Mercedes 190 с M119 V8 5.0
Започната от Lambo_Rambo, 15 окт 2011 - 22:38:00
619 мнения по тази тема
#16
Публикувано 18 октомври 2011 - 13:58
Рамбо, поздравления за начинанието. Нямаме търпение да видим как ще се развие това. Евала!
- на 1вата снимка, там където бай Васил ти дава мотора - има една туба? Предполагам, че М117 върви с туба ракия БОНУС
- на 1вата снимка, там където бай Васил ти дава мотора - има една туба? Предполагам, че М117 върви с туба ракия БОНУС
I expect nothing. I fear no one. I am free.
#17
Публикувано 18 октомври 2011 - 17:21
Рамбо, поздравления за начинанието. Нямаме търпение да видим как ще се развие това. Евала!
- на 1вата снимка, там където бай Васил ти дава мотора - има една туба? Предполагам, че М117 върви с туба ракия БОНУС
Благодаря за пожеланията, иначе двигателя е М119, не М117, а тубата е пълна с вода и беше сложена да уплътнява двигателя в багажника - да не се търкаля наляво надясно по завоите че търкули ли се направо щеше да си излезе...
Днеска ми звъннаха да ми кажат че демферния маховик нямало да стане защото нямал място за престъргване на по големия кръг на 8те дупки с които се захваща към коляновия вал, така че в крайна сметка явно нещата ще стават с обикновен маховик и демферен съединител, за целта ще ползвам един маховик от М102 и един нов съединител, които се търкалят вкъщи, до колкото разбрах с тях ще станат нещата, и съединителя си пасва на оста на кутията. Колегата Sharky ми беше предложил маховик от М103, но така и не получих сигурна информация дали диаметрите на контактната площ на маховиците за М103 и М102 са различни, дори останах с впечатлението че са еднакви, така че за сега ще си ползвам моите. Съединителя едва ли ще държи, но като за начало сигурно с него ще го подкарвам, пък после ще се мисли нещо друго
Follow your own star...
#18
Публикувано 18 октомври 2011 - 19:54
М119, както всички V8 на мерцедес, е крос-плейн осмак. При тях вторичният баланс е по-добър от флат-плейн осмаците, които са като редови четирицилиндров, с допълнително цилиндри, но първичният баланс е по-лош. Смисъл коляновият вал на крос-плейн осмак е отместен на 90 градуса, а на флат-плейн изгелжда като редова четвoрка.
Възможно е маховикът от М102 да ти свърши работа, но е възможно и да не ти свърши. имах някъде един файл за първично и вторично балансиране на двигател. Редовата четворка има повече вторичен дис-баланс от V8и изисква по-голям маховик при еднакъв обем. Не знам как стоят нещата обаче при различен обем на моторите - примерно 2.3л. I-4 и 5.0л.V-8. за всеки случай - виж това: http://craig.backfir...tos/v8-engines.
За съединителя, колегите с турбинираните мотори могат да споделят повече инфо - какви съединители ползват и т.н. Vlado 190 и joreto могат да ти дадат ценни насоки. На мен ми се върти из главата за съединител от бус, но не знам кой модел бус.
Турбинираните фабрично субарута знам че са с "мокри" съединители (в маслена баня), които приплъзват умерено и пазят кутията. След като се сложи афтърмаркет сух съединител, се налага смяна на кутията.
Възможно е маховикът от М102 да ти свърши работа, но е възможно и да не ти свърши. имах някъде един файл за първично и вторично балансиране на двигател. Редовата четворка има повече вторичен дис-баланс от V8и изисква по-голям маховик при еднакъв обем. Не знам как стоят нещата обаче при различен обем на моторите - примерно 2.3л. I-4 и 5.0л.V-8. за всеки случай - виж това: http://craig.backfir...tos/v8-engines.
За съединителя, колегите с турбинираните мотори могат да споделят повече инфо - какви съединители ползват и т.н. Vlado 190 и joreto могат да ти дадат ценни насоки. На мен ми се върти из главата за съединител от бус, но не знам кой модел бус.
Турбинираните фабрично субарута знам че са с "мокри" съединители (в маслена баня), които приплъзват умерено и пазят кутията. След като се сложи афтърмаркет сух съединител, се налага смяна на кутията.
#19
Публикувано 18 октомври 2011 - 22:26
Много добър проект, евала.
#20
Публикувано 18 октомври 2011 - 22:33
Ей....Гросе ама и ти ли си тук бре?К'во става тая вечер? Откъде се появихте стари форумни кучета- Ти и Владек? От кога не бяхте влизали тук? Радвам се отново да ви чета и срещам тук!!
#21
Публикувано 19 октомври 2011 - 02:12
...
За двигателите на мерцедес съм чел че валовете и маховиците се балансират отделно, тоест няма проблем при смяна на маховиците, защото има двигатели при които маховик и колянов вал се балансират като едно цяло, тоест при смяна на маховик е възможно да възникнат проблеми..
Турбинираните мотори нямат нищо общо с атмосферните, при тях въртящия момент идва изведнъж, за това имат проблем с приплъзването, примерно до 3-4к оборота двигателя се държи що годе като атмосферен, и после като влезе в бууст турбината и избухва, друг е въпроса че съм гледал графиката на стоков М119 и кривата на момента е що годе постоянна (демек от 1500 до 6-7000 е все около 450 нютона), но като цяло до колкото съм чел и знам че проблема със съединителите идва от рязкия скок в бууста, съответно в нютоните, при атмосферен мотор това го няма... Ясно е че съединител от М102 няма да държи на този момент при клъч кик примерно, но за кво да хвърлям пари като имам налични части, искам първо да го подкарам двигателя и да знам че всичко е точно, после бал съм му м*****а ако трябва и керамика ще му взема, първо да тръгне цялата железария..
Аз доста залагам на лекото тегло отзад, и това, че не смятам да карам със 295/18ки отзад.. Те работите са на кантар, дали кардана ще държи, дали дифа ще държи, дали полуоските ще държат, дали съединителя ще държи, всичко е въпрос на сметки, аз ще гледам най слабото звено от веригата двигател-съединител-скорости-кардан-диференциал-полуоски-гуми да са именно гумите, тоест да не товаря скоростите и съединителя със зверски валяци и тегло отзад...
Follow your own star...
#22
Публикувано 19 октомври 2011 - 09:38
Предполагам, че М117 върви с туба ракия БОНУС
То да беше литър,два....
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#23
Публикувано 19 октомври 2011 - 11:15
, дали кардана ще държи, дали дифа ще държи, дали полуоските ще държат, дали съединителя ще държи, всичко е въпрос на сметки, аз ще гледам най слабото звено от веригата двигател-съединител-скорости-кардан-диференциал-полуоски-гуми да са именно гумите, тоест да не товаря скоростите и съединителя със зверски валяци и тегло отзад...
ще издържат без ядове. И дифа и кардана и полуските, и каретата. Но съединителя от М102 ще приплъзва и ще пуши на 100%.
Обаче логиката за 15 и 18ски джанти не е пълна. дори и да сложиш 13ски, разлика в тръгването ще има--малките гуми лесно се палят и превъртат, НО когато си на скорост примерно 100км/ч и дадеш пълна газ, гумите няма да превъртят, и няма да има разлика дали си на 15ски или 18ски. Гумите ще трябва да си избутат теглото на 1,5т кола и съединителя ще изпита теглото и ускорението на 1,5т кола.
Ако ти е само за бърнаути и дрифтове-- съединителя ще държи горе долу.
По мои пручвания-- съединителя за 2,0 и 2,3 е различен. За 2,3 е с демпферен маховик, също и по-усилен от на 2,0.
За М103 и М104 също е по-усилен и демпферен маховик.
#24
Публикувано 19 октомври 2011 - 17:01
Ето намерих си файла за баланса.
За жалост е за мотоциклетни двигатели и разглежда - 1 цилиндър, V-2, parallel twin, boxer twin, 3-cylinder, 4-inline.
Обаче горе-долу ще добиеш представа.
V-то на 90 градуса, казват че също имало добър първичен баланс, макар че някъде пишат, че не е така.
Редова четворка и Ве-8 клатят различно.
За жалост е за мотоциклетни двигатели и разглежда - 1 цилиндър, V-2, parallel twin, boxer twin, 3-cylinder, 4-inline.
Обаче горе-долу ще добиеш представа.
V-то на 90 градуса, казват че също имало добър първичен баланс, макар че някъде пишат, че не е така.
Редова четворка и Ве-8 клатят различно.
Прикачени файлове
#25
Публикувано 19 октомври 2011 - 17:13
ще издържат без ядове. И дифа и кардана и полуските, и каретата. Но съединителя от М102 ще приплъзва и ще пуши на 100%.
Обаче логиката за 15 и 18ски джанти не е пълна. дори и да сложиш 13ски, разлика в тръгването ще има--малките гуми лесно се палят и превъртат, НО когато си на скорост примерно 100км/ч и дадеш пълна газ, гумите няма да превъртят, и няма да има разлика дали си на 15ски или 18ски. Гумите ще трябва да си избутат теглото на 1,5т кола и съединителя ще изпита теглото и ускорението на 1,5т кола.
Ако ти е само за бърнаути и дрифтове-- съединителя ще държи горе долу.
По мои пручвания-- съединителя за 2,0 и 2,3 е различен. За 2,3 е с демпферен маховик, също и по-усилен от на 2,0.
За М103 и М104 също е по-усилен и демпферен маховик.
Кардана, полуоските, и диференциала ще са си от S-класата, там не би трябвало да има проблеми, ако ги направят качествено обаче!
За гумите въпроса беше да не търкалям някви валяци щото като тръгвам примерно двигателя като напъне отпред, и валяците като държат контра отзад, има голяма вероятност кутията да стане на мусака (все пак е правена за двигател дето има 150 нютона по малко), това при положение че съм с як съединител де.. Ясно ми е че тоя от М102-то ще превърта, но ще изкара като за начало, по нататък ако се потвърди че са с еднакви диаметри съединителите за М102 и М103 направо слагам един съединител за G-класа и работата заспива, никак не са скъпи, а ако не са еднакви ще се мисли нещо афтърмаркет, жорето ще трябва да помага За широчината на гумите те разбрах и съм наясно примерно, че ако карам извънградско примерно 130-140 на 5та няма да е хубаво да настъпвам газта до долу защото кутията ще бере душа, знам че не трябва да го правя това, аз исках да кажа че примерно при дрифтове и тн демек яко газ на 1ва/2ра а може би и 3та (с 2.65 диф може и да не стигна до 3та) ще е голямо облекчение за кутията ако гумите отзад не са валяци..
За диаметъра на джантите зора е заради по големите спирачки, иначе изобщо нямаше да се занимавам, сегашните ми 15ки ме кефят много и ходят на колата..
А 190тката ми съм я мерил и излезе 960кг с почти празен резервоар (на резерва), празен багажник, без резервна гума и крик.. 555 отпред и 405 отзад беше, мерих я на пункт за технически прегледи, не знам дали кантара е бил верен, но съм склонен да вярвам че е толкова колата, като се има предвид че съм с 4 скоростната кутия, най лабавия кардан, най малкия диф, тънките полуоски, невентилираните спирачки отпред, нямам шибидах, нито ел стъкла или централно заключване, като цяло колата е възможно най базовия модел.. И мисля че със осмака няма да стане кой знае колко по тежка, все пак е алуминиев, не е като чугунения дизел дето е в колата в момента..
Follow your own star...
#26
Публикувано 19 октомври 2011 - 18:42
Значи, по спомен съединителя на м103 е 240мм а м102(без 16в) е 228мм, не съм 100% сигурен щото преди доста време мерих тези неща. Лично аз мисля, че стандартен м102 съединител няма да устиска грам... все пак нютоните са доста. Може да пробваш със стандартен но да му наковеш керамика, така би трябвало да държи доста повече. Аз в момента карам с двудисков и съм много доволен, държи яко а педала е като на стандартно МБ.
18-ки джанти с 295 гуми ще е тегава работа без преправяне, то 17-ките едвам се побират и даже по-едно време имах проблеми с триене при ускорение (бях с по-ниски пружини) .
18-ки джанти с 295 гуми ще е тегава работа без преправяне, то 17-ките едвам се побират и даже по-едно време имах проблеми с триене при ускорение (бях с по-ниски пружини) .
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#27
Публикувано 19 октомври 2011 - 19:09
Значи, по спомен съединителя на м103 е 240мм а м102(без 16в) е 228мм, не съм 100% сигурен щото преди доста време мерих тези неща. Лично аз мисля, че стандартен м102 съединител няма да устиска грам... все пак нютоните са доста. Може да пробваш със стандартен но да му наковеш керамика, така би трябвало да държи доста повече. Аз в момента карам с двудисков и съм много доволен, държи яко а педала е като на стандартно МБ.
18-ки джанти с 295 гуми ще е тегава работа без преправяне, то 17-ките едвам се побират и даже по-едно време имах проблеми с триене при ускорение (бях с по-ниски пружини) .
Тва 295/18ки беше образно казано Иначе 240 май е демферния маховик, обикновения е въпроса колко е, примерно от 2.6.. Ще го мисля по нататък съединителя..
Като спомена пружини аз имам голям проблем със тропането при превъртане на задните колела, особено на мокро имам чувството че ще се разпадне задния мост.. Смених си окачването със спортно на някаква немска фирма, жълти амортисьори и сини пружини, возията на колата се промени адски много, body roll-a намаля чувствително, да не кажа че почти изчезна, обаче задницата пак си тропа ;/ Наскоро сложих отзад пружини от 124ка комби sportline и очаквах отзад вече да е бетон обаче пак тропа, даже май е по зле.. Ти имал ли си такива проблеми? Ясно ми е че сигурно главната причина е заварения диференциал ;/
И още един въпрос да те питам с какъв камбър си отпред? Аз наскоро ходих на реглаж, бях с около 1 градус негативен отпред, заложения от производителя беше 0, а сега съм с 2 градуса негативен, с идеята да намаля недозавиването, но противно на всякаква логика започна да недозавива още повече ;/ Да не говорим че и предните колела блокират много по лесно заради намалената контактна площ ;/ Голям проблем ми е това недозавиване много го мразя..
Follow your own star...
#28
Публикувано 19 октомври 2011 - 20:44
За тропането - виж си тампоните на "магарето" на задния мост. И тампоните на дифа. И амортесьорите. Отделно имаш по 4 щанги освен носача - и там тампони. Най-често се прецакват външните на носача.
За недозавиването - от кастора е, не от камбера. . И колкото по-твърда я правиш и с по-малко боди рол, толкова повече ще недозавива. Имаш около 10 градуса кастор - пробвай с по-малко
Това за заварения диф, не е сериозно, нали
Toe in, front (º) 0º20' ± 10'
Camber, front (º) (- 10/1988): 0º00' +10'/-20'
(11/1988 -): 0º25' +10'/-20'
Castor, front (º) (- 10/1988): 10º10' ± 30'
(11/1988 -): 10º25' ± 30'
Toe in, rear (º) 0º25' +10'/-05'
Camber, rear (º) (- 09/1988):-0º42' ± 30'
self levelling: -0º55' ±30'
(10/1988 -):-1º00' ± 30'
self levelling: -1º15' ±30'
Сложи диф 3.07 или 3.27, щом колата е за дрифт. Няма да вдига 240, но ще дрифти яко. 2.65 е за висока скорост на магистралата. Тогава с по-късия диф, няма да имаш проблем с диф, кардан и кутия. За съединителя не знам.
За недозавиването - от кастора е, не от камбера. . И колкото по-твърда я правиш и с по-малко боди рол, толкова повече ще недозавива. Имаш около 10 градуса кастор - пробвай с по-малко
Това за заварения диф, не е сериозно, нали
Toe in, front (º) 0º20' ± 10'
Camber, front (º) (- 10/1988): 0º00' +10'/-20'
(11/1988 -): 0º25' +10'/-20'
Castor, front (º) (- 10/1988): 10º10' ± 30'
(11/1988 -): 10º25' ± 30'
Toe in, rear (º) 0º25' +10'/-05'
Camber, rear (º) (- 09/1988):-0º42' ± 30'
self levelling: -0º55' ±30'
(10/1988 -):-1º00' ± 30'
self levelling: -1º15' ±30'
Сложи диф 3.07 или 3.27, щом колата е за дрифт. Няма да вдига 240, но ще дрифти яко. 2.65 е за висока скорост на магистралата. Тогава с по-късия диф, няма да имаш проблем с диф, кардан и кутия. За съединителя не знам.
#29
Публикувано 19 октомври 2011 - 21:13
За тропането - виж си тампоните на "магарето" на задния мост. И тампоните на дифа. И амортесьорите. Отделно имаш по 4 щанги освен носача - и там тампони. Най-често се прецакват външните на носача.
За недозавиването - от кастора е, не от камбера. . И колкото по-твърда я правиш и с по-малко боди рол, толкова повече ще недозавива. Имаш около 10 градуса кастор - пробвай с по-малко
Това за заварения диф, не е сериозно, нали
Toe in, front (º) 0º20' ± 10'
Camber, front (º) (- 10/1988): 0º00' +10'/-20'
(11/1988 -): 0º25' +10'/-20'
Castor, front (º) (- 10/1988): 10º10' ± 30'
(11/1988 -): 10º25' ± 30'
Toe in, rear (º) 0º25' +10'/-05'
Camber, rear (º) (- 09/1988):-0º42' ± 30'
self levelling: -0º55' ±30'
(10/1988 -):-1º00' ± 30'
self levelling: -1º15' ±30'
Сложи диф 3.07 или 3.27, щом колата е за дрифт. Няма да вдига 240, но ще дрифти яко. 2.65 е за висока скорост на магистралата. Тогава с по-късия диф, няма да имаш проблем с полуоски, диф, кардан и кутия. За съединителя не знам.
Tампоните са здрави, но обмислям дали да не мина на полиуретанови на целия мост, надявам се тогава да се оправи проблема, диференциала не знам да има тампони? Моя е с 4 болта директно за моста, и отпред още 1 болт, на него има една гумичка.. Амортисьорите са ми спортни и са доста корави, в никакъв случай не са изпуснали..
За кастъра (до колкото знам caster e думата, но може и да е някаква дублетна форма) да пробвам с по малък ли? Ето какви са ми настройките в момента
За диференциала съм сериозен, вече 2 години карам така и честно казано ми харесва доста повече от отворения диференциал, при който на мокро че и на сухо редовно въртеше само едната гума, а зимата на всяка пряспа се окопаваше.. А като го заварих просто така се случи че за около 1 месец счупих 3 диференциала, и накрая реших че просто няма да давам повече пари за диференциали и така.. Знам какво е мнението на доста хора за заварените диференциали, но за себе си бих казал че дори ми е по безопасния вариант това, с отворения на 2 пъти такива камшици ми е набивал поради внезапното зацепване на една от задните гуми, господ ме е пазил явно и за щастие не се блъснах, а си бяха доста инфарктни ситуациите.. От както съм със заварения диф го няма това, и извънградско карам никакви проблеми не съм имал, никога не ми е правил мизерии, знам че не е най добрия вариант но в момента съм така. За диференциала от S-класата искам да измисля нещо друго, имах идея за ръчна помпа на ASD-то, ама се оказа че дифа не е с ASD и сега пак не знам какво да правя..
Сегашния ми диференциал е 3.23, иначе кутията с обратните скорости е с къси предавки, бях смятал че с тоя диф 2.65 на 1ва ще вдига около 70, което според мен не е ненормално, доста от колите които съм карал си вдигат 50-60 на първа, според мен диференциала ще и дойде екстра на колата, хем и икономично ще може да се кара Eвентуално бих обмислил да сложа диф и дебелите полуоски от 190 2.6, който има и ASD и тъкмо ще си реша проблема, но не съм попадал на такъв..
Follow your own star...
#30
Публикувано 19 октомври 2011 - 21:33
или правиш кола за дрифт, или ежедневка - компромисите водят само до компромиси.
70 на първа - защо, особено ако ще дрифтиш? Това значи въобще да не включваш втора, поне аз така си мисля. 50 е едно, 60 е друго, а 70 е съвсем различно. Точно колкото е разликата между 3.27, 3.07, 2.65.
Защо не пробваш с 3.27, но вместо заварка, му сложи пружини да се натегне (LSD)- тук има хора, които са наясно и магат да дадат акъл по-добре от мен. Колегата Dicksun примерно е доста навътре с дрифта.
За caster-a си отчасти прав, но в Workshop-a е дадено castor, а в Wiki на Castor има препратка към Caster.
70 на първа - защо, особено ако ще дрифтиш? Това значи въобще да не включваш втора, поне аз така си мисля. 50 е едно, 60 е друго, а 70 е съвсем различно. Точно колкото е разликата между 3.27, 3.07, 2.65.
Защо не пробваш с 3.27, но вместо заварка, му сложи пружини да се натегне (LSD)- тук има хора, които са наясно и магат да дадат акъл по-добре от мен. Колегата Dicksun примерно е доста навътре с дрифта.
За caster-a си отчасти прав, но в Workshop-a е дадено castor, а в Wiki на Castor има препратка към Caster.
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни