Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

C180 111.920 проблем с празен ход и при студен старт

C180 111.920 празен ход Ц180 обороти PMS

  • Please log in to reply
29 мнения по тази тема

#1 SRankovski

SRankovski

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Град:Габрово
  • Автомобил:
    W202 C180 '95

Публикувано 02 февруари 2021 - 21:43

Здравейте,
 
колата я купих на 105 хил км (2016), едната сонда в резервоара не работеше в сервиза казаха да си карам така. Колата е на около 127хил в момента. Сложих газ още в началото и до скоро не работеше добре и 4тия газаджия ми каза, че е настроена за двигател с другата система, а не с PMS-а. Получаваха се "стъпала" при подаване/отнемане на газ (само на газ). Проблема го няма на 90%.
 
Преди 20хил км (2017) са сменени свещи, но мисля, че не са мерени (не се казва замервам...) за разстояние, но не помня.
 
Преди 6-7хил км (2019) смених кабелния сноп и тези в дросела, правени от колегата в Несебър.
 
Преди 4-5хил км (2019) смених водна помпа, ремък, ролка, демпер, сензор за температура на входящ въздух.
 
ПРОБЛЕМ 1: При студен старт и подаване на газ в първите 5-10сек колата губи обороти, трябва да задържа по-дълго и след това се вдигат. Един път даже изгасна след като подадох веднага. Няма значение дали е от педала на газта или директно от дросела. Първите няколко минути колата няма мощност, но се движи, ако се подава плавно/по малко газ. Ако се подаде по-рязко даже имам чувството, че се спъва. След това много мудно и плавно се засилва и оборотите се вдигат и накрая все едно се отпушва. Снимах падането на обороти при непосредствено палене.
 
ПРОБЛЕМ 2: Един път в месеца или даже по-рядко оборотите започват да падат изключително бавно, което е отвратително като сменям предавка. Имаше няколко случая, когато оборотите оставаха на 2000, даже се увеличаваха сами. Не го е правила скоро, за да изгася колата и да видя след палене дали ще остане проблема. Хрумна ми веднъж в гаража (топла) оборотите като бяха по-високи, но не 2000, да видя дросела. Беше си затворен нормално, но реших да го бутна и мръдна 0.5мм най-много, оборотите паднаха.
 
ПРОБЛЕМ 3: Само и единствено зимата и напълно произволно започва да се чува едно виене в колата при движение. Няма общо с оборотите на двигателя, а се засилва със скоростта на колата. Идва сякаш от към таблото или нещо покрай него. Все едно някъде нещо остава отворено и става течение или перката нещо на парното, не знам. Както казах напълно произволно е и само зимата. Виенето е дразнещо но всичко работи добре с парно/климатик. Даже пробвах да ударя таблото 2-3 пъти.
 
Като се постопли искам да видя свещите как са или да ги сменя направо. Има омасляване като извадя кабелите. Нямам загуба на никакви течности, но гарнитурата е леко влажна. Също така маркучето от ABS резервоарчето, даже като сменях със зимни гуми видях масло, трябва да видя къде отива, дали имам достъп да го сменя. Друго не знам какво/как да проверя. Кабелите на дросела да речем, не знам как да извадя куплунга в колектора без да махна колектора. Не знам как да проверя вакуума... Имам друга кола която да карам, мога тази да я оставя в гаража и да човръкам по нея, но не без да знам какво, не искам да правя глупости.
 
Склонен съм и да закарам колата на по-далечен сервиз да я проверят/оправят, ако трябва една-две нощувки там, ама да се реши проблема. От Габрово съм, ама ми писна, Варна/Бургас малко далеко, ама и до там като трябва ще отида. Убива ми удоволствието от шофиране...

  • 0

#2 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 03 февруари 2021 - 20:00

Здравей!
Малко се обърках с това омасляване от къде идва.Като извадиш свещите,а пък гарнитурата?На главата ли?
Принципно това което обясняваш ме води към електроника на дросел.Но!
Първо трябва да спреш всички течове на масло които се стичат към ел-а,защото маслото е изолатор.То по принцип не трябва да има течове но...
После бих те посъветвал да се обадиш на "колегата от Несебър" и да поискаш съвет от него.До колкото знам ремонтира и електрическата част на дросела.
Надявам се да си изключил газовата изцяло и да говориш за проблеми при работата на бензин.Защото ако не е така нищо от казаното до тук няма да е вярно и само мелез между автомонтьор и екстрасенз може да помогне.
  • 0

#3 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 февруари 2021 - 16:19

Колегата пише, че инсталацията на дросела е правена.Самия дросел най-вероятно има износени графитни писти и да дава отклонения ( рязко изменение на съпротивлението, а не плавно изменение) при бутане на газта. При мен (PMS) имаше леко пропадане на оборотите преди време кога е на газ- но проблема беше комплексен - сцепен маркуч на газта на единия цилиндър и почистване на дросела и нещата се оправиха. Направи един експеримент- сутрин кога е студено и запалиш гледай оборотите на колко падат след като се установят - до колкото виждам са около 800. Веднага докато е студена (примерно след 200-300 метра) я изгаси и пак запали и виж оборотите дали ще са пак 800 или ще останат на 1000. Поне при мен понякога е на 800 ( въпреки че е студена) а след като я изгася и запаля остава на 1000 оборота докато двигателя загрее до към 50-60 градуса по спомен и чак тогава падат вече на 800. Аномалията в дросела се отчита и влиза в авариен режим- реално електронния сигнал за положение не съответства на реалното положение на дроселовата клапа и от там сместа бензин/въздух става много бедна или богата и затова поведението е такова . Графитната част е най търкана в ниските обороти и там  съответно е проблема- от 2-3000 оборота нагоре е много по запазено и няма проблем. Отделно компютъра има различни режими частичен товар, пълен товар според подаването на газта .  Това са си мои изследвания и предположения и не казвам ,че са правилни. Единствено по обороти и когато е студена и трябва да са малко повече мога да я хвана ,че е в авариен режим. Бързото или бавно падане на оборотите също е признак.  Може да пробваш и да потеглиш на полусъединител с натисната спирачка, колкото оборотите принудително да паднат малко колкото да не изгасне и да видиш системата за празен ход работи ли- трябва да се форсира сама за да не изгасне мотора. Ако е барано покрай дросел е възможно монтажа на лостовия механизъм да не е както трябва. Имаш и ключе за празния ход което трябва да цъка и да работи при пуснат педал .

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от Chavalinov: 04 февруари 2021 - 16:29

  • 0

#4 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 04 февруари 2021 - 18:33

Прочетох че инсталацията на дросела е правена,но това е различно от електрическата част и пистата.
Нека все пак колегата каже дали е елиминирана газовата за да продължим с предположенията.
  • 0

#5 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 февруари 2021 - 09:12

Тук има събрана полезна информация, както и клип с обяснения  на един който ги рециклира и ги разбира като цяло.

https://www.benzworl....2671970/page-5

http://www.restoreyo....com/index.html

Колегата от Несебър- Калоян ги познава добре дроселите, ще ти помогне с него.  Успех с ремонта.


  • 0

#6 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 277 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 05 февруари 2021 - 14:40

Аз го имам същия проблем с глъхненето като е студена с 111.940 съм прави го едиствено и само на бензин (палил съм е студена на газ няма го тоя проблем)и то само сутрин първите 4-5 мин като е студено инсталация ,дросел , регулатори на налягането, дюзи, помпа всичко е сменено отдавна и проблема си остава според мен проблема е някъде в PMS-a.

Само когато и сипя 100 Октана от бензиностанции Еко тогава спира да го прави...

Така или иначе винаги като я запаля сутрин работи 5 мин и тогава тръгвам никога не паля и да тръгвам веднага.


Този пост е редактиран от slavimaster: 05 февруари 2021 - 14:41

  • 0

1110907.png


#7 SRankovski

SRankovski

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Град:Габрово
  • Автомобил:
    W202 C180 '95

Публикувано 05 февруари 2021 - 18:55

Радвам се, че има толкова съвети този път, защото преди няколко месеца писах тука и имаше само: от кой град си, при кой сервиз да те пратим biggrin.png
 
Направих си един експеримент, който прочетох в една от темите, махнах тръбата за въздух от към филтъра, запуших с ръка и колата изгасна.. отдъхнах си. Тази събота и неделя ще прегледам свещите. До седмица - две, ще имам друг дросел и ще видя с него как е, не се е оплаквал човека от когото ще го взема, каза само, че е сменял педала на газта или потенциометъра му, едно от двете. Ще трябват още една - две седмици, да го сменя след работа. Най-големия проблем е скапания куплунг вътре в колектора, маркучите на газта и те пречат да си пъхна като хората ръката. Може да му направя някаква пластина да го преместя отвън на колектора. Предния път махнах колектора за да сменям кабелите и чак тогава дросела и куплунга.
 

Колегата от Несебър- Калоян ги познава добре дроселите, ще ти помогне с него.  Успех с ремонта.

 Да, той ми прави кабелите, включително на дросела. Като ми връща кабелите спомена, че имал стъпково моторче и можел да го смени, ако се наложи.
 

... Може да пробваш и да потеглиш на полусъединител с натисната спирачка, ... Имаш и ключе за празния ход което трябва да цъка и да работи при пуснат педал...

Вече забелязах от както го има проблема горе-долу, че като пусна съединителя, без газ колата и падат оборотите вместо да се мръдне дори и малко. Преди като пусна съединителя и съм на равно колата можеше и сама да тръгне (с бавно отпускане), а и една зима излизах да бутам докато тя върти гуми в леда. biggrin.png 50 пъти чета за това ключе и 50 пъти забравям да го погледна... Този път ще си запиша направо с аларма.
 

Нека все пак колегата каже дали е елиминирана газовата за да продължим с предположенията.

Вчера щях да ходя до газаджията да каже от къде да я изключа, но ми се обади майстора да си прибирам другата кола, че беше ударена. Поне сега мога да оставя Мерцедеса в гаража и да разглобявам колкото искам. Днес не се и сетих да отида.
 
Ще пусна снимки на ABS-маркучето. Трябва да видя дали се продава по магазините и да го сменя, и не ми се мисли какви пари ще струва. Също и на сълзящата гарнитура на главата. Пак казвам, няма никаква загуба на антифриз, така че не мисля че е болка за умиране. Иначе имам нова гарнитура, защото като протече антифриза, преди да видя водната помпа видях гарнитурата, че е влажна и купих нея първо, ама на водната помпа и изтекоха водите при едно палене и стана ясно.

7SzcXDN.jpg

gSQ297d.jpg

GtYtWjd.jpg

 

Това жълтото, което е текло са някакви лакове, не знам защо немеца е мазал с лак целия двигател и от там текло. Не е масло или каквато и да било течност, по пластмаси, маркучи - навсякъде е.


Този пост е редактиран от SRankovski: 05 февруари 2021 - 19:04

  • 0

#8 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 05 февруари 2021 - 20:22

Не е проблема в свещите.
  • 1

#9 SRankovski

SRankovski

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Град:Габрово
  • Автомобил:
    W202 C180 '95

Публикувано 09 февруари 2021 - 18:52

Ключето се чува да цъка, макар че от работата знам (занимавам се с електроника), че не означава че работи. Днес махнах бушона на газовата, ще видя как ще пали и се държи следващите дни.


  • 0

#10 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 277 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 февруари 2021 - 22:32

Ключето се чува да цъка, макар че от работата знам (занимавам се с електроника), че не означава че работи. Днес махнах бушона на газовата, ще видя как ще пали и се държи следващите дни.

Ако си с газов инжекцион трябва да се разкачат кабелите на газовия компютър от бензиновите дюзи защото в до тогава минава през газовия компютър сигнала.

Така напълно ще елиминираш газовата, но проблема не е там по горе споменах че го имам същия проблем пробвай да сипеш истински супер 100 бензин който за момента аз знам само на еко бензиностанциите да видиш че ако не изчезне ще имаш подобребение голямо 99% съм сигурен.

Най вероятно аз си го обяснявам че забиват таблиците на PMS управлението от карането на газ макар, че пробвах и това 1 месец само на бензин да я я карам и нямаше особена промяна единствено изчезваше като сипя само от хубавия бензин.


  • 0

1110907.png


#11 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 февруари 2021 - 09:22

Кабелите на газовото само отчита времената на бензиновите до колкото знам и ако се пусне на газ прекъсва връзката към бензиновите. Както казваш, че има голяма разлика като се запали директно на газ ме води на мисълта, че може да е самия PMS сензор. Първо газовата си има свой PMS сензор и следи него въпреки , че ползва бензиновите времена които от своя страна се изчисляват от бензиновия PMS. Второ много вероятно е с годините PMS сензора да си е загубил така наречената чувствителност- на малко изменение не реагира и вече не е особено точен. Говоря принципно за електронните компоненти и в частност за характеристики на измервателните уреди. Трябва да се види на Star какво дава като стойности и евентуално да се сравни с друг измервателен  уред налягането.


  • 0

#12 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 277 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 февруари 2021 - 09:59

Това е от мойта през една руска програма бях събирал данни и ги пращах на руснака да ги разчита. Данните са от студена кола и в момента в който го прави глъхненнето при рязко натискане.
Руснака ми написа няма проблеми....
Съгласен с с колегата горе и аз клоня към това че се губи явно чувствителността на pms-а, но защо като се сипе високооктанов бензин спира да го прави. b9aeae9ebfd22bb06c14e46918d41880.jpg

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Този пост е редактиран от slavimaster: 10 февруари 2021 - 10:09

  • 0

1110907.png


#13 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 февруари 2021 - 14:28

Ако разчитам правилно тези пикове са форсиране на мотора ? Червеното са обороти ,синьо МАП и черно ъгъл на дросел , нали така? От последните 3 пика (2ри и 3ти от дясно на ляво) изглеждат аналогично на останалите като само черната не е висока- нали оборотите са вдигат , вдига се и налягането ама трябва да е в следствие на подаването на газ-съответно ъгъла на дросела ? Не знам какво сте правили докато събира данни ама ми изглеждат като 12 форсирания.Лявата скала е напрежение предполагам, а долу са секунди ?


  • 0

#14 slavimaster

slavimaster

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 277 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:компютри нови технологии Автомобили.
  • Автомобил:
    Skoda 120L(135LS) - Cervenka 1986 г.

    W124 200CE 1994 г. - Mечо Пух

    W220 S500 4-Matic - 2003 г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 февруари 2021 - 18:03

Ако разчитам правилно тези пикове са форсиране на мотора ? Червеното са обороти ,синьо МАП и черно ъгъл на дросел , нали така? От последните 3 пика (2ри и 3ти от дясно на ляво) изглеждат аналогично на останалите като само черната не е висока- нали оборотите са вдигат , вдига се и налягането ама трябва да е в следствие на подаването на газ-съответно ъгъла на дросела ? Не знам какво сте правили докато събира данни ама ми изглеждат като 12 форсирания.Лявата скала е напрежение предполагам, а долу са секунди ?

да това са по скоро опити за форсиране но в тези моменти мотора глъхнеше първо и после се изфорсираше и припукваше в ауспуха а графиките изглеждат нормални

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
  • 0

1110907.png


#15 SRankovski

SRankovski

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Град:Габрово
  • Автомобил:
    W202 C180 '95

Публикувано 10 февруари 2021 - 19:11

Колата не прави проблеми при палене топла (и следователно на газ), прави го на студен мотор. Кабелите на газта няма как да се разскачат, те са запоени. Когато сменях кабелния сноп сложих куплунги на 4те кабела, но не правеше хубава връзка и ги запоих отново. По тези кабели просто се следи кога се подава бензин, а не се спира сигнала - просто се раздвоява. Може би зависи и от газовата, моята е така. Вече написах, че няма бушон газовата (тоест ток) и сега ще следя как е следващите дни, въпреки че не знам каква е разликата без бушон или просто да си я изключа от копчето и да си карам на бензин, но пробвам всичко което кажете. В Габрово няма Еко, 100 има на Лукойл, не знам на OMV и Shell какво е, мога да пробвам, макар че току що сложих 20л А95 и не знам ще усети ли колата.


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: C180, 111.920, празен ход, Ц180, обороти, PMS

0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни