Странен проблем с двигателяw124 E200 111.940
Започната от pitona, 21 ное 2011 - 16:06:16
94 мнения по тази тема
#61
Публикувано 15 януари 2012 - 12:35
Извинявам се! Ще опитам да поясна: Имам предвид гумички на клапаните! Ако са за смяна ще ти гори масло и ще ти цапа свещите. Съответно изгарянето се влошава и при студен двигател мени оборотите или прекъсва цилиндър. Прегледай всички кабелчета на инсталацията за двигателя. Ако има втвърдени,изгорели или оголени значи са за смяна. Почисти старателно цялата система за въздух и сменяй редовно въздушния филтър. (Много е важен за двигатели работещи на газ)
#62
Публикувано 15 януари 2012 - 14:58
Ще проверя абсолютно всичко Само искам да те попитам дали и при теб така се цапа дроселовата клапа от газта? Имаш ли някакви филтри за самата газ?
Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.
#63
Публикувано 15 януари 2012 - 15:56
Да, клапата трябва да се почиства периодично. Пропанбутана се прави от петролни отпадъци. Винаги има нагар. Всичко зависи от въздушния филтър. Сместа на въздух - газ е различна от тази въздух - бензин. При по-интелигентните газови системи има комп. и пакет от датчици които следят стойности замервайки октана на горивната смес. Дозират точното количество въздух за правилно горене при смяна на горивото. При мен,както и при теб (доколкото разбирам) няма такива, затова трябва ние да се грижим. Това е част от поддръжката, нищо специално!
#64
Публикувано 19 януари 2012 - 11:20
Ясно, аз пък се бях изплашил, че само при мен прави такива проблеми. Но все пак мисля накой ден да мина на инжекцион
Всички видове застраховки във всички застрахователни компании. Тел.: 0889355780 или ЛС.
#65
Публикувано 19 януари 2012 - 13:38
Инжекциона, определено е добро решение! Но, не очаквай чудеса.
#66
Публикувано 07 февруари 2012 - 23:04
да използвам темата на колегата pitona:
също имам 124ка с М11.940 мотор... преди време сменях гарнитура на капака на клапаните, щото пускаше масълце при свещите, сменихме и тях... това между другото го казвам. сменях и въздушен филтър преди около 2к км. тогава и термостат сменяхме даже.
та - снощи както си карам, колата загряла как си трябва, и на един завой пускам педала на газта и хоп - загасна! тва не ми го е правила никога! ... та - угасна колата снощи - спирам, въртя - не пали! а принципно си пали на 2-ри оборот, дори и студена! въртях няколко пъти по 7-8 секунди - накрая еда захапа, подавам газ, разтресе се и ги задържа някак - пуснах педала - хоп, забива!.. запалих пак със зор, после припомпах лекинко педала на газта около минута - и се оправи - цъкам метан, бензин, метан - проблем все едно е нямало, държи обороти бетон! после я опънах 2-3км на метан и бензин - върви и на двете като луда, без забележка! спирам и гася, паля пак - ток и жица! обаче след 15на минути пак пробвам - нъцки - запали от втория път и пак подавам газ, за да захапе.... карах пак, загря, гася, въртя пак - няма проблем! днес сутринта пак 3 пъти въртях здраво, и подавам и газ - не ще, и на четврътия пък захапа леко, давам газ, попритриса и захапа, прекъсваше леко дрезгаво и подадох малко газ - изчисти и закова оборотите! цял ден седя, сега вечерта пак много трудно запали...
симпоми някви, дето съм наблюдавал поне от 6-7месеца:
колата ми е на метан и на бензин - работи идеално и на двете и поддържа обороти на празен ход бетон - единствено имаше период, в който като ускорявами сменям на горна предавка,пусна ли газ педала и докат бухна на следваща скорост, все едно сама си подава още малко газ колата - се едно кара новобранец... но това сякаш го прави много рядко вече... друго, което прави почти винаги - след угасяне ако пробвам да я запаля като е почти изстинала вече - невинаги пали от първия път, макар и винаги да чакам подкачането на помпата - върти и аха да запали и се само кхххъъър - и толкоз... като станаха студове минус15градуса, запаля ли на бензин, както винаги, сама се реже на място от момента на паленето до над 2000 оборота и така си седи поне десетина секунди, даже някой път викам - егати кво става, гася и пак въртя, пали нормално (винаги паля без да докосвам педала на газта).... случвало се е и ако си бачка на празен ход, подавам газ, и оборотите отидат ли на около 2000 и даже над, задържа ги 10на секунди така високи и тогава сваля до нормални тихи.... случваше се често и както карам, все едно някой дава газ вместо мене - натискам съединителя и - тя сама си задържала на около 2к оборота - чуквам лекинко газ педала и падат - смазах пружините на газ-жилото откъм мотора с вд40 и оттогава почти не го е правила...
още нещо, което правеше - като е студена сутрин, тръгвайки отначало подам ли лекинко газчица и си забиваше муцуната с притрисане, пускам газта и плавно подавам повече газ - така тръгва...
а - оня ден в адския студ на минус 15 и повече градуса, както си карам и иззад таблото, откъм мотора, се чу едно продължително и силно 'фффрррррррррртттттттт' - все едно отнякъде изпусна налягане нещо - точно така се чу - продължи около 10на секунди, спрях и таман гася парното и да гася мотора, и си утихна само - после гледах и уж нямаше нищо... ама всичко беше вкочанясало, знам ли....може да няма общо с тия проблеми сега..
от изчетеното във форуам и в ттая тема май със сигурност трябва да направя две неща - да очистя дросела ( за последно е правено преди 30к км, тогава е регулирана и клапата) и да сменя темп. датчик... някакви други идеи и предположения?
също имам 124ка с М11.940 мотор... преди време сменях гарнитура на капака на клапаните, щото пускаше масълце при свещите, сменихме и тях... това между другото го казвам. сменях и въздушен филтър преди около 2к км. тогава и термостат сменяхме даже.
та - снощи както си карам, колата загряла как си трябва, и на един завой пускам педала на газта и хоп - загасна! тва не ми го е правила никога! ... та - угасна колата снощи - спирам, въртя - не пали! а принципно си пали на 2-ри оборот, дори и студена! въртях няколко пъти по 7-8 секунди - накрая еда захапа, подавам газ, разтресе се и ги задържа някак - пуснах педала - хоп, забива!.. запалих пак със зор, после припомпах лекинко педала на газта около минута - и се оправи - цъкам метан, бензин, метан - проблем все едно е нямало, държи обороти бетон! после я опънах 2-3км на метан и бензин - върви и на двете като луда, без забележка! спирам и гася, паля пак - ток и жица! обаче след 15на минути пак пробвам - нъцки - запали от втория път и пак подавам газ, за да захапе.... карах пак, загря, гася, въртя пак - няма проблем! днес сутринта пак 3 пъти въртях здраво, и подавам и газ - не ще, и на четврътия пък захапа леко, давам газ, попритриса и захапа, прекъсваше леко дрезгаво и подадох малко газ - изчисти и закова оборотите! цял ден седя, сега вечерта пак много трудно запали...
симпоми някви, дето съм наблюдавал поне от 6-7месеца:
колата ми е на метан и на бензин - работи идеално и на двете и поддържа обороти на празен ход бетон - единствено имаше период, в който като ускорявами сменям на горна предавка,пусна ли газ педала и докат бухна на следваща скорост, все едно сама си подава още малко газ колата - се едно кара новобранец... но това сякаш го прави много рядко вече... друго, което прави почти винаги - след угасяне ако пробвам да я запаля като е почти изстинала вече - невинаги пали от първия път, макар и винаги да чакам подкачането на помпата - върти и аха да запали и се само кхххъъър - и толкоз... като станаха студове минус15градуса, запаля ли на бензин, както винаги, сама се реже на място от момента на паленето до над 2000 оборота и така си седи поне десетина секунди, даже някой път викам - егати кво става, гася и пак въртя, пали нормално (винаги паля без да докосвам педала на газта).... случвало се е и ако си бачка на празен ход, подавам газ, и оборотите отидат ли на около 2000 и даже над, задържа ги 10на секунди така високи и тогава сваля до нормални тихи.... случваше се често и както карам, все едно някой дава газ вместо мене - натискам съединителя и - тя сама си задържала на около 2к оборота - чуквам лекинко газ педала и падат - смазах пружините на газ-жилото откъм мотора с вд40 и оттогава почти не го е правила...
още нещо, което правеше - като е студена сутрин, тръгвайки отначало подам ли лекинко газчица и си забиваше муцуната с притрисане, пускам газта и плавно подавам повече газ - така тръгва...
а - оня ден в адския студ на минус 15 и повече градуса, както си карам и иззад таблото, откъм мотора, се чу едно продължително и силно 'фффрррррррррртттттттт' - все едно отнякъде изпусна налягане нещо - точно така се чу - продължи около 10на секунди, спрях и таман гася парното и да гася мотора, и си утихна само - после гледах и уж нямаше нищо... ама всичко беше вкочанясало, знам ли....може да няма общо с тия проблеми сега..
от изчетеното във форуам и в ттая тема май със сигурност трябва да направя две неща - да очистя дросела ( за последно е правено преди 30к км, тогава е регулирана и клапата) и да сменя темп. датчик... някакви други идеи и предположения?
#67
Публикувано 09 февруари 2012 - 10:40
Ами пропан-бутана определено има проблеми при ниски температури. На работа сме с газови калорифери и бутилките ги слагаме леко встрани от струята за да не замръзва газта. За метана незнам как се държи . Времето е ужасно студено. Има ли вероятност да си я позадавил или омешал горивата ? Провери и за някой излязъл вакуум.
Колкото до газовия инжекцион за момента съм твърдо против. Разград - София-Самоков-София-Самоков-София-Варна- 980 км . Разход 8.8 газ. С най-обикновен ел.изпарител съм с допълнителен реглаж за газта. Гърмя единствено докато я настройвахме. Сега вече никави проблеми.
Колкото до газовия инжекцион за момента съм твърдо против. Разград - София-Самоков-София-Самоков-София-Варна- 980 км . Разход 8.8 газ. С най-обикновен ел.изпарител съм с допълнителен реглаж за газта. Гърмя единствено докато я настройвахме. Сега вече никави проблеми.
#68
Публикувано 09 февруари 2012 - 11:02
Колега, ако работата на бензин и е добра, ревизирай или сменяй изпарителя..
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#69
Публикувано 07 март 2012 - 11:47
-----> Четох, че може да е от запушен горивен филтър и мисля да го сменя за всеки случай. Само да ми кажете къде се намира. <
-----
Тук в тази тема я развихме в доста посоки, но както колегата беше питал, така и аз сега се чудя къде е горивният филтър, защото от както съм купил колата не съм го сменял и мисля че смяната му ще доведе само до положителен резултат. Ако някой реши да сподели с удоволствие ще "попия" информацията (М111.940)
Този пост е редактиран от dzuvko: 07 март 2012 - 11:49
#70
Публикувано 07 март 2012 - 11:50
Горивния филтър се намира отзад в дясно от шофьора,под колата под задната седалка,пред задна дясна гума,покрит е с пластмасова кора.Там е и бензиновата помпа.На канал или подемник ако се вдигне колата ще се видят.
Не хапи този,който може да те изяде.
