Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

Проблем появяващ се при не малка част от двигателите на мерцедес.


  • Please log in to reply
89 мнения по тази тема

#1 stonozhka

stonozhka

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    CLK 230 2001

Публикувано 25 април 2012 - 23:50

Здравейте,

Реших да пусна една информативна тема, която смятам за доста полезна и може да ви спести много главоболия.

Всичко започна когато реших, или по скоро дойде време за смяна на масло. Закарах си колата на майстор да го смени и когато той свали кората и каза: "Ми имаш теч на масло отнякъде" ми причерня направо. Преди половин година когато я карах за смяна на други консумативи я разгледаха отдолу (включително и аз) и нямаше никакви признаци на теч, но уви този път вече имаше. Свалих предният капак на двигателя и се видя омасляването още горе. Явно течеше от там та чак до долу. Помислих че е някакъв семеринг на разпределителния вал първоначално но се оказа нещо доста по различно и по опасно ако не бъде отстранено навреме. Миналата седмица имах записан час за профилактика в Балкан Стар, и когато закарах колата там момчетата веднага забелязаха теча и казаха че това е някакъв електромагнит, който си е проблематичен на този двигател. Става въпрос за 230 компресор, но смятам че този електромагнит го има и на доста други двигатели включително и на 200 атмосферен (на баща ми колата има и също има теч). Момчетата, които всъщност бяха супер печени и любезни, казаха че реално проблема не е в това че се губи минимална част от маслото или че ти цапа всичко под капака, а е в това че това маслото тръгва по кабелите Като тръгне по кабелите може да направи огромна поразия от сорта на да изгори нещо не толкова важно до това да изгори управляващия блок, което води до мнооого големи разходи за ремонти и части. Аз лично видях как по 50 см. кабел е минало масло и се е стекло в другия край на другата буксата, и съм сигурен че и вие ако погледнете този кабел е силно вероятно да видите същото. Как се получава да тръгне това масло по кабела може би се питате. Ами в електро магнита влиза кабел, и явно не са преценили нещо както трябва та направо маслото си тече в вътре в буксата. Освен в буксата може да има и външен теч, както е при мен, и да се стича и по двигателя. Затова най - добре погледнете буксата на кабела, и кабела дори и да няма видими следи от масло по двигателя.

Решението: В Балкан Стар ми казаха, че най добрият вариант е смяна на самият електромагнит + закупуване на електропроводник за електромагнита, който има защитата от пренасяне на масло. Явно германците като са осъзнали проблема не са оправили електромагнитите а с направили workaround с кабела. Цената на този ремонт не е никак скъпа според мен, особено като се има предвид какви могат да бъдат последствията. Офертата на Балкан стар е: електромагнит 86 лв., електропроводник 51 лв. и тапа 6 лв., Работа 1 час и 10 минути по 55 лева на час прави 66 лева труд. Това са цените без ДДС! Аз лично не виждам какво толкова могат да му сменят час и 10 мин. но такива са обстоятелствата. Предполагам частите могат да се намерят и на други места и на други цени, както и могат да се сменят от други майстори или дори и сами. Не съм наясно дали може да си купим само частите от Балкан стар и да ни ги смени друг. Това вече си е въпрос на личен избор. Аз поразрових из Интернет и намерих една много полезна, поне за мен, статия (не ме питайте как открих какъв се казва този електромагнит на английски - Cam shaft adjuster magnet). Един пич си го беше свалил, въпросният електромагнит, разглобил и изчистил, след което си изрязал нови уплътнения и си го ремонтирал сам. Друг пък (3 страница) си го ремонтира по друг начин като използва силикон, и на всичкото отгоре направи снимки за което можем да му бъдем много благодарни. Поставям линк към форума http://www.benzworld...r-magnet-3.html, който му е интересно да я разгледа(направо е на 3 страница, където има снимки). Аз лично предпочитам да си купя нов, отколкото да го ремонтирам но това си е въпрос на личен избор. Също така бих посъветвал хората който нямат все още теч да инвестират 60 лева и да си сменят кабела, или пък да проверяват по начесто дали нямат масълце в буксата.

