Буксуване,ESP, блокажи и прочие...
Започната от jan_klod1, 24 дек 2011 - 23:04:47
117 мнения по тази тема
#16
Публикувано 25 декември 2011 - 20:27
как мога да разбера дали имам блокаж на диф. / esp?
W124 E-class 94г.
Sent from my Nexus S using Tapatalk
W124 E-class 94г.
Sent from my Nexus S using Tapatalk
#17
Публикувано 25 декември 2011 - 21:06
Колегата jan_klod1 сам каза че няма опит с автомобили със задно предаване. Нищо странно и необичайно не му се е случило. Ако беше с натоварена кола или с нови гуми от премиум марка, може би нямаше да се окаже в тази ситуация. Правилно е изключил стабилизиращата програма, тъй като както и той е посочил в ситуации с буксуване тя повече пречи. Трябва да се има предвид че бутона не деактивира ESP-то изцяло , а само понижава неговата чувствителност. Компа грижещ се за програмата за стабилност се нарича "4ETC" и обединява в себе си няколко програми отговорни за различни неща свързани с активната безопасност. В него е интегриран и ТС -"тракшън контрола". Основната му задача е да задържа посредством спирачката буксуващото колело, като по този начин въртящия момент се прехвърля посредством диференциала върху другото колело. Индикаторната лампа на ТС е същия жълт триъгълник използван и от ESP-то. Изключването на ESP-то не изключва ТС.
#18
Публикувано 25 декември 2011 - 21:07
Трябва да имаш на таблото триъгълник или надпис asd.
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#19
Публикувано 26 декември 2011 - 09:01
Колегата jan_klod1 сам каза че няма опит с автомобили със задно предаване. Нищо странно и необичайно не му се е случило. Ако беше с натоварена кола или с нови гуми от премиум марка, може би нямаше да се окаже в тази ситуация. Правилно е изключил стабилизиращата програма, тъй като както и той е посочил в ситуации с буксуване тя повече пречи. Трябва да се има предвид че бутона не деактивира ESP-то изцяло , а само понижава неговата чувствителност. Компа грижещ се за програмата за стабилност се нарича "4ETC" и обединява в себе си няколко програми отговорни за различни неща свързани с активната безопасност. В него е интегриран и ТС -"тракшън контрола". Основната му задача е да задържа посредством спирачката буксуващото колело, като по този начин въртящия момент се прехвърля посредством диференциала върху другото колело. Индикаторната лампа на ТС е същия жълт триъгълник използван и от ESP-то. Изключването на ESP-то не изключва ТС.
Само да кажеш с какво точно пречи есп при боксуване и къв е кяра да го изключим?
Няма да обсъждаме, че има няколко поколения есп, с и без тракшън контрол. Боксуването е липса на достатъчно триене между два обекта, така че момента от единия не може да се придаде на другия. Имаш два варианта:
1. Повишаваш силите на триене, което няма как да направиш с гума и кал/сняг.
2. Намаляваш момента, така че да стане равен или по-малък от силата на триене и потегляш, ако момента е достатъчен. Ако не е, будиш съседа.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#20
Публикувано 26 декември 2011 - 09:55
To improve the vehicle's traction, turn off the ESP in driving situations where it would be advantageous to have the drive wheels spin and thus cut into surfaces for better grip such as:
starting out on slippery surfaces and in deep snow in conjunction with snow chains
in sand or gravel
When you switch off the ESP
������ the ESP does not stabilize the vehicle
������ the engine output is not limited, which allows the drive wheels to spin and thus cut into surfaces for better grip
������ the traction control will still brake a spinning wheel
������ the ESP continues to operate when you are braking
Ето това пишат от мерцедес за работа на системата
starting out on slippery surfaces and in deep snow in conjunction with snow chains
in sand or gravel
When you switch off the ESP
������ the ESP does not stabilize the vehicle
������ the engine output is not limited, which allows the drive wheels to spin and thus cut into surfaces for better grip
������ the traction control will still brake a spinning wheel
������ the ESP continues to operate when you are braking
Ето това пишат от мерцедес за работа на системата
Този пост е редактиран от drjivago: 26 декември 2011 - 09:57
#21
Публикувано 26 декември 2011 - 10:51
#22
Публикувано 26 декември 2011 - 12:06
Мда за излизане от сняг буташ 2ра и леко я лашкаш със съединителя, ако празния ти ход е достатъчно стабилен изобщо няма нужда да подаваш газ.. А като си на лед и няма абсолютно никакъв начин да мръднеш с лашкане или каквото и да било понякога е най добре да палнеш гумите малко да стопят леда и да захапят, колкото да дадат начален тласък на колата А за диференциалите мога да кажа само че напълно отворените диференциали без шпер, асд, аср, есп или каквото и да било друго са голяма скръб, такава кола най добре да не я изкарваш като има сняг или лед.. Всъщност системата за контрол на диференциала при ESP май си е точно от типа на ASR..
За ESP-то и аз знам че като е изключено всъщност не е напълно спряно, до колкото знам обаче си има специален код за напълното му деактивиране, но като съм търсил из нета каква е процедурата така и не съм я намирал.. Идея си нямам дори дали при всички модели е еднаква, но със сигурност на всяка кола може да се спре напълно ESP-то..
За ESP-то и аз знам че като е изключено всъщност не е напълно спряно, до колкото знам обаче си има специален код за напълното му деактивиране, но като съм търсил из нета каква е процедурата така и не съм я намирал.. Идея си нямам дори дали при всички модели е еднаква, но със сигурност на всяка кола може да се спре напълно ESP-то..
Follow your own star...
#23
Публикувано 26 декември 2011 - 13:54
Че той и аср-а изключен пак не е напълно спрян.
Ами аз да ти кажа не виждам голяма разлика от отворения и дифа с блокажа.
Както съм излизам със 124-ката от снега , така ще излизам и със 140-ката.
Друг е проблема , когато има само чист лед.Тогава отворения диф е скръб голяма.
Ами аз да ти кажа не виждам голяма разлика от отворения и дифа с блокажа.
Както съм излизам със 124-ката от снега , така ще излизам и със 140-ката.
Друг е проблема , когато има само чист лед.Тогава отворения диф е скръб голяма.
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#24
Публикувано 26 декември 2011 - 14:09
Напълно съгласен!
Ще свикнеш да караш по-внимателно. При огромна част от колите с предно предаване, имаш 60-70% от теглото на автомобила, съсредоточено в/у предния мост. Затова и по-лесно потеглят на сняг, но за жалост имат отвратително поведение на пътя при всякакви други условия. Недозавиване, нестабилност в завоите при нормално окачване и т.н.
За сметка на това Мерц, БМВ, Порше и сигурно 90% от екзотиките имат 50%-50% разпределение на теглото, което прави малко по-тегаво захапването на кофти настилка.
Това се компенсира със дифове с повишено триене напр: Quaife или класически фрикционни.
При Мерцедес като твоя го няма заводски. Имаш само ESP. Това си е чудна система и спасява доста поразии, които можеш да направиш.
М/у другото много хубав избор на кола. Страхотното старо шаси, съчетано с хубавите CDI-та.
Коце, в един твой по-стар пост, освен за разпределението на теглото,беше споменал и като недостатък отворения диференциал който имаме.
Имаш ли някаква информация,да ли може да се монтира Quaife диференциална касета на ЦЛК-то ?
#25
Публикувано 26 декември 2011 - 17:45
Не помня дали Quaife правеха за нашият модел, иначе може. Поне това им е специализацията: Афтърмаркет LSD-та.
#26
Публикувано 26 декември 2011 - 18:19
За монтажа в касетата определено може и според мен
За ЦЛК оригинално не съм попадал .. всичко което намерих беше от Ц32 до Е55 амг от 2000та нагоре и тук таме за някое ретро 500 Според мен решението е LSD от БМВ в нашите касети .. колко е изпълнимо засега ще запазя инфото за себе си
За ЦЛК оригинално не съм попадал .. всичко което намерих беше от Ц32 до Е55 амг от 2000та нагоре и тук таме за някое ретро 500 Според мен решението е LSD от БМВ в нашите касети .. колко е изпълнимо засега ще запазя инфото за себе си
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
#29
Публикувано 26 декември 2011 - 18:55
аз много се съмнявам че ще ми кажат някаква цена,най вероятно ще искат да отида на място и там да ме информират,но ...знае ли човек
5 бона !!! нещо взе да ми съхне гърлото
5 бона !!! нещо взе да ми съхне гърлото
#30
Публикувано 26 декември 2011 - 19:02
аз много се съмнявам че ще ми кажат някаква цена,най вероятно ще искат да отида на място и там да ме информират,но ...знае ли човек
5 бона !!! нещо взе да ми съхне гърлото
Този за 190ката е Канадски и е ОS Giken LSD Единствения който намерих
За Е55 в211ка е примерно грубо 2 бона Quaife LSD
Затова ти казвам , че ми е интересно какво ще обявят
По спецификация са еднакви LSDтата
Този пост е редактиран от Наско: 26 декември 2011 - 19:03
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни