ПАРНО-----ПРОБЛЕМ!!!
Започната от Doi4i_n_W124, 01 дек 2006 - 18:35:45
85 мнения по тази тема
#61
Публикувано 21 декември 2006 - 20:18
Тогава остават, електрониката на климатроника май :Dn:
#62
Публикувано 21 декември 2006 - 21:20
Май наистина само електрониката остана, тово обаче никак не е добре.Тогава остават, електрониката на климатроника май :Dn:
Пьк и незнам на какьв майстор да се доверя да пипа по електрониката, а в моя град Плевен сигурно няма такьв компетентен майстор, ще трябва май да се тьрси в София някой реномиран сервиз-обаче там ще ми смькнат кожата сигурно.
Все пак ако някой знае добер майстор в Плевен на който мога да се доверя да казва(май ВладоБенц беше от плевен).
А за софия на кеде ще ме опьтите по тоя проблем?
#63
Публикувано 22 декември 2006 - 01:45
доста мислих по проблема ти. това за електрониката няма връзка. помпата върти, клапана като го откачиш от куплонгчето със сигурност минава. а това което те притеснява за вътрешната клапа за рециркулация---има коли които дори я намат,но пак става сауна. дори да не работи пневматичната система и да е бъгната електрониката пак трябва да си духа 100% от въздуха от радиаторчето. пускам ти една схема която набързо начертах. която дава голям процент вероятност проблема да е от това.
цък тук
значи-нормалната посока на водата в радиаторчето е обратна на начертаното. стрелките показват обратната посока, по която надуваме с маркуча от чешмата или наливаме кореселин или др., с цел да се отпуши. да предположим че червеното отдолу е запушването и натрупването на примеси(като тези които видяхме в тубата след като надувахме с въздух). запушените с червено клетки са пълни с вода(антифриз), следователно кореселина който ще налеем няма директно да попадне ВЪРХУ затлачванията,като минава през тръбичката отгоре, а ще разчитаме на някакво смесване и ефект отдолу.....
на другия въпрос--защо тогава водата от чешмата минава на пълен дебит. --- нужни са толкова тръбички от радиаторчето, за да минава пълен дебит, колкото е сечението на тръбичките за постъпващ антифриз(демек там където съм нарисувал стрелките). значи като съберем сечението на малките тръбички вътре, ако отговаря на проходното сечение на тръбите за постъпване и изхождане---ще имаме същия дебит на изхода.
през това радиаторче минава сравнително бавно антифриза, ако антифриза неможе да се разпростре през всички тръбички(да минава свободно през тях), а само през няколко, те бързо се охлаждат. самите ръбички, не течността преминаваща през тях. Цък 2 и сам виждаш от втората схема какво се получава-минава много въздух през малко на брой загрети тръбички.
сега ще ме питаш защо тогава в началото духа по-топло. защото допреди да пуснеш вентилатора, топлите тръбички нагряват и останалите, все пак знаеш че около тръбичките има алуминиеви пластинки,които се нагряват за по-добро топлоотдаване. именно те като се охладят, вече топлите ръбички(през които минава охлаждаща течност) вече няма какво да затоля въздуха.
значи няколко неща ме навеждат към тази теория: 1во-това което беше в тубата след първото надуване. 2ро-спомни си системата за отопление на казанчето за чистачките беше запушена. А тази тръбичка хич не беше с малко сечение!!!!повече от 3мм. . 3то това че първо има топло-после изчезва...
засега това са само предположения и са най-логичните и вероятни, докато не се види...
в Италия водата е много варовита. нищо чудно да е била карана с вода и варовика да се е натрупал по тесните тръбички. има още един изход. КАЛГОН. сипи калгон в системата, но както я откачахме, да преседи 24 часа и иии стискай палци. незнам дали няма да разяде нещо тоя калгон, но спомни си рекламата пералнята, надали е агресивен към гума.
ако искаш първо откачи тва за подгряване на казанчето и сипи първо в него калгон да видаим там какво ще се окаже. направи ли ти впечатление че то е от алуминии??? радиаторчето също е от алуминии!!!, а варовика именно там се закача..
бате немога да ти дам гаранции за всичко описано горе. но дори сам вече виждаш логиката-прочети си го тва 1-2 пъти-премисли го и давай
ако искаш- провери и тази помпичка. свали я, и я закачи на 12V. трябва да се върти като вентилатор. възможно е варовика да се е натрупал там и тя да върти бавно...иначе със сигурност върти, но въобще не ми беше дошло на ума тогава за ВАРОВИК...
УСПЕХ-ако има неяснотии питай
цък тук
значи-нормалната посока на водата в радиаторчето е обратна на начертаното. стрелките показват обратната посока, по която надуваме с маркуча от чешмата или наливаме кореселин или др., с цел да се отпуши. да предположим че червеното отдолу е запушването и натрупването на примеси(като тези които видяхме в тубата след като надувахме с въздух). запушените с червено клетки са пълни с вода(антифриз), следователно кореселина който ще налеем няма директно да попадне ВЪРХУ затлачванията,като минава през тръбичката отгоре, а ще разчитаме на някакво смесване и ефект отдолу.....
на другия въпрос--защо тогава водата от чешмата минава на пълен дебит. --- нужни са толкова тръбички от радиаторчето, за да минава пълен дебит, колкото е сечението на тръбичките за постъпващ антифриз(демек там където съм нарисувал стрелките). значи като съберем сечението на малките тръбички вътре, ако отговаря на проходното сечение на тръбите за постъпване и изхождане---ще имаме същия дебит на изхода.
през това радиаторче минава сравнително бавно антифриза, ако антифриза неможе да се разпростре през всички тръбички(да минава свободно през тях), а само през няколко, те бързо се охлаждат. самите ръбички, не течността преминаваща през тях. Цък 2 и сам виждаш от втората схема какво се получава-минава много въздух през малко на брой загрети тръбички.
сега ще ме питаш защо тогава в началото духа по-топло. защото допреди да пуснеш вентилатора, топлите тръбички нагряват и останалите, все пак знаеш че около тръбичките има алуминиеви пластинки,които се нагряват за по-добро топлоотдаване. именно те като се охладят, вече топлите ръбички(през които минава охлаждаща течност) вече няма какво да затоля въздуха.
значи няколко неща ме навеждат към тази теория: 1во-това което беше в тубата след първото надуване. 2ро-спомни си системата за отопление на казанчето за чистачките беше запушена. А тази тръбичка хич не беше с малко сечение!!!!повече от 3мм. . 3то това че първо има топло-после изчезва...
засега това са само предположения и са най-логичните и вероятни, докато не се види...
в Италия водата е много варовита. нищо чудно да е била карана с вода и варовика да се е натрупал по тесните тръбички. има още един изход. КАЛГОН. сипи калгон в системата, но както я откачахме, да преседи 24 часа и иии стискай палци. незнам дали няма да разяде нещо тоя калгон, но спомни си рекламата пералнята, надали е агресивен към гума.
ако искаш първо откачи тва за подгряване на казанчето и сипи първо в него калгон да видаим там какво ще се окаже. направи ли ти впечатление че то е от алуминии??? радиаторчето също е от алуминии!!!, а варовика именно там се закача..
бате немога да ти дам гаранции за всичко описано горе. но дори сам вече виждаш логиката-прочети си го тва 1-2 пъти-премисли го и давай
ако искаш- провери и тази помпичка. свали я, и я закачи на 12V. трябва да се върти като вентилатор. възможно е варовика да се е натрупал там и тя да върти бавно...иначе със сигурност върти, но въобще не ми беше дошло на ума тогава за ВАРОВИК...
УСПЕХ-ако има неяснотии питай
#64
Публикувано 22 декември 2006 - 01:57
ще споделя още един проблем, но при теб със сигурност не е тва(за съжаление). дойде един с пура за смяна радиаторче че му било запушено....оки баце, дай радиатора, дай 350лв... и почнах
ДОБРЕЧЕ почнах от моторния кош. тия олигофрени газаджиите, кълцали, рязали, наставяли иииии вързали газовата и разменили маркучите на климатроника!!!. обърнали посоката просто!!! а клапаните при бобинките са еднопосочни и не пускат в другата посока... та се размина с 10тачка
такаче никога не се знае какво може да изкочи.. но при тебе бате, не останаха много варианти
ДОБРЕЧЕ почнах от моторния кош. тия олигофрени газаджиите, кълцали, рязали, наставяли иииии вързали газовата и разменили маркучите на климатроника!!!. обърнали посоката просто!!! а клапаните при бобинките са еднопосочни и не пускат в другата посока... та се размина с 10тачка
такаче никога не се знае какво може да изкочи.. но при тебе бате, не останаха много варианти
#65
Публикувано 22 декември 2006 - 08:56
Тоест Бояне вероятноста, радиаторчето да е запушено е много голяма.
Но само да вметна, че сипването на каквито и да е химикали в системата може да доведе до смяна на водна помпа
Но само да вметна, че сипването на каквито и да е химикали в системата може да доведе до смяна на водна помпа
#66
Публикувано 22 декември 2006 - 10:32
Да попитам аз - погледнахте ли командването на климатроника? Така нареченат врътка с градусите - да не би просто там да е прекъсната връзката и ... ти си върти колкото искаш и си задавай градуси...
Ще кажете - ама то като се пусне компресора на климатика - става студено. Да - така или иначе подухва слабо топло - компресорът успява да го изстуди .
Обикновено трудните неща имат прости решения, но изискват много мислене.
:FlagMB:
Ще кажете - ама то като се пусне компресора на климатика - става студено. Да - така или иначе подухва слабо топло - компресорът успява да го изстуди .
Обикновено трудните неща имат прости решения, но изискват много мислене.
:FlagMB:
#67
Публикувано 22 декември 2006 - 11:50
мислиш ли че не съм почнал от там???това са най-лесните и вероятни места. куплунга го откачаш от бобините-И СА ВИНАГИ ОТВОРЕНИ. КОМПРЕСОРА СЕ ВИЖДА ЧЕ НЕ ВЪРТИ, като отвориш капака.
за Сашо---първо разкачаме системата на радиаторчето от мотора, и тогава наливаме химмите, после промивка и пак закачане.
за Сашо---първо разкачаме системата на радиаторчето от мотора, и тогава наливаме химмите, после промивка и пак закачане.
#68
Публикувано 22 декември 2006 - 12:22
1. Бояне благодаря ти за подробното разяснение и за това че си отделил толкава време за моя проблем. :ok:
Мисля че всичко което си написьл ще излезе точно така.
Ще пробвам задьлжително с калгон за да видя дали ще се отпуши и ще пиша след това за да кажа кво е станало.
А относно тази трьбичка коята е в казанчето за чистачките--нея я оправих, оказа се че самата трьбичка не е запушена, а най отдолу тя е прекьсната и влиза в някаква джаджа, развива се едно болче, което отпуска една пластина която дьржи трьбичките кьм джаджата и по този начин с издьрпване трьбичките се вадят от нея.Значи тази джаджа беше запушена, вьтре в нея има серпентинка коята е от пльтем метал и растоянието покрай нея за преминаващата вода е много малко, та именто там се беше запушило и имаше наистина котлен камак, което ме довежда до мисьлта че в радиаторчето на парнато ситуацията ще е подобна.Сега през тази трьбичка в казанчето за чистачките си преминава течност и затопля водата в казанчето.
2. Кьм ALEXONE--това за сипването на химикали е безспорно така, но аз няма да ги сипвам в цялата система, а само в радиаторчето и след това ще го промия хубаво с вода(с мьркуча от чешмата).
3. Кьм Blond--често казано командването на климатроника не е проверено обстоино. Но врьтката си цька в двете крайни побожения, пек и когато е в крайно топло като я врьтна в крайно студено веднага реагира и започва да духа студено.Пьк и като бях при Боян ако имаше нещо да не е наред с тая брьтка сигурно щеше веднага да му направи впечетление.
Абе с две думи дано успея да се размина само с един калгон,щото иначе другото са пари и мнго нерви!!!
Благодаря на всички които взимат участие по темата!!! :ok: :FlagMB:
Мисля че всичко което си написьл ще излезе точно така.
Ще пробвам задьлжително с калгон за да видя дали ще се отпуши и ще пиша след това за да кажа кво е станало.
А относно тази трьбичка коята е в казанчето за чистачките--нея я оправих, оказа се че самата трьбичка не е запушена, а най отдолу тя е прекьсната и влиза в някаква джаджа, развива се едно болче, което отпуска една пластина която дьржи трьбичките кьм джаджата и по този начин с издьрпване трьбичките се вадят от нея.Значи тази джаджа беше запушена, вьтре в нея има серпентинка коята е от пльтем метал и растоянието покрай нея за преминаващата вода е много малко, та именто там се беше запушило и имаше наистина котлен камак, което ме довежда до мисьлта че в радиаторчето на парнато ситуацията ще е подобна.Сега през тази трьбичка в казанчето за чистачките си преминава течност и затопля водата в казанчето.
2. Кьм ALEXONE--това за сипването на химикали е безспорно така, но аз няма да ги сипвам в цялата система, а само в радиаторчето и след това ще го промия хубаво с вода(с мьркуча от чешмата).
3. Кьм Blond--често казано командването на климатроника не е проверено обстоино. Но врьтката си цька в двете крайни побожения, пек и когато е в крайно топло като я врьтна в крайно студено веднага реагира и започва да духа студено.Пьк и като бях при Боян ако имаше нещо да не е наред с тая брьтка сигурно щеше веднага да му направи впечетление.
Абе с две думи дано успея да се размина само с един калгон,щото иначе другото са пари и мнго нерви!!!
Благодаря на всички които взимат участие по темата!!! :ok: :FlagMB:
#69
Публикувано 22 декември 2006 - 12:23
Lorinser, евалата бате, радваш ме как присърце визмаш проблемите на колегите
:ok:
:ok:
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#70
Публикувано 26 декември 2006 - 20:01
Здравейте колеги, преди малко ми направи голямо впечетление следното: значи колата беше загряла до нормална работна температура, пуснал сьм аз парното до дупка (в смисьл че копчето е врьтнато до крайно топло положение, иначе то пак си духа хладко-топьл вьздух), пуснал сьм вентилатора в купето да духа, страничните духалки сьм ги отворил до край за да ми издухват страничните стькла, а пьк средните две духалки сьм ги затворил докрай.
И си викам я да ги пусна и тия средни духалки да видя от тях какьв вьздух ще духа--пускам ги и кво от тях вьобще неще да духа нищо! :Dn:
Ебаси викам си кво стана пьк сега??
Викам си я да врьтна копчето до крайно студено положение да видя кво ще стане--врьтвам го и от страничните духалки започва веднага да духа яко студен вьздух, а от средните две постепенно започва да подухва студено и чак след около минутка започва да духа с сьщата струя както и страничните духалки.
След това врьтвам копчето пак до крйно топло(вентилатора си е пуснат да духа през цялото време) и духа еднаква струя вьздух от всички духалки, само че от средните две вьздуха е значително по топьл от този при страничните духалки.!!!
Опса викам си тука нещо не е наред
--на брата на 190-ката когата парното му е на максимум от средните духалки му духа студено, само от страничните духа топло, пьк и из форума сьм чел че на всички бенцови от средните духалки духа само студен вьздух! :Dn:
И така продьлжавам аз да си карам, но спирам вентилатора. След около 5мин. пускам отново вентилатора да духа и квоо от средните духалки пак неще изобщо да духа
.
И така цялата процедура се повтаря(както гореописаната)и накрая като пусна вентилатора от средните духалка пак неще да духа.
Колеги кво мислите по вьпроса, това според мен не е нормално?
От какво може да се получава тая работа?
И вьзможно ли е това да е свьрзано с това че и парното не духа топло както трябва?
:
И си викам я да ги пусна и тия средни духалки да видя от тях какьв вьздух ще духа--пускам ги и кво от тях вьобще неще да духа нищо! :Dn:
Ебаси викам си кво стана пьк сега??
Викам си я да врьтна копчето до крайно студено положение да видя кво ще стане--врьтвам го и от страничните духалки започва веднага да духа яко студен вьздух, а от средните две постепенно започва да подухва студено и чак след около минутка започва да духа с сьщата струя както и страничните духалки.
След това врьтвам копчето пак до крйно топло(вентилатора си е пуснат да духа през цялото време) и духа еднаква струя вьздух от всички духалки, само че от средните две вьздуха е значително по топьл от този при страничните духалки.!!!
Опса викам си тука нещо не е наред
И така продьлжавам аз да си карам, но спирам вентилатора. След около 5мин. пускам отново вентилатора да духа и квоо от средните духалки пак неще изобщо да духа
И така цялата процедура се повтаря(както гореописаната)и накрая като пусна вентилатора от средните духалка пак неще да духа.
Колеги кво мислите по вьпроса, това според мен не е нормално?
От какво може да се получава тая работа?
И вьзможно ли е това да е свьрзано с това че и парното не духа топло както трябва?
#71
Публикувано 26 декември 2006 - 22:48

това ти е горе долу схемата на парното от която се вижда ,че от средните духалки винаги духа студен въздух независимо от зададената температура или положението на превключвателя за посоката на въздуха
В някои случаи ако кутията не ти е добре уплътнена и си включил парното и средната духалка е била затворена е възможно при отварянето и първите някорко секунди да духа леко топъл въздух
Това ,че при тебе не духа си мисля ,че имаш проблем с клапите и насочването на въздуха в кутията и може да се окаже че за да нямаш парно проблема да не е в радиаторче и други подобни а в клапите и кутията
Едно е сигурно ще трябва да сваляш таблото така че не се ослушвай ,че идат студове
При стегната работа се сваля за около 3 часа и за толкова си качва аз поне за толкова съм го правил не е толкова страшно ами почвай
УСПЕХ
#72
Публикувано 26 декември 2006 - 22:49
При тебе вентилатора сигурно е с две перки но другите части са същите
#74
Публикувано 27 декември 2006 - 02:27
абе пич, ТОВА Е КЛИМАТРОНИК. там имаш вакуум клапа за средната духалка такаче да духа и от нея топло. много нагоре бях писал че дори цялата електроника да не работи, нито вакуум клапаните, нито вакумите, ---откачаш куплунга на бобина-клапана(дето е до акумулатора) и ако нямаш запушване на водната система, задължително от страничните духалки ще духа топло
това ти е горе долу схемата на парното от която се вижда ,че от средните духалки винаги духа студен въздух независимо от зададената температура или положението на превключвателя за посоката на въздуха
В някои случаи ако кутията не ти е добре уплътнена и си включил парното и средната духалка е била затворена е възможно при отварянето и първите някорко секунди да духа леко топъл въздух
Това ,че при тебе не духа си мисля ,че имаш проблем с клапите и насочването на въздуха в кутията и може да се окаже че за да нямаш парно проблема да не е в радиаторче и други подобни а в клапите и кутията
Едно е сигурно ще трябва да сваляш таблото така че не се ослушвай ,че идат студове
При стегната работа се сваля за около 3 часа и за толкова си качва аз поне за толкова съм го правил не е толкова страшно ами почвай
УСПЕХ
Дойчине, не се шашкай---това дали ще духа от средните или не се определя от копютърчето, но дори да се е побъркало---за страничните духалки, задължително ще духне топло ако радиаторчето сгрее.
#75
Публикувано 29 декември 2006 - 04:05
Мои 4етох, 4е има6 проблем с парното на W124 200Е ........ Имам две W124 - 230Е и 300Е. Ремонтирам го напълно сам. За Мерцедес ниама Софиа или Пловдив - РАЗБИРАТ само във Варна ама там реÿт глави. Седнах да 4ета и да се образовам сам. С едната В124-ка иадох голиам хуи с парното. Проблема бе6е съ6тиа като твоиа - ниама парно ???????? От сега ти казвам, 4е варианти с калгон и налиаагне с компресор и вода са пълна загуба на време, за6тото и аз като един от4аиан 4овек прибиагнах до тези методи. Във Варна сведохме вариантите до 2. Блока, които управлава климатроника или радиатор. За блока ми искаха 400лв. Лесен съвет : отвори командната платка и иа замери за изгорели или дефектирали елементи. Това е електроника и всеки, които разбира поне малко от ел мойе да го разбере. Не е ни6то слойно. Труд 6те ти отнеме не пове4е от 3.00h с разглобиаването на таблото + потро6ените нервиЗдравейте колеги, преди малко ми направи голямо впечетление следното:
Другиа вариант е парно ........... и този филм съм го гледал. При ниакои селианин ремонта ти 6те е около 230-250лв само за труд. Не се даваи на никои а си го направи сам не е 4ак толкова трудно просто требва време ако ба4ка6 бързо 6те ти отнеме около 2 дни по 08.00h ако се мотае6 отива до около 3 - 3.5 дни.
И питаи от това ниама ни6то стра6но ние 6те ти помагаме. 6те го еба в климатроника ниама как да не стане. Ако те е страх да пипа6 ела 6те го видим на миасто. Ако ти е по-лесно звънни или аз 6те ти се обадиа +359 897 906 806
<span style='font-size:21pt;line-height:100%'>DOKATO SYM JIV 6TE KARAM SAMO и Обещавам да пиша на Кирилица!</span> Mercedes
Добре дошъл и Моля ако ти е трудно на Кирилица ползвай това ТУК!!!
Този пост е редактиран от ALEXONE™: 29 декември 2006 - 08:37
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни












