Реших да пусна една информативна тема, която смятам за доста полезна и може да ви спести много главоболия.
Всичко започна когато реших, или по скоро дойде време за смяна на масло. Закарах си колата на майстор да го смени и когато той свали кората и каза: "Ми имаш теч на масло отнякъде" ми причерня направо. Преди половин година когато я карах за смяна на други консумативи я разгледаха отдолу (включително и аз) и нямаше никакви признаци на теч, но уви този път вече имаше. Свалих предният капак на двигателя и се видя омасляването още горе. Явно течеше от там та чак до долу. Помислих че е някакъв семеринг на разпределителния вал първоначално но се оказа нещо доста по различно и по опасно ако не бъде отстранено навреме. Миналата седмица имах записан час за профилактика в Балкан Стар, и когато закарах колата там момчетата веднага забелязаха теча и казаха че това е някакъв електромагнит, който си е проблематичен на този двигател. Става въпрос за 230 компресор, но смятам че този електромагнит го има и на доста други двигатели включително и на 200 атмосферен (на баща ми колата има и също има теч). Момчетата, които всъщност бяха супер печени и любезни, казаха че реално проблема не е в това че се губи минимална част от маслото или че ти цапа всичко под капака, а е в това че това маслото тръгва по кабелите Като тръгне по кабелите може да направи огромна поразия от сорта на да изгори нещо не толкова важно до това да изгори управляващия блок, което води до мнооого големи разходи за ремонти и части. Аз лично видях как по 50 см. кабел е минало масло и се е стекло в другия край на другата буксата, и съм сигурен че и вие ако погледнете този кабел е силно вероятно да видите същото. Как се получава да тръгне това масло по кабела може би се питате. Ами в електро магнита влиза кабел, и явно не са преценили нещо както трябва та направо маслото си тече в вътре в буксата. Освен в буксата може да има и външен теч, както е при мен, и да се стича и по двигателя. Затова най - добре погледнете буксата на кабела, и кабела дори и да няма видими следи от масло по двигателя.
Решението: В Балкан Стар ми казаха, че най добрият вариант е смяна на самият електромагнит + закупуване на електропроводник за електромагнита, който има защитата от пренасяне на масло. Явно германците като са осъзнали проблема не са оправили електромагнитите а с направили workaround с кабела. Цената на този ремонт не е никак скъпа според мен, особено като се има предвид какви могат да бъдат последствията. Офертата на Балкан стар е: електромагнит 86 лв., електропроводник 51 лв. и тапа 6 лв., Работа 1 час и 10 минути по 55 лева на час прави 66 лева труд. Това са цените без ДДС! Аз лично не виждам какво толкова могат да му сменят час и 10 мин. но такива са обстоятелствата. Предполагам частите могат да се намерят и на други места и на други цени, както и могат да се сменят от други майстори или дори и сами. Не съм наясно дали може да си купим само частите от Балкан стар и да ни ги смени друг. Това вече си е въпрос на личен избор. Аз поразрових из Интернет и намерих една много полезна, поне за мен, статия (не ме питайте как открих какъв се казва този електромагнит на английски - Cam shaft adjuster magnet). Един пич си го беше свалил, въпросният електромагнит, разглобил и изчистил, след което си изрязал нови уплътнения и си го ремонтирал сам. Друг пък (3 страница) си го ремонтира по друг начин като използва силикон, и на всичкото отгоре направи снимки за което можем да му бъдем много благодарни. Поставям линк към форума http://www.benzworld...r-magnet-3.html, който му е интересно да я разгледа(направо е на 3 страница, където има снимки). Аз лично предпочитам да си купя нов, отколкото да го ремонтирам но това си е въпрос на личен избор. Също така бих посъветвал хората който нямат все още теч да инвестират 60 лева и да си сменят кабела, или пък да проверяват по начесто дали нямат масълце в буксата.
Прикачвам две снимки, в случай че темата от benzword изчезне да се вижда и тук кое е точно електромагнита.
Поздрави,
Димитър