Буксуване,ESP, блокажи и прочие...
Started by jan_klod1, 24 Dec 2011 - 23:04:47
117 replies to this topic
#1
Posted 24 December 2011 - 23:04
Колеги, здравейте Първо искам да Ви пожелая весело посрещане на працниците, много здраве и успехи за Вас, семействата, приятелите и разбира се на вашите автомобили също
Сега минавам конкретно по темата мн интересна за мен, надявам се и за вас. Тъй като това е първата зима за мен с моята W202-ка, съответно и първата кола със задно предаване, реших да пробвам нещо от чисто любопитство (може би и малко келешлък)
Запалих колата и се отправих към местенце(път) близо до нас, по което не е минавал снегорин. Имаше по моя преценка около 4 пръста сняг, може би и малко повече. Отдолу под снега настилката бе тип "черен път", със зимни гуми съм, но 2-ра ръка(Yokohama) модел от миналата година със 6мм. грайфер. Колата е седан разполага със система ESP, CDI- двигател, ръчни скорост и шофьор (аз) с минимален опит по кола със задно предаване.Бутона за ESP-то беше изключен и влизам по неочистения терен на 1-ва със повечко газ и какво се случва. След 2-3 метра като навлезнах в снега колата спря да се движи напред и почна да буксува. Снега беше мокър и тежък и леко позамръзнал. След като почнах да буксувам, се опитах да изляза назад с повече газ и рязко потегляне- безуспешно, след това с по- спокойно потегляне без много газ, за да се опитам лека полека да се изтегля и да си проправя път, но отново без успех. Пробвах напред с повече газ успях да мръдна около метър и отново зациклих. Колата стои и бускува на едно място и задните колела само заорават фърлят кал и сняг отзад и не помръдва. Слезнах върнах се у нас вземам едно гребло, вземам и комшията с мене и се връщаме при колата. Почнах старателно да разчиствам пътя назад с греблото и след като разчистих добре, качих се в колата и с помощта на комшията, който буташе отпред, успешно излезнах на задна от снега. Да вмъкна само, че в моментите на подаване на повече газ ми пресветкаше триъгълника на таблото, който индикира действието на ESP системата(което е нормално). Умишлено го бях спрял, защото когато е включено при подаване на много газ я отнема и ептен щях да зацикля в преспите.ESP = Electronic Stability Program - Електронна стабилизираща програма (Когато при движение в завой с голяма скорост се изгуби контрол върху управлението на автомобила заради инерционни сили, стабилизиращата програма ESP задържа/спира дадено колело с цел незабавно възстановяване на желаната траектория за движение, първоначално зададена от волана. С други думи стабилизиращата програма предизвиква еквивалентно завъртане на автомобила в противоположна посока на посоката на поднасянето. Така се компенсира нежелано поднасяне в завой заради грешка на водача.
Това което искам да разбера е: На какво се дължи това че не успях сам да излезна от снега- на липсата на нови качествени гуми, липсата на достатъчно опит и умения от моя страна, твърде много и кофти сняг... И каква е ролята и значението на ESP системата в тази конкретна ситуация.
Благодаря за вниманието и се извинявам за прекалено дългата тема Очаквам вашите мнения
Сега минавам конкретно по темата мн интересна за мен, надявам се и за вас. Тъй като това е първата зима за мен с моята W202-ка, съответно и първата кола със задно предаване, реших да пробвам нещо от чисто любопитство (може би и малко келешлък)
Запалих колата и се отправих към местенце(път) близо до нас, по което не е минавал снегорин. Имаше по моя преценка около 4 пръста сняг, може би и малко повече. Отдолу под снега настилката бе тип "черен път", със зимни гуми съм, но 2-ра ръка(Yokohama) модел от миналата година със 6мм. грайфер. Колата е седан разполага със система ESP, CDI- двигател, ръчни скорост и шофьор (аз) с минимален опит по кола със задно предаване.Бутона за ESP-то беше изключен и влизам по неочистения терен на 1-ва със повечко газ и какво се случва. След 2-3 метра като навлезнах в снега колата спря да се движи напред и почна да буксува. Снега беше мокър и тежък и леко позамръзнал. След като почнах да буксувам, се опитах да изляза назад с повече газ и рязко потегляне- безуспешно, след това с по- спокойно потегляне без много газ, за да се опитам лека полека да се изтегля и да си проправя път, но отново без успех. Пробвах напред с повече газ успях да мръдна около метър и отново зациклих. Колата стои и бускува на едно място и задните колела само заорават фърлят кал и сняг отзад и не помръдва. Слезнах върнах се у нас вземам едно гребло, вземам и комшията с мене и се връщаме при колата. Почнах старателно да разчиствам пътя назад с греблото и след като разчистих добре, качих се в колата и с помощта на комшията, който буташе отпред, успешно излезнах на задна от снега. Да вмъкна само, че в моментите на подаване на повече газ ми пресветкаше триъгълника на таблото, който индикира действието на ESP системата(което е нормално). Умишлено го бях спрял, защото когато е включено при подаване на много газ я отнема и ептен щях да зацикля в преспите.ESP = Electronic Stability Program - Електронна стабилизираща програма (Когато при движение в завой с голяма скорост се изгуби контрол върху управлението на автомобила заради инерционни сили, стабилизиращата програма ESP задържа/спира дадено колело с цел незабавно възстановяване на желаната траектория за движение, първоначално зададена от волана. С други думи стабилизиращата програма предизвиква еквивалентно завъртане на автомобила в противоположна посока на посоката на поднасянето. Така се компенсира нежелано поднасяне в завой заради грешка на водача.
Това което искам да разбера е: На какво се дължи това че не успях сам да излезна от снега- на липсата на нови качествени гуми, липсата на достатъчно опит и умения от моя страна, твърде много и кофти сняг... И каква е ролята и значението на ESP системата в тази конкретна ситуация.
Благодаря за вниманието и се извинявам за прекалено дългата тема Очаквам вашите мнения
#2
Posted 24 December 2011 - 23:21
Лошо няма че си направил този опит според мен , тъй като цяла зима те чакат подобни.
Според мен... е липса на опит. Проблема е там , че си опитал с прекалено много газ. А после , когато вече си давал малко газ е имало предостатъчно лед отдолу (по скоро ти си го направил като лед с многото превъртане на гумите).
Ако толкова те притеснява потеглянето , отиди пак. Изключи си ESP , вкарай 2ра и лекичко отпускай педала на газта
Сигурен съм, че няма да усетиш кога си потеглил
Успех и весело посрещане на празниците и на теб
Според мен... е липса на опит. Проблема е там , че си опитал с прекалено много газ. А после , когато вече си давал малко газ е имало предостатъчно лед отдолу (по скоро ти си го направил като лед с многото превъртане на гумите).
Ако толкова те притеснява потеглянето , отиди пак. Изключи си ESP , вкарай 2ра и лекичко отпускай педала на газта
Сигурен съм, че няма да усетиш кога си потеглил
Успех и весело посрещане на празниците и на теб
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#3
Posted 24 December 2011 - 23:55
Напълно съгласен!
Ще свикнеш да караш по-внимателно. При огромна част от колите с предно предаване, имаш 60-70% от теглото на автомобила, съсредоточено в/у предния мост. Затова и по-лесно потеглят на сняг, но за жалост имат отвратително поведение на пътя при всякакви други условия. Недозавиване, нестабилност в завоите при нормално окачване и т.н.
За сметка на това Мерц, БМВ, Порше и сигурно 90% от екзотиките имат 50%-50% разпределение на теглото, което прави малко по-тегаво захапването на кофти настилка.
Това се компенсира със дифове с повишено триене напр: Quaife или класически фрикционни.
При Мерцедес като твоя го няма заводски. Имаш само ESP. Това си е чудна система и спасява доста поразии, които можеш да направиш.
М/у другото много хубав избор на кола. Страхотното старо шаси, съчетано с хубавите CDI-та.
Ще свикнеш да караш по-внимателно. При огромна част от колите с предно предаване, имаш 60-70% от теглото на автомобила, съсредоточено в/у предния мост. Затова и по-лесно потеглят на сняг, но за жалост имат отвратително поведение на пътя при всякакви други условия. Недозавиване, нестабилност в завоите при нормално окачване и т.н.
За сметка на това Мерц, БМВ, Порше и сигурно 90% от екзотиките имат 50%-50% разпределение на теглото, което прави малко по-тегаво захапването на кофти настилка.
Това се компенсира със дифове с повишено триене напр: Quaife или класически фрикционни.
При Мерцедес като твоя го няма заводски. Имаш само ESP. Това си е чудна система и спасява доста поразии, които можеш да направиш.
М/у другото много хубав избор на кола. Страхотното старо шаси, съчетано с хубавите CDI-та.
#4
Posted 25 December 2011 - 00:36
Подкрепям колегите......недостатъчен опит.
Колега другия път като ти се наложи леко газ и лашкаш колата напред назад и съм сигурен, че ще успееш
Колега другия път като ти се наложи леко газ и лашкаш колата напред назад и съм сигурен, че ще успееш
By Batev
#5
Posted 25 December 2011 - 08:44
Не си успял да излезеш заради педала на газта. Пеинципно се подава малко,така че колелата да зацепят и да излезеш бавно и спокойно. При колите без блокаж на дифа, като подадеш повече газ скоростта на едното става много по-голяма от тази на другото и усилието остава само върху него. Естествено хубавите зимни гуми са предимство.
Луд умора нема, само се поти
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
#6
Posted 25 December 2011 - 08:53
Другия път пробвай да включиш есп, преди да будиш съседа. Лашкането също много помага.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#7
Posted 25 December 2011 - 11:12
Благодаря колеги, че се включихте Ще си взема поуки за слдващите снежни истории
#8
Posted 25 December 2011 - 12:14
Гуми и много газ , това ти е проблема , мерцедесите трябва да им свикнеш с полежението на подаване на газ , имат си граница , до какво положение да подаваш газ , тази мислова граница , ще я усетиш когато покараш колата повечко време .
Кал , сняг , лед , ми ти да не си багер бе човече
Кал , сняг , лед , ми ти да не си багер бе човече
Edited by mbthepower, 25 December 2011 - 12:14 .
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#9
Posted 25 December 2011 - 14:54
Вчера затънах в един двор, сняг имаше сигурно 20см. С газ на първа видях, че няма да стане. Вкарах втора и леко на газта, с поклащане и си тръгна... карам я от лятото и на мен това ми е първа зима със задно. Гумите са на 1 сезон,но дота е 2008, може това да е оказало влияние+никакъв опит на шофьора.
Sent from my Nexus S using Tapatalk
Sent from my Nexus S using Tapatalk
#10
Posted 25 December 2011 - 15:25
Обърни внимание на горния ми пост , 99 % е правилен
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#11
Posted 25 December 2011 - 16:14
Ами замисли се - ESP защо отнема от газта, като я изриташ додолу! Ако го правиш сам, няма и да ти трябва ESP. Правилно си написал какво прави в завой, но не забравяй, че то действа не само в завой, но и на прав участък... не е изключено да ти поднесе не само в завой, но и на равно...
Като цяло ESP се състои от няколко датчика: датчик за ъгъл на завиване във волана, датчици за точната скорост на всяко от четирите колела, датчик за ускорение, който е посредата на колата, обикновено под централната конзола или под подлакътника. Освен датчиците, ESP управлява още две неща в автомобила - четирите спирачни апарата поотделно и дросела (количеството на подаваната газ).
Та в описаната от теб по-горе ситуация, системата отнема от газта и блокира превъртащите колела, за да изправи траекторията, като разбира каква е желаната от водача траектория по ъгъла на завиване. Но при втората ситуация - с боксуването, ESP-то първо разбира, че задните превъртат, по това, че се въртят по-бързо от предните (които изобщо не се въртят) и отнема от газта. Освен това знае, че колата не се движи от датчика за ускорение, който отчита, че колата не се движи. Второто нещо, което прави е, че като засече, че едно от задните колела се върти по-бързо, което е почти сигурно, ако нямаш диференциал с блокировка (каквато и да било), а ти нямаш такъв... тогава ESP затваря спирачката от страната, от която колелото превърта и диференциала прехвърля повече усилие към другото колело - това не позволява на задните колела да се въртят различно. А обикновено превърта колелото, което има по-малко сцепление, като развъртиш другото със същата скорост, то зацепва по-добре, тъй като е имало по-добро сцепление. Затова е хубаво ESP да си стои включено през зялото време, защото наистина помага
Иначе значение има всичко - и опита и гумите, и двигателя, и количеството на газта, и системите и всичко останало... Е, не отричам, че има ситуации, в които е по-удобно с изключено ESP, например при едно качване на Върховръх пред мен се движеше House M.D. с един джип и той нямаше проблеми по заснежения път, защото е 4x4, ама аз имах проблеми... затова го задминах, изключих ESP-то и си давах малко повече газ, като си овладявах траекторията на колата с опит, а не със система и определено ми беше по-лесно
Като цяло ESP се състои от няколко датчика: датчик за ъгъл на завиване във волана, датчици за точната скорост на всяко от четирите колела, датчик за ускорение, който е посредата на колата, обикновено под централната конзола или под подлакътника. Освен датчиците, ESP управлява още две неща в автомобила - четирите спирачни апарата поотделно и дросела (количеството на подаваната газ).
Та в описаната от теб по-горе ситуация, системата отнема от газта и блокира превъртащите колела, за да изправи траекторията, като разбира каква е желаната от водача траектория по ъгъла на завиване. Но при втората ситуация - с боксуването, ESP-то първо разбира, че задните превъртат, по това, че се въртят по-бързо от предните (които изобщо не се въртят) и отнема от газта. Освен това знае, че колата не се движи от датчика за ускорение, който отчита, че колата не се движи. Второто нещо, което прави е, че като засече, че едно от задните колела се върти по-бързо, което е почти сигурно, ако нямаш диференциал с блокировка (каквато и да било), а ти нямаш такъв... тогава ESP затваря спирачката от страната, от която колелото превърта и диференциала прехвърля повече усилие към другото колело - това не позволява на задните колела да се въртят различно. А обикновено превърта колелото, което има по-малко сцепление, като развъртиш другото със същата скорост, то зацепва по-добре, тъй като е имало по-добро сцепление. Затова е хубаво ESP да си стои включено през зялото време, защото наистина помага
Иначе значение има всичко - и опита и гумите, и двигателя, и количеството на газта, и системите и всичко останало... Е, не отричам, че има ситуации, в които е по-удобно с изключено ESP, например при едно качване на Върховръх пред мен се движеше House M.D. с един джип и той нямаше проблеми по заснежения път, защото е 4x4, ама аз имах проблеми... затова го задминах, изключих ESP-то и си давах малко повече газ, като си овладявах траекторията на колата с опит, а не със система и определено ми беше по-лесно
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#12
Posted 25 December 2011 - 17:10
Забравих само да кажа, че ако спаднеш от налягането на гумите също много помага. На 8ми този месец така се измъкнах от пързалката на Владая
Луд умора нема, само се поти
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
#13
Posted 25 December 2011 - 17:59
Това съм го чувал и аз Зимата било добре да се кара с по 1.8 атмосфери на гума...Забравих само да кажа, че ако спаднеш от налягането на гумите също много помага. На 8ми този месец така се измъкнах от пързалката на Владая
Edited by jan_klod1, 25 December 2011 - 18:23 .
#14
Posted 25 December 2011 - 18:11
Зимата било да се кара с по 1.8 атмосфери на гума...
Колега зимата за даден момент можеш да спаднеш налягането да, но за постоянно
Хем вдигаш разхода, хем гумата свършва по бързо, па ако нацелш една дупка......си тоталка
By Batev
#15
Posted 25 December 2011 - 20:06
Точно Става дума за някоя екстремна ситуация не за постоянно.Колега зимата за даден момент можеш да спаднеш налягането да, но за постоянно
Хем вдигаш разхода, хем гумата свършва по бързо, па ако нацелш една дупка......си тоталка
Луд умора нема, само се поти
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users