Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

Подмяна изолацията на слаботоковата ел. инсталация

W124 M111 изолация кабели обороти

  • Please log in to reply
52 мнения по тази тема

#1 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 януари 2012 - 16:11

М 111.940............ 2000 кб. см. 136 к.с.

Здравейте колеги, реших да си подменя старата и изгоряла изолация на двигателя.
Понеже не се имам за майстор, но не харесвам и автосервизите се реших да извърша тази операция сам.
Изчетох доста теми по въпроса, даже проведох и разговор по телефона с нашия колега Бай Васил,
за да си изясня по точно как стоят нещата и да добия смелост да започна интервенцията.
Сега ще започна тема наподобяваща фото-отчет, но тъй като в мен възникнаха доста въпроси и отговори
смятам че заедно ще ми помогнете да оформиме доста полезна тема в няколко поста

През изминалите два дни ( сряда и четвъртък ) започнах да се подготвям за работа:
1) Трябва да се осигури топъл гараж
2) Термошлаух ( около 10м. ако е необходимо ще докупувате още )
3) пистолет за топъл въздух
4) поялник, тинол, колофон
5) изолираща лента Бишоп 962 ( 20лв. ) или 963 ( 10 лв. ). Веднага пояснявам че може и с
обикновена изолираща лента за 1 лв. но това е краткотрайно решение.

Започва се със свалянето на въздуховода от въздушния филтър до дросела: откачат се щипките на
възд. филтър и с отверка се отвива скобата при дросела и се откача датчика за входящия въздух

След това се сваля дросела, той се държи на четири болта които се отвиват със шестограм, на снимката са показани два, а другите два са отдолната страна.
Прикачен файл  drosel.JPG   151,07K   254 Брой сваляния

Закрепения вакуум на дросела също се маха ( издърпва )
Прикачен файл  vakuum.JPG   131,99K   310 Брой сваляния

Сега тук възникна един въпрос как се откача буксата на дросела:
Прикачен файл  buksa.JPG   96,72K   259 Брой сваляния

Предварително се извинявам, че темата ще я развия в няколко поста понеже съм на работа и няма възможност да съм на 100% във форума

to be continued ..........................

Този пост е редактиран от dzuvko: 20 януари 2012 - 16:43

  • 0

#2 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 януари 2012 - 16:22

След това трябва да се махнат така наречените кюнци, това са пластмаси в които са прокарани
кабелитеПрикачен файл  kunci.JPG   169,11K   242 Брой сваляния

За целта трябва да си направите някаква кукичка за да откачите доста неприятните щипки.
Аз си я направих от изкривена отверка и после запилена с флекса
Прикачен файл  otverka.JPG   115,24K   276 Брой сваляния
При по голямо желание може да се направи и по добре ( тип кози крак )

Това са свалените кюнци
Прикачен файл  svaleni kunci.JPG   119,86K   275 Брой сваляния

На тази снимка може да обърнете внимание в какво състояние бяха моите кабели достигащи до
централните датчици зад перката. И това е точния пример защо да не се умотава с изолир банд за 1 лв.,
защото след време се превръща във вестник
Прикачен файл  izolir band - vestnik.JPG   147,92K   240 Брой сваляния

Този пост е редактиран от dzuvko: 20 януари 2012 - 17:29

  • 0

#3 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 януари 2012 - 16:39

Следващата стъпка е великото разплитане на кабели ( това е ужасТ )
Аз започнах първо от буксата на комутатора ( впрочем буксите бяха две ??? ) но видях че е прекалено
дебеле и не може да се провира между кабелите. В този случай ми стана нервно предполагам това е
неизбежно, за това кратка почивка.

Ето и няколко снимки на плетеницата, то не бяха МАП сензори букси кабели ............
Прикачен файл  1.JPG   74,24K   169 Брой сваляния Прикачен файл  2.JPG   79,97K   204 Брой сваляния Прикачен файл  3.JPG   91,43K   224 Брой сваляния
Прикачен файл  4.JPG   78,66K   251 Брой сваляния Прикачен файл  5.JPG   163,14K   275 Брой сваляния

След това се освобождават буксите на дюзите. Да се обърне внимание на броя и вида на буксите, защото
има женски букси директно закачени за буксите намиращи се на алуминиевата кобилица на която са
въпросните дюзи или инжектори, незнам нека някой по компетентен да каже за терминологията. Има
и други букси летящи във въздуха комплект мъжка в женска и на някои от кабелчетата влизащи в буксите
си пише номер на цилиндър, аз на снимката ще ги напиша как бяха при мен и вие кажете така ли се броят
Прикачен файл  kobilica 1.JPG   176,01K   289 Брой сваляния Прикачен файл  kobilica 2.JPG   173,6K   269 Брой сваляния Прикачен файл  kobilica 1.JPG   176,01K   197 Брой сваляния

Този пост е редактиран от dzuvko: 20 януари 2012 - 17:33

  • 0

#4 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 януари 2012 - 17:03

Важно: записвайте си или бележете буксите след това да се знае коя от къде е дошла, попринцип
объркването би било трудно, защото дължината на кабелите ви показва коя от къде е.

Това което забравих е да вметна че може да си махнете лулите от свещите за да не пречат, аз отново си
ги белязах за да не ги объркам след това, също така се развиват и четирите болта на кобилицата за
да може леко да се повдигне и да се измушат буксите под нея. обръщам внимание че при болта от
към 4ти цилиндър има алуминиева втулка и болта е по дълъг, защото при мен изпадна и доста време
се чудих от къде е дошла. Прикачен файл  luli.JPG   184,46K   172 Брой сваляния

Има и един странен датчик, който е на магистралата достигаща до буксите на дюзите и искам да попитам
за какво е, както може и някои да разясни за какво са и трите датчика намиращи се централно на
двигателя зад вътрешната перка Прикачен файл  stranen dat4ik.JPG   133,62K   238 Брой сваляния

Сега да разясня малко и за техниката на изолиране.
Във всеки един момент трябва да има само по един срязан кабел!!!

Пример за едно кабелче: кабелчето се реже на няколко сантиметра от буксата и след това в
двете противоположни направления се промушва термошлауха, срязаното се запоява и умотава със изолиращата
лента Бишоп, тя е самовулканизираща се ( умотава се с разтягане няма лепенка !!! ). След това
с пистолета за горещ въздух се нагрява шлауха който се свива по жицата, това се повтаря със всички
кабели. Прикачен файл  kabeli.JPG   163,48K   251 Брой сваляния Прикачен файл  kabeli 2.JPG   85,45K   235 Брой сваляния

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  kabeli.JPG   163,48K   182 Брой сваляния

Този пост е редактиран от dzuvko: 20 януари 2012 - 17:37

  • 0

#5 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 януари 2012 - 17:24

Хиляди благодарности на колегата :allhail Бай Васил :allhail

100% от идеите в протеклия ремонт са негово дело

Понеже бях ограничен от към време и неуспях да докарам нещата до край през изминалите два дни
в неделя ще имам още един ден за работа и после чак другата събота и неделя.

Сега имам следните въпроси и терзания:

От едната букса на комутатора тръгва един дебел сноп жици и след около 20 см. се разделя на два отделни,
които влизат в кюнеца с жици. Единият отива до дюзите и странния централен датчик за който попитах
и има снимка на него, та за този първи сноп жици успях да го извадя и пътя от буксата до него ми е разчистен, но имам проблем със втория сноп. От втория сноп излизат 5 кабела за трите датчика в централната част
зад перката а останалите вървят в комплект и минават успоредно на кобилицата с дузи и в края се
спуска стремглаво надолу и нз на къде отива ( някой знае ли ). Другото което ме тормози е къде е
връзката на тази част от инсталацията с дросела

и как се вади кабела от дросела Прикачен файл  buksa.JPG   96,72K   138 Брой сваляния

И последен въпрос за сега, как да върна буксите на комутатора ( със силен натиск докато щракне
или има "чалъм" )

Прикачен файл  komutator1.JPG   80,02K   165 Брой сваляния Прикачен файл  komutator2.JPG   108,25K   170 Брой сваляния

Още малко общи снимки: Прикачен файл  ob 3.JPG   136,01K   178 Брой сваляния Прикачен файл  ob 4.JPG   150,24K   179 Брой сваляния Прикачен файл  ob 5.JPG   71,9K   183 Брой сваляния Прикачен файл  ob 8.JPG   172,22K   185 Брой сваляния Прикачен файл  ob 9.JPG   160,57K   194 Брой сваляния Прикачен файл  ob 10.JPG   88,9K   179 Брой сваляния

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  ob 6.JPG   109,07K   152 Брой сваляния

Този пост е редактиран от dzuvko: 21 януари 2012 - 14:49

  • 0

#6 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 20 януари 2012 - 22:41

Буксата на кабела на дросела е под колектора. Проследи кабела който излиза от дросела,отщракай контрата и чак тогава буксата.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#7 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 януари 2012 - 17:27

Схемата е доста инпровизирана и представя разположението на кабелите

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  sssss.png   432,91K   130 Брой сваляния

  • 0

#8 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 февруари 2012 - 18:23

Знае ли някой за какво служи един по дебел кабел намиращ се в снопа тръгващ от буксата на комутатора към дросела, мисля че е тип коаксиален ( все едно за кабелна телевизия )
  • 0

#9 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 февруари 2012 - 18:32

Трябва схема...там ще е означено. Направи му едно кадро.
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#10 caki

caki

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 501 Мнения:
  • Град:Разград
  • Интереси:коли,тенис и ...
  • Автомобил:
    Mercedes 190 Е
    Mercedes 200 CE

Публикувано 10 февруари 2012 - 13:39

Знае ли някой за какво служи един по дебел кабел намиращ се в снопа тръгващ от буксата на комутатора към дросела, мисля че е тип коаксиален ( все едно за кабелна телевизия )

Аз него не съм го пипал. Иначе за по - лесно си извадихме буксата под дросела и подменихме цялата инсталация . Незнам защо обаче ми е останало ... че въпросния кабел водеше до импулсния датчик. Говорим за този който тръгва от комутатора нали ?

Този пост е редактиран от caki: 10 февруари 2012 - 13:41

  • 1

#11 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 февруари 2012 - 14:35

Да, точно за този става дума. Проблема е че май съм го "уАкал", защото го срязах. Освен с две букси за кабелна ТВ с друго какво мога да го свържа.
Проблема е че когато цъкна имобилайзера не се чува бензиновата помпа, до колкото прочетох по този кабел се давало сигнал до помпата.
Какво може да се направи по този въпрос ако след като свържа кабела с букси пак не пали:

импулсен датчик???
комутатор???
нещо друго???

Този пост е редактиран от dzuvko: 10 февруари 2012 - 15:29

  • 0

#12 caki

caki

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 501 Мнения:
  • Град:Разград
  • Интереси:коли,тенис и ...
  • Автомобил:
    Mercedes 190 Е
    Mercedes 200 CE

Публикувано 10 февруари 2012 - 19:30

С букси за кабелна едва ли ще стане. Пробвай да запоиш срязаното място. Този датчик струва 200 лв и върви с кабела. Ама защо не ти работи помпата не ми е много ясно. И един въпрос. Преди интервенцията с кабелите колата работеше ли ?
  • 0

#13 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 февруари 2012 - 13:30

Да колата работеше преди това.

Проблема вече е решен, предполагам че и със съединител ще стане, но аз запоих централната жичка и след това изолирах с Бишоп и после умотах тънките периферни телчета малко калай и пак изолираща лента и колата запали.

Аз не го търсих къде е този импулсен датчик, но до колкото знам служи да подава правоъгълни импулси към бензиновата помпа, за да знае тя в кой момент да помпИ горивото
  • 0

#14 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 февруари 2012 - 13:33

Браво!

Казвай сега как бачка де? :)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#15 dzuvko

dzuvko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 310 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:W124, W202, W201, Електроника, Програмиране, Шахмат, Забавления
  • Автомобил:
    W124 - 2.0 Coupe (М111.940)
    W201 - 2.0D 190D
    W202 - 2.0 136кс (М111.941)
    W220 - S500 306кс V8 M113
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 февруари 2012 - 16:00

Ми :) за момента не мога да бъда изчерпателен, защото вчвра ( неделя ) вечерта я запалих да поработи в гаража, но не съм я изкарвал, защото нямаше време. Въпреки това първите ми впечатление са доста позитивни. Ще дам още информация когато я покарам колата на влажно и мокро време.
Хиляди благодарности на Всички и
на Бай Васил за оригиналните идеи и съвети.

П.С. Драги съфорумци: Седем пъти мислете и веднъж режете странни кабели които не знаете за какво са :D

Този пост е редактиран от dzuvko: 13 февруари 2012 - 16:05

  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: W124, M111, изолация, кабели, обороти

1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни