Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 3 гласа

Mercedes 190 с M119 V8 5.0


  • Please log in to reply
619 мнения по тази тема

#601 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 октомври 2016 - 13:46

особено впечатлен съм от ауспуха :)


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#602 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 07 октомври 2016 - 14:22

Вальо, кво стана са накрая.. 4,2 ли си караш ?


  • 0

#603 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 07 октомври 2016 - 14:31

Не, купих долница на 5 литров мотор от Петьо от която взех коляновия вал и си ревизирах 5 литровия мотор, 4.2-то седи вкъщи разсипано на части и чака да му се направи ревизия и на него. Сега съм се захванал да си правя купето и всичко останало, като подкарам колата ще ъпдейтна темата. На някой ако му е интересно да следи нещата в движение ето албумите от фейса:

 

За ревизията на мотора - https://www.facebook...35730311&type=3

 

За цялата кола - https://www.facebook...35730311&type=3


  • 4
Follow your own star...

#604 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 07 октомври 2016 - 19:22

Валче СТРАХОТЕН.


  • 0

#605 Marto BS

Marto BS

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 649 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    Opel Omega 2.5 V6 Aut.
    ex. 1996 W210 E 300D Avantgarde
    ex. 1993 MB 200 CE

Публикувано 16 октомври 2016 - 14:02

аз успях лично да видя за какво става въпрос и този път нещата се правят от-до, без компромиси... а купето беше оголено до такава степен, че му отлепих предницата от стойките с една ръка....   стискам палци!


  • 0

#606 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 11 декември 2016 - 13:40

Мисля че дойде момента да ъпна темата. Преди няколко дни подкарах колата за пръв път от почти 3 години, когато се счупи двигателя, от тогава мина доста време и бяха хвърлени много труд и много средства по колата. Няма да ви занимавам с излишни глупости ще напиша накратко какъв е сегашния сетъп на колата и няколко ориентировъчни снимки. Да започнем с двигателя, направих му ревизия - взети лица на блока и главите, полиран колянов вал, нови биелни и основни лагери, всички водачи по веригите бяха сменени (общо 10 парчета), абсолютно всички гарнитури бяха сменени, както и нови семеринги. От двигателя премахнах хидравличната помпа, въздушната помпа (която се ползваше като паразитна ролка), ролката за виското заедно с корпуса и, обтегача, стойката на климатика, егр-а беше затапен цивилизовано, и съм поставил нов олекотен trigger wheel (че стария гонеше 1 кило..). Скоростите, маховика и керамичния диск са същите като преди, притискателя беше сменен със същия нов (от C250TD W202 на 240мм). Предна и задна част на кардана са от 190 2.6, естествено висящия лагер беше сменен с нов, диференциала е 3.27 със ASD блокаж. Предните и задните стабилизиращи щанги също са от 190 2.6. Задния мост беше изцяло изпясъкоструен, заедно с диференциала и полуоските, след което колегата Арсо Сайтов изработи полиуретанови тампони за целия мост. Задните спирачки са от W210 на 290мм, задните пружини са старите от W124 300TD, но идват меки и ще трябва да се мисли нещо по-сериозно, за амортисьорите се спрях на TA Technics за Е36. За предните носачи и двигателя също бяха направени полиуретанови тампони от Петьо Радичев, предните носачи също минаха пясъкосотруй и минимални модификации покрай новия сетъп на завиването. Окачването отпред е със старите пружини от W124 300TD, като към тях бяха добавени койлоувъри TA Technics за Е36. Естествено при монтажа на койлоувъри трябваше да бъдат изработени задължителните камбър плейтове. Спирачките отпред са нови от W220 S500, със дискове от W203 на 330мм, спирачния цилиндър и спирачното серво са от W210 E430 с бутала 25/19 по спомен. За завиването се спрях на чисто механична рейка подпомогната от EPAS система. Радиатора е от W124 300ТД с 4 електрически перки, но също се оказва недостатъчен. Горе долу това са новостите като е възможно и да пропускам нещо. Естествено както при всеки бюджетен проект имаше компромиси като за момента те са че цялата кола я пребоядисвах сам вкъщи и не е много представителна, интериора не е завършен, и определено колата има нужда да бъде обута с по-сериозни гуми, в момента е със 18" 8.5J ET35 джанти отпред и отзад, гумите са 225/40/18 отпред и отзад. Ето и малко снимки за да се добие представа какво е свършено по колата. Повече снимки можете да намерите във фейсбук албумите ми към които съм дал линкове в предишния ми пост.

 

14590135_1286697318008114_38065831411913

14524540_1286697321341447_31477006151968

14500499_1286697311341448_60405449024924

14615867_1286697408008105_73166102240972

14543794_1286697424674770_39138237037046

14468541_1286697434674769_21851906079545

14608931_1286697634674749_11354579817573

14463095_1286697648008081_29867548267655

14566313_1286697644674748_46649844160344

14481873_1286697734674739_87557715462076

14481827_1286697761341403_16820013332299

14700998_1300252683319244_60438637915042

14714874_1300253729985806_90579326830933

14707950_1300253719985807_14963568293766

14705752_1300254356652410_90929799284171

14717256_1300254413319071_55738129577348

15025355_1325718490772663_76567059185971

15250724_1348373901840455_74983846903562

15289333_1348373898507122_61699418764958

 

 

И стигаме до днес, преди няколко часа покарах колата на картинг пистата и впечатленията са че гумите ми са много зле и също така спирачките блокират доста лесно, което предполагам е следствие от първото. Окачването е доста добре, боди рол почти не се наблюдава, но задницата ще понесе още втвърдяване. Eто клипчето от карането, паднах се срещу "малко" по-подготвена кола и естествено ме спукаха от бой, но за мен най-важното е че успях да взема участие без инциденти или технически проблеми :)

 

 

За финал искам да благодаря на всички които са ми помагали за проекта, независимо дали е било безвъзмездно или не! Дори и 95% от труда по колата да е мой, за прости неща като пренасянето на купето и двигателя напред назад си трябва физическа помощ. Въпреки умишлените или неумишлени саботажи с много труд и търпение успях да съживя и подобря колата която почти 3 години стоя в насипно състояние. От тук ще се работи главно в посока подобряване на контрола и надеждността на колата, както и комфорта, който лично за мен има пряка връзка със контрола, тъй като няма как човек да управлява добре автомобил в който не се чувства добре. Това е за сега :)


  • 8
Follow your own star...

#607 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

Публикувано 11 декември 2016 - 14:09

Страхотна, браво за многото труд и усилие, резултата е на лице!!! :allhail


Този пост е редактиран от gelevp: 11 декември 2016 - 14:09

  • 0


#608 dimitrovivdi

dimitrovivdi

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 231 Мнения:
  • Пол:не е посочено
  • Град:Морето
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 декември 2016 - 14:40

Уоу :)
  • 0
OMFG

#609 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 декември 2016 - 15:13

Евала, това е лего за порастнали момченца ;) супер е, на пролет те очакваме на събор на писта дракон.
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#610 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2835 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 11 декември 2016 - 17:59

Браво, винаги съм се радвал на хората, които правят такива начинания със собствени ум и ръце :)


  • 0

#611 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 11 декември 2016 - 20:22

Браво, нещата са на 95% готови. Много си свършил, малко остава.

 

Преди да сменяш задни пружини - провери анти-рол бара отзад дали е 15мм. Ако е 15, тогава търси вариант за изработка на 17. Не съм сигурен дали на 124 и 190 са еданкви. На комбитата са по-сериозни.

 

Предния анти-ролбар от 250 или 300 турбо-дизел. По спомен е 28/22 мм. На 2.6 бензин е 27/18.

 

С по-добри гуми ще имаш повече сцепление и няма да свири толкова. 

 

Това което разбрах от филмчето - на твоя противник му се чува само турбото, на теб - ти се чуват само гумите. 

 

Пробвай и с един размер по-тесни гуми, като можеш да играеш с налягането.

 

Не знам дали не си прекалил със спирачките, но ти си знаеш.

 

Последно, но не на последно място, малко toe-in на задния мост помага за по-добро предаване на въртящия момент върху асфалта.


  • 0

#612 IvoR1

IvoR1

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 434 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Велико Търново
  • Интереси:Bitches, Benzes, Bikes & Bball
  • Автомобил:
    '99 w208 CLK320
    '89 190E 2.0 8v - бялата смърт
    '92 190E 3.0 12v - черната перла << ех
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 декември 2016 - 23:24

Относно стабилизиращата щанга - Вальо търси от 124-ка 6 цилиндрова, аз бях сложил от 300СЕ-24 и е очеизвадно по-дебела и много подобрява стабилността на колата, също ако сложиш 17-ка можеш да смъкнеш колата повечко и предполагам това също ще окаже ефект върху контрола :) Иначе браво! С удоволствие следя проекта и тук, и във фб :) при следващото идване до Варна задължително ще звънна :)


  • 0

M112.940 inside

 

 


#613 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 декември 2016 - 13:09

Поздравления за труда и старанието!!! Изчетох цялата тема и всичките ти премеждия по колата и найстина не знам как са ти издържали нервите.

П.С. Твоята тема породи в мен желанието да преоборудвам моята 201-ца с някой голям дизел, но за момента стой просто като една бледа идея.


  • 0

#614 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 14 декември 2016 - 16:07

Сега гледах в ЕПЦ-то - на 201 и 124 са различни парт номера щангите, така че вероятно не стават.

 

250 турбодизел на 201 е с 24/23мм щанга отпред. 

 

За отзад търси някаква Sportline на 15.5мм.

 

А на колко бара караш гумите в момента?


  • 0

#615 Lambo_Rambo

Lambo_Rambo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна/София
  • Автомобил:
    W201 190 '88 3.2 daily
    W201 190 '88 5.0 project car

Публикувано 15 декември 2016 - 20:06

Щангите от 124 стават на 190 като се подрежат леко в краищата, но гумите опират в щангата при завиване, дори когато завиването е в заводските параметри. И преди някой да избърза да се опитва да ме контрира нещо - карал съм със щанга от 124, след което си върнах щангата от 2.6. Ако реша че проблема е от стабилизиращите щанги ще събера пари и ще пиша на Hedgehog-a да праща две от неговите, той в момента мисля че изработва щанги които са по-дебели дори от тези на ево 2-ките. Гумите на всичките ми коли ги карам на 2.5 и винаги на толкова съм ги карал независимо от това колко е натоварена колата или какви са предписанията. Сигурно не е правилно ама като видя гума на 2 бара че се суче само като се подпра на колата и ми е ясно че няма как да стане тоя номер да ги карам на 2-2.2 както знаят всички гумаджии.

 

Иво отпред колата е на най-ниското възможно ниво на койловете и самите койлове са на най-меката настройка, демек минимален натяг на пружината в ненатоварено положение. Пробвах да отрежа 1 витка от стандартните пружини (а те вече са с по 3 витки отрязани и отпред и отзад) които са си на заводските места отпред, но без ефект, а не искам да ги махам защото не искам теглото на колата да се носи от бомбетата, искам основната тежест да си отива там където е проектирано да отива, а не на някоя дупка койла да ми излезе през капака да ми помаха ако изобщо съм жив да го видя. Ще направя проба да ги махна изцяло заводските пружини и ако има ефект ще ги подрежа още, ако няма ги оставям така както са си.

 

Сега основно ще се работи в посока охлаждане, като най-вероятно ще се опитам да си монтирам виско на мотора, ако не е достатъчно ще търся по-голям радиатор. Имах проблеми със тоците тъй като се оказа че алтернатора не смогва да захранва фарове, парно, EPAS системата и 4 електрически перки, и след има няма час каране тока направо си изчезваше, но това се оправи със един 150 амперов алтернатор. Като се закрепи положението с охлаждането ще се наблегне на донастройки и каране :)


  • 0
Follow your own star...




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни