Еййййй, момци ! Човек понякога прави леко непремислени неща ! Ама това на второ четене !
Ся, темата гледам не е мноого актуална, ама ще споделя малко experience !
В повечето случай колите на задно са с отворен диф, изключения са последните няколко десетина години !
Към този "отворен" диф се прибавя някаква система за обезпечаване на неконтролираното изтичане на всичкият въртящ момент през някое колело !
На по-старото поколение си е чист блокаж на диф-а, докато на по-новите вече са се усетили че е достатъчно спирачният апарат да се задейства !
И именно там идва грешката на повечето !
Престанете с това идиотско "Power" както казва Джеръми !
Нищо не се постига !
Е, най-много да се чуди някой за какво е толкова газ на таз кола !
Не случайно на място 202-ката не минава над 3000 и малко оборота !
Направено е с цел ! Целта е да се ползва напълно сцеплението - колкото и да е то !
А колкото повече газ се дава - толкова по-малко сцепление !
Изключвайки системата, колегата си е орязал възможностите !
Разберете че тези системи са допълнение към самият шофьор, не система за измъкване от някаква ситуация !
Не случайно ЕСП има датчик на волана !
Свикнете с тези системи, разучете как действат в такива ситуации !
И само да спомена - колегата който е пуснал темата, не ЕСП е върши тази работа ! ЕСП се ползва при нарушаване траекторията на движение, затова и ползва спирачките на всяко колело ! АСР и ЕСП са допълнение към АБС системата ! Просто ползват нейният хидравличен кръг !
Всичко това остава неразбрано от повече шофери, и всички си мислят че пречи !?
На кое да пречи бе колеги ! Че се опитва да докара някакво сцепление м/у гумата и настилката ли ? Сцепление което е необходимо за измъкване от някъде ! Не знам с кой акъл шофер без опит на задно изключва една от най-важните системи, и се чуди защо се получава такава ситуация ?
Както да е !
Не знам колко от вас са ползвали следната техника - ама като гледам никой !
При коли с отворен диф, при буксуване много помага лекото дърпане на ръчната спирачка !
Забавя се въртенето на това колело през което изтича всичкият въртящ момент, и в същото време се задейства другото !
За който не вярва - да пробва !
Говорим за коли от рода на В124/201/123/126 - такива разни без блокажи и разни ЕСП/АСР и т.н. !