Jump to content

  •  

Photo

ПАРНО-----ПРОБЛЕМ!!!


  • Please log in to reply
85 replies to this topic

#16 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,531 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Posted 02 December 2006 - 22:33

Значи аз мисля че ти показва занижена температура на уреда.
А мисля така щото перката се включва от съвсем отделен датчик от този за уреда и се очаква това да стане към 90 градуса.
Освен това твърдиш че маркучите "не се пипат"... Според мен не мери вярно.
Бенца и аз го карам отскоро, перка не съм успял да включа до днес но момента в който отваря термостата ясно го виждам на уреда - качва до около 85гр и като отвори, пада до 80.
Това го играх с фиата преди време. Със смяната на датчика качих толкова някъде - около 10гр в показание. И е вярно щото го засякох със живачен термометър след това.

За слабото парно и аз залагам на термостат. Или е отворен нон стоп, или отваря рано. Това пак от опит с фиата. :lol:
Първата хипотеза, за постоянно отворен се проверява много лесно.
Палиш колата като е студена, например сутрин, оставяш я да работи няколко минути, например 3 :lol: и пипаш долния маркуч на радиатора.
Почнал ли е да загрява - ясна е работата - отворен е, водата се върти непрекъснато през радиатора и маторя не може да вдигне работна температура. Особено като колата е в движение. И е слабо парното, изобщо знаеш как е :D

За да провериш дали не отваря рано е по-сложно в твоя случай, най-добре наистина си го смени да знаеш че поне си изключил това като вероятна причина.
То ако цените на термостатите са както разправят колеги тук, около 25лв не си струва да се чудиш.
На фиата термостата ми е 57лв, имаше вероятност да се окаже че е около 100лв (из "Симеон") и е оправдано задето цяла една зима прекарах в двоумене дали е от него или не :lol:

Хайде, успех!

:ok:
  • 0

879897.png


#17 Doi4i_n_W124

Doi4i_n_W124

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 49 Posts:

Posted 02 December 2006 - 22:44

Има нещо гнило тука-чи как така уредът показва 62,маркучите се не барат(кои точно?Долният,от радиатора до блока пипа ли?),а на 82 се включва перката?И на толкова ли трябва да се влючи?Каде му се намира датчикът на перката?И кат постои на място,кат потеглиш,пак ли пада до 60 градуса???Щото ич не е хубаво да караш на 60 градуса(ако уредът правилно показва). Пък тез работи с трудното дигане на работна температура в движение биха се получили и при блокирал в отворено положение термостат...интересно...

Има нещо гнило наистина, ама да ти кажа честно всички други мьркучи пипах сомо тоя долния несьм. А иначе с градусите нещата са такива квито сьм ги описьл--явно нещо не е наред(или ще да е тоя термостат или датчика не отчита правелно). Ще го проверя и тоя долния мьркуч и тутре ще кажа ква е работата.
  • 0

#18 Doi4i_n_W124

Doi4i_n_W124

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 49 Posts:

Posted 02 December 2006 - 22:51

Ще ви послушам колеги(Esper и kombi124d), в понеделник го сменям веднага тоя термостат(дано е от него) и ще пиша веднага какьв е ефекта.
--Едно голямо мерси от мен!!--
  • 0

#19 kombi124d

kombi124d

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 805 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Бяла техника на колела

Posted 02 December 2006 - 23:33

Пак ти казвам не барай никакви датчици смени термостата фиата няма нищо общо стази кола :blink: изтраи и утре и в понеделник си вземи един термостат и го смени :welldone: Желая ти успех :ok: :FlagMB: :FlagMB: :FlagMB:
  • 0
Публикувано изображение
В тази криза няма пари за ракия,а жената купила хляб!

#20 Doi4i_n_W124

Doi4i_n_W124

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 49 Posts:

Posted 02 December 2006 - 23:42

Хей (може да прозвучи малко нахално-сари) никой не каза кьде точно се намира и как се сменя тоя термостат??? :(

Помогнете плийс!!! :help: :help:
  • 0

#21 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,824 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 03 December 2006 - 00:10

Значи немога да ти обясня къде се намира,защото просто трябва снимка или схема.Но ако покрай теб няма човек който се е занимавал с Мерцедес-и,и ако не можеш да се ориентираш къде е,всеки човек който и да питаш,дето малко от малко разбира от коли ще ти го покаже.Не е нещо по ралично от нормалните коли...
Един съвет от мен.Преди да се хвърлиш в смяна и т.н. , трябва да си сигурен че причинта е в него.Първичните начини за откриване на неизправността колегите ти ги обясниха.Но като първо което трябва да погледнеш е как е вързана метановата уредба.
Сега ще прозвуча като абсолютен ламер,но доколкото знам,метана също си има изпарител.Погледни как е вързан и по-точно системата за затопляне на изпарителя.Много "майстори" така правят нещо че после се чудиш как да си го оправиш.Принципно изпарителя се вързва към малкия кръг,и то винаги преди парното.Значи топлата вода преминава през изпарителя и тогава отива към парното.Това е ключов момент кое как е направено,защото трябва да има възможност при затваряне на кранчето на парното лятно време,водата да продължава да циркулира през изпарителя иначе замръзва.Така че хубаво огледай точно тоя "възел" от маркучи около изпарителя,за да не се получава ефект,изпарителя да пречи на потока да отива към парното и да се връща обратно в блока,или през парното да минава само една малка част затоплена вода.
Не изключвай и този момент.Все пак не се знае кой какво и как го е връзвал...
А за термостата.Пробвай да го "свариш".
В смисъл-като го извадиш,го провери дали е затворен или е отворен,или е частично отворен.Ако всичко изглежда ОК,го потапяш в една тенджера с вода и я слагаш на котлона.Тармостата не трябва да контактува със стените или дъното,а да си "виси" във водата.Как ще го направиш си е твой избор.Става като го вържеш с въженце или ... абе фантазия трябва.След това слагаш вътре във тенджерата един термометър и следиш температурата.Трябва да започне да отвря към 75-78 градуса.Това е малко условно.Ама средно между 75-80!Изчакай да се повиши температурата още за да видиш дали отваря наистина качествено,или някъде запецва.След това го извади и гледай дали ще затвори.И така няколко пъти,за да си сигурен че работи нормално,а не да вземе да отвори и после да не ще да затвори.
Но за това упражнение ти трябва термометър който да държи минимум на 100 градуса.Иначе става смях :D
Може да минеш и без проба на термостата,все пак нов е 20 лв.,но въпроса не е в парите,а да си сигурен че проблема е от там.Иначе хубаво,сменяш го и пак същия проблем.Просто този пирует е бил излишен.
Айде и успех :ok:
  • 0

#22 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,531 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Posted 03 December 2006 - 12:53

фиата няма нищо общо стази кола :blink:

Зверски пресилена е тая част от поста, ша знаеш...
Че са далече една от друга в много отношения дори и на мен ми е ясно, ама не мисля че има фундаментална разлика в състемата на охлаждане.
Течност, два радиатора, два кръга, термостат, перка(и), датчици и гумени съединения, водна помпа... До тук не откривам нищо революционно и невъзможно да дефектира :Dn: Дори и за москвич гарантирам че е вярно.
Е, Порше го приемам за изключение. Запорожеца също :lol:

А за варенето... де да знам, то за да го пъхнеш в тенджерата, разправията по сваляне и слагане си е една и съща. По-добре нов и събиране, пък стария дали ще го вариш от научен интерес, дали ще го застроиш накрая със запръжка или ще го дадеш да децата да си играят с него - все тая. Ако пък се окаже здрав - в килера. Българина обича да има. :lol:
Иначе процедурката е тая, човек ако има време и любопитство...
За самия демонтаж за съжаление не мога да помогна. Тук съм съгласен че си има специфика за всяка кола и след като не съм го правил, акъл не мога да давам.

За изпарителя също съм съгласен, пропуснах момента че ситуацията си е била такава винаги. Въпреки че не знам как точно може да се окаже свързан, така че да ограничава или спира дебита към радиатора на парното. И все пак колегата е прав, газовите инсталации в някои случаи са извор на тотална глупост и безумие в монтажа. А глупоста както знаем, измерения нама :ph34r:

Дано да се окаже класическата причина за скофтен термостат.
  • 0

879897.png


#23 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4,188 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 03 December 2006 - 13:01

Значи става вьпрос за 124-ка, 200Е с климатроник.

Значи, почваме отначало темата.
След като разнищихте термостата, идва ред на електрониката която управлява клапи, "млапи" и тем подобни...............
Кажи първо с кой бутон на климатроника пускаш парното и от кога ти е проблема?
И климатроника оригиналдъ ли е или саден?
  • 0

#24 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,824 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 03 December 2006 - 13:12

Става дума за изпарителя

Въпреки че не знам как точно може да се окаже свързан, така че да ограничава или спира дебита към радиатора на парното.

Виждал съм страхотно изпълнение с тънки маркучи и едни тройници през които може да мине една губерка.По такъв начин охладителната течност изпитва съпротивление,като естествено "глупава" вода няма,и си търси най-лесното място да премине.При тези тесни тройници,на течността й идва "зор" да обикаля през радиатора на парното,и се върти през малкия кръг като само част преминава пре парното.Друг момент е да не би да има някъде "прещипан" маркуч.Ако изпарителя е прекалено високо,въпреки налягането на помпата,водата по-трудно циркулира качествено...
Вероятности много...
  • 0

#25 Doi4i_n_W124

Doi4i_n_W124

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 49 Posts:

Posted 03 December 2006 - 14:41

Пьрво сигорно всички сте забелязали че успях(след малко четене из форума) да си сложа снимка на колата при подписа.
  • 0

#26 Doi4i_n_W124

Doi4i_n_W124

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 49 Posts:

Posted 03 December 2006 - 15:06

Ами да ви кажа че май си е термостата!!!
След всичко това дето изписахме, днеска(преди малко) имах малко пьт и колата си позагря(след 30мин. работа на двигателя), пипнах този мьркуч, който е от ляво, от долу на радиагора--АМИ НАПРАВО СИ Е СТУДЕН, а пьк горния от дясно не се бара. Което говори че е термостата!!!
Проверих колко струва--21лв, а за смяната 10лв.
Утре ще го сменя сьс сигурност и щи пиша да ви кажа кво е станало!
  • 0

#27 Doi4i_n_W124

Doi4i_n_W124

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 49 Posts:

Posted 03 December 2006 - 15:17

Значи става вьпрос за 124-ка, 200Е с климатроник.

Значи, почваме отначало темата.
След като разнищихте термостата, идва ред на електрониката която управлява клапи, "млапи" и тем подобни...............
Кажи първо с кой бутон на климатроника пускаш парното и от кога ти е проблема?
И климатроника оригиналдъ ли е или саден?

1.Климатрона е оригинален с сигурност--проверих по номера на двигателя в ония руския сайт и всичко си е така.
2.Парното го пускам по следния начин--врьтвам копчето на максимално тапло, натискам копчето с ЕС за да не вьрти компресара(на сьм пробвал и с останалите три копчета, от ляво на дясно) и ..........нема топло.

Дано няма и проблем по електрониката,щото е много лошо.
Почти сьм сигорен вече че е от термостата(в преднота сьобщение сьм описал защо).
  • 0

#28 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,531 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Posted 03 December 2006 - 15:46

пипнах този мьркуч, който е от ляво, от долу на радиагора--АМИ НАПРАВО СИ Е СТУДЕН, а пьк горния от дясно не се бара.

Ами точно така трябва да бъде, поне до около 80 градуса!
Ако имаш съмнения че термостата не отваря, резултата няма да бъде ниска работна температура както я описваш в началото а точно обратно - завишена.

А електрониката не е забравена - разнасяме термостата като куцо пиле - домат, щото се твърдеше че освен слабо парно, мотора също не работи в нормален температурен диапазон. Та затова с такива травиални причини се занимаваме.

Сега вече не знам, само ще чета :ok:
  • 0

879897.png


#29 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4,188 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 03 December 2006 - 15:59

Тогава чакаме, да смениш термостата, и ако не се оправи продължаваме да дерзаем.
Успех
  • 0

#30 sashooRS

sashooRS

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 85 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia

Posted 03 December 2006 - 16:46

пипнах този мьркуч, който е от ляво, от долу на радиагора--АМИ НАПРАВО СИ Е СТУДЕН, а пьк горния от дясно не се бара.

Ами точно така трябва да бъде, поне до около 80 градуса!
Ако имаш съмнения че термостата не отваря, резултата няма да бъде ниска работна температура както я описваш в началото а точно обратно - завишена.

А електрониката не е забравена - разнасяме термостата като куцо пиле - домат, щото се твърдеше че освен слабо парно, мотора също не работи в нормален температурен диапазон. Та затова с такива травиални причини се занимаваме.

Сега вече не знам, само ще чета :ok:

така е...нещо не се връзва.....тогава значи не отваря и трябва да ти грее....???
  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users