#71
Публикувано 07 март 2012 - 11:54
Благодаря за светкавичния отговор
Този пост е редактиран от dzuvko: 07 март 2012 - 11:54
#72
Публикувано 26 март 2012 - 21:16
Да се включа относно разхода моя е 200Е мотор 111.940 нямам газ.Не знам как но и друг път съм я засичал така градско не знам колко харчи понеже в Несебър няма как да разбера,но тва засичане е на извънградско пълня я до горе докато видя бензина до ръба минах 300 км и я допълних събра 19.5 литра по мойте сметки това е 6.5л на 100.Да отбележа че като пълних до горе лампата тамън светна и събра 60л и някви грамове.И понеже я допълних закръглям ги на 20л+60л стават 80л с тях минах 1200 км и ми светна лапата и повече от 100-110км/ч не съм вдигал.Мисля че някаде пазех и касовите бележки за невярващи.Аз също съм мераклия за газов инжекцион, но имам проблем с оборотите(задържа ги ,сама ги вдига,като пусна климатроника на празен ход гасне и т.н.) и съм ходил на диагностика там показа проблем в дроселовата клапа.Има едно пласмасово капаче на дросела забелязах че е пипано отворих го и видях това което се вижда на снимките.Та интересесуваме дали може да се направи тази цигания като хората и как изглежда това оригинално?Защото съм питал колко струва дроселчето и си е цифра 1200лв ми казаха в Бургас.И ако си сложа ГИ дали ще ми прави същите проблеми или ще е по зле?
#73
Публикувано 27 март 2012 - 08:06
Има едно пласмасово капаче на дросела забелязах че е пипано
Оооо, не само е пипано ами на мястото на оригиналният месингов реглажен болт му е пльоснат неподходящ с две нямащи нищо общо с постигането на необходимата прецизност гайки 6 за контри. С тази импровизация няма как точно да се регулират оборотите, резбите и диаметъра им не са правилните! Работата с тях е на късмет и налучкване!
Така: Ако искаш колата ти да проработи добре, трябва първо да поправиш връзката между дросела и командният му център.
Оправи ли се връзката, дросела и позицията която виждам на снимката ще доведат до високи обороти....... а с неподходящата доработка, няма как да се направи желаната точна корекция! Заменете болта с подходящ с милиметрова резба и същата 1 бр. контра гайка!
п.с Най-добре втора ръка дросел, свален от работил безупречно автомобил .... но първо ревизиране на връзката!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#74
Публикувано 29 март 2012 - 06:50
Като го гледах тогава колега бай Васил не видях резба от вътрешната страна.И освен болт с милиметрова резба май ще трябва да набия и втулка със същатата резба.Или трябва да намеря стругар (то и аз стругар завърших ама струг няма) само че не знам оригиналните размери на болта. Не разбрах за относно за връзката между дросела и компа смисъл кое по точно да по оправя?Че освен тоз болт друго нередно не виждам щото не разбирам много.Аз бях намерил дросел за 350 лв втора ръка със същия номер ама му беше отрязана буксата за компа и се отказах да го взимам.
#75
Публикувано 29 март 2012 - 08:49
След като знаеш че няма резба, значи познаваш добре този болт. Няма логика да няма резба. Кой и защо ще я сваля, като диаметъра и е по-голям и 6та влиза без да се разпробива.
Какво ли е правено там? Дали дросела е здрав?
Връзката за която говорим е кабела на дросела и снопа жици който стига до буксата му.
Я стигни до тях /проследяваш от женската букса под всмук. колектор/ и го разцепи внимателно да видим в какво състояние е изолацията им. Ако е зле , ще правиш първо нея и после дросела......може пък да е здрав......но първо кабелите.
Перни и една снимка на снопа като го разцепиш.
п.с.
Няма да правиш втулки, ще го излъжеш по същият начин, обаче с плътен болт и контри....ама с друга стъпка. Нека стигнем до там.
Какво ли е правено там? Дали дросела е здрав?
Връзката за която говорим е кабела на дросела и снопа жици който стига до буксата му.
Я стигни до тях /проследяваш от женската букса под всмук. колектор/ и го разцепи внимателно да видим в какво състояние е изолацията им. Ако е зле , ще правиш първо нея и после дросела......може пък да е здрав......но първо кабелите.
Перни и една снимка на снопа като го разцепиш.
п.с.
Няма да правиш втулки, ще го излъжеш по същият начин, обаче с плътен болт и контри....ама с друга стъпка. Нека стигнем до там.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
4 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 4 гости, 0 анонимни