Загрява и надува маркучите
Започната от plamen hristov, 02 сеп 2011 - 11:05:49
39 мнения по тази тема
#1
Публикувано 02 септември 2011 - 11:05
Колеги имам Е320ЦДИ и това лято забелязах че колата ми надува маркучите (според мен повече от нормално), 2 пъти ми вдигна температура над 100 градуса, измих радиатора и след това не е вдигала такава температура , но пак втвърдява маркучите.Силикона и работи. Помагайте със съвети. Благодаря.
#2
Публикувано 02 септември 2011 - 16:02
По принцип,радиатора се сменя с нов.Сваляш стария,наливаш от горния край с вода,ако не текне долу веднага,сменяш с нов.Ко земе пък веднага да текне,отваряте двигателя,за гарнитура.
Никога не оставям магарето си в калта.
#3
Публикувано 02 септември 2011 - 18:07
по принцип мъркучите трябва да са леко надути
по -точно около 1 атмосфера
ти си прецени но щом сега не загрява не я закачай
или най много промии радиатора
тези мотори са здрави и едва ли е
духнал гарнитура
по -точно около 1 атмосфера
ти си прецени но щом сега не загрява не я закачай
или най много промии радиатора
тези мотори са здрави и едва ли е
духнал гарнитура
#4
Публикувано 03 септември 2011 - 00:52
Колега, тези мотори прегряват адски трудно. Над 90-95 градуса не трябва да ти вдига при никакви обстоятелства. Ако надува маркучите, опциите са няколко:
а. Прецакал ти се е термостата и не отваря големия кръг;
б. Влязъл е въздух в системата и лъже термостата, който макар и да е наред, не функционира правилно;
в. Издухал си гарнитура - при тази опция провери дали не губиш охладителна течност. Провери си и под капачката за маслото на двигателя - ако гарнитурата е прецакана има вероятност да смесва масло и антифриз. Тогава под капачката ще имаш налепи, подобни на боза.
Моят съвет е, тъй като третата опция е много малко вероятна, смени термостата (ако не си го сменял няма да ти е излишно, че и без това са проблемни) и обезвъздуши системата. Ако продължи да загрява и надува - пробвай с гарнитура.
Поздрави!
а. Прецакал ти се е термостата и не отваря големия кръг;
б. Влязъл е въздух в системата и лъже термостата, който макар и да е наред, не функционира правилно;
в. Издухал си гарнитура - при тази опция провери дали не губиш охладителна течност. Провери си и под капачката за маслото на двигателя - ако гарнитурата е прецакана има вероятност да смесва масло и антифриз. Тогава под капачката ще имаш налепи, подобни на боза.
Моят съвет е, тъй като третата опция е много малко вероятна, смени термостата (ако не си го сменял няма да ти е излишно, че и без това са проблемни) и обезвъздуши системата. Ако продължи да загрява и надува - пробвай с гарнитура.
Поздрави!
#5
Публикувано 03 септември 2011 - 13:27
Благодаря за съветите Колеги, ще я обезвъздуша, ще я промия, но термостата е сменян преди година, но може да се е сдухал. Дано не е гарнитура или пукната глава. Въпроса е че когато работи по дълго и хубаво нагрее, после не иска да пали и сипвам студена вода на термостата да излъжа датчика, като охлади малко си пали ок. Но ми се струва, че малко и от антифриза губи, сега ще проверя под капачката за маслото. Ще действам и ще пиша.
#6
Публикувано 03 септември 2011 - 17:08
туй със паленето и термостата;направо ме разстреля
да те би като охлаждаш термостата да охлаждаш
и нещо друго около него
да те би като охлаждаш термостата да охлаждаш
и нещо друго около него
#7
Публикувано 04 септември 2011 - 09:00
Към термостата има датчик които отчита температурата на охладителната течност, естествено е като го полееш със студена вода, веднага да отчете по ниска температура. Като я дам на контакт, след обливане, веднага стрелката е паднала на 80 градуса и си пали нормално.
#8
Публикувано 04 септември 2011 - 09:29
Към термостата има датчик които отчита температурата на охладителната течност, естествено е като го полееш със студена вода, веднага да отчете по ниска температура.
Колега в голяма грешка си! Не е естествено!
Ти не охлаждаш,ами чрез водната баня променяш съпротивлението между клемите на датчика,водата е проводник и това променя данните към управлението!
Следователно.....окъпаният датчик трябва да се замени,защото се е скапал! Какво чакаш? Отговора ти е на лице!
При такъв и подобен проблем първото което се гледа е въпросният температурен датчик! Не поливай повече за да не направиш още по голяма беля..... Сменяй...става за минути..;./.
Народа си пази колите от водни шокове а ти поливаш.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#9
Публикувано 04 септември 2011 - 11:36
Прав си, опитвам се да я излъжа, за да ми запали. Ще го сменя този датчик, но пък само от това да надува маркучите..ззнам ли. Благодаря за съвета.
#10
Публикувано 04 септември 2011 - 13:25
Прав си, опитвам се да я излъжа, за да ми запали. Ще го сменя този датчик, но пък само от това да надува маркучите..ззнам ли. Благодаря за съвета.
Ти казваш че вече виското е шес. Колегите те съветват да почистиш между радиаторите. Направи ли го? Дифузьора наред ли ти е?
Нормално е да бъдат надути маркучите,също толкова нормално е да бъдат и повече надути когато колата е над ужким нормалната температура,нормално е да загуби и по малко течност когато колата е повишавала темература /По колко течност и за какъв период я губи?/...капчката на разширирителният съд е не само капачка а паровъздушен клапан....той пропуска по малко при по голям зор за да не цъфне някое гумено съединение и същевременно мотора да продължи да бачка в нормалните граници......а те са доста при Бенц,не само 85-90градуса.....!
Ако сега държи нормална температура,остави мотора да бачка на място и наблюдавай кво се случва,форсирай и гледай.
Ако е пробила гарнитура при форсаж ще излизат балончета. Ако всичко е наред,нивото ще слиза към дъното на съда.
Успех,питай,споменавай кво се сетиш и речи как се стигна до тук?
п.с
По принцип можем да свържем непаленето и със постъпване на антифриз в горивните камери,но гарнитура не пробива на всчички цилиндри,тя се пръква на едно или между две камери.
При следващото проблемно палене,наблюдавай ауспусите за наличие на бял пушек от сорта на пара. Но аз мисля че нямаш този проблем.
Наблюдавай и нивото на маслото. Според мен,колата ти се хуждае от малко повече внимание вътре в съдовете,около тях и перките.
Датчика,промивка на системата,радиаторите отвсякаде и Бенца ще заспи.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#11
Публикувано 05 септември 2011 - 09:25
Радиаторите ги измих още преди месец, както и между 2 радиатора (вътре нямаше само врабчета и патици) още от тогава не е вдигала повече от 96-7 градуса (приблизително де, стои много малко под делението за 100 градуса), но понеже мои близък се обади на негов братовчед в Балкан Стар, онзи вика, щом надува 1000% е пукнала глава, няма кво да е гледате. И така реших да споделя и с вас. Значи виското работи, радиаторите са чисти, а вчера промих цялата охладителна система и сега е заредена само с антифриз (8л.). Трябва да поръчам и този датчик (дайте съвет за цена и марка). Сега ще направя този опит с форсирането и балончетат на антифриза. Под капачката на маслото няма бели налепи, проверих. Благодаря за съветите. Поздрави.
#12
Публикувано 05 септември 2011 - 16:23
Колега,провери си капачката на разширителния съд.вземи от друга кола като твоята и ги размени.Пробваш и виждаш.
Моя случай беше същия,надуване на маркучи,даже ми изхвърляше водата през разширителния съд.
Гледаха я много майстори и всички казаха че е глава,да влиза за шлайф,лепене и те така.
Обадих се на мойте майстори в момента които само те ми пипат по колата и съвета който ми дадоха е да ходя до БС и да си купя капачка.Така и направих.
След оферта от 600-700лв. за ремонт на глава и пасване на клапани,срещу 25лв. си реших проблема.вече 3-та година нямам такъв проблем.Може пък главата сама да се е отремонтирала?
Моя случай беше същия,надуване на маркучи,даже ми изхвърляше водата през разширителния съд.
Гледаха я много майстори и всички казаха че е глава,да влиза за шлайф,лепене и те така.
Обадих се на мойте майстори в момента които само те ми пипат по колата и съвета който ми дадоха е да ходя до БС и да си купя капачка.Така и направих.
След оферта от 600-700лв. за ремонт на глава и пасване на клапани,срещу 25лв. си реших проблема.вече 3-та година нямам такъв проблем.Може пък главата сама да се е отремонтирала?
Не хапи този,който може да те изяде.
#13
Публикувано 05 септември 2011 - 17:09
Колега, щом нямаш налепи по капачката, всичко е наред и не си пукнал глава. Ти хубаво лъжеш датчика, обаче така можеш да прегрееш колата без тя самата да разбере и тогава става лошо. Както съветват колегите, смени датчика, промивка и наблюдавай за белия пушек отзад. Ако го има, сменяй гарнитурата и всичко ще се оправи. Дръж ни в течение, когато решиш проблема, че ми е интересно да разбера от къде е идвала данданията.
Поздрави и безаварийно.
Поздрави и безаварийно.
#14
Публикувано 05 септември 2011 - 19:09
Марто,моля те бате замести този цитат в предният ми пост с това в червеното защото съм го написал точно обратното и в стремежа си да обясня по добре съм заговорил найзуст. Сори!
Ако гарнитура е пробила между горивна камера и охлаждащата течност при форсаж ще излизат балончета. Ако всичко е наред,нивото ще слиза към дъното на съда.
Ако имаш пробила гарнитура между горивна камера и охладителна течност,ще разбереш когато на студено махнеш капачката,запалиш мотора и при форсаж от антифриза няма да излизат балони ами в момента на подаването на газ,течността ще отива към дъното на съда!
Ако гарнитура е пробила между горивна камера и охлаждащата течност при форсаж ще излизат балончета. Ако всичко е наред,нивото ще слиза към дъното на съда.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#15
Публикувано 05 септември 2011 - 19:17
Марто,моля те бате замести този цитат в предният ми пост с това в червеното защото съм го написал точно обратното и в стремежа си да обясня по добре съм заговорил найзуст. Сори!
Ако гарнитура е пробила между горивна камера и охлаждащата течност при форсаж ще излизат балончета. Ако всичко е наред,нивото ще слиза към дъното на съда.
Да кажем , че за мен ставаше на въпрос :P ... смених го написаното горе.
Друг въпрос W211 E320CDI не е ли с ел. Перка като Е270cdi от W210 серията ?
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни