможни проблеми, свързани с охлаждането, аеродинамиката и износването на гумите. В крайна сметка това чудовище с 4 турбокомпресора, W16 двигател и 10 радиатора, успява да покрие всички предварително зададени нормативи: 1001 к.с. мощност и максимална скорост от 407 км/ч.
Колата, представена на автомобилното изложение в Париж през 1995 г., е като научна фантастика с регистрационен номер. Citroen DS е с предно предаване и в него французите внедряват всичко, на което са способни в дизайнерски и инженерен план. Безспорно едни от най-емблематичните му екстри са завиващите (по това време!) фарове и хидропневматичното окачване, което позволява да смениш спуканата гума без крик, да караш по много предизвикателен терен, както и да се радваш на ненадминат комфорт. Системата на окачването работи при налягане от скандалните 130 бара, за които се грижи специална помпа, свързана към двигателя. Технологията е разработвана по време на Втората световна война, когато Франция е под германска окупация. За 20 години производство от Citroen DS са сглобени 1.5 милиона бройки.
Cizeta-Moroder V16T (1991–1995)
Чували ли сте това име? Не? Марчело Гандини рисува фантастичното Lamborghini Miura, но визията му за седемдесетарска суперкола – Countach – взривява света и окупира детските стаи на милиони момчета по целия свят. След това Gandini рисува нова кола за Lamborghini, която не успяла да се наложи, но и до ден днешен е смятана за една от най-фамозните италиански суперколи. Не, не говорим за Diablo.
Chrysler, които били собственици на Lamborghini по това време, се запознали с проекта, но решили да заложат на нещо по-обрано, затова Гандини хванал скиците си и отишъл при човек на име Клаудио Замполи. Същият искал да създаде сензационен автомобил с 16-цилиндров двигател. Резултатът е Cizeta V16T, който бил представен през 1989 г. в Лос Анджелис. На практика двигателят се състои от два 5.0-литрови V8 блока, което е тотален кошмар за сервизиране.
Ford Fairlane 500 Skyliner (1957–1959)
Отварянето и затварянето на покрива при повечето кабриолети е прост процес. Щракаш закопчалките при челното стъкло, дърпаш гюрука назад и той остава в сгънато положение зад теб. Но защо да е просто, като може да е сложно? Като при този Ford Skyliner. Тази кола има първия сгъваем хардтоп покрив, вграждан в сериен автомобил. Да го накараш да работи обаче е било цяло предизвикателство. Първо трябва да отвориш багажника, след което да сгънеш предната част на покрива (тъй като е твърде голям и не може да влезе наведнъж) и чак след това да го напъхаш в багажника заедно със задните колонки и задното стъкло. Участие взимат 6 различни механизма, 5 електромотора, 22 прекъсвача, 10 соленоида и 190 метра кабели.
Хиперавтомобилите се предполага, че са сложни, но последните хибриди на McLaren, Ferrari и Porsche отвеждат понятието до нови висини. P1 има хидравлично cross-link окачване, чиято цел е да издържи на натоварване от близо 600 кг аеродинамична притискателна сила при 240 км/ч, но не и да вади пломбите на пасажерите. Под сравнително меките пружини се крият хидравлични актуатори, които променят характеристиките на окачването спрямо условията и натоварването, като същевременно нивелират купето автоматично. Те от своя страна са свързани помежду си с хидравлични акумулатори, за да може в завой вътрешните амортисьори да са меки, а външните да са твърди и стабилни. Това от своя страна е позволило на инженерите да се отъврат от тежките стабилизиращи щанги. Точно до 3.8-литровият туин-турбо V8 двигател на P1 е монтиран електромотор със 177 к.с., който допълнително усложнява автомобила.
Лимузината на известните и диктаторите е рекламирана от Mercedes-Benz, като “Най-добре проектираният автомобил в света”. Тази кола използва хидравлика за почти всички свои функции, в това число стъклата, вратите, капака на багажника, люка, окачването и дори вентилационните дюзи. Системата работи при налягане от 220 бара, а Mercedes са знаели, че това няма как да работи дълго, затова са изпращали ремонтни комплекти заедно с колата.
Mercedes-Benz S-class (W140, 1991–1998)
Когато BMW пуска Е32 7-Series през 1986 г., в Mercedes са шокирани и решават да отговорят с W140 S-Class, която на свой ред шокира света. За да унижат BMW, от Щутгарт внедряват всяка възможна технология в огромния автомобил: в това число автоматично затъмняване на електрическото огледало за обратно виждане и специални телескопични “пипала”, които излизат от двата ъгъла на багажника и помагат при паркиране назад. Това е и първият Mercedes с CAN-bus архитектура на електрическата инсталация. И докато BMW 750i разполага с 296 к.с., топмоделът на Daimler 600 SEL побеждава конкуренцията в киловати! Мощността е 300 кВ или 402 к.с.
Mitsubishi 3000GT VR4 Spyder (1995–1996)
Когато идва време Mitsubishi да пусне заместник на впечатляващия Starion, японците излизат на сцената с 3000GT. Във версията си VR4 автомобилът разполага с всичко, на което японското автомобилостроене е способно по това време – двойно задвижване, активна аеродинамика, две турбини, 4 завиващи колела, активно окачване с електронно управление и тн. Само за сравнение, по това време Ferrari продава фундаментално базовия си модел 348.
При създаването на Porsche 959, което е колкото инженерно упражнение, толкова и лимитирана спортна машина, германците удвояват всичко, което преди години направи 911 Turbo перфектният спортен автомобил. В 959 Porsche вгражда 7 компютъра , които контролират четирите задвижващи колела, разпределението на въртящия момент, режимите на работа на мотора и скоростната кутия и тн. Окачването е с по два амортисьора на колело, а управляващата двигателя електроника контролира не само подаването на гориво, но и работата на двата турбокомпресора. Едната турбина работи до 4000 об/мин, след което другата довършва започнатото и отвежда 2.8-литровия DOHC боксерен шестак до пик в мощността от 444 к.с. Красота.
Публикувано 03 август 2015 - 17:57
Не всички милионери и известни лица се кичат със своите високи постове и материално положение. По света живеят не малко хора, които заемат високи постове, но продължават да живеят скромно, да дават пример с постъпките си и да поддържат приятелствата си от детството.
За тях разказва редакцията на руския сайт AdMe. Авторите посочват в снимки 8 примера за хора, които биха могли да се държат арогантно, но не го правят и с определени аспекти от поведението си са достойни за подражание. "В края на краищата, парите и богатствата не са най-важното в нашия живот", припомнят те.
Ето част от хората, които го доказват.
Президентът на Уругвай - Хосѐ Алберто Мухика Кордано, известен в страната най-вече като Ел Пепе. Той дарява за благотворителни каузи почти цялата си заплата на държавен глава. Това го прави най-бедния (или може би най-щедър) президент на света. Месечно заработва 263 000 уругвайски песос, като оставя за себе си 26 300. Живее в селски дом, във ферма. Сам носи вода за напояване от кладенеца в двора си. Най-крупната му покупка била Volkswagen през 1987 г. В банките няма никакви дългове.
Кметът на Лондон, Борис Джонсън. Той е добър пример с това, че предпочита да ходи на работа с велосипед и с каска, с раница, така както би трябвало според него да бъде екипиран всеки английски велосипедист. Един от главните хора е, допринесли за развитието на велосипедното движение във Великобритания. Снимка: news2.
Кметът на Рейкявик Йон Гнар. Той е наричан един от най-странните кметове в света. Не е учил в университет, бил е комедиен актьор и таксиметров шофьор. След като се уморил, през 2010 г. създаде своята политическа партия, наричайки я със запомнящото се "Най-добрата партия". В нея се записаха да членуват предимно творчески личности - художници, музиканти, комици, от които никой никога не се беше занимавал с политика. Удивителното е, че голям брой хора в исландския град го подкрепиха - 34,7% от избирателите гласуваха за него, защото го харесват като лидер. Снимка: eiu.
Бившият кмет на Ню Йорк Майкъл Блумбърг. 13-ият най-богат човек в света продължава да пътува с метрото. На снимката е седнал в бившето си работно място в сградата на градския съвет на Ню Йорк, заобиколен от обичайните за чиновника бумаги, офисни мебели, монитори, графики, дрънкулки. Вижда се и бурканче с фъстъчено масло, поставено в непосредствена близост до клавиатурата. Снимка: iss-group.
Хипи милиардерът сър Ричард Брансън, който създаде Virgin Group. Той е ярка и нестандартна личност, която спазва обещанията си, включително като се хване на бас и го изгуби. На снимката: Брансън се появи на летище в костюм на стюардеса на конкурентната на Virgin авиокомпания AirAsia. При това, той не само се показа пред камерите, но и се качи и обслужи полет, сервирайки на пасажерите от Пърт до Куала Лумпур. Снимка: etlivsomordblind.dk.
Сергей Брин - легенда в компютърния бизнес, съосновател и президент на технологичната компания Google. Той също е сред милиардерите, които водят скромен начин на живот. Предпочита да живее в тристайно жилище и кара "Тойота Приус", с екологичен хибриден двигател. Казват, че обича да посещава руската чайна "Кати" в Сан Франциско. Снимка: liveinternet.
Милиардерът без милиарди Чък Фийни - създател на веригата Duty Free Shoppers. През последните 30 години той пропътува света, превръщайки в своя скрита операция целта си да се отърве от капитала си от над 7,5 млрд. долара, създаден чрез търговия на алкохол и цигари. Неговата благотворителна фондация The Atlantic е вложила над 6,2 млрд. долара в образование, наука, здравеопазване, граждански права и поддържане на старчески домове по целия свят. До 2020 г. Фийни иска да раздаде всичките си пари, за да помага на науждаещи се. Снимка: Flickr.
Публикувано 09 август 2015 - 17:03
Ако се загледате в ефирните облаци в небето над вас, вероятно бихте предположили, че те са толкова леки, колкото изглеждат. Оказва се, че това не е точно така. Ама никак, пише Science Alert.
Учени изчислиха, че средният купест облак - онзи вид, който най-вероятно виждате в небето при слънчеви дни - тежи невероятните 500 000 килограма.
Как точно се изчислява това?
Виж още: Какво количество вода и въздух поддържат Земята?
Най-напред трябва да разберете, че облаците са съставени от голямо количество капки вода, което означава, че те имат някаква маса. След това пък трябва да изчислим колко плътен е даден облак.
Учените считат, че гъстотата на водата в един обикновен облак е около 1/2 грама вода на кубичен метър. Средният размер на един такъв облак е около един километър по дължина и има приблизителната форма на куб, така че е толкова висок, колкото и широк.
Следват няколко изчисления, а след тях идва и разбирането, че обемът е един милиард кубични метра. Умножете това по плътността и получавате около 500 000 килограма.
Защо тогава тези огромни и тежки облаци не падат директно върху главите ни?
Преди всичко, тяхната тежест не е концентрирана в една точка, а е разпръсната в голяма повърхност. Освен това водните капчици са толкова мънички, че гравитацията почти няма ефект върху тях. А поради кондензацията облаците всъщност се реят в небето. Тяхната плътност е по-малка от тази на сухия въздух и това ги държи високо в небето.
Публикувано 30 август 2015 - 22:54
АРХИВИТЕ НА ВАТИКАНА
Под земята са скрити тайните архиви, които пазят огромната история на Светия престол, заедно с исторически и държавни документи, папските счетоводни книги и друга официална кореспонденция – като някои от ценните книжа датират още от осми век. Сред скритите предмети са писма от Микеланджело и писмо от кралицата на Шотландия писано, докато тя е в очакване на екзекуцията й. Архивите, които са официална собственост на папата, са в размер над 52 мили от рафтове с повече от 35 000 предмети. До тях достъп има много малък персонал, който се грижи за архивите. До тях могат да се докоснат само малцина квалифицирани учени, които преди да влязат при тайните на Ватикана преминават дълъг и строг процес.
МЕЖОРИЕ В РУСИЯ
На 140 км югоизточно от Уфа в планината Урал се намира секретният град Межгорие. Има подозрения, че работата на хората е свързана с ядрената програма на Русия, други смятат че се използва за хранилище на руските съкровища или е бункер в случай на война, трети мислят, че е огромен склад на въглища. Малцина са тези, които знаят каква е истината в действителност.
СТАЯ 39 В СЕВЕРНА КОРЕЯ
Дисниленд има лиценз за продажба на алкохол. Има едно място в Дисниленд, където винаги алкохолът се лее – Клуб 33.Това е частен клуб в сърцето на площад Ню Орлеанс в Дисниленд. Таксата за вход варира между 10 и 30 хиляди долара, а „златното“ членството включва и паркинг. Ако искате да станете член ще трябва да се запишете в списък с чакащи, а вашият ред ще дойде най-малко след 14 години.
ЗОНА 51
Зона 51 е името, с което в официални документи на ЦРУ се назовава военна американска база, намираща се в южната част на Невада, на 133 км север-северозапад от централната част на Лас Вегас. Основната цел на базата е разработката, помещаването и тестването на експериментални въздушни оръжия.Малкото информация за базата и фактът, че правителството на САЩ почти не признава съществуването и я правят част от конспиративни теории.
СВЕТИЛИЩЕТО NAIGN
Светилището Naign се смята за най-святото място в Япония. Първото такова светилище е построено през 4 век преди Христа, като то се построява наново на всеки 20 години. До днес над 100 Naign светилища са съществували в Япония. То се използва за почитане на японския бог на слънцето и на свят артефакт – огледалото Ята. Нормалните хора нямат достъп до този храм. Той е запазен за най-високопоставените фигури в японското общество.
МЕТРО 2 В МОСКВА
Повечето информации посочват, че Москва има паралелна на публичната мрежа на метрото, наречена Метро 2, която е започнала да се изгражда още по времето на Сталин. Според някои доклади тази мрежа е дори по-голяма от публичната мрежа и има 4 линии намиращи се на 50 до 200 метра под земята. Целта му е да свързва Кремъл, Руската служба за национална сигурност, държавното летище и други важни обекти в страната.
ПЕЩЕРИТЕ ЛАСКО ВЪВ ФРАНЦИЯ
Тази сложна поредица от пещери, разположена в Северозападна Франция, е дом на едни от най-известните примери за палеолитни пещерни рисунки откривани досега в историята. Древните произведения се смятат датират от 17 000 години и изобразяват най-вече снимки на големи животни. Пещерите са част от Световното наследство на ЮНЕСКО. Въпреки това от 2008 г. насам достъпът до пещерите е напълно забранен за обществеността. Само шепа учени могат да влизат в древната пещера и то само през няколко дни в месеца, за да изучават пещерните рисунки.
ЗМИЙСКИЯТ ОСТРОВ
Повече от 90 мили от град Сао Пауло се намира „Змийският остров“. Той е един от най-смъртоносните острови в света, заради хилядите отровни змии, които се намират на него. Учените са изчислили, че змиите са толкова много, че се пада по една змия на всеки 5 кв. м. Обитателите на острова не са какви да е змии – а от вида lancehead – едни от най-отровните в света. Бразилските силите на реда са забранили достъпа на цивилни на острова.
ТРЕЗОРЪТ С РЕЦЕПТАТА НА КОКА-КОЛА
Повече от 125 години Кока-кола пази в тайнa рецептата на газираната напитка. Въпреки, че до корпоративния музей на компанията в Атланта е разрешен достъпа на любители на безалкохолната напитка, ултра-тайната формула от 1886 година се пази строго в метална кутия във високотехнологичен трезор, достъпа до който е строго забранен.
Публикувано 31 август 2015 - 13:23
Откъде идва името на Черно море, защо нивото на водата винаги е едно и също и дали наистина в него се намират останките на Ноевия ковчег. Това са малка част от въпросите, свързани със загадъчното море, което сме свикнали да приемаме като наше.
1. Черно море е почти четири пъти колкото площта на България
Максималната дълбочина на морето е 2212 м. Ако в най-дълбоката точка на морето се постави връх Мусала, той ще се извиси със 713 м. над морското равнище. Интересно е, че максималната дълбочина на Черно море е равна точно на височината на най-високия връх в планина “Славянка” – Гоцев връх или Алиботуш, 2212 м.
2. Заобиколено е от шест държави
Едно от най-интересните неща около нашето море е неговата карта. Бреговете на Черно море граничат с Турция, Румъния, Украйна, България, Русия и Грузия. Разположено между Югоизточна Европа и Азия, то се простира на 159,600 кв. мили и е свързващо звено между двата континента.
3. Мистерията около произхода на името – Черно Море
Интересен и малко известен факт за Черно море е произходът на името му. Съществуват различни теории за това как морето е започнало да се нарича с това конкретно име. Сред многото теории, има една, която казва, че Черно море се е наричало само “море” за дълго време, преди да бъде определено като “негостоприемно море” от гърците. Според други версии името на морето е дадено от турците, които изгубили много хора в дълбоките му води. Те го кръстили с думата Кара (Kara), която на съвременния турски език означава „черно“.
4. Безкислородна вода
Любопитен факт за Черно море е безкислородната му вода. То е най-големият воден басейн със слоеве от вода, които не се смесват по между си (меромиктичен басейн). Това позволява и съхранението на предмети в морето. На дълбочина над 200 метра почти няма живот, концентрацията на сероводорода е голяма и не позволява проникването на кислород, като по този начин дървото и въжетата се предпазват от гниене. До момента са открити малко кораби на дълбочина над 30 – 40 метра – според професионални водолази трудно се прониква по-дълбоко и поради това предстои да бъдат открити нови находки, които ще са напълно запазени.
5. Черно Море е мястото, където е акостирал Ноевият Ковчег
Друг много интересен факт, или може би легенда за Черно море е, че планината Арарат в Източна Турция се счита за мястото, където е акостирал Ноевият ковчег след Великия потоп, за да продължи живота на земята.
6. Има малки екзотични острови
Черно море е дом на много по-малки острови. Тези острови са около десет на брой и съхраняват невероятно разнообразие на флора и фауна, които правят нашето море наистина уникално. Те покриват ширините на три различни страни, което прави всеки един от тях уникален сам по себе си.
7. Смъртта живее в дълбоките води на Черно море
Според древни вярвания Смъртта живее в дълбоките води на Черно море. Заради липсата на кислород в долните слоеве на водата човешките останки, които се намират в близост до потънали кораби, не са подложени на въздействието на времето. Много предмети от потъналите кораби също не са се променили заради липсата на кислород в дълбоките слоеве. Затова според местните легенди там е мястото, където живее Смъртта. Вълнуващите факти имат своето научно обяснение: поради безкислородното естеството на по-долните слоеве на водата, процесът на разлагане е изключително бавен.
8. Нивото на водата винаги остава едно и също
Още един от любопитните факти за Черно море е, че нивото на водата в това море винаги остава едно и също. Поради липса на всякакви високи или ниски приливи и отливи, няма колебания в нивото й
0 потребители, 3 гости, 0 анонимни