Прикачвам две снимки, в случай че темата от benzword изчезне да се вижда и тук кое е точно електромагнита.

Поздрави,

Димитър

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  Cam12.jpg   177,49K   429 Брой сваляния
  • Прикачен файл  DSC03381-1.jpg   46,24K   421 Брой сваляния

  • 3

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 април 2012 - 08:23

Супер тема, това вчера и приказвахме с Лазар.
Странно, на моето ЦЛК това не течеше, явно почва изведнъж :)
Това се знае на много места като Vanos-a на Мерц, подобно на технологията на БМВ за избутване на вала (или и двата).

Интересното е, че няма нищо общо :)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 eMs1

eMs1

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 809 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 април 2012 - 08:34

При мен си е омаслено от доста време, но не съм забелязал да е тръгнало надолу, има време де :D
  • 0
ex C124 220 '94
ex CL203 200 Kompressor SportCoupe '02
ex W163 270 CDI '03
ex W203 200 Kompressor '01
Публикувано изображение

#4 stonozhka

stonozhka

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 18 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    CLK 230 2001

Публикувано 26 април 2012 - 12:15

При мен се е появило изведнъж или в кратък период от половин година. Иначе теча по двигателя може и да е малък, зависи колко се е издухала гарнитурата между двигателя и електромагнита.
Истинският проблем е когато се прецакат уплътненията вътре в електромагнита, защото тогава тръгва по буксата и съответно по кабела, а видимо може да нямаме никакъв теч покрай самият електромагнит.
  • 0

#5 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 26 април 2012 - 16:25

Колеги, проблемът е стар, от МБ го знаят, но не го признават.
Нормален е за 111.9хх мотора. Идва от течащ ванос.
Има три решения:
- допълнителен кабел към електрониката (имам номера на МБ), който е прекъснат на едно място, за да не стига маслото до електрониката
- половин ден игра с поялника и свеждаме решението до горното
- нов ванос + регулярни проверки за нов теч

Аз се спрях на третия вариант, още като взех колата. За да съм честен, досега не съм чул какво ще стане, ако маслото стигне електрониката. Немците реват, че се стигало до ремонт за 4000 евро.
Българските майстори се почесват и казват, че моторното масло не било проводник и "карай си така, не бой се".

Само за инфо - новият ми ванос "хърка" при подаване и отпускане на газта. Също стандартен проблем :)

Този пост е редактиран от Praetorian: 27 април 2012 - 04:55

  • 0

#6 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 април 2012 - 23:49

Българските майстори се почесват и казват, че моторното масло не било проводник и "карай си така, не бой се".


Без да се почесвам, подкрепям българските майстори че маслото не е проводник! Относно ' карай си така' не съм съгласен с тях!

Този пост е редактиран от бай Васил: 26 април 2012 - 23:50

  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#7 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 април 2012 - 23:50

;)

Този пост е редактиран от бай Васил: 26 април 2012 - 23:51

  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#8 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 27 април 2012 - 18:09

От пласмасовата букса на ваноса като потече е кофти...тръгва по кабелите, но това се оправя с нов...

аз искам друго да питам проверявали ли сте ваноса дали работи? аз пусках тема за свързване но няма значение как е свързан...коя букса къде е ако е счупен щекера и кабелите се веят свободно...

проверката е елементарена...сваля се щекера и на празни обороти се подава напрежение на буксите на ваноса + - той сработва и двигателя глъхне...
значи всичко е ок...
Но така с извадена букса от мотора има постоянен плюс сложих лампа 3вата за да видя дали подава минус напрежение демек и при никакви оборотни режими там от мотора не се подава напрежение, а ваноса ми е изправен...

Молбата ми е някой това да го пробва и да каже кога светва пробна лампа включена на шекера на ваноса

тества се с лампа понеже на 2000об мотора е шумен не се усеща дали включва ваноса....

напрежение от компа на колата му се подава само от 2000 до 4000 об тоест тогава дръпва разпределителния вал с малко закъснение...в останалия оборотен диапазон ваноса на М111 не е включен

http://mb-info.ru/sy...n/HFM/hfm_3.htm
http://mb-info.ru/sy...n/HFM/hfm_2.htm тук също има инфо казват му актюатор Y49

да но на моя звер на около 3000 оборота от щекера само плюс минуса го няма...няма напрежение не работи...
откача ли кабеляка и подам ли напрежение директно на ваноса работи

Този пост е редактиран от polaris: 27 април 2012 - 18:14

  • 0

#9 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 29 април 2012 - 00:51

То няма какво да му се развали - електромагнит като всеки друг! При мен специално тази изгъзица се усеща, че работи само и единствено на 2ра предавка след 4000 оборота. Демек подавам газ до долу, автомобилът набира, при 4000 оборота се усеща една леко като замисляне за момент и изведнъж почва да дърпа по-силно. На останалите предавки не се усеща, а именно на 1ва просто върти гуми на едно място и се чуди накъде да си завърти гъзо и не се усеща, а на останалите просто нема толкова мощ, че да се усети...

П.П. Нещо не ми го побира акъла как така може да развали компа?! Чрез късо ли? Та то те са двата кабела само, които така или иначе затварят веригата, че да стане "магията". Къде е логиката?

Този пост е редактиран от crush: 29 април 2012 - 00:53

  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#10 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 02 май 2012 - 10:22

Около 3800-4200об , колега е максималния въртящ момент на М111...затова го усещаш как дърпа в този диапазон...
максималната мощност е на около 5500 об...

Но, да повторя пак ваноса работи само от 2000 до 4000 об. Само тогава електромагнита е включен на теория. Няма как да усещаш намеса на ваноса след 4000оборота...както и преди 2000об също и изключен.

Масло от пласмасовата букса на ваноса наистина тръгва по кабелите те са в шлаух и може да наклепа по инсталацията масло...не е електропроводимо, но разлага изолацията и изобщо това трябва да се поглежда...

А някой установи ли с пробна лампа реално кога/при какви обороти/ включва пустия ванос?

Този пост е редактиран от polaris: 02 май 2012 - 10:23

  • 0

#11 rado32

rado32

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1197 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W203 C280 4matic 2006г. 231к.с.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 май 2012 - 18:12

При мен точно на 2000об се чува едно свистене, но е като чели се включва компресора.
Ако може колегите с компресори да кажат дали и при тях е така?
  • 0
Публикувано изображение

#12 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 02 май 2012 - 18:28

Поларис, на теория сигурно, но на практика не изглежда така. С Лилоф имахме уж еднакви мотори, а се оказа, че поведението на компресорите е различно. Няма да се учудя и ако и този случай не е така. Показвам нагледно, за който желае при среща ;)
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#13 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 02 май 2012 - 19:07

O вярно омешахме двигателите...111.9** ама атмосферни ....компресорни ала бала...
Наистина при компресорните е възможна разлика ...за атмосферния М111 след 06.1996 монтират този ванос...
В резултат по рано достига максималния въртящ момент около 3800об. и аз давам линк ама не съм дочел - пишат:
в интервала 2000-4000об ел. магнитния ванос променя фазата на всмукване с малко предварение /не както съм писал закъснение/ консумира ток 1А...ок, но ясна е работата...

Само че при мен не включва при никакви оборотни режими както писах по горе...а с директно захранване работи...
Ок може да се срещнем да го видя с пробна лапма на който и да е мерцедес с такъв ванос на кои обороти сработва ...без лапма не вервам... :yeah
моя двигател работи и тегли на всички обороти ...ама 1000% ваноса не сработва...на никви обороти...
Освен нещо да бъркам...
  • 0

#14 crush

crush

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 451 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобилни климатични системи
    Газови инжекциони
  • Автомобил:
    Ford Fusion '04 1.4 16V

Публикувано 03 май 2012 - 08:25

Носи си лампата и ако идваш при мене ще свършим и тая работа ;)
  • 0
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!

#15 polaris

polaris

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 03 май 2012 - 19:53

Мда...оказа се, че при плавно подаване на газ ваноса отминава границата 2000об. и не сработва наистина, но при рязко подаване на газ включва и моя и компресорния на колегата Crush ... явно се управлява и с данни от дросела...
п.п. а вече съм и с пълноценно работещ климатик... :beer
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни