Буксуване,ESP, блокажи и прочие...
Started by jan_klod1, 24 Dec 2011 - 23:04:47
117 replies to this topic
#31
Posted 26 December 2011 - 19:45
има ли някакъв отговор веднага ще напиша
темата ми е интересна щото и аз като колегата изпаднах в почти същата ситуация,само че аз трябваше да изляза от една много малка и стръмна уличка на заден / демек с дупето нагоре ))) / със много натрупал тежък и мокър сняг , в началото изключих ESP-то и понатиснах здраво газта,но нямаше никакъв ефект,само превъртане на гуми,впоследствие и лед се образува ....после си включих отново ESP - то и леко напред ,назад,напред назад с малко газ и излязох ...
само да уточня че и за мен това е първата ми тежка зима със задно предаване и автомачина скоростна кутия
темата ми е интересна щото и аз като колегата изпаднах в почти същата ситуация,само че аз трябваше да изляза от една много малка и стръмна уличка на заден / демек с дупето нагоре ))) / със много натрупал тежък и мокър сняг , в началото изключих ESP-то и понатиснах здраво газта,но нямаше никакъв ефект,само превъртане на гуми,впоследствие и лед се образува ....после си включих отново ESP - то и леко напред ,назад,напред назад с малко газ и излязох ...
само да уточня че и за мен това е първата ми тежка зима със задно предаване и автомачина скоростна кутия
#32
Posted 26 December 2011 - 21:24
А-а-а-атанасов! Това си е LSD, ама руснаците не знам защо - отвън го монтират. Немците го пъхат вътре - в диференциала, иначе работи по същия начинhttp://mnogozle.com/video10801_genialno-izobretenie.html
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#33
Posted 26 December 2011 - 21:31
Аз съм си приготвил две такива стяги в багажника. За всеки случай.
#34
Posted 26 December 2011 - 22:34
Да бе колеги, тия джаджи са много интересна работа Тук при нас има ли ги някъде ?А-а-а-атанасов! Това си е LSD, ама руснаците не знам защо - отвън го монтират. Немците го пъхат вътре - в диференциала, иначе работи по същия начин
#35
Posted 26 December 2011 - 22:43
Е нали това казвам - не ти трябва джаджа, трябва ти LSD - Limited Slip Differential - диференциал с ограничено приплъзване... а в твоя случай тая работа я върши ESP-то
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#36
Posted 26 December 2011 - 23:15
Ахахах, това Братушките... не ги слуша главата. Направо си представих как ще изглежда задния ми калник след 2 метра движение с такава стяга
#37
Posted 26 December 2011 - 23:35
Малко офф-топик- тия изпълнения ми напомнят на една простотия, която направих преди време с моята Лада- не можех да потегля на лек наклон, изцяло заледен, но с размекнат лед- буксуваше, беше се окопала леко. Оставих я да буксува на място с леко дръпнат смукач на първа. И отидох отзад да я бутна сам. В резултат Ладата дръпна напред като откачена, а аз след нея, а 20 метра напред имаше дувар. В крайна сметка успях да се хвана за колонката между левите врати )шоф. врата беше отворена за щастие!) и да се метна напред и надолу с главата на мястото на шофьора и с ръка натиснах спирачката. Оттам- колата кове, изгасва, а аз се сгъвам на четири от рязкото спиране с глава върху педалите. Това го разказвам като се напия и някои хора даже не ми вярват, че съм го правил!
#38
Posted 27 December 2011 - 00:17
Майтапа настрана, почти идентична ситуация със старото ми БМВ.
Уличка в квартала, до кръстовището на "К.Величков" и "Сливница". Развеждах една дама и ще тръгваме от тях...
Само че БМВ-то стъпило на лед със задните 2 гуми... няма мърдане. Тя има книжка, казвам й да се качи и само да гледа да не загасне докато бутам колата. Загаси я 5 пъти и се изнервих, подлагах какво ли не под задните гуми, не мърда... леко нагорнище и чист лед.
Молих някакъв пич на първия етаж да слезе да бутне, оня ме изгледа празно и се прибра вътре...
Еми... след още 10 години форсиране под прозореца му, ми стана студено, писна ми, бутнах първа да си върти на място и слязох да бутам.
Тя отлепи и я гоних 15ина метра из паркинга. Странното е, че не уцели нито една от паркираните коли...
Влязох с карате вътре, добре че не бях затворил вратата
Уличка в квартала, до кръстовището на "К.Величков" и "Сливница". Развеждах една дама и ще тръгваме от тях...
Само че БМВ-то стъпило на лед със задните 2 гуми... няма мърдане. Тя има книжка, казвам й да се качи и само да гледа да не загасне докато бутам колата. Загаси я 5 пъти и се изнервих, подлагах какво ли не под задните гуми, не мърда... леко нагорнище и чист лед.
Молих някакъв пич на първия етаж да слезе да бутне, оня ме изгледа празно и се прибра вътре...
Еми... след още 10 години форсиране под прозореца му, ми стана студено, писна ми, бутнах първа да си върти на място и слязох да бутам.
Тя отлепи и я гоних 15ина метра из паркинга. Странното е, че не уцели нито една от паркираните коли...
Влязох с карате вътре, добре че не бях затворил вратата
#39
Posted 27 December 2011 - 00:41
ей хора падам смях
е това е трябвало да се заснима )))
е това е трябвало да се заснима )))
#40
Posted 27 December 2011 - 02:35
Абсолютно съща ситуация на един приятел, само че с москвич осмак. в гората кал до коленете, вкарва първа, смукач, слиза, бута отзад. Москвето тръгва, само дето не се налага да го гони. Качва се като пич и си свирка.
Луд умора нема, само се поти
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
#41
Posted 27 December 2011 - 03:07
Koлега, какво имаш впредвид с това: "бутнах първа да си върти на място и слязох да бутам"...Молих някакъв пич на първия етаж да слезе да бутне, оня ме изгледа празно и се прибра вътре...
Еми... след още 10 години форсиране под прозореца му, ми стана студено, писна ми, бутнах първа да си върти на място и слязох да бутам.
Тя отлепи и я гоних 15ина метра из паркинга. Странното е, че не уцели нито една от паркираните коли...
Влязох с карате вътре, добре че не бях затворил вратата
#42
Posted 27 December 2011 - 05:48
Така един приятел си бута сам колата зимата и получи мозъчен кръвоизлив. После му отваряха главата. Не е за разправяне.
#43
Posted 27 December 2011 - 09:31
Еййййй, момци ! Човек понякога прави леко непремислени неща ! Ама това на второ четене !
Ся, темата гледам не е мноого актуална, ама ще споделя малко experience !
В повечето случай колите на задно са с отворен диф, изключения са последните няколко десетина години !
Към този "отворен" диф се прибавя някаква система за обезпечаване на неконтролираното изтичане на всичкият въртящ момент през някое колело !
На по-старото поколение си е чист блокаж на диф-а, докато на по-новите вече са се усетили че е достатъчно спирачният апарат да се задейства !
И именно там идва грешката на повечето !
Престанете с това идиотско "Power" както казва Джеръми !
Нищо не се постига !
Е, най-много да се чуди някой за какво е толкова газ на таз кола !
Не случайно на място 202-ката не минава над 3000 и малко оборота !
Направено е с цел ! Целта е да се ползва напълно сцеплението - колкото и да е то !
А колкото повече газ се дава - толкова по-малко сцепление !
Изключвайки системата, колегата си е орязал възможностите !
Разберете че тези системи са допълнение към самият шофьор, не система за измъкване от някаква ситуация !
Не случайно ЕСП има датчик на волана !
Свикнете с тези системи, разучете как действат в такива ситуации !
И само да спомена - колегата който е пуснал темата, не ЕСП е върши тази работа ! ЕСП се ползва при нарушаване траекторията на движение, затова и ползва спирачките на всяко колело ! АСР и ЕСП са допълнение към АБС системата ! Просто ползват нейният хидравличен кръг !
Всичко това остава неразбрано от повече шофери, и всички си мислят че пречи !?
На кое да пречи бе колеги ! Че се опитва да докара някакво сцепление м/у гумата и настилката ли ? Сцепление което е необходимо за измъкване от някъде ! Не знам с кой акъл шофер без опит на задно изключва една от най-важните системи, и се чуди защо се получава такава ситуация ?
Както да е !
Не знам колко от вас са ползвали следната техника - ама като гледам никой !
При коли с отворен диф, при буксуване много помага лекото дърпане на ръчната спирачка !
Забавя се въртенето на това колело през което изтича всичкият въртящ момент, и в същото време се задейства другото !
За който не вярва - да пробва !
Говорим за коли от рода на В124/201/123/126 - такива разни без блокажи и разни ЕСП/АСР и т.н. !
Ся, темата гледам не е мноого актуална, ама ще споделя малко experience !
В повечето случай колите на задно са с отворен диф, изключения са последните няколко десетина години !
Към този "отворен" диф се прибавя някаква система за обезпечаване на неконтролираното изтичане на всичкият въртящ момент през някое колело !
На по-старото поколение си е чист блокаж на диф-а, докато на по-новите вече са се усетили че е достатъчно спирачният апарат да се задейства !
И именно там идва грешката на повечето !
Престанете с това идиотско "Power" както казва Джеръми !
Нищо не се постига !
Е, най-много да се чуди някой за какво е толкова газ на таз кола !
Не случайно на място 202-ката не минава над 3000 и малко оборота !
Направено е с цел ! Целта е да се ползва напълно сцеплението - колкото и да е то !
А колкото повече газ се дава - толкова по-малко сцепление !
Изключвайки системата, колегата си е орязал възможностите !
Разберете че тези системи са допълнение към самият шофьор, не система за измъкване от някаква ситуация !
Не случайно ЕСП има датчик на волана !
Свикнете с тези системи, разучете как действат в такива ситуации !
И само да спомена - колегата който е пуснал темата, не ЕСП е върши тази работа ! ЕСП се ползва при нарушаване траекторията на движение, затова и ползва спирачките на всяко колело ! АСР и ЕСП са допълнение към АБС системата ! Просто ползват нейният хидравличен кръг !
Всичко това остава неразбрано от повече шофери, и всички си мислят че пречи !?
На кое да пречи бе колеги ! Че се опитва да докара някакво сцепление м/у гумата и настилката ли ? Сцепление което е необходимо за измъкване от някъде ! Не знам с кой акъл шофер без опит на задно изключва една от най-важните системи, и се чуди защо се получава такава ситуация ?
Както да е !
Не знам колко от вас са ползвали следната техника - ама като гледам никой !
При коли с отворен диф, при буксуване много помага лекото дърпане на ръчната спирачка !
Забавя се въртенето на това колело през което изтича всичкият въртящ момент, и в същото време се задейства другото !
За който не вярва - да пробва !
Говорим за коли от рода на В124/201/123/126 - такива разни без блокажи и разни ЕСП/АСР и т.н. !
#44
Posted 27 December 2011 - 10:16
Включвашш на първа, пускаш съединителя, колата си буксува и седи на едно място. Излизаш и отиваш да я буташ да тръгне, докато тя си върти!Koлега, какво имаш впредвид с това: "бутнах първа да си върти на място и слязох да бутам"...
Ползвано е много пъти, но си иска доста усет преди да почнеш да го целиш добре и това е една стъпка след като се научи човек да излиза от заснежени местности и без нея.Не знам колко от вас са ползвали следната техника - ама като гледам никой !
При коли с отворен диф, при буксуване много помага лекото дърпане на ръчната спирачка!
#45
Posted 27 December 2011 - 10:23
ЕSP се изключва когато се движиш в кал или дълбок сняг. В тези случаи имаш сцепление в резултат на което автомобила се движи. Ако попаднеш в коловоз или двигателните колелета пробуксуват за момент и се хлъзнат в страни ,системата за стабилност ще реши че си поднесъл и освен с намеса чрез спирачките ще отнеме и газта. Това обаче е най-лошото което може да се случи при положение че вече се движиш. Не случайно старите "офроудаджии", казват че препятсвие се преодолява без да отнемаш газта, т.е. през кал или пряспа се минава с толкова газ с колкото си влязал в нея. Когато ESP-то ти отнеме газта, вероятността да спреш да се движиш там където е най-гадното място е голяма. При буксуване нямаме линейно движение и ESP не се намесва, а и не е нужно. Целта му е да ти помага да поддържаш курса който си избрал с волана. При изключването му с бутона не се изключва "тракшън контрола" (TC), който е съвсем друга програма, ползваща обаче същите датчици като ESP, BAS, EBD, ABS. Точно тракшън контрола е системата която замества блокажа на дифа.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users