особено впечатлен съм от ауспуха
Mercedes 190 с M119 V8 5.0
Започната от Lambo_Rambo, 15 окт 2011 - 22:38:00
619 мнения по тази тема
#601
Публикувано 07 октомври 2016 - 13:46
#602
Публикувано 07 октомври 2016 - 14:22
Вальо, кво стана са накрая.. 4,2 ли си караш ?
#603
Публикувано 07 октомври 2016 - 14:31
Не, купих долница на 5 литров мотор от Петьо от която взех коляновия вал и си ревизирах 5 литровия мотор, 4.2-то седи вкъщи разсипано на части и чака да му се направи ревизия и на него. Сега съм се захванал да си правя купето и всичко останало, като подкарам колата ще ъпдейтна темата. На някой ако му е интересно да следи нещата в движение ето албумите от фейса:
За ревизията на мотора - https://www.facebook...35730311&type=3
За цялата кола - https://www.facebook...35730311&type=3
Follow your own star...
#604
Публикувано 07 октомври 2016 - 19:22
Валче СТРАХОТЕН.
#605
Публикувано 16 октомври 2016 - 14:02
аз успях лично да видя за какво става въпрос и този път нещата се правят от-до, без компромиси... а купето беше оголено до такава степен, че му отлепих предницата от стойките с една ръка.... стискам палци!
#606
Публикувано 11 декември 2016 - 13:40
Мисля че дойде момента да ъпна темата. Преди няколко дни подкарах колата за пръв път от почти 3 години, когато се счупи двигателя, от тогава мина доста време и бяха хвърлени много труд и много средства по колата. Няма да ви занимавам с излишни глупости ще напиша накратко какъв е сегашния сетъп на колата и няколко ориентировъчни снимки. Да започнем с двигателя, направих му ревизия - взети лица на блока и главите, полиран колянов вал, нови биелни и основни лагери, всички водачи по веригите бяха сменени (общо 10 парчета), абсолютно всички гарнитури бяха сменени, както и нови семеринги. От двигателя премахнах хидравличната помпа, въздушната помпа (която се ползваше като паразитна ролка), ролката за виското заедно с корпуса и, обтегача, стойката на климатика, егр-а беше затапен цивилизовано, и съм поставил нов олекотен trigger wheel (че стария гонеше 1 кило..). Скоростите, маховика и керамичния диск са същите като преди, притискателя беше сменен със същия нов (от C250TD W202 на 240мм). Предна и задна част на кардана са от 190 2.6, естествено висящия лагер беше сменен с нов, диференциала е 3.27 със ASD блокаж. Предните и задните стабилизиращи щанги също са от 190 2.6. Задния мост беше изцяло изпясъкоструен, заедно с диференциала и полуоските, след което колегата Арсо Сайтов изработи полиуретанови тампони за целия мост. Задните спирачки са от W210 на 290мм, задните пружини са старите от W124 300TD, но идват меки и ще трябва да се мисли нещо по-сериозно, за амортисьорите се спрях на TA Technics за Е36. За предните носачи и двигателя също бяха направени полиуретанови тампони от Петьо Радичев, предните носачи също минаха пясъкосотруй и минимални модификации покрай новия сетъп на завиването. Окачването отпред е със старите пружини от W124 300TD, като към тях бяха добавени койлоувъри TA Technics за Е36. Естествено при монтажа на койлоувъри трябваше да бъдат изработени задължителните камбър плейтове. Спирачките отпред са нови от W220 S500, със дискове от W203 на 330мм, спирачния цилиндър и спирачното серво са от W210 E430 с бутала 25/19 по спомен. За завиването се спрях на чисто механична рейка подпомогната от EPAS система. Радиатора е от W124 300ТД с 4 електрически перки, но също се оказва недостатъчен. Горе долу това са новостите като е възможно и да пропускам нещо. Естествено както при всеки бюджетен проект имаше компромиси като за момента те са че цялата кола я пребоядисвах сам вкъщи и не е много представителна, интериора не е завършен, и определено колата има нужда да бъде обута с по-сериозни гуми, в момента е със 18" 8.5J ET35 джанти отпред и отзад, гумите са 225/40/18 отпред и отзад. Ето и малко снимки за да се добие представа какво е свършено по колата. Повече снимки можете да намерите във фейсбук албумите ми към които съм дал линкове в предишния ми пост.
И стигаме до днес, преди няколко часа покарах колата на картинг пистата и впечатленията са че гумите ми са много зле и също така спирачките блокират доста лесно, което предполагам е следствие от първото. Окачването е доста добре, боди рол почти не се наблюдава, но задницата ще понесе още втвърдяване. Eто клипчето от карането, паднах се срещу "малко" по-подготвена кола и естествено ме спукаха от бой, но за мен най-важното е че успях да взема участие без инциденти или технически проблеми
За финал искам да благодаря на всички които са ми помагали за проекта, независимо дали е било безвъзмездно или не! Дори и 95% от труда по колата да е мой, за прости неща като пренасянето на купето и двигателя напред назад си трябва физическа помощ. Въпреки умишлените или неумишлени саботажи с много труд и търпение успях да съживя и подобря колата която почти 3 години стоя в насипно състояние. От тук ще се работи главно в посока подобряване на контрола и надеждността на колата, както и комфорта, който лично за мен има пряка връзка със контрола, тъй като няма как човек да управлява добре автомобил в който не се чувства добре. Това е за сега
Follow your own star...
#607
Публикувано 11 декември 2016 - 14:09
Страхотна, браво за многото труд и усилие, резултата е на лице!!!
Този пост е редактиран от gelevp: 11 декември 2016 - 14:09
#608
Публикувано 11 декември 2016 - 14:40
Уоу
OMFG
#609
Публикувано 11 декември 2016 - 15:13
Евала, това е лего за порастнали момченца супер е, на пролет те очакваме на събор на писта дракон.
NO PAIN - NO GAIN!
#610
Публикувано 11 декември 2016 - 17:59
Браво, винаги съм се радвал на хората, които правят такива начинания със собствени ум и ръце
#611
Публикувано 11 декември 2016 - 20:22
Браво, нещата са на 95% готови. Много си свършил, малко остава.
Преди да сменяш задни пружини - провери анти-рол бара отзад дали е 15мм. Ако е 15, тогава търси вариант за изработка на 17. Не съм сигурен дали на 124 и 190 са еданкви. На комбитата са по-сериозни.
Предния анти-ролбар от 250 или 300 турбо-дизел. По спомен е 28/22 мм. На 2.6 бензин е 27/18.
С по-добри гуми ще имаш повече сцепление и няма да свири толкова.
Това което разбрах от филмчето - на твоя противник му се чува само турбото, на теб - ти се чуват само гумите.
Пробвай и с един размер по-тесни гуми, като можеш да играеш с налягането.
Не знам дали не си прекалил със спирачките, но ти си знаеш.
Последно, но не на последно място, малко toe-in на задния мост помага за по-добро предаване на въртящия момент върху асфалта.
#612
Публикувано 13 декември 2016 - 23:24
Относно стабилизиращата щанга - Вальо търси от 124-ка 6 цилиндрова, аз бях сложил от 300СЕ-24 и е очеизвадно по-дебела и много подобрява стабилността на колата, също ако сложиш 17-ка можеш да смъкнеш колата повечко и предполагам това също ще окаже ефект върху контрола Иначе браво! С удоволствие следя проекта и тук, и във фб при следващото идване до Варна задължително ще звънна
M112.940 inside
#613
Публикувано 14 декември 2016 - 13:09
Поздравления за труда и старанието!!! Изчетох цялата тема и всичките ти премеждия по колата и найстина не знам как са ти издържали нервите.
П.С. Твоята тема породи в мен желанието да преоборудвам моята 201-ца с някой голям дизел, но за момента стой просто като една бледа идея.
#614
Публикувано 14 декември 2016 - 16:07
Сега гледах в ЕПЦ-то - на 201 и 124 са различни парт номера щангите, така че вероятно не стават.
250 турбодизел на 201 е с 24/23мм щанга отпред.
За отзад търси някаква Sportline на 15.5мм.
А на колко бара караш гумите в момента?
#615
Публикувано 15 декември 2016 - 20:06
Щангите от 124 стават на 190 като се подрежат леко в краищата, но гумите опират в щангата при завиване, дори когато завиването е в заводските параметри. И преди някой да избърза да се опитва да ме контрира нещо - карал съм със щанга от 124, след което си върнах щангата от 2.6. Ако реша че проблема е от стабилизиращите щанги ще събера пари и ще пиша на Hedgehog-a да праща две от неговите, той в момента мисля че изработва щанги които са по-дебели дори от тези на ево 2-ките. Гумите на всичките ми коли ги карам на 2.5 и винаги на толкова съм ги карал независимо от това колко е натоварена колата или какви са предписанията. Сигурно не е правилно ама като видя гума на 2 бара че се суче само като се подпра на колата и ми е ясно че няма как да стане тоя номер да ги карам на 2-2.2 както знаят всички гумаджии.
Иво отпред колата е на най-ниското възможно ниво на койловете и самите койлове са на най-меката настройка, демек минимален натяг на пружината в ненатоварено положение. Пробвах да отрежа 1 витка от стандартните пружини (а те вече са с по 3 витки отрязани и отпред и отзад) които са си на заводските места отпред, но без ефект, а не искам да ги махам защото не искам теглото на колата да се носи от бомбетата, искам основната тежест да си отива там където е проектирано да отива, а не на някоя дупка койла да ми излезе през капака да ми помаха ако изобщо съм жив да го видя. Ще направя проба да ги махна изцяло заводските пружини и ако има ефект ще ги подрежа още, ако няма ги оставям така както са си.
Сега основно ще се работи в посока охлаждане, като най-вероятно ще се опитам да си монтирам виско на мотора, ако не е достатъчно ще търся по-голям радиатор. Имах проблеми със тоците тъй като се оказа че алтернатора не смогва да захранва фарове, парно, EPAS системата и 4 електрически перки, и след има няма час каране тока направо си изчезваше, но това се оправи със един 150 амперов алтернатор. Като се закрепи положението с охлаждането ще се наблегне на донастройки и каране
Follow your own star...
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни