Загрява и надува маркучите
Започната от plamen hristov, 02 сеп 2011 - 11:05:49
39 мнения по тази тема
#16
Публикувано 06 септември 2011 - 09:24
Значи като и подам газ, течноста слиза към дъното на разширителния съд! Сега ще сменя и датчика и ще пиша. Между другото, слагате ли на вашите коли 2т синтетично масло, аз от известно време слагам по 200-300 гр. на 50 л. и колата леко утихна, работи по меко. В началото мислех че си внушавам , но я чуха доста хора и потвърдиха, че не бъркам. Поздрави на всички и благодаря за експертната помощ.
#17
Публикувано 06 септември 2011 - 09:40
Значи като и подам газ, течноста слиза към дъното на разширителния съд!
С този показател,не си за гарнитури! Браво! Менкай температурния и кажи .....
Не забравяй капачката за която ти намеквам горе,послушай Алипи и ако все още държи температура около 100те,менкай и термостата както са те посъветвали колегите.
Най-лесната и бърза проба за прецакан клапан на капачката е като не я завиеш плътно до край и го оставиш да поработи на място или го покараш наблюдавайки температурата.
Този пост е редактиран от бай Васил: 06 септември 2011 - 09:55
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#18
Публикувано 06 септември 2011 - 12:24
Абе ма'а му стара за к'во ми беше да я чета тая тема?
Днес ми вдигна малко над 90С. Спирам гледам - няма охладителна течност. Долях 4 литра ... Слава богу не е мешала с маслото. Вдигам капака гледам за течове - виждам, че тече някъде около 4-ти цилиндър (най-неудобния разбира се ) обаче от всмукателните колектори и дросела не се вижда баш точно откъде шурти - водно съединение или тапа на блока. Сега трябва да свалям дросела, дюзите и колекторите само, за да видя за какво аджеба иде реч. Баси
Днес ми вдигна малко над 90С. Спирам гледам - няма охладителна течност. Долях 4 литра ... Слава богу не е мешала с маслото. Вдигам капака гледам за течове - виждам, че тече някъде около 4-ти цилиндър (най-неудобния разбира се ) обаче от всмукателните колектори и дросела не се вижда баш точно откъде шурти - водно съединение или тапа на блока. Сега трябва да свалям дросела, дюзите и колекторите само, за да видя за какво аджеба иде реч. Баси
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#19
Публикувано 06 септември 2011 - 12:49
Мишка,я виж дали няма да се улесниш с това. Три са вероятностите,но аз мисля че е от маркуча.
P1010167.JPG 801,04K 67 Брой сваляния
Не барай дросела!
P1010167.JPG 801,04K 67 Брой сваляния
Не барай дросела!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#20
Публикувано 06 септември 2011 - 13:30
Не барай, ама ще се наложи братле
Сега се завирах да гледам - тоя път с фенерче, и си е баш тапата да му се не види. За да няма грешка запалих колата и веднага се появи една финна струйка. Сега заради тая тъпа лимонадена капачка с цена не повече от 2-3лева ще се занимавам пак половин ден.
п.с. Васе не знам откъде я набара тази снимка, но е почти 1 към 1
Сега се завирах да гледам - тоя път с фенерче, и си е баш тапата да му се не види. За да няма грешка запалих колата и веднага се появи една финна струйка. Сега заради тая тъпа лимонадена капачка с цена не повече от 2-3лева ще се занимавам пак половин ден.
п.с. Васе не знам откъде я набара тази снимка, но е почти 1 към 1
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#21
Публикувано 06 септември 2011 - 13:35
Не барай, ама ще се наложи братле
Сега се завирах да гледам - тоя път с фенерче, и си е баш тапата да му се не види. За да няма грешка запалих колата и веднага се появи една финна струйка. Сега заради тая тъпа лимонадена капачка с цена не повече от 2-3лева ще се занимавам пак половин ден.
п.с. Васе не знам откъде я набара тази снимка, но е почти 1 към 1
Мишка,на канал ще се види по добре,нищо че е отгоре. Еее дано не е тапа! Снимката е на моя 220 които в момента е извън Бенца. Одих та щракнах за да ти е по-лесно.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#22
Публикувано 06 септември 2011 - 13:44
БлагодарскоОдих та щракнах за да ти е по-лесно.
И на канал бях преди час, ама по-недоскив е там. Видях как шурти как си пуска едно фонтанче, и то пък баш от центъра на тапата, така да е по симетрична и красива гледката . Поне ще си сменя и гарнитурата на колекторите. Само да намеря един обратен чук и почвам.
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#23
Публикувано 06 септември 2011 - 13:52
Благодарско
И на канал бях преди час, ама по-недоскив е там. Видях как шурти как си пуска едно фонтанче, и то пък баш от центъра на тапата, така да е по симетрична и красива гледката . Поне ще си сменя и гарнитурата на колекторите. Само да намеря един обратен чук и почвам.
Kато я затъкнеш,изчисти хубаво около нея и нанеси добро,по възможност двукомпонентно лепило течен метал. Мазни го добре бро!
Лепил съм външно пукната глава с теч на масло. За да стане работата шес,майката му е перфектно почистване и обезмасляване преди лепенето!
Баш от центъра на тапата,да разбираме че не е излязла ли? Дупка ли има? Малка точна скъсена рапидка в дупката преди лепилото.
Този пост е редактиран от бай Васил: 06 септември 2011 - 13:55
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#24
Публикувано 06 септември 2011 - 13:57
Дупката не се вижда, но като запаля хвърля струя точно от капачката, която си е на място разбира се.Kато я затъкнеш,изчисти хубаво около нея и нанеси добро,по възможност двукомпонентно лепило течен метал. Мазни го добре бро!
Лепил съм външно пукната глава с теч на масло. За да стане работата шес,майката му е перфектно почистване и обезмасляване преди лепенето!
Баш от центъра на тапата,да разбираме че не е излязла ли? Дупка ли има? Малка точна скъсена рапидка в дупката преди лепилото.
Още един път благодаря за съветите френки. Ще пиша обезателно какво, що и как е станало
п.с. това с рапидката не го разбрах? Да не би после да хвана рапидката с теслата и навън? Ако е това, ми звучи някакси дърводелско
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#25
Публикувано 08 септември 2011 - 20:41
Така да продължа темата...Свалих всичко, колекторите са в багажника, рейката с дюзите виси под капака, а дросела съм си го качил в нас за домашна работа. Тая скапана тапа на 4-ти цилиндър е единствената от общо 8-те за целия блок с резба, не разбирам каква е логиката? Вади се с ключ 22 по книга, ОБАЧЕ понеже метала е доста мек и резбата е заклинила яко - то се сещате, че замазахме главата на капачката, това 22 стана кръг Естествено!!! Както и да е извадихме я (сега прилича на смачкана консерва от русенско варено). В БС ми дадоха грешната тапа, върнах се пак само за да взема правилната (грешната ми остава за късмет ), при което оня льольо, който преди тва чаках 40-мин, ми казва, че нямат такава тапа. В Ауто-плюс, Евро 07, Косер тоже
Ааа купих си гарнитура на колекторите от БС - ЕДНА, щото имали само една, а по-принцип са 2 - сега трябва да реша с кои цилиндри да карам 1ви и 2ри, или 3ти и 4ти .
Абе въобще ден ли е да го опишеш. Утре искам да си сглобя колицата, ако изобщо стане вече кола . Търся тази тапа с резба .Ще обиколя Козлодуй, ще проверя в Ивая, и ако не намеря май отивам на стругар. Номера и е N000443012001(wtf- къф е тоя номер?), в БС струва 2,40лв , ама след 2 седмици най-рано яко ирония, а?
Ааа купих си гарнитура на колекторите от БС - ЕДНА, щото имали само една, а по-принцип са 2 - сега трябва да реша с кои цилиндри да карам 1ви и 2ри, или 3ти и 4ти .
Абе въобще ден ли е да го опишеш. Утре искам да си сглобя колицата, ако изобщо стане вече кола . Търся тази тапа с резба .Ще обиколя Козлодуй, ще проверя в Ивая, и ако не намеря май отивам на стругар. Номера и е N000443012001(wtf- къф е тоя номер?), в БС струва 2,40лв , ама след 2 седмици най-рано яко ирония, а?
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#26
Публикувано 08 септември 2011 - 23:44
Мишка,дай едно кадро?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#27
Публикувано 13 септември 2011 - 15:56
Колега, тези мотори прегряват адски трудно. Над 90-95 градуса не трябва да ти вдига при никакви обстоятелства. Ако надува маркучите, опциите са няколко:
а. Прецакал ти се е термостата и не отваря големия кръг;
б. Влязъл е въздух в системата и лъже термостата, който макар и да е наред, не функционира правилно;
в. Издухал си гарнитура - при тази опция провери дали не губиш охладителна течност. Провери си и под капачката за маслото на двигателя - ако гарнитурата е прецакана има вероятност да смесва масло и антифриз. Тогава под капачката ще имаш налепи, подобни на боза.
Моят съвет е, тъй като третата опция е много малко вероятна, смени термостата (ако не си го сменял няма да ти е излишно, че и без това са проблемни) и обезвъздуши системата. Ако продължи да загрява и надува - пробвай с гарнитура.
Поздрави!
При здрава и изправна охладителна система - не е проблем да се кара и със 100 градуса. В жега и под товар е нормално.
Психологическата граница на "кипването" на водата отдавна е мината.
Антифриза кипи при 120-130 градуса. Когато охл. система е херметична и поддържа 1-1.4 бара налягане над атмосферното тази Т на кипене е още по-нагоре.
Много е важно да е изправна капачката на разширителния съд. Тя трябва да държи налягане, но когато падне Т при изстиване на мотора, трябва да не позволява да се създаде вакум.
По принцип термостатите отварят напълно къде 100 градуса.
ЕДИТ: Сори за късното включване
#28
Публикувано 13 септември 2011 - 16:07
Мишо - бай стругар ще ти свърши работа, ама що трябва да е така.
Ивая доставят обикновено за 3-4 дни. Ама сега са се преместили на м...а си. Вече не са до нас.
Ивая доставят обикновено за 3-4 дни. Ама сега са се преместили на м...а си. Вече не са до нас.
#29
Публикувано 14 септември 2011 - 10:28
Ами след почистването и промиването на системата, колата държи добра температура, притесняваше ме , че мъркучите се втвърдяват и стрелката отиваше почти на 100 градуса, но доколкото разбирам от написаното от колегите, това е нормално, сега съм поръчал и нов датчик, остава и да сменя тая капачка (не съм и предполагал, че е с такова значение за охладителната система) но по важното е че двата най-лоши варианта с гарнитурата и главата съм ги отбягнал. И да ви кажа, тука научих повече за колата си, отколкото от всички майстори на които съм я водил.
#30
Публикувано 14 септември 2011 - 20:48
За да не се притесняваш толкова...обърни внимание до къде ти е белият сектор на температурата и чак откъде започва червеният.
Мисля че на твоята кола има чалъм да извадиш градусите на мотора на дисплея за климатроника.
Някаква комбинация от копчета беше...
Мисля че на твоята кола има чалъм да извадиш градусите на мотора на дисплея за климатроника.
Някаква комбинация от копчета беше...
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни