![:thumbup](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/thumbup1.gif)
![:coolgrin](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/icon_coolgrin.gif)
Сега минавам конкретно по темата мн интересна за мен, надявам се и за вас. Тъй като това е първата зима за мен с моята W202-ка, съответно и първата кола със задно предаване, реших да пробвам нещо от чисто любопитство (може би и малко келешлък)
Запалих колата и се отправих към местенце(път) близо до нас, по което не е минавал снегорин. Имаше по моя преценка около 4 пръста сняг, може би и малко повече. Отдолу под снега настилката бе тип "черен път", със зимни гуми съм, но 2-ра ръка(Yokohama) модел от миналата година със 6мм. грайфер. Колата е седан разполага със система ESP, CDI- двигател, ръчни скорост и шофьор (аз) с минимален опит по кола със задно предаване.Бутона за ESP-то беше изключен и влизам по неочистения терен на 1-ва със повечко газ и какво се случва. След 2-3 метра като навлезнах в снега колата спря да се движи напред и почна да буксува. Снега беше мокър и тежък и леко позамръзнал. След като почнах да буксувам, се опитах да изляза назад с повече газ и рязко потегляне- безуспешно, след това с по- спокойно потегляне без много газ, за да се опитам лека полека да се изтегля и да си проправя път, но отново без успех. Пробвах напред с повече газ успях да мръдна около метър и отново зациклих. Колата стои и бускува на едно място и задните колела само заорават фърлят кал и сняг отзад и не помръдва. Слезнах върнах се у нас вземам едно гребло, вземам и комшията с мене и се връщаме при колата. Почнах старателно да разчиствам пътя назад с греблото и след като разчистих добре, качих се в колата и с помощта на комшията, който буташе отпред, успешно излезнах на задна от снега. Да вмъкна само, че в моментите на подаване на повече газ ми пресветкаше триъгълника на таблото, който индикира действието на ESP системата(което е нормално). Умишлено го бях спрял, защото когато е включено при подаване на много газ я отнема и ептен щях да зацикля в преспите.ESP = Electronic Stability Program - Електронна стабилизираща програма (Когато при движение в завой с голяма скорост се изгуби контрол върху управлението на автомобила заради инерционни сили, стабилизиращата програма ESP задържа/спира дадено колело с цел незабавно възстановяване на желаната траектория за движение, първоначално зададена от волана. С други думи стабилизиращата програма предизвиква еквивалентно завъртане на автомобила в противоположна посока на посоката на поднасянето. Така се компенсира нежелано поднасяне в завой заради грешка на водача.
Това което искам да разбера е: На какво се дължи това че не успях сам да излезна от снега- на липсата на нови качествени гуми, липсата на достатъчно опит и умения от моя страна, твърде много и кофти сняг... И каква е ролята и значението на ESP системата в тази конкретна ситуация.
Благодаря за вниманието и се извинявам за прекалено дългата тема
![:rofl](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/rofl.gif)
![:coolgrin](http://static.mbclub.bg/forums/public/style_emoticons/default/icon_coolgrin.gif)