А мисля така щото перката се включва от съвсем отделен датчик от този за уреда и се очаква това да стане към 90 градуса.
Освен това твърдиш че маркучите "не се пипат"... Според мен не мери вярно.
Бенца и аз го карам отскоро, перка не съм успял да включа до днес но момента в който отваря термостата ясно го виждам на уреда - качва до около 85гр и като отвори, пада до 80.
Това го играх с фиата преди време. Със смяната на датчика качих толкова някъде - около 10гр в показание. И е вярно щото го засякох със живачен термометър след това.
За слабото парно и аз залагам на термостат. Или е отворен нон стоп, или отваря рано. Това пак от опит с фиата.
Първата хипотеза, за постоянно отворен се проверява много лесно.
Палиш колата като е студена, например сутрин, оставяш я да работи няколко минути, например 3
Почнал ли е да загрява - ясна е работата - отворен е, водата се върти непрекъснато през радиатора и маторя не може да вдигне работна температура. Особено като колата е в движение. И е слабо парното, изобщо знаеш как е
За да провериш дали не отваря рано е по-сложно в твоя случай, най-добре наистина си го смени да знаеш че поне си изключил това като вероятна причина.
То ако цените на термостатите са както разправят колеги тук, около 25лв не си струва да се чудиш.
На фиата термостата ми е 57лв, имаше вероятност да се окаже че е около 100лв (из "Симеон") и е оправдано задето цяла една зима прекарах в двоумене дали е от него или не
Хайде, успех!
:ok:














