Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

Подмяна изолацията на слаботоковата ел. инсталация

W124 M111 изолация кабели обороти

  • Please log in to reply
52 мнения по тази тема

#31 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 март 2014 - 11:26

Фантастик!

 

 


  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#32 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 март 2014 - 10:16

Трябва да добавя едно важно пояснение, а именно че когато се подменя кабле на пин 8 който се намира под зъбното колело на моторчето задължително трябва кабела да се вкара в предвиденото му каналче, за да ме опира в колелото!


  • 0

#33 xcool

xcool

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 44 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник
  • Автомобил:
    W124 E200 1995

Публикувано 23 април 2014 - 17:42

Здравей колега. Ще правя и аз процедурата с кабела на дросела. Да попитам само - скобата изглеждаща като телена на кожуха как се маха и трябва ли да се махне.А също и за втория кабел на моторчето трябва ли да се махне зъбното колелце и ако да - как?

 

Такааа...махнах скобата но май няма много файда от това. Внимателно отпоих и кабел 8 от подколелцето (така смятам да запоя и новия) тествах и ключето дали е в ред което е отвън на кожуха до лосчето от газта - работи си и кабелите не са му напукани (сигурно са от друга партида)


Този пост е редактиран от xcool: 24 април 2014 - 07:20

  • 0

Грешните решения се избягват чрез натрупания опит, а опита, за жалост се трупа от грешни решения


#34 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 април 2014 - 11:04

Значи кабелчето за ключето не съм го подменял и мисля че не е много желателно да се подменя защото трябва да се разглоби самия дросел.

 

Скобата е "FAKE", може би '95 година е имало файда от нея.

 

Зъбното колело се маха малко кофти, аз имам два дросела на единия зъбното колело излезе много лесно, просто с тънък нож се подпъхва и се повдига самата ос на колелото, и когато се извади тази ос колелото нищо друго не го държи, а на втория дросел го напъвах повече и се счупи малката периферия на оста която е като шайба ( именно под нея се подпъхва ножа за повдигане ). В лошия случай се работи с пинсети и тънка отверка с която се притиска кабела да влезе в каналчето.

 

Може би най-добрия съвет който ще ти дам е следния: гадното твърдо черно уплътнение което е под скобата и пречи на влагата да влиза в дросела НЕ ГО РЪЧКАЙ ( ЧЕГЪРТАЙ ). Първо си записваш схемата на пиновете от буксата кой къде отива вътре в дросела и после кабела го режеш плътно до дросела, после с бургийка 10мм (или 12мм) пробиваш централно дупка в която ще мушкаш новите кабели, по малка дупка от 10мм НЕ върши работа.

 

Буксата на дросела е гадна за отваряне зависи колко е спечена. Единия вариянт е да я срежеш на точно определено място което ако намеря снимка ще ти го кажа и в добрия случай пиновете ще излязат без проблем, ако ли не продължаваш да режеш докато не остане само вътрешната цилиндрично-овална част, ама това е малко специфично и трябва май да го видиш някъде преди да режеш!

 

П.С. ако нямате киселина за запояване се ползва аспирин, но миризмата е задушлива "Внимавайте!!!"


Този пост е редактиран от dzuvko: 24 април 2014 - 11:09

  • 0

#35 200E-16V

200E-16V

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 447 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Интереси:Ел.инсталация за Мерцедес
  • Автомобил:
    W124 200E-16 (27.11.1992)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 февруари 2015 - 21:52

Да добавя че освен всички бензинови двигатели М111,М104,М119,М120 от 1992 до 1996, от тази болка страдат и някой дизелови мотори.

W124 E300D OM603.960 е единия от дизелите с проблемната ел.инсталация.Също така съм виждал и при W202 но не помня с кой двигател беше.


  • 0

#36 sasho78

sasho78

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:Русе

Публикувано 09 май 2016 - 21:43

Здравейте колеги

Захванах се и аз да сменя кабелите на дросела четейки хубавата тема.

Направих обаче един пропуск, не си записах схема на пиновете от буксата кой къде отива в дросела.

Ако може малко инфо за невнимателните, че по цветове е изключено ( падна изолацията)

Благодаря предварително 


  • 0

#37 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 май 2016 - 09:38

Кофти работа :)

Прикачен файл  Drosel-shema-2.jpg   77,1K   4 Брой сваляния

 

124-ката вече я чувствам като прочетена книга.


  • 3

#38 sasho78

sasho78

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:Русе

Публикувано 11 май 2016 - 06:41

Благодаря колега

Сглобявам и пробвам.

А как са кабелите от другата букса на комутатора, тях не съм ги разбутвал още но ми изглеждат по читави.

На следващ етап смятам и тях да сменя 


  • 0

#39 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 май 2016 - 08:00

При мен бяха читави


  • 0

#40 sasho78

sasho78

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:Русе

Публикувано 11 май 2016 - 08:14

Значи мога да ги отложа за сега.

Благодаря.

Отивам да сглобявам, че от женската букса на дросела като я откачих видях че освен всичко и два кабела се бяха откъснали от нея 2 и 7 пин.


  • 0

#41 sasho78

sasho78

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:Русе

Публикувано 12 май 2016 - 07:31

Благодаря за съдействието колега.

Снощи приключих с подмяната на кабелите от пин до пид и дойде време за проба.

Подавам контакт и моторчето на дросела почна да чука.Постоянно бръмчеше и движеше клапата.Пали и след 20-30с. угасва.

След малко мислене върху нещата и спомени от някакви цветове на кабелите на дросела размених пин 4 и 8. Всичко си дойде на място.

Така че при мен те са обратно на тези от схемата. Не съм мерил дали комутатора подава сигналите разменено или самият дросел е така.

Комутатора е 012 545 53 32 Bosh, на дросела се е изтрил номера.


  • 0

#42 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 май 2016 - 08:21

Браво колега, 4 и 8 са самото моторче ( възможно е да са разменени на снимката )


  • 0

#43 bobi_diesel

bobi_diesel

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Мнения:
  • Град:varna

Публикувано 20 декември 2016 - 22:35

При мен след смяна на кабели и подаване на контакт моторчето отваря и веднага се връща в предишната позиция. Дали при мен се е случило същото? Гледал съм си кабелите и уж всичко е наред. Ядосах се и завъртях болта на лосчето и сега държи 800 оборота. Странното е че това ми е втори дросел и преди да му сменя кабелите работеше. Със стария се случи същото
  • 0

#44 swindler

swindler

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 187 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Хисаря
  • Автомобил:
    Audi B3 '91

Публикувано 21 февруари 2017 - 16:05

И при мен се наложи да сменя местата на 4 и 8 от буксата на дросела. Колко псуване метнах докато разбера...
  • 0

#45 Minkoff

Minkoff

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 8 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    190E, 1993г.
    W124 200CE

Публикувано 22 февруари 2017 - 19:40

Към автора. Здравей, колега. И аз смених кабелите на моята 124-ка. Използвах силиконови, топлоустойчиви. Обаче има един проблем. Предишният собственик е правил опит за този ремонт (неуспешен) и буксата, която влиза в термодатчика на двигателя е унищожена. Датчика е двоен и в него влизат 4 кабела. 2-та кабела отиват в комутатора, другите 2 са за компютъра. Въпроса е кои кабели къде да свържа. Единия датчик в корпуса е около 2к, другия е около 8-10к


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: W124, M111, изолация, кабели, обороти

1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни